Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:28

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb net mijn vinger bijna in mijn keel gestoken. Ik was halverwege.Maar toch van gedachte veranderd.
Niet fijn dus -O-

En ik had een vraag, heeft er hier iemand laxeermiddel gebruikt?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:20

JJa heb ik. Nooit aan beginnen. Mijn darmen zijn nog steeds naar de klote. Daarnaast helpt het ook nog eens 0,0 om af te vallen als dat je bedoeling is. Voedingsstoffen worden alsnog opgenomen. Het gewicht op de weegschaal zal de volgende dag minder zijn, maar dat is alleen maar vocht en vult zich gewoon weer aan.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:23

Jup ik ook , en idd begin er AUB niet aan.
Ik kan waarschijnlijk nooit meer normaal naar de wc gaan.
Darmen zijn totaal verpest. en moet me leven lang medicijnen slikken om nog normaal naar de wc te kunnen en als ik dat had geweten toen ik er aan begon pff want zoals broccoli zegt het helpt 0.0%

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:25

Hé bah wat vervelend zeg! -O-
Dat wist ik echt niet, bedankt dat jullie dat hebben gezegd! En sterkte ermee!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:53

Hoe kom je op het idee van laxeermiddelen als ik vragen mag?
Bezoek je pro-ana sites?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:19

Jasmijn, ik denk dat jij hulp moet gaan zoeken. Op korte termijn. Ik zie dit van kwaad tot erger gaan. En iedereen hier zal je kunnen vertellen dat hoe fantastisch het ook lijkt om prachtig dun te zijn: het brengt je nóóit wat je hoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:30

Moderatoropmerking:
Bij deze heropen ik het topic. Ik wil met klem verzoeken om hier elkaar alleen een hart onder de riem te steken én ervaringen te delen. Er mogen pertinent geen eetlijstjes, gewichten én afvaltips gedeeld worden. Alvast bedankt.

Daarnaast wil ik vragen of jullie meteen aan kunnen geven (tem, PBtje naar de mods) wanneer er wel dingen geplaatst worden die kunnen werken als trigger voor iemand met een eetstoornis.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:43

(Even een dank betuigen aan de moderators).

Voor mij goed nieuws, terug ricthing psycholoog en voel me ook terug beter in mijn vel. Ik denk dat de zon hier veel aan doet.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:57

Ik heb donderdag afscheid genomen in de kliniek! *\o/* *\o/*

Nu lekker lunchen met mams :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:02

Bedankt dat dit topic weer open mag!

Fleurstyn & chernique...toppie!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:58

Ik ben ook blij dat het weer open mag! En ook dat er regels zijn zodat het topic dient om elkaar te motiveren en niet om onze eetstoornis sterker te maken.

Wat goed Chernique! Hopelijk blijft het goed gaan buiten de kliniek!

Ik ben blij om te horen dat je weer bij je psycholoog terecht kan Fleur, en geniet maar veel van het zonnetje!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:44

Goed nieuws Chernique! Hou vol hè meid! Jij kunt het ook!

Fijn, Fleur. Hopelijk mag je het zo houden!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:19

Idd bedankje voor de mods !

En chernique , Goedzo !! Je kan het ;) volgens mij zat je btw in de kliniek waar ik in de deeltijd zit hihi := zag je naam staan en die zie ik niet heel vaak

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:47

Fijn dat het weer op is! :D

Ik had namelijk een vraag. Dat mag toch wel of niet? vragen stellen? :+

Kan je van ES ook nog onregelmatiger ongesteld worden? Of dat niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:52

Op zich kan dat ja, zeker als er op een gegeven moment sprake is van ondergewicht dan kan de ongesteldheid uit blijven. Duidelijk teken dat het niet goed zit, in mijn ogen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:21

Fijn dat het topic weer open is! Voel me hier altijd zo welkom en gesteund!

Wat een goed nieuws allemaal, meiden! Blij dat het zo goed gaat :)
Met mij gaat het op het moment ook wel lekker. Heb zelfs zonder problemen kunnen shoppen. Mijn inziens komt het voor mij echt door het mooie weer. Ik ben zó ontzettend lichtgevoelig... In de winter word mijn ES altijd erger, en ik denk echt dat dat door het gebrek aan zonlicht komt. Ben dan ook suuuuuperblij met het mooie weer :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:40

Ongesteldheid kan zeker beïnvloed raken.

