Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 03:11

Het grote voordeel van nu nog niet vaccineren is dat het op een later tijdstip altijd nog kan, andersom kan dat niet.
Als ik lees dat er door verschillende wetenschappers in goed onderbouwd wetenschappelijk onderzoek het advies is gegeven om met spoed het gebruik van Aluminum hydroxide in inentingen te herzien (eerst onderzoek wat ik vind is van 2009 en er zijn er later nog meer gepubliceerd) dan ben ik blij dat ik de keuze heb om nu nog even niet te inenten.
Deze keuze laat ik liever over aan mijn dochter als ze ouder is maar dan wel op een leeftijd dat ze zelf een goed onderbouwt besluit kan nemen.
Een gegeven is dat dat de meeste kinderen goed door de kinderziektes heenkomen, een ander gegeven is dat Aluminum hydroxide toch wel zware gevolgen kan geven op de gezondheid (bij mensen met dementie wordt in de hersenen een verhoging van Aluminum hydroxide van 70% aangetroffen, neurologische problemen zijn voor een gedeelte terug te herleiden aan Aluminum hydroxide.
Nee dan wacht ik liever nog wel even met inenten en heb ik liever dat mijn dochter in haar jeugd een redelijk onschuldige ziekte krijgt ipv weet ik veel wat ze allemaal op latere leeftijd zou kunnen krijgen door Aluminum hydroxide.

Kieffertje

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:21

Een verband tussen een verhoogde aanwezigheid van een bepaalde stof op hoge leeftijd en dementie betekent natuurlijk niet automatisch een verband tussen de inenting met een beetje van die stof 70 jaar geleden en de situatie op dat moment.

Ik denk dat Manda wel een goed punt aansnijdt: je kansen om ziek te worden zijn tegenwoordig niet meer zo groot, waardoor de kans dat je als niet-geënte volwassene een aantal ziektes niet hebt doorgemaakt behoorlijk is. Voor volwasenen zijn de meeste kinderziektes geen pretje. Een optie is dan idd om later te enten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 14:11

Als er door verschillende wetenschappers het advies is gegeven om het gebruik van aluminum hydroxide te herzien in inentingen omdat er dus wel een verband is gevonden bij neurologische problemen en er is tot op heden niets gedaan dan vind ik dat persoonlijk nogal zorgwekkend. Vooral als je kijk dat een kleintje bij de dtp prik hiervan elke keer 5 mg van binnenkrijgt. Dit staat qua gewicht in verhouding aan de hoeveelheid die de muizen kregen in een van de onderzoeken waarbij best wel wat schade is aangetroffen.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat je er last van krijgt en ziektes die je op later leeftijd krijgt zullen niet worden terugherleid naar de inenting maar het is voor mij voldoende om te wachten tot ze groter is. In verhouding is de hoeveelheid stof dan ook een stuk minder prr kilo gewicht

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:45

Ik vind dat uitzoeken van die dingen als leek nogal ver gaan... natuurlijk is het je eigen keuze en ook wel waarderingsvol dat je het beste voor je kinderen wil, maar ik denk dat professionals wel weten waar ze mee bezig zijn en heb daar vertrouwen in :), maar ik waardeer ook jouw mening hoor, alleen wat een werk om dat allemaal uit te zoeken, goed te interpreteren en op eigen initiatief 'afwijkende' keuzes te maken, dapper hoor!

Ik heb een vriendin die precies zo erover denkt als jij. En haar kinderen zijn ook niet gevaccineerd als baby, nu de mazzelen zo hun intocht aan het doen is krijgt ze toch de bibbers maar is ze te laat want de eerste met mazzelen is al gearriveerd op onze basisschool, ik ben blij dat mijn kinderen dat niet hoeven door te maken....het is dan wel redelijk te doorstaan als kind, maar het zit niet voor niks in het rijksvaccinatieprogramma.

