Kwanyin schreef:Dapper besluit TS.
Als de relatie met jullie ouders goed was dan draaien ze wel bij zodra ze beseffen dat ze je toch niet kunnen doen veranderen van mening...kan goed zijn dat dit een schrikreactie is en ze denken "als ze ziet dat ze niet meer welkom is dan gaat ze tenminste 'verstandig' doen en dan kunnen we weer allemaal doen alsof er niets gebeurd is."
En als de relatie met je ouders toch altijd al vol problemen was dan heb je helemaal niet de plicht om je leven naar hun ideeën te schikken.
Maar laat jezelf nooit of te nooit beïnvloeden door wat je ouders of iemand anders vind dat je moet doen. Want àls jij het laat weghalen tegen je eigen gevoelens en wil in, dan kunnen je ouders nog altijd elke morgen fluitend opstaan en doorgaan met hun leven. Maar jij, jij bent degene die elke dag opstaat met het gevoel "ik heb een kind laten weghalen terwijl ik dat zelf helemaal niet wou".
Over je studies enzo, daarvoor bestaan oplossingen. Heb zelf nooit in de situatie gezeten maar heb wel al verschillende mensen gezien met jonge kinderen of zwanger die toch een diploma hebben kunnen halen. Misschien moeilijker, maar het lukte wel. Zou in elk geval eens gaan rondkijken naar de mogelijkheden.
ik dacht aan avondschool maar erst nog bespreken met mijn ouders en vriend
. Misschien niet zoals gepland maar ook niet te veel jaren slenteren want dan komt het er weer niet van. En er zijn er wel meerdere die het lukt. Het zal wat meer geregel zijn maar als je wil kan het. En dat is wel belangrijk, want je wilt nooit bij je kind het gevoel krijgen dat ze je heeft weerhouden van een fatsoenlijk diploma. Daarbij heb jij nog het grote geluk dat je vriend je blijkbaar heel goed steunt, dat geeft je in elk geval al heel wat meer ademruimte dan wanneer je er helemaal alleen voor zou staan