Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:35

polderke

Hardstikke goed van je! _/-\o_ Respect dat je het zó goed doet. :j
Je zal straks nog veel meer voordelen tegen komen.
Enne oke het weer zit nu niet bepaald mee,maar de lente is er bijna,dus fietsen word dan weer leuk.
Ga zo door. +:)+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:50

Super Polderke!!!! +:)+ +:)+

blingpiggy

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:58

Echt respect voor alle stoppers hier! _/-\o_ Lees het topic al een tijdje mee, is voor mij ook wel een goede motivatie. Ik ben gestopt sinds 4 januari. Vind ervaringen van anderen interessant om te lezen! :j

Prijzen van sigaretten zijn net verhoogd volgens collega; 7,50 per pakje?? :=
Sneu geld ook eigenlijk...!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:03

Echt waar? 7.50 per pakje??? Jeetje, dat is ook echt heel duur geworden dan he?
Tsja, ik ben al een tijdje weg uit Nederland (ruim vijf jaar) en niet meer op de hoogte van de prijzen.
Tsjonge... spaar dat is een tijdje op als je het niet meer uitgeeft aan sigaretten... zo krijg je een heel kapitaal!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:09

Voor de stevige rokers zou je bijna kunnen berekenen dat je 2 dagen per week werkt voor je sigaretten en de rest voor andere dingen. Dat is ook best pijnlijk toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:13

polderke schreef:
Voor de stevige rokers zou je bijna kunnen berekenen dat je 2 dagen per week werkt voor je sigaretten en de rest voor andere dingen. Dat is ook best pijnlijk toch?

_/-\o_ :')

Ik draai ze zelf, dat scheelt al zoveel.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:21

Ik lees ook al een tijdje mee.
En respect TS, ik had zoiets als jij dat kan, moet ik dat ook kunnen.
Polderke: goed zo! Nu volhouden.

Ik zit op mijn 2e rookvrije dag. Op het werk valt het mee, maar thuis is de verleiding groot. Maar ik wil volhouden. Zoals hier gezegt word, moet je zien wat het kost! En het is ook beter voor mijn hart( ben hartpatient).
Rook al meer als 10 jaar, en ben rond mijn 21ste een jaar gestopt geweest, dat ging mij toen heel makkelijk af. Maar nu pfff. Maar wil niet toegeven, dus dat doe ik ook niet. Moet er even doorheen, en van de gewoontes af.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:53

Waarom ben je dan weer begonnen, na een jaar gestopt te zijn? En ik las dat er iemand 16 jaar gestopt was en toch weer begonnen is?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:57

Echt! Respect zeg!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 18:05

Ils_K schreef:
Ik lees ook al een tijdje mee.
En respect TS, ik had zoiets als jij dat kan, moet ik dat ook kunnen.
Polderke: goed zo! Nu volhouden.

Ik zit op mijn 2e rookvrije dag. Op het werk valt het mee, maar thuis is de verleiding groot. Maar ik wil volhouden. Zoals hier gezegt word, moet je zien wat het kost! En het is ook beter voor mijn hart( ben hartpatient).
Rook al meer als 10 jaar, en ben rond mijn 21ste een jaar gestopt geweest, dat ging mij toen heel makkelijk af. Maar nu pfff. Maar wil niet toegeven, dus dat doe ik ook niet. Moet er even doorheen, en van de gewoontes af.

Net wat je zegt! als ik het kan,dan kan jij het zeker. :j
Het is héél moeilijk de 1ste week [zonder hulpmiddel],je móet er echt doorheen komen. :):)
Maar dán,dan ben je weer zo blij dat je het volhoud.
Houd vol he,je kan het! *\o/*

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:09

Alle stoppers: super! En volhouden!

Ik ben nu anderhalve maand gestopt, en voor het eerst in jaren een flinke griep te pakken. Bah. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft, of dat het gewoon toeval is.
Maar zoals mijn oma altijd zegt: voordat je een jongetje bent, is het weer over :Y)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:21

Gefeliciteerd 4EverHobbes. :)

En ik denk zo maar eens dat je oma gelijk heeft ;)

Als je de griep goed te pakken hebt heb je ook geen nijging om te roken, maakt het ietsjepietsje makkelijker denk ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:00

4EverHobbes schreef:

Ik ben nu anderhalve maand gestopt, en voor het eerst in jaren een flinke griep te pakken. Bah. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft, of dat het gewoon toeval is.
Maar zoals mijn oma altijd zegt: voordat je een jongetje bent, is het weer over :Y)

Afbeelding

Dit is geen toeval hoor,ik heb precies hetzelfde! Ik ben in geen 20 jaar ziek of verkouden geweest.En nu heb ik de 'griep' vanaf vorige week zondagavond.
Dat komt ook omdat in sigaretten een kleine hoeveelheid ontstekingremmer zit.
Dit krijg je nu dus niet meer binnen,dus je bent vatbaarder.
Ik slik nu [in mnd met de R] voortaan Echina Force tabletjes voor meer weerstand.

Maar weetje,deze 'griep' doet niet onder voor de vele voordelen die ik heb nu ik niet meer rook. *\o/*

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:33

GamblersCup schreef:
Waarom ben je dan weer begonnen, na een jaar gestopt te zijn? En ik las dat er iemand 16 jaar gestopt was en toch weer begonnen is?

