Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:53

Cruesli is in de oven gebakken met boter en suiker. Dus nee.
Als je een tijdje clean eet en je neemt dan cruesli voel je ook echt de suikerattack van cruesli en ander voedsel wat je normaal niet met zoveel suiker aggregeert.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:54

love_western schreef:
Probleem bij is dat ik absoluut geen sla, komkommer of tomaat lust. Lust helaas heel veel groentesoorten niet.

Komt ook door dat het zo knarst tussen je kiezen. Lust wel veel fruitsoorten.

Dan eet je geen rauwkost op brood en neem je een boterham of cracker in plaats van die wrap bijvoorbeeld.
Lust je wel gekookte groente dan? Dat knispert niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:56

Raponsje schreef:
love_western schreef:
Probleem bij is dat ik absoluut geen sla, komkommer of tomaat lust. Lust helaas heel veel groentesoorten niet.

Komt ook door dat het zo knarst tussen je kiezen. Lust wel veel fruitsoorten.

Dan eet je geen rauwkost op brood en neem je een boterham of cracker in plaats van die wrap bijvoorbeeld.
Lust je wel gekookte groente dan? Dat knispert niet.

Gekookte groente wel. Als het maar zacht is.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:04

Hmm, op de een of andere manier kom ik toch altijd weer uit op hagelslag op brood, wat er ook voor ander beleg in huis is... :( Geen ander beleg kan ik zo veel op mijn brood hebben als hagelslag :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:09

Sommige dingen moet je ook leren eten...
Bovendien verandert je smaak soms, ik lust nu veel meer dan vroeger.
Ontbijgranen zitten stikvol met suikers.

Dat je zin krijgt in ongezonde dingen is gewoon een kwestie van afkicken. Na een week is dat over.
Je moet ook gezond willen eten en leven...
Ik lust heel graag chocolade en bijv Ovomaltinepasta op brood. Maar vul wat je eet en vooral wat je snoept eens een paar dagen in op www.valtaf.nl dat is erg confronterend en dan leer je het wel af, tenminste, als je dat zelf ook echt wil...

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:16

Misschien moet ik maar eens twee weken geen hagelslag op mijn brood doen dan, kijken of ik dat zoete spul dan nog op brood wil... := Sinds ik een keer twee weken geen frisdrank heb gedronken, drink ik bijna alleen nog maar water. :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:20

Raponsje schreef:
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoeveel iedereen al kwijt is op dit moment.
Dus hoeveel kilo / cm ben je kwijt sinds de eerste dag dat je begon met de Jillian programma's?

Ik ben 4kg kwijt en in totaal meer dan 35cm :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:38

Mag ik me melden? Ik lees al langer mee en was nieuwsgierig naar haar work outs.

Om 23:00 uur dacht ik; laat ik het toch maar even proberen, level 1. Ik moet nu echt douchen, echt intensief zeg. :') Vind het wel leuk! Lekker gevarieerd en alles niet te lang zodat je het goed vol houdt.

Verder dans ik op maandag en dinsdag (2 uur training) in de dansschool. Zou ik dan die dagen het level kunnen overslaan en vanaf woensdag weer verder tellen? (dus niet inhalen) Of is het echt verstandig alle levels 10 dagen te doen?

Ik wil graag zeker 5 kilo afvallen (loop ook bij diëtiste want ging weer verkeerd eten) tegen de tijd dat ik mijn dansuitvoeringen heb; en dat begint op 22 juni. Ik ga me morgen ook meten, gewicht weet ik al :)
Mijn eetpatroon gaat steeds beter, ik houd b.v. niet zo van fruitsoorten apart en schillen en die zooi die je krijgt op je werk. Dus nu neem ik iedere dag een verse fruitsalade mee, zelf gesneden met een halve meloen, een kiwi en een halve banaan. Superlekker en eet makkelijk weg :9

Mijn diëtiste zei dat muesli gezond is (gewoon de vlokken van de Euroshopper, rozijnen vis ik eruit, lust ik niet :o ) maar ik twijfel er nog steeds een beetje aan omdat het zo zoetig en lekker smaakt. :') Weet iemand daar meer over?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:50

