Stevig zijn... enige juiste standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:30

antje_vip schreef:
Ik kwam deze tegen en vond het wel grappig dat de tijden/idealen nu zo veranderd zijn
Reclame van vroegah:

[ Afbeelding ]

Ik zie hier gewoon een slanke vrouw, anders :P.

little_birdy

Re: Stevig zijn... enige juiste standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:32

leuk plaatje
dat zie ik als mollig :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:32

mollig? Ik vind dat gewoon een slanke vrouw hoor...
Als dat mollig is ben ik een nijlpaard :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:33

Die vrouw op dat plaatje mollig? :oo Dat zou ook echt niet zo noemen idd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

lifaya schreef:
mollig? Ik vind dat gewoon een slanke vrouw hoor...
Als dat mollig is ben ik een nijlpaard :+

Nou... En ik een zeekoe.

little_birdy

ja sorry dat vind ik :)

ze heeft best wat vet alleen zit meer verdeelt

zeg ook niet dat er iets mis mee is he

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:35

Dan heb je een apart beeld van wat mollig is :') ik zie geen vet, ik zie vrouwelijke rondingen, maar absoluut geen vet. Nogmaals, als dat al als mollig word gezien, ben ik een nijlpaard ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:35

nou heb jou foto gezien en je bent echt geen nijlpaard hoor .....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:36

wel als je die vrouw op de foto mollig vind :P want zo'n lijf heb ik bij lange na niet... I wish :D :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:37

misschien heb ik wel een vertekend beeld hoor kan best,
ben zelf ook nog niet tevreden met mijn eigen lichaam maar dat zal misschien wel een vertekent beeld zijn geen idee :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:41

Er zijn er hier wel meer met het beeld wat we jaren op tv en in de bladen ingeprent hebben gekregen als goed. En alles daarboven mollig vinden, terwijl dat pas een gewoon normaal beeld is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:46

Foto hierboven vind ik ook gewoon normaal, niet super slank, niet mollig, gewoon normaal :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:22

Ik vind dat plaatje ook absoluut niet mollig, maar gewoon een slanke vrouw :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:27

Poeh ik wou dat ik die cupmaat had *\o/* dan had ik wat om in mijn bh te hangen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:22

:')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:35

Figuur op het plaatje is ongeveer inherent aan mijn eigen figuur. Ik draag maat 38 en dat is mijn inziens gewoon 'normaal'.

Maarja, wat is normaal. Dat is volgens mij de discussie hier ook.

Ik denk dat er geen 'normaal' figuur bestaat en dat we ons veel meer moeten focussen op gezond eten in plaats van een ideaalplaatje qua figuur.

Ik vind het zorgelijk om te zien wat mensen in de supermarkt zoal op de band leggen, maar ook het aanbod in de supermarkt vind ik zorgelijk. Ik maak me meer zorgen om mensen die zich volstoppen met rommel dan mensen die niet aan het ideaalplaatje voldoen.

En volstoppen met rommel bedoel ik niet mee de 'zwaarderen' onder ons die met een zak chips lopen. Nee, ook de slanke mensen die lightproducten vol E-nummers en zoetstoffen eten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:46

ik vind het plaatje ook gewoon slank hoor, niks mis mee.....
mollig wordt ze pas met 10 kilo erbij

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:02

ik probeer ook gewoon zo gezond te eten... in elk geval bewust. Ik snoep de laatste tijd ook wel wat, maar dat is denk ik vooral stress gerelateerd. chips eet ik vrijwel nooit maar ik weet dat als ik een zak zou kopen hij in een dag op zou zijn :') Wel drink ik zoveel mogelijk water op een dag. Helaas met werk zit ik weer aan de frisdrank. je mag geen eigen drinken op de vloer hebben en ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan 4 x een flesje spa rood te kopen per dag :') dat kost me klauwen vol met geld... maar naast werk lukt het me wel aardig om gezond te eten :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:24

Lifaya, kun je niet 1 flesje kopen en die daarna bijvullen bij de kraan ofzo? Vind dat eerlijk gezegd belachelijk dat je niet eens je eigen drinken bij je mag hebben... En kost die frisdrank dan niks of is dat goedkoper?

