Cayenne schreef:Gaan rokers trouwens standaard snoepen tijdens het stoppen?
Ik lees dat heel vaak. Wat is daar dan de reden voor en waarom niet een wortel oid nemen?
Nee.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik lees dat heel vaak. Wat is daar dan de reden voor en waarom niet een wortel oid nemen?
mss niet iedereen maar ik wel, 5 kg, pas m'n laarzen niet meer,
pandour4evuh schreef:ik was vroeger (tot ik 12 was, waarna ik afviel door het groeien en het roeien) ook heel dik voor me leeftijd.
En ik weet nog wel dat als wij op vakantie waren en we zaten in de auto en ik begon honger te krijgen (rond half 1) en ik zei het dan zeiden ze altijd niet zo zeuren steph je kan best even zonder eten, maar als mijn zusje een 10 minuten later hetzelfde zei dan gingen we altijd wel opeens eten.
ze hebben dit eigenlijk altijd volgehouden. en ik heb pas een paar jaar terug gezegd hoeveel pijn me dat eigenlijk altij deed. het kwam nl nog veel erger terug toen ik ouder werd en ik blessure kreeg waardoor ik niet meer kon sporten aka 30 kg in 3 jaar tijd aankwam.
Me ouders hebben het zelfs nooit geaccepteerd niet toen ik klein was en nu ook niet ik krijg altijd de blikken en wordt weleens uitgelachen door mijn moeder als ik binnenkom (dat doet ze als ik aangekomen ben)
ik vind dat eigenlijk het ergste van alle opmerking van iedereen die ik gehad heb
Ik kom alleen nooit langs een plek waar ik een hapje kan halen, en ik vergeet altijd iets te eten mee te nemen. Ik vertrek meestal rond 11 uur, dus nog niet geluncht etc. Ik kom natuurlijk thuis met een enorme suikerdip. Mijn ouders zeggen dan altijd "GOED dat je niks gegeten hebt",,, er is helemaal niks goeds aan, als je wil afvallen moet je niet stoppen met eten maar moet je een balans hebben...
maar nee, zij weten het beter. Het gezondste zou zijn 5 kleine maaltijden per dag, is wat ik in elk geval heb meegekregen zodat je maag enzo bezig blijft. Als je sport, dus calorieën verbrand etc, moet je wel eten is mij altijd uitgelegd. Zij zien me het liefste helemaal niet eten
lifaya schreef:Nog een hele leuke... als ik naar paard ga moet ik in totaal 25 km fietsen, best vermoeiend. vaak ook dikke tegenwind natuurlijkIk kom alleen nooit langs een plek waar ik een hapje kan halen, en ik vergeet altijd iets te eten mee te nemen. Ik vertrek meestal rond 11 uur, dus nog niet geluncht etc. Ik kom natuurlijk thuis met een enorme suikerdip. Mijn ouders zeggen dan altijd "GOED dat je niks gegeten hebt",,, er is helemaal niks goeds aan, als je wil afvallen moet je niet stoppen met eten maar moet je een balans hebben...
maar nee, zij weten het beter. Het gezondste zou zijn 5 kleine maaltijden per dag, is wat ik in elk geval heb meegekregen zodat je maag enzo bezig blijft. Als je sport, dus calorieën verbrand etc, moet je wel eten is mij altijd uitgelegd. Zij zien me het liefste helemaal niet eten
Mindim schreef:lifaya schreef:Nog een hele leuke... als ik naar paard ga moet ik in totaal 25 km fietsen, best vermoeiend. vaak ook dikke tegenwind natuurlijkIk kom alleen nooit langs een plek waar ik een hapje kan halen, en ik vergeet altijd iets te eten mee te nemen. Ik vertrek meestal rond 11 uur, dus nog niet geluncht etc. Ik kom natuurlijk thuis met een enorme suikerdip. Mijn ouders zeggen dan altijd "GOED dat je niks gegeten hebt",,, er is helemaal niks goeds aan, als je wil afvallen moet je niet stoppen met eten maar moet je een balans hebben...
Dan kun je misschien een lunch eten voor je vertrekt?
ik wil wel dat er een paar uur tussen zit. dat is het nadeel. lifaya schreef:Dan kun je misschien een lunch eten voor je vertrekt?
ik wil wel dat er een paar uur tussen zit. dat is het nadeel.[/quote]
lifaya schreef:Nog een hele leuke... als ik naar paard ga moet ik in totaal 25 km fietsen, best vermoeiend. vaak ook dikke tegenwind natuurlijkIk kom alleen nooit langs een plek waar ik een hapje kan halen, en ik vergeet altijd iets te eten mee te nemen. Ik vertrek meestal rond 11 uur, dus nog niet geluncht etc. Ik kom natuurlijk thuis met een enorme suikerdip. Mijn ouders zeggen dan altijd "GOED dat je niks gegeten hebt",,, er is helemaal niks goeds aan, als je wil afvallen moet je niet stoppen met eten maar moet je een balans hebben...
Zelfde geld voor fietsen en wandelen e.d. dat doe ik dagelijks veel en ik durf te beweren dat ik een best goed conditie heb als het op die dingen aan komt, maar echt sporten dat doe ik te weinig en dat ben ik dan ook aan het aanpakken. Mindim schreef:lifaya schreef:Dan kun je misschien een lunch eten voor je vertrekt?
