Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:07

Ik douche soms iedere dag en soms om de dag, ligt er maar net aan ook wat ik gedaan heb en of mijn haar vet is :P Bij mijn kamer douche ik meestal maar 10 minuutjes per keer ofzo, die douche is niet zo fijn om heel lang onder te staan (en bespaart weer waterkosten), maar thuis meestal wel 20 minuutjes ofzo. Gewoon ook ff dagdromen onder de douche, heerlijk :D

Joanne1987

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:09

Is geen probleem, vind het gewoon niet fris, maar ieder z'n mening toch?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:11

Ik douche me elke ochtend ongeveer 2 minuutjes, gewoon inzepen en afspoelen, mijn haar was ik 's morgens niet. En dan om de dag douche ik me 's avonds ook nog om mijn haar te wassen, dan heb ik iets meer tijd dan 's ochtends :) en sta ik soms 15 minuten onder de douche. Wij hebben hier wel putwater, dus moeten gelukkig niet voor het water betalen :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:15

Joanne1987 schreef:
Is geen probleem, vind het gewoon niet fris, maar ieder z'n mening toch?

Ja,dat is waar.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:21

Ik douche ook iedere dag, heel soms sla ik 1 dag over, maar dat is eens in de maand ofzo. Ik sta als ik gewoon de tijd heb 15-20 min. onder de douche, als ik haast heb red ik het in 5 min.

Ik douche altijd savonds, omdat ik overdag werk/ naar school ga en daarna mijn paarden doe, dus dan moet ik als nog douchen omdat ik het vies vind om dan zo mijn bed in te duiken. En soms douche ik wel eens 2x per dag, maar dat vindt mijn vader dan weer niet zo'n goed plan..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:27

Ik douche ook dagelijks :) anders voel ik me vies en ben ik bang om te stinken :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:28

Ik douche 's avonds en mijn haar was ik om de dag (anders wordt mijn haar zo ontzettend onhandelbaar)... maar was mezelf sowieso elke dag wel... (en dan is snel even onder de douche stappen makkelijk :D En ik sport 3x per week... en dan douche ik daar sowieso; en dan ga ik de sauna in en douche ik daarna nog een keer... etc :$ dus mjah... dan douche ik veel :D maar merk er thuis "niets' van...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:40

Ik douche iedere dag. Eigenlijk altijd 's avonds omdat ik overdag vaak sport.
Mijn haren was ik 2x per week, het wordt niet snel vettig en als ik het vaker was wordt het heel pluizig.
Ik douche minstens 15 minuten, meestal zelfs een halfuur.
Water zit bij mijn huurprijs inbegrepen, als dat niet zo was zou ik waarschijnlijk korter douchen. :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:50

Ik douche altijd voordat ik ga werken. Dat zijn sowieso vier ochtenden per week. Zonder frisse douche kan ik mijn werkdag gewoon niet beginnen (gewenning natuurlijk). Ik sta er dan maar een paar minuutjes onder. De overige dagen douche ik ook, maar dan op verschillende tijdstippen. Meestal na het sporten, of als ik thuiskom van de paarden. Ik ben evengoed wel zuinig met water. Als ik mijn benen scheer of scrub dan zet ik ondertussen de kraan even uit. En ik douche vaak op de sportschool, dat scheelt ook weer. :)

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:53

Iedere dag!
Maar om de dag mijn haren wassen en douchegel ofso gebruik ik bijna niet.
Door de week ongeveer 5-10 minuten, in het weekend al gauw 20-30 minuten.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:00

Ik douch iedere dag of om de andere dag, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik 15 minuten onder de douche sta. Ik ga eronder, haar in de shampoo, wassen, afspoelen en hup er weer uit. Dat duurt nog geen 5 minuten. :P

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:20

Hier ook elke dag een douche! 's Ochtends of 's avonds hangt af van mijn dag programma... Meestal 's ochtends en minimaal 10 minuten. Ik kan nooit zo snel! :') Mag altijd graag even warm worden, dan rustig haar inzepen, mezelf inzepen e.d. Gewoon rustig aan en 'genieten'. Snel kan ik niet onder de douche! Laat staan als ik benen scheer....... Hier wel elke dag zeep, zowel voor haar als huid. Of het slecht is? Ik heb er geen droge of geïrriteerde huid van. ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:59

Ik heb vandaag geprobeerd lang te douchen (douche normaal 5-10minuten). Haar grondig wassen, scrubben, maskertje, scheren, lekker luieren onder de warme straal.
Toen ik dacht dat ik er al minstens een half uur onder stond heb ik de douche maar uitgezet en ben me gaan afdrogen, aankleden etc.
Inclusief afdrogen en aankleden ben ik alsnog maar 19 minuten bezig geweest. Ik vraag me nu dus echt af hoe je in vredesnaam 30 minuten kunt douchen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:35

Handdoeken gebruik ik wel 1 x. Maar gebruik ook maar 1 handdoek per keer. Eerst de haren, dan het lichaam en dan de voeten en dan handdoek op de grond. En aankleden.