Bovendien heeft haar zoontje vorige vakantie een vieze baksteen op zijn voet gehad en hele teen kapot, dat was het een heel gedoe in het ziekenhuis want hij had de DKTP ook niet gehad, kreeg dat kereltje alsnog een tetanusprik en straks de DKTP, dubbelop tetanus dus uiteindelijk, daar ben je niet blij mee als je toch al zo'n 'angst' hebt voor de vaccinaties.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:43

Manda schreef:
Ik vind dat uitzoeken van die dingen als leek nogal ver gaan... natuurlijk is het je eigen keuze en ook wel waarderingsvol dat je het beste voor je kinderen wil, maar ik denk dat professionals wel weten waar ze mee bezig zijn en heb daar vertrouwen in :), maar ik waardeer ook jouw mening hoor, alleen wat een werk om dat allemaal uit te zoeken, goed te interpreteren en op eigen initiatief 'afwijkende' keuzes te maken, dapper hoor!

Ik heb een vriendin die precies zo erover denkt als jij. En haar kinderen zijn ook niet gevaccineerd als baby, nu de mazzelen zo hun intocht aan het doen is krijgt ze toch de bibbers maar is ze te laat want de eerste met mazzelen is al gearriveerd op onze basisschool, ik ben blij dat mijn kinderen dat niet hoeven door te maken....het is dan wel redelijk te doorstaan als kind, maar het zit niet voor niks in het rijksvaccinatieprogramma.

Bovendien heeft haar zoontje vorige vakantie een vieze baksteen op zijn voet gehad en hele teen kapot, dat was het een heel gedoe in het ziekenhuis want hij had de DKTP ook niet gehad, kreeg dat kereltje alsnog een tetanusprik en straks de DKTP, dubbelop tetanus dus uiteindelijk, daar ben je niet blij mee als je toch al zo'n 'angst' hebt voor de vaccinaties.

Inderdaad, als het rijk zou kunnen bezuinigen op onnodige vaccinaties deden ze dat beslist!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:09

Zahlina schreef:
http://www.whiteoutpress.com/timeless/c ... es-autism/

Geen idee of het gaat om deze zelfde inenting die in nederland of hier gebruikt wordt maar ik vind dit bericht toch wel erg zorgwekkend.
Het is een erg lang stuk maar zeker het lezen waard voor iedereen die op het punt staat om hun kindje te laten enten met het BMR vaccin.
Er is dan nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat Autism wel of niet wordt kan worden veroorzaakt door inentingen maar er worden wel schadeclaims betaalt aan ouders die claimen dat hun kinderen autisme hebben gekregen door de BMR enting.

Citaat:
But in recent months, courts, governments and vaccine manufacturers have quietly conceded the fact that the Measles Mumps Rubella (MMR) vaccine most likely does cause autism and stomach diseases. Pharmaceutical companies have even gone so far as to pay out massive monetary awards, totaling in the millions, to the victims in an attempt to compensate them for damages and to buy their silence.

Lees deze dan ook even:
Court Rulings Don't Confirm Autism-Vaccine Link

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:43

Manda schreef:
Als je ze maar optijd doormaakt ja, maar hopen dat je rode hond dan ook optijd doormaakt en niet zoals ik alsnog moest vaccineren wanneer je kinderen wil, want het risico dat je rode hond krijgt tijdens de zwangerschap zou je je ongeboren kind naar mijn mening niet mogen aandoen. Ze checken ook niet voor niks aan het begin van de zwangerschap of je wel voldoende antistoffen hebt voor rode hond.

Nu ja, mijn ouders hebben er heel wat tijd in gestoken, dat ik alle kinderziektes zou doorlopen. (Tegen DKTP ben ik gevaccineerd, niet tegen roodvonk, waar ooit halve steden aan stierven.)
En in 1972 is de gemeente Rotterdam op eigen houtje begnnen om alle 12 jarige meisjes op te roepen voor een prik tegen rode hond. (Die ik uiteindelijk niet kreeg, want ik had de ziekte zelf al doorgemaakt.)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:37

Maar je kunt toch ook later vaccineren dan, als blijkt dat je kind ze op jonge leeftijd niet gehad heeft?
Ik vind het nogal wat, wat ze in zo'n mini lijfje inspuiten...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:03

Dat is ook mijn keuze Nathalie.
Heb het al vaker gezegt in dit topic, nu niet enten wil niet zeggen dat er later niet ingeent wordt.

