Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:35

Ja he!
Dat vind ik ook was vorige week zo goed bezig.

Nu ben ik nog zo verkouden dat ik het net probeerde en was met 10min klaar dus ben maar weer gestopt heb iig iets gedaan....

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:44

Channiiiej schreef:
Ik ben komende dagen heel druk met werk, werk nu tijdelijk paar weekjes 6 dagen per week.. Dus helaas schiet insanity er wel eens bij in.. Afgelopen week nog 4 van de 6 trainingen kunnen doen, hoop dat ik dat zo'n beetje vol kan houden, want vind het zonde om het af te moeten bouwen!

Dat is dan toch netjes!!!
Ik red 6 x ook niet altijd. Ik werk onregelmatig, dus heb wel eens een week van 54 uur en een week van 27 uur, maar probeer het zo vaak mogelijk te doen.

We zijn sowieso al geod bezig toch?? *\o/*

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:54

Ik vraag me af of het ook wel goed is om het 6 dagen achter elkaar te doen elke week ivm je spieren? Die hbben toch juist ook rust nodig tussendoor om te herstellen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:32

Jaa vraag ik me idd ook af! Als ik echt spierpijn heb neem ik altijd een dagje rust.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:25

Hoe bevalt bij jullie de Insanity training?
Mijn vriend zit nu een half jaar bij de KMAR. Daar doen ze al erg veel sport, hij is nu met een paar collega's begonnen met de Insanity training, vandaag dag 3.
Gaat ook een fotodagboek bijhouden, ik ben benieuwd!! *\o/*
Hij vind het toch ook aardig zwaar, en gewoon erg moe 's avonds. Hele dag z'n opleiding en daarna Insanity.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:54

Ik doe het om de dag. Het lukt me gewoon niet qua tijd om het elke dag te doen.
Dus ik heb pas een beach body over 120 dagen ;)
Ook goed :P

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:53

Twee rustdagen gehad (ipv 1 rustdag), omdat ik maandag de hele dag moest werken, 's avonds moest werken en daarna nog moest paardrijden, dus had echt geen tijd voor insanity haha. Gisteren de pure cardio gedaan en vandaag plyometric cardio circuit, voelt dan toch wel weer heel lekker om weer mee bezig te zijn :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:39

Hoi!
ik ben van plan om met Insanity te beginnen. Momenteel laat het budget het niet toe om naar de sportschool te gaan, en dan moet ik keuzes maken. 30Day Shred hield in 10 dagen vol, maar ik hou niet zo van die herhalingen.. Dat is mij enorm gaan vervelen.

Voorlopig wil ik Insanity wel zo vaak mogelijk willen doen, maar kijk even wat het schema toe laat.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:06

Succes!
Gaat vast goedkomen!
En niet meteen hun tempo aan willen houden als dat niet gaat...thats killing you then it is really insane!

Ik ga vanaf morgen weer vol gas aan de gang! ongeveer week niets gedaan gister alleen in de ochtend 10 minuutjes gepakt en in de avond 10 minuutjes.
Vandaag gym gehad op school en dat ging weer goed dus morgen kan ik er weer tegenaan gelukkig

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:11

Zo net dag 8 opnieuw gedaan! Ging wel weer goed.

Alleen ik red de eerste 10 min volledig, daarna zak ik wat af. Dan het strekken gaat goed. Alleen krijg ik altijd best veel pijn in mijn kuiten. En dan stuk wat daarna komt is killing altijd. Dat gaat ongeveer 5 tot 10 min goed en dan kan ik bijna niet meer...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:33

Dat tweede gedeelte vd workout is idd killingg.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:54

Gisteren eerste workout gedaan, in het begin dacht, oh, dit lukt me nog best wel, maar later ben ik het maar op mijn tempo gaan doen.. Vond het wel lekker, maar mijn kuiten gaan nu kapot van de spierpijn! Straks maar tweede workout doen, voordat vriendlief thuis komt.

Houden jullie de kalender aan?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:56

Ik houd de kalender wel aan! Vandaag staat cardio recovery op het programma. Heb hem net bekeken en volgens mij valt t mee vandaag. Vooral kracht en dat vind k wel leuk!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:57

Ja ik houd me redelijk aan de kalendervolgorde, alleen dan wel met dagen ertussen!
Cardio recovery is idd wel relaxed vergeleken met de andere haha!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:09

Ik heb de fittest niet gedaan, ik kon nergens een filmpje ervan vinden en snapte niets van de geschreven versies haha! Gelukkig heb ik hem nu gevonden.

Ben de kalender gaan volgen, dus gisteren bij woensdag, vandaag de cardio recovery gedaan. Pfoe, die is ook zwaar hoor! Vooral voor mijn benen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:47

Zo net de cardio recovery gedaan en wat is ie heerlijk! Ff lekker bijkomen en flink stretchen! Wel flink pittig nog bij de squats en lunges maar die vind ik wel leuk om te doen opzich

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:44

Ik heb Insanity ook deels gevolgd. Ik ben in augustus begonnen, en dan ook vooral omdat ik vanwege mijn zoontje en wisseldiensten van mijn man, te weinig buiten de deur kon sporten. Ik heb het op mijn eigen manier gevolgd. Wel begonnen met fittest en tussendoor nog wel eens gedaan. Maar deed het ongeveer om de dag. Ik had zoiets, alles wat ik doe is mooi meegenomen en was ervan overtuigd dat ik het dan ook gewoon beter zou volhouden. Ook dacht ik idd dat 6 dgn per week zo zwaar trainen niet goed zou zijn. Nu heb ik het ook echt wel vol gehouden, maar kreeg ik voor de feestdagen spit in mijn rug en moest ik zon 4 weken rust houden. Daarna ben ik nooit meer echt in het goede ritme gekomen en heb ik nu besloten om eerst eens dat 30 Day Shred te proberen. Maar Insanity blijft een workout die ik, net waar en wanneer ik zin heb, gewoon erg fijn vind.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:47

MIghtyoe dat is dag 10 toch? Dan lopen wij bijna gelijk! Ik heb net dag 9 gedaan ga morgen de recorvery doen!

Miramare balen zeg dat je moest stoppen! Deed je het wel echt dagen in de week daarvoor?

Ik probeer het nu echt 4x in de week te doen!

Na hoe snel zagen jullie beetje resultaat in je lichaam? Kwa conditie merk ik het al wel echt kan het steeds beter volhouden.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:25

30 days shred heb ik ook even gedaan, maar vond ik stom. 10 dagen hetzelfde.

Vind insanity leuker

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:15

Ik kom mij ook melden. Heb eerst 30 day shred gedaan, en ook afgemaakt. Hierna ben ik begonnen met Ripped, maar na twee dagen ben ik hiermee gestopt omdat ik er echt geen motivatie meer voor had. Vind Jillian zo vreselijk deprimerend. Ga vandaag of morgen beginnen. Kijk er best naar uit. :D [Ook al weet ik dat ik het sowieso niet bij ga kunnen houden ahaha :') ]

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:19

HouVanUtopia schreef:
MIghtyoe dat is dag 10 toch? Dan lopen wij bijna gelijk! Ik heb net dag 9 gedaan ga morgen de recorvery doen!

Miramare balen zeg dat je moest stoppen! Deed je het wel echt dagen in de week daarvoor?

Ik probeer het nu echt 4x in de week te doen!

Na hoe snel zagen jullie beetje resultaat in je lichaam? Kwa conditie merk ik het al wel echt kan het steeds beter volhouden.

nee dag 4 voor mij dacht ik!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:40

Net pure cardio gedaan, op mijn eigen tempo maar ik wil het mezelf niet makkelijk maken. Helaas halverwege moeten stoppen, kreeg in beide voeten verschrikkelijke kramp... Dus doorgespoeld naar de cool down... Baal er enorm van, maar mijn voeten doen nog steeds pijn...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:14

Hallo , ik kom me hier ook even melden.
Ik hoor vanalles over deze training , maar werkt het ook echt? Hebben jullie al resultaat afgezien van een betere conditie?
En is deze work out te doen door iemand die een mindere conditie heeft ,of moet je echt al een goede conditie hebben?
Als ik het goed begrijp doen jullie dit ook gewoon thuis in de woonkamer? Heb je dan nog speciale atributen nodig?

Sorry voor de vele vragen ,maar als dit voor mij ook een optie zou gaan dan ga ik mijn man vragen of hij het ergens kan proberen te downloaden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:29

Omdat ik ook best een fanatieke sporter ben (op de sportschool) heb ik ook last van mijn spieren.
Ik gebruik nu als ik merk dat ik het nodig heb, magnesium olie voor op mijn spieren. Gister mega spierpijn in mijn rug en schouder spieren. Voor het slapen erop gedaan en dag erna geen last meer.
Ik spray het erop en lijkt net alsof er duizenden spinnenpootjes over je houdt een krioelen, maar het werkt wel!

Ik vind het echt een aanrader :)

Iedere veel succes en lees weer lekker mee :p

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:59

@HouVanUtopia: Ja deed het ongeveer 3 keer per week en had er ook echt een ritme in.

Ach ik doe nu dus dat Shredden, vandaag voor de 2e dag gedaan, maar houd Insanity gewoon af en toe voor de afwisseling... MOet ook zeggen dat ik Shaun T veel en veel leuker vind...