30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 11:20

Raponsje schreef:
Eet je helemaal niets tussen die 3 maaltijden per dag door?

Dan zou ik na een week ook een klein percentage van de mensheid om zeep helpen.
Haha _O-

Ik eet juist veel kleine porties op een dag.

Heb gisterenavond laat nog de 30 Day Shred gedaan. Had eerder geen tijd helaas (niet zozeer voor die 30 minuten beweging, maar vooral voor het douchen en haren doen, etc.) Dat ging wel goed. Maar vandaag doe ik hem toch echt gewoon vanmiddag weer :j

@Guinevere: wat ging er niet goed aan de bicycle crunches dan?

_Noor

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:23

Dag drie zit erop! Ging best goed, alleen mijn borstspieren protesteren hoor!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 11:27

Bhriseis schreef:
Oh super! Ik had mij er al bij neergelegd dat het een zeer pijnlijke maand zou worden (maar ja, dat is The Change he die ik voel! :') )

Overigens heb ik zo'n zin in pannenkoeken met stroop of slagroom. Maar dat mag zeker niet binnen deze dertig dagen? Ik durf echt niet goed zondigen, stel je voor dat het dan niet werkt! Dan is al dat van de trap af strompelen voor niets geweest.

Grappig wel dat best veel mensen nog de moed vinden om na de work out nog te sporten!
Na de work-out ben je warm. En 30 minuten is best kort (vind ik). Dus vandaar die zin om nog verder te sporten denk ik :)

Pannenkoeken of andere minder gezonde maaltijden is helemaal aan jezelf toch? Een keer pannenkoeken eten gooit echt niet al je work-outs en van de trap af strompelen in de prullenbak hoor ;) En wat noem jij zondigen? Zelf eet ik gewoon normaal (d.w.z. wel vetarm, geen snoep, etc. maar dat deed ik al nooit :+ ).

Voor welke Bokkers is 30 Day Shred de enige sport en/of beweging die ze krijgen?
En wat hebben jullie aangepast aan je eet schema dan?

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:36

Ik dacht dat ik vanmorgen superveel spierpijn ging hebben maar dat valt gelukkig heel goed mee.
Toevallig zie ik net dat ze bij vente-exclusive nu fitnessmateriaal verkopen klik. Misschien heeft iemand hier er iets aan.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:39

Ik heb vanochtend ook de 3e dag gedaan. Ging best aardig en gedurende de workout heb ik geen last van spierpijn, wel er voor en er na.

Hiernaast doe ik niet aan sport. Ik heb een hekel aan hardlopen en ik wil niet naar de sportschool, omdat ik thuis ook honden heb zitten. Wel ben ik vaak actief bezig in het huis en in de tuin. Huis schoonmaken, dagelijks stofzuigen, stukje tuin omspitten, klussen, stal mesten, hooibalen sjouwen etc. Zeker vanaf het voorjaar ben ik eigenlijk non-stop buiten te vinden en in beweging.

Ik doe NIET aan diëten. Wel probeer momenteel gezond te eten en niet te snoepen. Is ook de enige reden waarom ik aankom: door hele zakken chips en koekjes etc. dagelijks weg te werken. Door dit al te laten staan, vliegen de kilo's er af. Als ik frietjes wil, eet ik frietjes. Als ik knoflooksaus wil, neem ik knoflooksaus. Dus ik laat alleen de echt slechte dingen als koekjes, chips etc. staan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 11:53

Estera ik doe eigenlijk helemaal met je mee :j

En gedurende de work-out voel je geen spierpijn omdat je spieren warm zijn op dat moment. Als je de hele dag in beweging bent met bijvoorbeeld huishoudelijke klusjes, zul je ook minder spierpijn voelen dan wanneer je onderuit gaat hangen op de bank en daarna een keer in beweging moet komen.. Maar dat is logisch ;)
Je lichaam zal snel wel wennen aan de work-outs.

Wel leuk dat we bijna allemaal gelijk lopen met 30 Day Shred!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:03

Ik ben wel op 'dieet'. Al 9 weken aan het Weight Watcheren. Ben/was zo ongeveer op streefgewicht, maar nu ben ik ineens weer 1,5 kg zwaarder dan vorige week, terwijl ik niets geks heb gedaan :+

Ik rijd naast 30 day shred 5 keer in de week mijn eigen paard, daarnaast soms het paard van mijn zus. Ook ga ik nog twee keer in de week naar Zumba.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:10

Dat was vet wat nu spieren zijn :+

Ik heb eigenlijk weinig aan mijn eetpatroon veranderd. Ik eet sowieso al gezond en snoep niet echt heel veel. Soms als ik ongesteld ben wel meer behoefte aan suiker. Chocola vind ik vies, dus dat sla ik liever over, scheelt weer. :+ Gewoon regelmatig eten. Ik probeer mijn work-out altijd kort voor het eten te plannen. Ik heb daarna best honger en met een volle maag wat doen is ook geen succes.
Nu tijd voor een volkoren boterham met 30+ kaas, tijd voor 1,5 uur hockeytraining en daarna denk ik dat ik meteen m'n 30 day shred work-out erachteraan plak. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:13