Kan je hulp aanvragen buiten de huisarts om? Ik schaam me er teveel voor om het de dokter te zeggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:43

Dat ligt er aan welke hulp je zoekt. Je zou naar een eerstelijnspsycholoog kunnen gaan bijvoorbeeld. Die kan ook een doorverwijzing geven...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:44

Bedankt voor je antwoord. Ik stond er niet zo voor open, maar ik kom er nu zelf ook niet echt vanaf vrees ik.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:54

XSwanheart, is het geen idee om dit met je huisarts te overleggen? Er bestaan namelijk methodes om winterdepressie tegen te gaan met lichttherapie bijvoorbeeld. Ik heb dit zelf ook een tijdje gedaan en mij heeft het niet echt geholpen, ik ben dan ook niet winterdepressief geweest maar 'gewoon' zegmaar.

Verder kan je maandelijkse periode ook beinvloedbaar zijn bij overgewicht, niet alleen van ondergewicht.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:58

Bokker Nadesh wees mij op http://www.ixtanoa.nl Misschien is dat ook iets voor jou? De site is nogal onduidelijk, maar het komt erop neer dat de stichting 'praktijkhuizen' heeft door heel Nederland, waar je vrijblijvend langs kan gaan, om te praten met lotgenoten etc. Je kan er ook gewoon even de rust opzoeken, of noem maar op...
Ik ben zelf nog niet geweest, maar het lijkt me fijn om wel met mijn ES bezig te zijn, maar niet onder begeleiding van -logen of -aters.

@Yvje86: ik weet dat er inderdaad methodes zijn om winterdepressie tegen te gaan. Lichttherapie zou bij mij vast goed kunnen helpen (aangezien het al ietsje beter ging toen ik een wake-up light kreeg, en dus met licht op kon staan). Vind het alleen zoiets vreemds om mee naar de HA te gaan, en dan zeker rond deze tijd van het jaar. Misschien dat ik volgend jaar die stap zet, maar eigenlijk denk ik dat er nooit 'het' moment komt om het aan te kaarten...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:06

Zelf heb ik de oplossing voor mijn ES ook niet gevonden in het reguliere circuit, maar goed, ik ben zelf van mening dat er in het reguliere circuit nog altijd wat teveel aandacht is voor de symptomen (eten) en te weinig voor achterliggende oorzaken. Want hoeveel mensen ik ook spreek, er is eigenlijk altijd iets wat er achter zit.
Mbt winterdepressie, dat had de man van mijn vriendin dus ook. De arts had 2 opties, óf lichttherapie (was destijds nog erg duur), óf ieder jaar in de winter een weekje op vakantie naar de zon. Aangezien ze dat de leukste optie vonden, doen ze dat dus al jaren zo. En aangezien mijn man en ik er ook wat vatbaar voor zijn, hebben we hun goede idee gewoon over genomen :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:09

Als ik daar nou eens het geld voor had! Heb helaas als student niet zoveel te makken :(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:42

Je kunt zo een lichttherapie-lamp ook huren bij een thuiszorgwinkel. Heb ik afgelopen winter ook gedaan.

Overigens ben ik bij Human Concern ontzettend goed geholpen door de achterliggende problemen aan te pakken. Zij richten hun aandacht daar juist wel op. Daarom heb ik nu ook geen eetstoornis meer. Omdat ik het niet meer nodig heb.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:48

Heeft die lamp voor jou ook echt geholpen, Broccoli? En hoeveel heeft het jou gekost? (En dan bedoel ik niet alleen qua huur, maar ik kan me voorstellen dat ook je energierekening flink hoger wordt?)

HC spreekt mij nog steeds ontzettend aan, maar ik schrok echt van die 1500 euro. Dat bedrag kan ik niet (in 1 keer) ophoesten. Daarnaast ben ik nu (sinds een week of 2) op een punt, waarop mijn ES me amper beinvloedt. Natuurlijk kan het een periode zijn (waarschijnlijk zelfs), maar het voelt voor mij nu vreemd om naar een hulpinstantie te gaan.
Maar ik hoor inderdaad alleen maar positieve ervaringen met HC, dus misschien wel het proberen waard, F_Orumster!