B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:00

Daphne_ 8 is wel heel laag. Ik had zelf een waarde van 40 en kreeg van de Homeopaat het advies om D3 druppels te nemen van Vitals, wordt dan via de mond opgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:39

Wat zal ik morgen veel energie hebben. Heb net recht in een bloedvat gespoten :') Volgende keer toch maar eerst eens opzuigen om het te checken.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:35

oooh wat klinkt dat eng!!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:32

Hoe kom je daar achter? En geen luchtbel erin gehad? Dat is namelijk levensgevaarlijk, ik trek de zuiger altijd een stuk terug om te controleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:53

Omdat er heel veel bloed uitkwam. Maar van de ha hoefde ik het niet te controleren, omdat de kans klein was dat ik een ader raakte. Maar het kan verder geen kwaad.

Probeer de meeste luchtbellen er wel altijd uit te tikken. Maar lukt niet altijd. Af en toe zie er nog mini belletje in.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:00

Ik trek hem ook nooit terug om te controleren of ik in een ader zit... Één keer zelfs vergeten om de naald vol te doen zegmaar, dacht er pas aan toen de spuit al leeg was, als ik toen in een ader had gezeten :=

Wisselen jullie trouwens steeds van been? Of plek? Ik durf alleen maar op één plekje in mijn linkerbeen te prikken. Heb wel eens ergens anders geprikt, maar toen moest de naald er uit voor het inspuiten, omdat de pijn vreselijk was. Maar m'n huisarts zei dat je littekenweefsel krijgt van steeds op dezelfde plek prikken....

Laatste keer prikken kwam de helft van de b12 weer uit m'n been. Maar voel ook dat m'n spieren niet willen ontspannen... Flink kl*te, want eerder lukte het nog wel eens om te prikken zonder pijn, maar nou dus niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:04

Ik vind het fijnste om links te prikken. Maar probeer toch steeds af te wisselen. Maar ik vind in rechterbeen niet fijn spuiten en door mijn geklungel doet het ook vaak zeer.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:11

Ik wissel wel zoveel mogelijk. Af en toe doet het pijn, maar dan heb je, denk ik, net een zenuwtje geraakt.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:23

Ik prik tot nu toe steeds rechts in mijn rechterbeen, gaat het makkelijkst.. Links niet echt controle om langzaam in te spuiten met mijn linkerhand. Misschien toch maar een keer doen..

Luchtbelletjes in je ader kan echt levensgevaarlijk zijn.. Daar goed mee uitkijken hoor!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:31

Als je prikt heb je een bloedvaatje geraakt... In een ader prikken gebeurt niet snel die moet je echt opzoeken ;) Denk maar aan bloedprikken

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:17

Mag ik me hier ook melden? Ik heb sinds vorig jaar ook vitamine B12 injecties.
Ik zie dat jullie ze allemaal zelf zetten, hoe hebben jullie dat 'geleerd'? Ik ga nu nog iedere keer naar de huisarts, maar als ik ze zelf zet denk ik toch dat het wat beter is, omdat ik nog al eens vergeet naar de huisarts te gaan, totdat m'n klachten weer vreselijk zijn :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:34

Het makkelijkst is als de huisarts of de assistent het je even uitlegt, en je het daarna een paar keer onder begeleiding zelf doet. Het is ook niet zo moeilijk hoor, even weten waar je naar moet kijken en diep adem halen.
Zie ook http://knmg.artsennet.nl/Diensten/artse ... lf-zet.htm

Belangrijk: sommige artsen denken ten onrechte dat je het niet zelf mag doen, omdat het een 'voorbehouden handeling' is. Dat geldt echter alleen voor mensen die hun beroep uitoefenen: een thuiszorger mag geen injecties zetten bij haar clienten zonder opleiding. Je mag jezelf wel injecteren.

Andere artsen denken dat het onmogelijk is om zelf te doen. Onzin. De uitleg is in een paar minuutjes te geven, het is geen magische kennis waar je jaren training voor nodig hebt. Een paar minuutjes uitleg is echt wel genoeg.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 23:07

Bij mij spoot vorige week het bloed bijna uit mijn been. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar had maar rechts prikte ik de heletijd in een bloedvat.. Dus dat doet pijn als je in spuit. Dus 3x eruit gehaald en toen het andere been geprobeerd. Weer mis.. Hoe ik het telkens voor elkaar krijg? Dus rechts nog een poging gedaan, weer pijn. Ik dacht schijt ook maar. Dus ik prik gewoon en haal die naald er daarna uit, pff kwam echt veel bloed uit. Hele zakdoek rood := en 2 mooie blauwe plekken.