Ik verander niets aan mijn eetpatroon, ik eet al gezond, 3 goede maaltijden per dag en drie gezonde tussendoort, geen frisdranken of zoete sappen maar wel af en toe wat zoets, dat vind ik ook geen ramp. Blijf zo prima op gewicht en dat is in principe ook gewoon de bedoeling, ik hoef niet per se veel kwijt, maar het mag allemaal wat strakker :))

Ik ga zo de eerste dag doen *\o/* Gisteren thuis aangekomen, nog mijn 17 kilo wegende tas de heuvel op moet slepen want die had geen wieltjes en was geen rugzak -O- Word ik net al wakker met spierpijn, goed begin *D Ik heb nog geen gewichtjes dus doe de eerste dag met waterflesjes, morgen gewichtjes kopen :j
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 06-01-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:24

Dit is de enige beweging die ik krijg. Ik doe een kharm dieet, maar dat is meer omdat ik niet tegen brood (etc) en yoghurt kan en op deze manier ik ook geen hongergevoel heb. Ook krijg ik er meer energie van (en die heb ik hard nodig :P).
Ik eet wel maar 3 maaltijden op een dag en soms zelfs maar 2. Ik probeer mezelf wel tedwingen om minstens 3 keer iets te eten. Voor de rest zit ik geoon nog vol.
Ik heb bv om 9 uur ontbeten, en ik zit daar nu nog echt vol van (1 kop decaf met eibrood belegt met tomatenpuree, bacon en kaas. In het eibrood zal ongeveer 1 ei, wat lijnzaad en 25 gr hütekase).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:37

VogeltjeM schreef:
Aah jullie maken me enthousiast.. Ik ben alleen zo extreem onbespierd dat ik gewoon zonder gewicht mn benen amper langer dan 10 seconden omhoog kan houden. Heb nog nooit in mn leven gefitnest (enkel hardgelopen). Maar ik heb wel wat kilootjes overgewicht die zo hardnekkig zijn.. En dit is maar 30 min per dag! Ik wil ik wil :D

Doe gezellig mee *\o/*
De work-out is zwaar, maar het gaat snel allemaal wat beter. Ik heb wel spierpijn, maar dat lijkt normaal te zijn dus bijten we even op de tanden, toch? En eens je weer aan het sporten bent is de pijn een beetje weg, dus geen reden om het omwille van de pijn niet te doen (al helemaal met de sociale controle van dit topic :o )

@phormicola: hihi oke, dan laat ik die pannenkoeken maar een maand achterwege; het is hier sowieso al moeilijk om elke avond gezond te eten aangezien ik niet zelf kook (zo zijn het vanavond frietjes, en oh wee als ik niet mee eet, dus eet ik een frietje of zeven om niet té veel vet binnen te krijgen). Ik kijk alvast een beetje minder uit naar de volgende levels; ik was net zo blij dat het al beter ging :') (maar het viel een beetje te verwachten natuurlijk).

Goed om weten dat de spierpijn weg is door de opwarming van de spieren; misschien moeten we met z'n allen een paar minuutjes ter plaatse wandelen vooraleer we de trap af gaan :=

Overigens at ik denk ik wel al gezond, maar waar ik soms eens kcal durfde op te sparen om 's avonds iets te kunnen snoepen doe ik dat nu niet meer. Ik probeer 3x per dag fruit te eten, en in plaats van 's middags kaas eet ik nu vaker vegetarisch beleg. Ook neem ik er 's middags altijd iets van rauwkost bij; dat scheelt niets in kcal maar maakt de lunch denk ik toch ietsje gezonder. Ik eet 1x per dag noten en af en toe een eitje. En ik let er op dat ik waar mogelijk 's avonds een vleesvervanger eet (waar ik dat anders wel eens durfde overslaan).

Normaal gezien rijd ik 1x/week tijdens school, maar nu begin ik pas weer met rijden op 21 januari. Verder deed ik hiervoor cardio tijdens examens, maar aangezien ik niet zo heel veel tijd (en moed) heb en gewoon elke dag 'iets' van sport wil doen, doe ik alleen deze work-out. Verder ploeter ik elke dag wel een uur door de modder met balen hooi, maar buiten dat zit ik de ganse dag aan mijn bureau.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:45

Naast het shredden tijd ik 5 a 6 dagen per week paard, waarvan twee keer les. Daarnaast een keer per week een ruim uur bootcampen. En af en toe hardlopen maar heb nu wat last van mijn lies.