Ik ontbijt meestal zo laat dat ik dat écht niet lekker vindik wil wel dat er een paar uur tussen zit. dat is het nadeel.
komop zeg. Snap ook wel dat IK daar iets aan moet doen. Het gaat nu op het feit dat mijn ouders alleen maar aanmoedigen om helemaal NIET te eten, dat is mijn punt. En ontbijt is naar mijn weten het belangrijkste maal van de dag
) en toen ik 2 weken naar Aruba was gegaan sloeg opeens alles om, alsof mijn stofwisseling was omgeslagen ofzo. Ik kwam in die 2 weken 8 kilo aan en ze bleven maar bijkomen. Ik at niet anders dan anders. Ik heb nooit meer dan 76 kilo gewogen, ben ook niet "modder vet" ofzo, maar stevig. Maar ik wil het liefst natuurlijk afvallen. helaas helpen mijn ouders er niet mee door zo te pushen, dat werkt juist averechts. Ik ben sinds ik weer in NL ben 6 kilo aangekomen (26 juli aangekomen in NL van 3 maanden Amerika, was daar zelfs 2 kilo afgevallen ondanks dat ik altijd toch flink at ) puur alleen al door alle stress die er weer bij kwam en ik dus ook niet meer goed in mijn vel zit. Ik had die "druk" niet in Amerika
.. Ook niet bepaalde de lichtste en ja ik zou er echt wat aan moeten doen.. Maar het komt er gewoon niet van!! Maar het hangt in mijn achterhoofd.. Het is me niet verschrikkelijk aan te zien, maar ik heb er wel last van; sneller buiten adem, broeken die wat strakker zijn gaan zitten.. Ik fietste tot september vorig jaar twee keer per dag 8 km heen en terug, naar stal. Dat is weggevallen en eigenlijk heb ik er niks voor in de plaats gedaan, dus ik voel het gewoon aan me en ik baal ervan. Minder eten en meer bewegen is het devies
..
) of die lekkere reep Cote d' Or.. maar ik wil wel aangeven dat overgewicht een serieus groot probleem is. Ik werk als verpleegkundige op de Cardiologie en om en nabij 70% van alle patienten is gewoon veel en veel te zwaar! Ze hebben een te hoog cholesterol waardoor kransslagaders dik slibben, ze hebben diabetes, wat voor allerlei zaken in je lichaam funest is. Het is gewoon rete-ongezond!!! En zolang je nog geen klachten hebt, zal het je een worst wezen, tot je een hartinfarct, diabetes, gewrichtsklachten, smetplekken etc krijgt. Het kost de zorg klauwen met geld om te zorgen voor mensen die overgewicht hebben en daarbij allerlei lichamelijke kwalen krijgen, en dan heb ik het niet over mensen met schildklierfunctie-stoornissen of anderzijds aandoeningen waarbij meer bewegen en minder eten zou kunnen helpen, dat staat buiten kijf.
) dat er bewuster mee bezig zijn, voor je eigen gezondheid, absoluut geen kwaad kan!
.. Wat een rare zeg die buurman van jou, lik op stuk beleid inderdaad. Onbeschoftheid schijnt ook een groeiende kwaal te zijn
.
Piloetje schreef:Tja ik denk dat dat hetzelfde is als tegen iemand zeggen die rookt, of veel alcohol drinkt dat hij dat beter kan laten. Waar bemoeien die mensen zich mee? Als jij lekker van een peukie geniet, of van een vette hap of van bankhangen en te weinig bewegen? Ja je kunt er ziektes van krijgen en het is slecht voor je gezondheid. Mensen bemoeien zich graag met andermans zaken. Goedbedoeld of niet, dat zit blijkbaar in onze natuur...
pandour4evuh schreef:ik was vroeger (tot ik 12 was, waarna ik afviel door het groeien en het roeien) ook heel dik voor me leeftijd.
En ik weet nog wel dat als wij op vakantie waren en we zaten in de auto en ik begon honger te krijgen (rond half 1) en ik zei het dan zeiden ze altijd niet zo zeuren steph je kan best even zonder eten, maar als mijn zusje een 10 minuten later hetzelfde zei dan gingen we altijd wel opeens eten.
ze hebben dit eigenlijk altijd volgehouden. en ik heb pas een paar jaar terug gezegd hoeveel pijn me dat eigenlijk altij deed. het kwam nl nog veel erger terug toen ik ouder werd en ik blessure kreeg waardoor ik niet meer kon sporten aka 30 kg in 3 jaar tijd aankwam.
Me ouders hebben het zelfs nooit geaccepteerd niet toen ik klein was en nu ook niet ik krijg altijd de blikken en wordt weleens uitgelachen door mijn moeder als ik binnenkom (dat doet ze als ik aangekomen ben)
ik vind dat eigenlijk het ergste van alle opmerking van iedereen die ik gehad heb
en zij dan hopelijk wel

) 
Mindim schreef:Niets van aantrekken, daarom zeg ik ook, ontbijt minder. Maar van een groot ontbijt, 2 kleinere maaltijden. Voorkom je je suikerdip, houd je je een beetje aan je 5 kleine maaltijden per dag en hebben je ouders niets om over te zeuren.
Ik snap wel dat ouders voorzichtiger zijn met een te zwaar kindje en als ik dat had, zou ik zekers zorgen dat mijn kind weer een normaal postuur zou krijgen. Te zware kinderen zijn vaak een mikpunt van spot en kunnen sociaal daardoor in een isolement geraken. Dat wil je niet voor je kind. Maar op de manier dat jouw ouders dat doen, is niet goed, die doen het spotten zelf, dat kan echt niet imo.
Ik bedoel dit niet persoonlijk hoor, maar er wordt altijd met beschuldigende vingertjes naar ouders gewezen... Terwijl die vaak ook handelen met de beste bedoelingen. Ik zou geen idee hebben hoe ik mij kind gegarandeerd een gezond gewicht zou laten hebben, iig.