Het belangrijkste is heel goed luisteren naar je lichaam, als je moe bent, even rust nemen en gaan zitten ofzo

Doe ik bv met het uitmesten na het eerste landje voordat k naar t tweede landje ga.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marnavik schreef:Pas op met te snel weer willen trainen en toch te veel willen doen met je cvs! Je wordt er niet beter van. Cvs is simpelweg je stress systeem dat volledig uit balans is geraakt met alle nare klachten die daarbij kunnen komen. Je kunt genezen van cvs maar dan heb je goede begeleiding nodig en bereid zijn daar zelf heel serieus mee aan de slag te gaan. Je moet eerst inzicht krijgen wat cvs precies is en hoe je brein op dit moment werkt en hoe je de klachten ( onbewust) in stand houdt. ( onzekerheid over je toekomst of wat je nu toch mankeerde is daar 1 van)
Ik ben zelf cvs patient en kon bijna niets meer, door mijn leven drastisch onder de loep te nemen en een goed !! Cvs Revalidatie centrum te bezoeken gaat het steeds beter met mij. Ik kan weer wandelen, in mijn tuin werken en binnenkort weer langzaam gaan paardrijden. Maar alles heel rustig aan en niet perse zo snel mogelijk op willen bouwen!!!!! Alles in het tempo dat jouw lichaam vraagd en niet wat jij zelf wil of je omgeving van je verwacht!!!!!!!!
Wil je meer info, ik help je graag verder want er is helaas bij de meeste artsen bedroevend weinig kennis over cvs.
Groetjes van een herstellende cvs patient
D_horse schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar begrijp ik nou dat je cvs hebt en in Nijmegen in behandeling bent? Ik heb ook cvs, en in nijmegen onder behandeling geweest. Heeft bij mij een beetje geholpen, maar niet veel. Na een half jaar tegen mezelf te zeggen geef de hoop niet op.. het kan je helpen deze behandeling ben ik er mee gestopt. Zeer rustig opbouwen werkt wel iets, maar kan echt niet alles wat ik voorheen wel kon en ook niet wat ik wil. Volgens nijmegen gaat cvs over, als je je denk patroon veranderd... -.- Ben het daar totaal niet mee eens, ze behandelen een breuk toch ook niet met; denk maar dat die heel is... en je hebt geen pijn.. Mijn doel is tegenwoordig zorgen dat het niet meer word, dus niet over me eigen grens heen. Ik heb op het laatst nog een vragenlijst in moeten vullen voor een meting. Die klopt dus niet. Ik was iets gezakt met cvs zijn volgens de meting.. niet dus, ik moest meer doen vanuit nijmegen. Dat deed ik maar ik werd wel steeds vermoeider en steeds meer klachten daardoor. Dat vragen ze dan weer niet in die vragenlijst. Hopelijk slaat de behandeling bij jou wel aan.
kirsten4 schreef:Gelukkig maar! Hier erg veel vermoeidheid, het houdt maar niet op en heb straks toetsweek en sta er erg slecht voor :'( Hier ook veel onbegrip uit m'n omgeving wat écht niet mee helpt maarja...
Fijn dat het best goed gaat, hopelijk blijft dat zo!