Kleren draag ik wel vaker dan 1 dag. Ga niet elke dag nieuwe kleren aantrekken. Alleen met shirtjes wil ik het nog wel doen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:22

phormicola schreef:
Ik heb vandaag geprobeerd lang te douchen (douche normaal 5-10minuten). Haar grondig wassen, scrubben, maskertje, scheren, lekker luieren onder de warme straal.
Toen ik dacht dat ik er al minstens een half uur onder stond heb ik de douche maar uitgezet en ben me gaan afdrogen, aankleden etc.
Inclusief afdrogen en aankleden ben ik alsnog maar 19 minuten bezig geweest. Ik vraag me nu dus echt af hoe je in vredesnaam 30 minuten kunt douchen :')

Dat is een kwestie van gaan staan en genieten. Niet direct aan het 'werk' gaan, en niet constant aan het 'werk' blijven. Ook niet mijn ding hoor.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:27

verootjoo schreef:
Bij 42 graden krijg je na korte tijd brandwonden op je huid... Dus lijkt me niet handig daar onder te staan. Maar die knoppen kloppen toch meestal niet... De mijne staat altijd op 50gr, maar dat lijkt me ook niet goed :7

Oh ja joh? Ik douche altijd tussen de 40 en 45 graden. Geen brandwonden hoor en de thermostaat werkt prima. In het huis van mijn ouders draai ik hem ook altijd naar 40-45 graden. Ben wel altijd zo rood als een kreeft en kan niet meteen onder 40/45 graden staan, want dan doet het echt zeer. Ik begin met 35.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:28

Heb je er wel eens een thermometer onder gehouden? Meestal kloppen ze nl echt niet :+ maar het maakt mij niet uit hoe heet iedereen douched hoor :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:49

elyse14 schreef:
Hoe vaak je per week/dag douchte verschilt hier heel erg,

Maar hoe vaak gebruiken jullie je handdoek?

Ik gebruik mijn handdoek 1x en daarna gaat ie mooi de was in,
en dan pak ik de volgende dag weer een schone uit de kast!
want ik vind het echt ranzig als je 2 of meerdere keren met 1 handdoek afdroogt.
Maar hoe denken jullie daar over?..

Ik gebruik een handdoek 1x & dan gaat die in de was.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:16

Ik douche sowieso elke dag, ene dag even gauw zepen en de andere dag haren wassen en scheren enzo.
Soms douche ik 's ochtends en 's avonds als ik veel gezweet het, maar dan is die extra keer even 2 minuutjes afspoelen.

En mijn handdoeken gaan na elke douche beurt de was in..

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:49

Ik douche vaak 2 keer per dag, 1 keer 's ochtends en dan was ik m'n haar met shampoo en créme spoeling.
's avonds douche ik ook vaak omdat ik dan naar de paarden ben geweest, dan was ik m'n haar ook weer! (heb krullen en het zit altijd vreselijk in de klit en ik kan m'n haar 's ochtends niet doen als het droog is! :+ )
En meestal rond de 15 min per keer.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:08

Ik douch iedere dag zo'n 5 à 10 minuutjes. Altijd 's avonds. Daarna gelijk mijn bedje in, heerlijk. :)

Iemand die mijn broer wilt hebben ;) ? De laatste keer dat hij heeft gedoucht kan ik me niet herinneren. Die doucht zich dus echt haast nooit. Zo smerig. En kom vooral niet op zijn kamer. Stinken.... gatver. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:22

Hij doucht nooit? Wast hij zich dan wel?? Zeggen je ouders daar niks van? :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:42

1234 schreef:
Gewoon ook ff dagdromen onder de douche, heerlijk :D

:j En in de winter als het koud is ben ik bijna niet onder de douche uit te krijgen :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:23

Rianneke schreef:
:j En in de winter als het koud is ben ik bijna niet onder de douche uit te krijgen :o

:)) Kouuuudddd :brr:

Hier ook dagelijks douchen. Soms ivm sport 2x op een dag, is dan maar zo. Wel was ik mijn haren niet alle dagen. Het is al snel vet van zichzelf en als ik het dan dagelijks ga wassen wordt het nog veel erger.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:07

Marit schreef:
Hij doucht nooit? Wast hij zich dan wel?? Zeggen je ouders daar niks van? :+

Believe me, zo vaak geprobeerd.. :Y)
Maar hij is verdorie 22. Ik ga niet vertellen wat hij moet doen.. Blijf alleen uit zijn buurt :')