Ik heb het niet gemeten maar ben sinds januari zeker 11 tot 12 kilo kwijt. Maar buiten de Shred sta ik ook nog 4 X per week een uur op de crosstrainer en rijd ik nog 1 of 2 paarden per dag. De Shred doe ik er pas sinds 12 dagen bij.
Ik ben dus afgevallen door een combinatie van lijnen en crosstrainer. De Shred lijkt me meer voor de vorm van je lijf dan voor het echte afvallen. Maar misschien zit ik er wel naast.
Ik lijn dmv calorieen tellen. 1 dag per week mag ik van mezelf zondigen anders hou ik het niet vol en dat werkt gewoon goed.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:53

Heb toch wat meer stokbrood gegeten dan ik wilde. Als ik zo gezellig zit te kletsen enzo let ik toch minder op. Grrr...Morgen geen bbq dus dan zal het wel weer normaal zijn. :P

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:25

Ik word net wakker, spierpijn! Dit zal vast normaal zijn maar is een 2de work out vandaag goed te doen dan of is het afzien?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:51

Staan nog best lekkere dingen op jou eetlijstje Raponsje :) Die banenenpannenkoeken ga ik van de week is proberen!

@ KarinvdM

Invullen wat ik eet en calorieen tellen heb ik een poosje gedaan, geeft wel inzicht inderdaad. Ik wil ook zeker gezonder gaan leven en ben al op de goede weg, alleen krijg ik meestal na een paar dagen gezond eten last van vreetbuien en daar baal ik dan van. Probeer nu ook niks in huis te halen kwa zoetigheid.

@ _JY_

Ik drink sinds begin dit jaar ook alleen nog maar water en ik ben er nu zo aan gewend dat ik ook geen frisdrank of sap in huis heb, ik heb er gewoon geen zin meer in. Bij vriendinnen of op een terrasje neem ik wel gewoon een appelsap of een cola, dat moet ook gewoon kunnen vind ik.

@ phormicola

Mooi resultaat! Vanaf wanneer ben jij begonnen met Jillian?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:54

@Aronneke: spierpijn de eerste dagen is volledig normaal. Hier moet je even doortrainen :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:58

Ik ben half feb begonnen met de shred, daarna ripped gedaan, beide gecombineerd met 6w6p en killer buns en thighs (zo om de dag een 2e workout, soms als 2e workout een lager level shred) doe nu body revolution. Daarnaast drastisch gezonder gaan eten
Ben ong 17 kg kwijt en 16 cm bij m'n taille, rest helaas niet gemeten, maar iig nieuwe broeken moeten kopen :')

Aronneke, ik zou dan eerder een cardio als 2e workout doen als je echt wilt, dat is wat minder belastend voor je spieren
Spierpijn wordt echt wel minder

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:01

Ik heb er even mijn lijstje bijgehaald, en ben 2 kg kwijtgeraakt, als ik alle centimeters bij elkaar tel (zo moet dat toch he?) ben ik 50 centimeter kwijt *\o/*

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:27

Chessie schreef:
Aronneke, ik zou dan eerder een cardio als 2e workout doen als je echt wilt, dat is wat minder belastend voor je spieren
Spierpijn wordt echt wel minder

Ik bedoelde eigenlijk gewoon de tweede dag van level 1. :')
Nee zoveel beweging op een dag is nog teveel van het goede!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:30

Oh haha.. Ja die zou ik juist doen, is wel zwaar, maar meestal helpt het wel tegen spierpijn

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:48

Dan gaan we zo maar eens aan de slag!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:09

Gewoon doortrainen hoor Aronneke. Iedereeen gaa eerste 10 dagen dood van de spierpijn. Nu zou ik wel weer spierpijn willen haha :P!

Ik ben tussen de 1 en 2 kg maar kwijt (schommel tussen 56 en 57), maar wel 51 cm :)! Dus ik vind het wel prima zo haha! Gewicht doet me niet meer zoveel.

Verder ideetje van mijn eetlijsje voor de geinteresserde (zo clean mogelijk, als in weinig bewerkte voedingsmiddelen).