Verder eet ik zoveel mogelijk volgens de oerdis / Amber Alberda: puur, vol, onbewerkt, veel variatie. Daardoor eet ik maar weinig brood en eigenlijk geen aardappelen. Maar als ik trek heb in pasta, dan eten we pa

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:46

Pasta dus! ;) en mijn wijntje met de meiden laat ik er ook niet voor staan. Dus bewust maar niet doorslaan en lekker genieten. Wij hebben trouwens geen frisdrank in huis.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:54

Wow jullie hebben me gemotiveerd (hopelijk blijft dat ook zo := )
Ik ga zo ook beginnen! Hopelijk kan ik de oefeningen een beetje doen met mn ruggetje!
Over 4 weken op vakantie, dus slim om nog even wat te sporten!
Ik zal zo mn maten eens erop zetten :)

Oh heb je trouwens een springtouw nodig? Dacht zo iets te lezen namelijk..

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:03

Ik lees ook mee, heb vanmorgen dag 3 gedaan van level 1!
Had vandaag wel spierpijn in mijn kuiten en borst, maar als je eenmaal bezig bent met de training gaat inderdaad de pijn weg.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:07

Dat was dag 1! Vond het best mee vallen, ik moest alleen smokkelen bij de push ups want als ik daar overboard ga krijg ik kramphanden, surfblessure :+ Dus daar de makkelijke optie gepakt en dat ging prima. Kan dit wel volhouden 30 dagen := denk dat ik het als mijn lectures weer beginnen ook maar in de ochtenden gaan doen, fijn begin van de dag. En dan kan ik 's middags gewoon gaan zwemmen/sporten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:14

Naast de Shred fiets ik bijna elke dag 20 km en ik geef 4x per week rijles aan kinderen.
Wat er bij mij altijd fout gaat is dat m'n baan + er naar toe fietsen ontzettend intensief is en ik vaak de fut niet heb om daarna te gaan trainen. Dus dan trainde ik op de dagen dat ik niet werk, maar op die manier had m'n lichaam nooit rust, wat tot nog meer vermoeidheid leidde.

Ik gebruik de Shred nu als opstapje om in het ritme van sporten én werken te komen :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:20

Dankje Raponsje voor de tips!

Was het iemand nog gelukt om een tweede matje te halen bij de aldi? =o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:25

Ik wil ook meedoen :D
Er moet 3 kilo af, zo te lezen lukt dat wel met dit programma :Y)

Ik heb alleen de eerste 4 pagina's gelezen, en vraag me nu af hoe jullie op die filmpjes komen? Gewoon op youtube zoeken 30 day shred level 1 en daar eentje uitkiezen ofzo? Of staat er op yb een volgorde die je aan moet houden?

Mijn neefje heeft nog wel dumbells liggen, ga ik die vanavond even van hem jatten :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:28

gewoon op youtube ja. Ik gbruik die van befit altijd. Je doet 10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en dan 10 dagen level 3.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:29

Hm m, dat snapte ik (van die 10 dagen). Maar staan ze gewoon in de goede volgorde op youtube?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:31

Mijn dag 4 zit erop!

Ik eet net als Noor zo veel mogelijk volgens Amber Albarda!
Verder ga ik 3x in de week naar de sportschool, waarvan 2x cardio en 1x krachttraining en probeer ik 3x in de week hard te lopen (wordt meestal 2x)
Paardrijden ben ik mee gestopt :D (best decision ever :+ )
Laatst bijgewerkt door Mootje op 06-01-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:31

ze staan zelfs in de OP op de goede volgorde ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:57

Zo, net voor de eerste x gedaan, en kwam erachter dat mijn conditie op -10 ligt :p
Zelfs al bij de spieroefeningen ben ik (vaak) behoorlijk buiten adem :p
Zou wel goed voelen om dit zonder al te veel gehijg (en snel weer normaal kunnen ademen) te volbrengen!
Ben ook benieuwd hoe het morgen gaat hihi ;)

Oh en mijn maten (ben 21 jaar oud, weeg 61 kg en ben 1.64 ongeveer)
Nek 32,5
Borst 86
Bovenarm r 27
Bovenarm l 29 (huh 2 cm verschil?)
Taille 74
Navel 82
Heupen 88
Billen 100 :o
Bovenbeen r 59
Bovenbeen l 58
Kuit r 34
Kuit l 33

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:24

Wat gaan jullie allemaal goed zeg! Blijven volhouden!

Spierpijn is vandaag iets minder dan gisteren, dus ik schop mezelf straks heel hard om het toch te doen. Dan maar iets minder fanatiek met de springoefeningen.
Heb wel besloten dat ik voor de armen verschillende gewichten ga gebruiken. Zoals biceps kan ik makkelijk 2 kg en die tijdens de squat moet ook lukken. Maar de frontraise blijft op 1kg, die vind ik zooo loeizwaar!

Dit is, naast huishouden en soms stukje wandelen, mijn enige beweging :o Eerder deed ik ook al wel zulke oefeningen zelf thuis, maar dan was ik een uur bezig en minder intensief. Dit is een goede stok achter de deur om elke dag iets te doen.
Ik dieet niet, eet gewoon gezond. In het weekend mag ik 'zondigen' met iets als chips, chocola, koekjes..