Nelleke, ik denk zelf ook dat daar een deel van het probleem ligt. Alle light-producten, E-nummers enz enz... Maar het ligt wel aan meerdere factoren denk ik. Emotioneel is ook een groot onderdeel. Vaak wordt er gezegd dat afvallen heel simpel is, meer bewegen en minder eten. Maar ik ben van mening dat emoties/je hele psychologische toestand ook een hele grote rol spelen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:26

Lifaya en je kan ook geen thee drinken o.i.d.?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:24

Jette schreef:
Wat vind ik dit af en toe een extreem kwetsend en onaardig topic, denk eens na voordat je iets roept :n Onderbouw je mening en houd het vriendelijk.

Ik denk dat veel mensen het liefst in een maatje 34 zouden passen met een plat buikje. Maar dat er ook meer dan genoeg mensen tevreden zijn met hoe ze eruit zien, of ze nou 34 of 40 hebben. En íedereen is onzeker, zeker in zijn puberjaren, het gaat erom dat je je goed voelt met hoe je eruit ziet. Want voor vele is die platte buik gewoon niet haalbaar, natuurlijke aanleg? vet op de verkeerde plaatsen? wie zal het zeggen.

En nee, obesitas en echt te dik zijn is niet goed, maar watten eten en flauwvallen op de catwalk ook niet. Ik vind een model in een maat 36/38 stukken mooier dan iemand op van die luciferstokjes.

En houd eens rekening met de mensen die er echt hun best voor doen maar waarbij het niet mogelijk is. Ik las een paar pagina's terug iets over dat het dom was om te roepen dat het fijn is als je moet werken en een maatje meer hebt, ik sta hele dagen in temperaturen tussen de 3 en 9 graden. Op dat moment ben ik heeel blij dat ik een maatje 36/38 heb, dus ook hier geldt, ieder verhaal heeft twee kanten.

Ik vecht voor iedere kilo.. en ja ik loop ook op luciferstokjes, ik vind jou juist erg kwetsend niet iedereen die dun is eet niks...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:44

Volgens mij doelt Jette op de modellen op de catwalk, waar je met maat 34 nog een olifant bent. Het is toch bizar om watten te eten zodat je geen honger meer hebt?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:02

ahh zo dan begrijp ik het verkeerd :) ik ben 28 (1,70) en heb nog kindermaat ;) geloof me ben der niet blij mee :n

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 01:02

Ik vind het wel goed, omdat er anders meisjes en vrouwen zijn die de neiging hebben om zich te gaan uithongeren om mooi te zijn.

Ik zeg niet dat ze echt dikker vrouwen moeten promoten, maar ook niet van die ontzettend dunnen. Ik ben zelf niet dik, maar ook niet zo dun als ik zou willen zijn, en ik kom gewoon snel aan, dus ik eet niet veel en nooit snoep of chips of dingen die vet zijn zoals frietjes of pizza, veel kaas of andere vetten dingen, maar ik zou dus nooit zo ontzettend mooi dun kunnen zijn als modellen, Polak honger ik mezelf compleet uit en terwijl ik dit toch echt wel mooi vind, en dat is best frusterend, vooral omdat ik echt ontzettend mijn best doe om heel gezond te eten. En hoe minder ik dat perfecte plaatje zie hoe minder ik me aan mezelf stoor, dus ja ik geef je gelijk in dat ze dik zijn hier niet mee moeten promoten, maar dat hele dunnen ook niet..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 01:06

lifaya schreef:
ik probeer ook gewoon zo gezond te eten... in elk geval bewust. Ik snoep de laatste tijd ook wel wat, maar dat is denk ik vooral stress gerelateerd. chips eet ik vrijwel nooit maar ik weet dat als ik een zak zou kopen hij in een dag op zou zijn :') Wel drink ik zoveel mogelijk water op een dag. Helaas met werk zit ik weer aan de frisdrank. je mag geen eigen drinken op de vloer hebben en ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan 4 x een flesje spa rood te kopen per dag :') dat kost me klauwen vol met geld... maar naast werk lukt het me wel aardig om gezond te eten :)

Ik vind voedingsstoffen en calorieën tellen toch erg goed werken, het maak je bewuster en je weet dan precies waar het fout gaat en welke producten je kan gebruiken als vervanging.