Vriend zakt opeens weg. Epilepsie? Iets anders? Update3 P13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:50

Is een hele bekende bijwerking. Is hij nog aan het opbouwen? Of zit hij inmiddels op de dosering waar ze hem op willen hebben? Als dat laatste het geval is dan zal het met kleine stapjes steeds beter worden. Maar kijk er niet raar van op als de vermoeidheid blijft. (Maar dan wel in mindere mate waarschijnlijk.)

Ik ben er overigens helemaal over verbaasd dat ze Depakine als eerste middel hebben voorgeschreven. Dat is zo'n oud middel. En zijn inmiddels veel 'nieuwere' medicijnen op de markt welke erg goed werken maar minder bijwerkingen hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:53

Hij krijgt nu 2 x Depakine 500 geloof ik en op deze dosis willen ze hem voorlopig houden. Hij zit nu ongeveer anderhalve week op deze dosis (eerst kreeg hij 1 x 500).
Sanne, misschien is het specifiek voor deze vorm van epilepsie? Ik zou het niet weten (was er niet bij toen hij ze kreeg, dus heb het helaas niet kunnen vragen :n Maar hij is 's avonds rond 8 uur al bekaf (gaat dan ook rond 9 uur naar bed) en slaapt 's middags ook geregeld (ligt nu ook alweer bijna drie uur op bed). Hij kan ook niets doen zonder meteen moe te zijn.

dromertje2

Re: Vriend zakt opeens weg. Epilepsie? Iets anders? Update3 P13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:58

Mijn vriend neemt 8 maal depakine 500 verdeeld over 3 innames, hij is daar ook heel moe van en als hij slaapt mag er een bom ontploffen, hij wordt niet wakker.
Hij neemt wel een hoge dossis en nog andere medicatie die ook deze bijwerking geven dus bij hem is dat iets waar hij mee moet leren leven, misschien dat bij uw vriend het nog wat stabiliseert.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:15

Acht maal :wow: Ik vond dit al een hoge dosis :oo
Heeft je vriend ook nog last van andere bijwerkingen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:23

Hij neemt nog andere medicamenten dus weten we niet precies van welk medicament(en) of combinatie's de bijwerkingen zijn.
Hij heeft soms last van evenwichtsstoornissen, draaienissen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:30

Pfoeh, daar durf ik geen antwoord op te geven. Maar jullie kunnen de volgende keer natuurlijk altijd eventjes vragen waarom ze voor Depakine gekozen hebben.

En ja, dat vele slapen is echt 'normaal.' Vooral als je net gestart bent met de medicatie. Ik heb daar ook extreem last van gehad. En na al die jaren ben ik nu soms nog steeds zo duf als een konijn en snel vermoeid. Maar goed, ik slik wel 3 verschillende anti-epileptica's in een vrij hoge dosering.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:33

Ik heb mijn vriend even gevraagd waarom hij Depakine krijgt en volgens hem was dat omdat het ook de hoofdpijn tegen gaat die hij nog weleens heeft.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:38

Dat kan inderdaad. :j Maar er zijn meer anti-epileptica welke gegeven worden bij hoofdpijn. Zo slik ik oa. Topamax. Dat is echt een anti-epilepticum maar wordt tevens ook gegeven bij mensen met migraine.

Maar goed, als Depakine werkt dan zou ik vooral niet gaan switchen. Tenzij hij na een lange periode nog steeds erg veel last van bijwerkingen heeft. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:42

Cayenne schreef:
Mijn vriend krijgt dus een aantal weken alweer Depakine (2 x 500) en is vooral heel erg slaperig.
Is dit normaal en gaat het nog over? :\ Zijn er meer mensen met Depakine ervaring?

Hij is wel nu sinds 19 augustus al aanvalsvrij (een maand dus), maar ja, dat zegt niet zoveel.

ten eerste wil ik ff zeggen dat t voor jullie fijn is dat er eindelijk epelepsie is geconstateerd..
mijn moeder slikt ook 2 maal daags depakine en in t begin werd ze daar ook heel slaperig van en soms nog steeds af en toe is ze heel moe of duf.
verder werkt het volgens mij wel heel goed want hij zwakt bij mijn moeder wel de zwaarste aanvallen heel erg af en dan blijft t alleen bij afwezig zijn.

hopelijk kan jij ook rustig blijven tijdens zo een aanval want het ziet er vaak dood eng uit zo een aanval.. helemaal als je weet dat t hart bij je vriend een paar seconden gewoon niet klopt..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:53

SannevdM schreef:
Dat kan inderdaad. :j Maar er zijn meer anti-epileptica welke gegeven worden bij hoofdpijn. Zo slik ik oa. Topamax. Dat is echt een anti-epilepticum maar wordt tevens ook gegeven bij mensen met migraine.