O: magere kwark of yoghurt met havermout, kaneel en framboosjes
T: appel
L: 3 speltboterhammen huttenkase/hummus/avocado/tomaat whatsoever en een beker karnemelk
T: peer + hand ongebrande noten
T: 1 speltboterham zelfde beleg
D: bijvoorbeeld salade met geitenkaas of zalm, tomaat, komkommer, rode ui en paprika met een kopje paprikasoep
T: blokje 85% pure chocolade

En dan verdeeld over de dag vaak 1.5 liter groene thee, 1 liter water en dan nog 2 espresso en 's avonds altijd 1 glas fris (wel light, maar is niet echt clean). (ik ben overigens echt een zuiperd, zijn ook weleens dagen dat ik op 4 liter vocht zit).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:13

Gewoon door de spierpijn heen doorpakken ja. Als je eenmaal opgewarmd bent gaat het wel vind ik. Vergeleken met gisteren heb ik vandaag ineens véél minder spierpijn, kwam verbazend soepel m'n bed uit en de trap af. Vandaag dag 5 dan maar een tandje erbij he }>

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:22

Ik krijg altijd honger van jouw lijstjes Loes :o

Ik voel me moe en grieperig (wellicht van de stress is mijn weerstand een beetje naar beneden) maar ga lekker aan de slag, hierna voel ik me vast beter. Gisteren toch maar een rustdag gehouden.
Dus nu Killer Abs level 3 dag 1 en de Spring Fling toning workout van Blogilates 8-)

Na die vier dagen heb je echt niet meer zo'n erge spierpijn als nu :(:) Gewoon even doorzetten, voldoende bewegen en voldoende drinken.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:25

Ach ik ben de flauwste ook niet! Ik ga 2 tot 3 dagen een uur naar de sportschool. Half uurtje cardio, half uurtje buik en armen. Benen trainde ik eigenlijk nooit omdat ik niet wilde dat ze dikker/breder zouden worden. Net ontbeten, kopje vanille yoghurt met een appel erin. Best lekker! Nu eventjes laten zakken, sportkleren aan en gaan met die banaan!

Thanks voor de peptalk!!!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:41

Ik lees even mee,
heb net voor het eerst level 1 gedaan en vond het leuk en goed vol te houden.
Nu even douchen en een eitje koken voor de proteine. Zou je ook een schaaltje yoghurt kunnen eten na de work out in plaats van een eitje?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:15

Net begonnen aan level 2 en inmiddels 2.2 kg kwijt en 11cm :wow: Laatste keer gemeten is vorige week, inmiddels misschien nog een paar cm erbij. Ik doe er dus wel wat langer over omdat ik de shred om de dag doe, inmiddels ben ik 3 weken bezig.

Mrijn schreef:
Heb lekker geshred en een schaaltje chips leeg gegeten. Ik hou van beloningen:-)

Dat vind ik dus eigenlijk zo zonde... Heb je goed gesport en dan eet je alle kcal die je hebt verbrand er gelijk weer aan (plus het extra vet niet te vergeten). Chips is eigenlijk echt heel slecht, zit heel veel vet in. Dan kun je beter af en toe (niet gezoete) popcorn eten.

En wat Raponsje ook al zei, jezelf belonen met eten vind ik eigenlijk ook een beetje raar :+ Ik neem af en toe wel eens wat lekkers maar gewoon omdat ik er dan trek in heb en denk het kan wel voor een keer, niet omdat ik 'zo goed mijn best heb gedaan'. Nee, als ik vind dat ik goed mijn best heb gedaan dan koop ik nieuwe kleding of kijk ik extra vaak in de spiegel :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:21

Raponsje schreef:
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoeveel iedereen al kwijt is op dit moment.
Dus hoeveel kilo / cm ben je kwijt sinds de eerste dag dat je begon met de Jillian programma's?

Ik ben 3kg kwijt na 3 maanden ofzo, maar ik let niet zo op de kilo's want ik vind de cm's toch belangrijker! :)
Als je spieren opbouwt val je toch ook niet zo snel af? omdat spieren zwaarder zijn dan vet :)
Ben wel al 54cm kwijt in totaal na de shred :) dus ben erg tevreden, en nu bezig met body revolution :)

Over bodyrevolution gesproken, ik ben nu een weekendje in Duitsland, maar ga zo gewoon body revolution doen via de laptop! :D ben best trots op mezelf dat ik het tijdens m'n weekendje weg toch nog ga doen!
Vrijdag veel gefietst en 's avonds gezwommen, gister hele dag wezen skieën in een indoorhal, en vandaag dus weer bodyrevolution :)

Heb wel een beetje bijgelezen hoor maar kan niet overal op gereageren, vind het niet zo gezellig als ik alleen maar op bokt zit tijdens weekendje weg :o hihi ...

bedenk me alleen net dat ik natuurlijk alleen de cardio kan doen omdat ik geen gewichtjes mee heb :o naja..beter iets dan niets :)
Laatst bijgewerkt door Fantabulouss op 05-05-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt