Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:58

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:18

Ik heb dit topic meegelezen en lieve TS, kies voor wat je zelf voelt en laat je niet leiden door Bokt of je omgeving. Een ongewenste zwangerschap kan gebeuren en het is absoluut geen misdaad om 'het' te laten weghalen. Integendeel, als jij nu niet toe bent aan een kindje, zou dat een goede keuze in het belang van jullie allebei zijn.
Als je meer neigt naar het houden van een kindje en daar 'offers' voor over hebt, is houden wellicht de beste keuze.
Maar nogmaals: luister naar jezelf, naar je eigen hart en/of verstand. Jij leeft jouw leven en je kunt als enige de beste keuze maken op dit moment. En ik weet zeker dat, wat je ook kiest, je dat goed zult doen.

Over het missen van een ouder gesproken: een van mijn beste vriendinnen is zonder vaderfiguur opgegroeid, ze is gelukkig en ze heeft nooit een vader gemist. Er zijn ook genoeg gezinnen met twee ouders waar de kinderen schade oplopen doordat er iets niet goed zit in de relatie. Ik zou me nog niet te druk over de vader maken als je besluit om het kindje te houden. Als hij er niets mee te maken wil hebben, ondervindt het kindje er niet altijd schade van.

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 23:34

Ik geloof dat ik zelf ook niet volledig MET een vaderfiguur op ben gegroeid. Althans, ik ben opgevoed door mijn moeder met uitstapjes en financiele steun van vaders. Hij is wel degelijk in ons leven geweest (en nog, ouders zijn gewoon samen). Maar een behoorlijk workaholic met vaak meerdere dagen weg.

Oke, Het is misschien niet helemaal te vergelijken :P...

Ik ben me zeker bewust van de gevolgens die een abortus met zich mee kunnen nemen, nu begreep ik dat de kans idd niet groot is. Maar wel degelijk aanwezig (scheelt niet veel met zwanger worden, terwijl je een morning after pil heb gehad, blijkbaar val ik niet altijd in de 95% 'gelukkige')

Als het mogelijk is (kan maar tot bepaald aantal weken, waar ik zeer waarschijnlijk onder zit) wil ik kiezen voor de abortuspil, deze wekt een miskraam op waardoor het uitstoten natuurlijk gaat.

Zowiezo heb ik door deze ervaring.. Om het maar even zo te noemen, mezelf wel weer van een andere kant leren kennen. Hoewel hij verweg gestopt was, heb ik wel degelijk een kinderwens !
Een van de moeilijkste punten dus ook, wat als ik het later wil maar het niet mere kan om welke reden dan ook. Ik weet niet of ik er mee kan leven dat ik het dan nu weg gehaald zou hebben. Ik weet dat ik niet vanauit angsten moeten denken of iets niet moet kiezen omdat het andere negatief is. maar ook dit zijn gedachte's die rondspoken.

En ja, ik weet dat mijn posten zich af en toe tegen spreken, dat doet mijn hoofd constant op het moment :P

Ik ben inderdaad gewezen op 4 handen op 1 buik, deze aflevering ga ik zo terugkijken !

Overmorgen is de echo.

Al enkele avonden achter elkaar behoorlijke buikpijn na het eten (dit heb ik zowiezo vaak!) maar iedere dag is toch wel erg vervelend.

Inmiddels ben ik een beetje klaar met 'de vader' (later te noemen; donor). Ik heb genoeg geprobeerd hem erbij te betrekken. Maar trekken aan een dooie mus heeft geen zin. Hij zal niks meer van me horen (ook niet de keuze) zolang hij er niet naar vraagt. Besluit ik het wel te houden, komt het vanzelf een keer bij hem terecht (gemeenschappelijke kenissen). Ook dan verwacht ik overigens dat er niks van hem komt.
Laatst bijgewerkt door ano28 op 15-01-13 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:40

Ja je hormoontjes werken al prima hoor ;)
Hoeveel weken zit je ongeveer, denk je?

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 23:42

anneliesdj schreef:
Ja je hormoontjes werken al prima hoor ;)
Hoeveel weken zit je ongeveer, denk je?

Helaas wel.

Als ik kan rekenen 6 weken in dokters termen.
Vanaf bevruchting 4 weken.

(of er moet iets heel vreemds gebeurd zijn)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:48

6 weken dan, er wordt altijd gerekend vanaf je laatste menstruatie.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:54

Misoprostol/Cytotec heb ik ook gebruikt, vaginaal ingebracht om de afdrijving van de 10 weken oude dode Uk op gang te brengen. Het was heel puur, een minibevalling compleet met weeen. Voor mij toen de juiste afsluiting van die korte zwangerschap, ik had die ronde eens geen zin in een curettage.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:58

Heftige situatie TS!! Wat vele al hebben gezegd, volg je gevoel, waar jij je het beste bij voelt. De echo afwachten en bedenktijd nemen. Het blijft een moeilijke situatie. Weg laten halen, je zult het nooit kunnen vergeten en er regelmatig aan terug denken. Maar als je de keuze hiervoor weloverwogen maakt, zul je je erbij neer kunnen leggen. Mocht je het kindje toch houden, dan zul je volgend jaar om deze tijd denken, jeetje dat ik jou heb weg willen halen...

Beide keuzes zijn moeilijk en zullen hun sporen nalaten! Probeer je in beide gevallen niet schuldig te voelen. Je maakt de enige juiste keus. Sterkte!!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:47

KootMiraDrum schreef:
Misoprostol/Cytotec heb ik ook gebruikt, vaginaal ingebracht om de afdrijving van de 10 weken oude dode Uk op gang te brengen. Het was heel puur, een minibevalling compleet met weeen. Voor mij toen de juiste afsluiting van die korte zwangerschap, ik had die ronde eens geen zin in een curettage.

Jeetje, dit klinkt wel heel heftig vind ik.

Suc6 morgen TS en ik hoop dat er iemand met je meegaat die jou kan steunen in jouw eigen proces.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:18

KootMiraDrum schreef:

pfoeh dat klinkt heftig.. :(:)

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:27

Succes morgen bij de echo.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:30

Ik kom net je verhaal tegen. Wat een moeilijke situatie zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen bij deze moeilijke beslissing! Het enige wat ik kan zeggen is; volg je eigen gevoel! Laat je niet tegen houden door het idee dat je het niet kan, je kunt ALLES wat je wilt! Je laat zien hoe volwassen en sterk je bent door zo bewust met deze beslissing om te gaan (en met de eikel van een donor _-:( ). En mocht je beslissen dat je het toch niet houd, dan is dat ook goed. Het is jouw leven en jij beslist hoe je het invult! Heel veel sterkte!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:04

Veel sterkte morgen! Heb je iemand die met je meegaat ter steun?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:10

heel veel sterkte, jeetje wat moeilijk weet even verder niet hoe te reageren

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:00

succes morgen ...

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:10

Ik lees ook al een tijdje mee. Ik wil je heel veel sterkte en moed wensen meid, bij welke beslissing je dan ook neemt. Ik ga wel mee met de post van één van mijn voorgangers: als je iets wil, kan je het :j Daar ben ik zelf vrijwel zeker van.

Stel dat je het kindje houdt, zou ik er wel voor zorgen dat de "donor" op geen enkele manier aanspraak kan maken op het kind. Zet het op jouw naam en zorg dat hij het niet kan erkennen. Op die manier kan je later nog altijd een contact toestaan, maar neem jij wel alle beslissingen mbt het kind. Natuurlijk kan je dan wel geen onderhoudsgeld vragen van hem. Als je over dat juridische deel vragen moest hebben, mag je altijd een pb sturen. Ik ben er namelijk dagelijks bezig met zulke zaken :)

Veel sterkte morgen bij de echo!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:56

Succes en sterkte morgen bij je echo.
Ik heb vandaag een echo met 6 weken en 4 dagen zwangerschap gehad met een kloppend hartje.
Houd er rekening mee dat je dus een kloppend hartje gaat zien..

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:32

Ik wil je ook veel succes en sterkte wensen morgen bij de echo.
Ik ben benieuwd wat het met je gevoel doet om "het beestje" te zien.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:33

Sterkte morgen, je kunt je er niet op voorbereiden, laat het je overkomen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:40

Sterkte meid

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:41

Ps als je nu zes weken bent, dan zit je dus al in de zevende week van de ontwikkeling ( 6+1, 2, 3,4,5,6) voor als je nog inleest op die sites.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:42

Weet ze welke site het is?
Als je dat leest weet je een beetje wat je kindje/foetus al is straks op de echo.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:45

Als je zoekt op zwangerschap, zevende week, dan vind je alles wat je weten wilt! :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:46

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:19

Pff, op dit moment ben ik eigenlijk alleen maar hartstikke misselijk.. Krijg geen hap meer weg.. Zeker niet wat ik normaal juist lekker vind.
Misschien toch zenuwen voor morgen?!
Sliep vannacht ook niet voor half 5.. Dus vandaag net een zombie..