Magreet, ik heb ondertussen redelijk veel onderzoeken gelezen, veel naar de losstaande ingredienten in de inentingen. Bij de BMR inenting heb ik weinig schokkends kunnen vinden maar er zitten in de DKPT prik bij stoffen die bewezen hebben neurologische schade te kunnen geven.
Als je dan kijken naar het gewicht van een gemiddelde baby en de hoeveelheid van de bijstof dan zou het mij niet verbazen dat daar wel een aantal hedendaags veel voorkomende neurologische problemen veroorzaakt worden door deze bijstoffen.
Deze informatie heb ik niet van de anti prik sites maar van het zoeken tussen de wetenschappelijke onderzoeken.

Zoolgangster en Manda. Ik ben er dus niet van overtuigd dat de overheid alleen maar handeld in het belang van het volk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:25

Zahlina schreef:
Zoolgangster en Manda. Ik ben er dus niet van overtuigd dat de overheid alleen maar handeld in het belang van het volk.

Als iedereen gezond was dan komt er minder geld binnen hè. :(:)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 17:14

Ben net terug van het CB het viel me allemaal heel erg mee, lang zitten praten met de verpleegster, zij kon zich voorstellen dat ik mijn bedenking heb bij de bijstoffen, er is dan ook niet geprikt.
Wel zijn we gestart met 2 druppeltjes tegen polio, dit zal ze nog 2x krijgen en dan is ze beschermd tegen polio.
Ik heb van de arts de bijstuiter meegekregen van de inenting, wij hebben hier dus wel het amerikaanse vaccin, die naast Aluminium hydroxide ook kwik bevat.
Ben dan ook erg blij dat ik besloten heb niet te gaan inenten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:10

Matheno schreef:
Zahlina schreef:

Als iedereen gezond was dan komt er minder geld binnen hè. :(:)

?????

De overheid heeft er heel erg veel belang bij, dat iedereen gezond is.
(De kosten mbt. de gezondheidszorg rijzen de pan uit.)

Er zijn natuurlijk wel weer andere mensen, die geld verdienen aan zieke mensen. Dat geldt voor uiterst integere artsen en therapeuten - en helaas ook voor lui die minder integer zijn. Maar niet voor de overheid.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:56

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:49

Er zijn ook veel verhalen waarbij men ook niet vrolijk wordt van wat er is gebeurd met niet gevaccineerde kindjes ;)

Mijn CB arts zei dat de verhalen over autisme en de bmr prik onder andere zijn ontstaan omdat op dezelfde leeftijd dat men de BMR prik krijgt autisme zich ook begint te uiten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 18:37

Ruim 5 jaar later:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0946672X17308763

Het bewijs is daar, aluminum, het middel waarom ik uiteindelijk niet gevaccineerd heb.
Een onderzoek wat in maart dit jaar gepubliceerd is.

Waarom ik dit topic weer naar boven haal?
Omdat ik er benieuwd of er nu nog het zelfde over nagedacht wordt, of ik nog steeds een gevaar ben of dat ik misschien kijkende naar mijn kinderen achteraf wel eens een hele juiste keuze heb gemaakt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:50

Blijft dubbel. Ken ook een ouder die niet gevaccineerd heeft.
Kind (jong Jr of 6) werd ziek. En is overleden
Had ze gevaccineerd was het er nog.. Dus tja..
verder in detail treed ik niet aangezien ik diegene niet persoonlijk ken..
(een nicht van een vriendin van mij)
Mocht je meer willen weten pb je maar

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:52

En toch blijkt uit dat abstract niet hoe de aluminium er gekomen is, én het toont geen causaal verband aan met autisme. De metingen zijn gedaan in breinweefsel van een aantal patiënten met autisme maar enkel op basis daarvan kun je echt niet concluderen dat a) de concentratie van aluminium 'hoog' is en b) dat aluminium in hersencellen voor autisme zorgt.