Het prikken gaat hier ook nog steeds niet lekker. Ik denk dat mijn benen gewoon te veel littekenweefsel hebben.. In het begin was pijnloos prikken normaal maar tegenwoordig is dat zeldzaam. En ik snap niet hoe ik het voor elkaar krijg telkens in een bloedvat/ader whatever te prikken.. Toen die keer dat ik weer terug ben geweest zodat de assistente mee kon kijken ging het natuurlijk beide keren goed 8)7

Volgende week ga ik een B12 bestelling in Duitsland doen. Zou ik laatst al doen maar ben er niet aan toe gekomen. Ik hoor het wel als iemand mee wilt bestellen.

Bonny_CT, als je met het prikken een klein luchtbelletje hebt in de vloeistof is dat niet zo erg. In een film is dat meteen horror en ga je dood maar dat gebeurd niet met het B12 prikken. Vraag maar eens aan je dokter of assistente. Vaak heb je ook nog dat als je kleine belletjes hebt dat die met het prikken omhoog gaan en blijven zitten in de spuit. De laatste drup blijft eigenlijk altijd in het tuitje zitten (met dat luchtbelltje/s)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:54

ik heb mezelf leren spuiten aan de hand van youtube enn mn vader. Mn huisarts geloofd er niet in ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:05

Leren prikken is idd een makkie. Ik heb het in 2 keer geleerd van de assistent en heb het ondertussen zelf ook alweer aan 2 mensen geleerd :Y) En die 2 doen het prima, want ze prikken mij :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:58

Ik zou het niet durven, zelf prikken. Om te voorkomen dat ik het vergeet, maak ik altijd direct weer een afspraak voor de volgende keer, simpel en effectief!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:54

Brrrrr ik denk niet dat als het nodig zou zijn ik het zelf zou durven :P

Als het van die prikjes zijn net als insuline wel, maar een dikke naald erin krijgen?? BRRR
Zou het mn moeder of partner wel laten doen als de huisarts niet wil...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:39

Als het echt nodig is durf je veel hoor.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:52

Ik ben net bij Dr. Auwerda in Lelystad geweest :D

Ik krijg nog een aantal uitslagen, maar tot nu niets geks gevonden. Vooral veel bevestiging van wat ik al deed, heel fijn :j
Erg nuchter en duidelijk. Gewoon blijven prikken zoals ik nu al doe.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:06

Fijn sanne! Hoe vaak prik je nu?

Naalden dik? Mijne is niet dik hoor, 0,6 x 25 mm.. Prik vaak veel te zacht, moet ik nog even door duwen.. Als je zelf prikt kan je heel langzaam in spuiten, doet het ook geen pijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:16

Idd mijn naald is ook totaal niet dik. Ik heb naalden van 2.5 centimeter lang en 0.4 mm dik :)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:56

Ik prik nu één keer in de week/twee weken. Ligt een beetje aan wat ik doe in die tijd. Doe ik veel (werken, sporten, stress), dan prik ik rondom de één keer in de week, in een rustige week meer richting één keer in de twee weken.
Hij gaf aan dat ik uiteindelijk zou moeten uitkomen op ong. een keer in de maand, maar dat ik vooral op effect moest spuiten :j

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:09

Mm hoop dat ik er daar ook snel op zit, maar heb dan ook een actief leven. Rij 2 paarden per dag, loop 3 keer hard een half uur in de week, werk nog 15 uur en fiets ook nog 3 keer in de week naar stal 6 km enkele reis.

Prik nu 2 keer in de week maar ben dan ook pas vanaf 20 april begonnen

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:14

Kan bijna niet wachten tot ik bij mn chirurg ben geweest, ik wil ook meer energie......doe nu bijna niks op een dag, alleen mn verzorg paard doen en dat is bijna al te veel ;-(

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:25

Het kan snel gaan, als dit de oorzaak blijkt te zijn van je problemen.
In oktober werkte ik met moeite 3 dagen en lag ik vaak na een inspannende dag weer drie dagen in m'n bed. Nu werk ik gewoon weer 5 dagen, ga naar de sportschool, rijd paard en heb zelfs nog energie over om iets met m'n vriend of vriendinnen te doen.