Mijn relatie van 6,5 jaar liep stuk, en helaas toen greep ik na een paar dagen toch weer na een sigaret.

Gohya: ja je moet er ook doorheen. Dus ga ook volhouden! Ik wil en ik moet haha

4everhobbes: beterschap!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:05

Ils_K
Ja jij móet zeker stoppen.Je Hart zal je eeuwig dankbaar zijn.
En ook de rest van je lichaam.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:25

4EverHobbes schreef:

Gefeliciteerd!

Ook ik denk dat het geen toeval is. En ook ik had het toen ik net gestopt was met roken. Nog nooit zo gehoest als toen!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:54

Thanks voor de felicitaties!

Ik hoorde gistermiddag dat van mijn 7 collega's, er drie ziek zijn, en eentje zit in het buitenland.
Dus het is stil op de zaak, hoewel het restant wel flink zal moeten buffelen.

Mijn werkgever en ik waren de enigen die rookten, en nu ik gestopt ben en hij niet, ruik ik hem des te meer als hij is wezen paffen. Dat houdt me ook tegen om er weer aan te beginnen want wie wil er nou zo'n walm om zich heen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:29

Idd. ik ruik nu zo goed in de rij bij de kassa wie er rookt.
Eigenlijk wel grapppig dat je het zelf niet ruikt als je rookt.
Gísteravond werd de verleiding even héél sterk,er lag een losse sigaret naast het pakje van me zoon.Aansteken en kijken hoe die smaakt? dacht ik.
Maar ik heb het niet gedaan,ben trots op mezelf.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:33

Goed dat je er vanaf bent gebleven... +:)+
Maarre.. je weet toch hoe zo'n ding smaakt.. vies.. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:57

Uhm toen wel ja,toen ik rookte moest ik er vaak van kokhalzen.
Maar hoe die nu zou smaken? geen idee.Miss. wel heel vies,of lekker :o of moet ik héél erg hoesten? Heb geen idee,en ik moet het idee gewoon aan de kant zetten en er niet meer aan denken.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:13

Eerste 2 weken moest ik ook idioot veel hoesten... hebben dus meer mensen last van (gehad).

Nou ben ik benieuwd: hoe slapen de stoppers hier?

Ik slaap erg slecht door (steeds snachts wakker worden en niet meer kunnen slapen). Schijnt normaal te zijn volgens ex-rokers die ik spreek. Maar na 8 weken heb ik nog steeds last.... das wel erg lang toch? :=
Het begint me aardig op te breken..... :x

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:23

blingpiggy, ik heb ook weken slecht geslapen. Maar!! Het komt weer in orde. Je metabolisme is gewoon in de war, je hersenen missen iets.... en dat schijnt een soort te knagen. Ook dit zijn in feite afkickverschijnselen.
Als je het echt niet trekt kan een slaaptabletje uitkomst bieden. Gewoon, voor een korte periode.
Heb ik ook gedaan. Ik vond het gewoon heerlijk om toen gewoon eens een nachtje lekker door te slapen.

Maar goed... ik heb dan ook 40 jaar lang stevig doorgepaft.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:41

Goed van je Goya dat je het toch niet hebt gedaan. Het heeft ook geen zin om het te doen, dus gewoon negeren dat gevoel.

Toen mijn (ex)collega was gestopt had ze ook zo'n last van slapeloosheid en ook zo lang. Ze werkt niet meer bij ons dus ik weet niet hoe het nu gaat. Het is dus niet ongewoon.

Ik heb, om een andere reden, wel eens last van slapeloosheid. Tegenwoordig drink ik Sleepy Time thee http://www.celestialseasonings.com/prod ... sleepytime . En daar slaap ik best heel goed op, maar mijn probleem ligt meestal bij het inslapen.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:05

Ik slaap tot nu toe als een otter, inslapen gaat inderdaad moeizaam, maar dat is altijd al zo geweest. Als ik eenmaal slaap wordt ik ook pas met heel veel moeite wakker als ik de wekker hoor. Maar goed, zit nu pas op 6 dagen rookvrij, dus dat gaan heel goed nog gaan veranderen. Heb nu voor t inslapen slaaplekker thee van Pickwick gekocht, vanavond eens proberen. En als t slapen een probleem gaat worden, haal ik melatonine.

Gohya, heel goed dat je de sigaret van je zoon hebt kunnen laten liggen. Een hijs en je ben weer zo verkocht ! Dat is nu juist waar zoveel mensen de fout mee ingaan, gewoon niet doen !

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:05

Ooh niet ongewoon dus! Ik val wel eerder in slaap (als roker had ik juist moeite met inslapen...) maar het doorslapen lukt niet. Slaappillen heb ik (en druppels, en thee, enz... ;( ) helpt allemaal niet echt....
Kijk het nog even aan en anders toch maar richting huisarts voor wat sterkers :j
Ik heb ook die beertjes thee :j

Pff knap om na 40 jaar te stoppen countrygirl! :=

Ik denk dat als ik nu 1 opsteek hij eigenlijk heel lekker is :7 Waardoor ik meteen weer verslaafd zou zijn....
doen we dus maar niet.... :+