Maar goed, als Depakine werkt dan zou ik vooral niet gaan switchen. Tenzij hij na een lange periode nog steeds erg veel last van bijwerkingen heeft. :)

Ha, wat grappig. Ik heb zelf een tijdje Topamax geslikt (50 mg) ivm nachtmerries. Veelzijdig spul dus :P Er stond idd op de bijsluiter dat het een anti-epilepticum is.

Nathalietje, ik heb de afgelopen tien weken zelf geen aanval meer gezien omdat ik de laatste keer dat hij er een kreeg niet thuis was.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:57

Haha, heel veelzijdig spul inderdaad. :D Ik slik overigens 400mg. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:58

:wow:
Ik kreeg dan ook maar een hele minimale dosis en kon zonder afbouwen meteen stoppen.
Dat zie ik met 400mg nog niet gebeuren en de hoge dosis depakine die iemand eerder noemde ook niet :=

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:59

Hahaha, ik denk dat ik echt vreselijk afkickverschijnselen krijg als ik in één keer zou stoppen. :') Junkie!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 09:32

Een voorzichtige update: mijn vriend is sinds 19 augustus (was de laatste aanval) aanvalsvrij! Dat is dus iets meer als acht weken.
Eigenlijk durven we er nog niet blij om te zijn, want eerder zaten er 6 weken tussen en kreeg hij alsnog een aanval, maar sinds het starten met de medicatie gaat het (nog) goed! *klopt hard af*. Juichen is nog een beetje eng, want hij kan echt binnen een minuut alsnog een aanval krijgen. Het is gewoon echt niet te voorspellen.

Eind deze maand krijgen we de uitslag van de MRI en in november krijgt hij een hartkastje :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:01

Wat fijn dat het lijkt of de medicijnen goed hun werk doen!! Nu maar hard duimen dat het inderdaad ook zo is en andere aanvallen uit blijven!!
Nu maar hopen op een postieve uitslag van de MRI ook!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:14

Het is nog te vroeg om te zeggen of het door de medicatie komt. De laatste keer zonder medicatie zaten er ook nog 6 weken tussen. Maar het gaat de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:14

Fijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:18

Nouja, dit is sowieso alvast erg fijn natuurlijk +:)+

Is hij inmiddels ook wat minder slaperig? :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:26

Mwah, hij merkt nu wel dat hij het iets langer kan volhouden, maar we zijn er nog niet.
Er zit wel zeker verbetering in!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:40

Wat fijn dat er verbetering inzit Cayenne! Slopend hoor, maar als er weer hoop is op een 'normaal' leven, super :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:54

Het is alweer even geleden, maar tijd voor een update :)

Mijn vriend heeft al ruim 14 weken geen aanval meer gehad! (sinds 19 augustus) *\o/* Het is dus wel duidelijk dat de medicatie werkt *gaat heel hard afkloppen*
Wel heeft hij veel last van bijwerkingen, dus nu zijn ze de medicatie aan het omzetten en moet hij andere medicatie langzaam opbouwen. Daar is hij heel snel moe van, maar dat schijnt normaal te zijn. Hopelijk gaat het straks met de nieuwe medicatie ook goed. Daar ben ik nog een beetje wantrouwig over.
Ook zijn we bij de cardioloog geweest en de hartstilstanden zijn echt alleen aan de epilepsie te wijten, dus hij heeft geen aparte hartaandoening gelukkig.

Met mijn vriend gaat het dus eigenlijk naar omstandigheden heel erg goed :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:56

Oh dat is een fijne update zeg !!!! (Al is fijn misschien niet het goede woord).
Lijkt me een verademing voor beide dat deze medicijnen helpen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 16:00

Dank je! Toch heb ik er nog geen rust van en ben nog steeds bang voor een nieuwe aanval, maar misschien is dat normaal?
Ik ben er soms een beetje paranoide over wanneer hij even stil op de bank zit := Kan er niets aan doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:02

ik denk dat dat toch wel normaal is Cayenne, tis nog een naar iets en redelijk onvoorspelbaar denk ik, gevoelsmatig gezien...
waarschijnlijk ook een kwestie van wennen :?

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:25

Fijn dat de aanvallen uitblijven, hopelijk gaat het met de nieuwe medicatie ook net zo goed. Dat je wel eens huiverig bent voor een nieuwe aanval snap ik goed tis wel even wennen en zo'n aanval is wel even schrikken het is niet niks.

Het is hier ook als we een uitstap plannen mag er een client niet mee want stel je voor......... dat ze een aanval krijgt, Ik neem haar wel mee anders raakt ze zo in een isolement en als aan het eind van de dag ze dan toch een aanval heeft neem ik die voor lief ze heeft dan wel een leuke dag gehad haar moeder denkt hier gelukkig ook zo over. Wel neem ik altijd haar medicatie mee uit voorzorg en bekijk op voorhand hoe ze zich voelt.

Probeer lekker verder te gaan zoals jullie deden te genieten van alles wat op jullie pad komt dan gaat het wel goedkomen.