Zeker, het sluit het ook niet uit en het is prima dat er onderzoek gedaan wordt, maar houd wel in gedachten dat dit geen bewijs is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:09

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:26

Ik heb het artikel gelezen, gezondheidswetenschappen gestudeerd waarbij dit echt een hot topic is en ben het volgende van mening. Ik wil niet (mede) verantwoordelijk zijn voor het overlijden van mijn kind of iemand anders zijn of haar kind door het niet vaccineren van mijn kinderen. Want ongeacht de het standpunt 'autisme' het is duidelijk dat het niet vaccineren van een te groot deel van onze populatie toch een groot risico met zich mee brengt. Voor mij is dit risico veel belangrijker dan een niet aangetoonde kleine kans op autisme. Hoe bizar dat wij allemaal wel geënt zijn maar onze kinderen niet willen enten en ze daardoor in gevaar brengen. Dit is mijn mening, ik wil geen harde discussie aan gaan maar naar aanleiding van jouw reactie op het artikel wilde ik er wel op reageren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:03

Ik vind deze discussies altijd een soort 'appels met peren vergelijken'.

Mijn moeder zat er achterheen dat ik alle kinderziekten zou krijgen.
Nadat tante dokter roodvonk had gekonstateerd, meldde mijn vader 'dat daar vroeger halve steden aan gestorven waren'.
Mazelen is een pittige en als meisje kun je maar beter de rode hond krijgen voor je zwanger wordt.

Ik verleng mijn tetanusprik met speciaal entspul uit Duitsland - zonder kwik er in.

Mijn kinderen en kleinkinderen werden 'druppel gewijs' gevaccineerd.

En wie kan mij een inhoudelijk verschil uitleggen tussen homeopathie en vaccinatie...?
(Ja, in de boekenkast heet het ene onbewezen te zijn en het andere wel bewezen. Beide zaken zijn ontwikkeld door dezelfde groep artsen met dezelfde ideeen: je geeft een kleine prikkel, het immuunsysteem reageert en doet de rest.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:47

Janneke, laat een titer bepaling doen voor BMR bij je kinderen en je hebt je antwoord. Ik neem aan dat je kinderen inmiddels volwassen zijn en het heeft nu niet echt zin meer waarschijnlijk.
Maar er heeft nog nooit iemand gecontrolleerd laten zien dat een kind een fatsoenlijke titer opbouwde na de druppels.

De uitvinder van die methode (geen arts overigens, maar een econoom met een PhD) schrijft in zijn eigen werk dat hij onvoldoende statistisch bewijs heeft dat het effectief is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:00

Zahlina schreef:
Ruim 5 jaar later:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0946672X17308763

Het bewijs is daar, aluminum, het middel waarom ik uiteindelijk niet gevaccineerd heb.
Een onderzoek wat in maart dit jaar gepubliceerd is.

Waarom ik dit topic weer naar boven haal?
Omdat ik er benieuwd of er nu nog het zelfde over nagedacht wordt, of ik nog steeds een gevaar ben of dat ik misschien kijkende naar mijn kinderen achteraf wel eens een hele juiste keuze heb gemaakt.

Ik vind dit een prachtig voorbeeld van ouders die zonder medische kennis dus een conclusie trekken.

Mijn kind is volledig geënt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:17

Sizzle schreef:
Janneke, laat een titer bepaling doen voor BMR bij je kinderen en je hebt je antwoord. Ik neem aan dat je kinderen inmiddels volwassen zijn en het heeft nu niet echt zin meer waarschijnlijk.
Maar er heeft nog nooit iemand gecontrolleerd laten zien dat een kind een fatsoenlijke titer opbouwde na de druppels.

De uitvinder van die methode (geen arts overigens, maar een econoom met een PhD) schrijft in zijn eigen werk dat hij onvoldoende statistisch bewijs heeft dat het effectief is.

Bij mijn kleinkinderen is die titter uitgevoerd: keurig beschermd.
Maar tja - om het harde statistieke werk rond te krijgen zijn er vele duizenden kinderen nodig.

Bij mijn kinderen vond ik het niet eens de moeite.
Ik heb ze gewoon ouderwets met zieke kinderen laten spelen (dat wordt steeds moeilijker).

Trouwens - ik schreef over artsen aan het begin van de 19e eeuw in Duitsland.
Over wie schijf jij mbt PhD in economie...?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:33

Die Australier die homeopatisch ‚vaccineren‘ bedacht heeft.

Misschien heb jij wat anders gebruikt dan?