Tja, het is maar een parttime baantje met een 0 uren contract, dus weet niet of het dan ook via de bedrijfsarts gaat? Daarnaast houdt het in dat ik 9 uur op een dag sta daar, dus denk dat ik sowieso maar beter kan stoppen..
Mijn vriend begrijpt me heel goed en remt me af waar nodig. Ook ik merk vaak onbegrip van andere, helaas.
Katja, Ik duim heel hard voor je!
Ik kom net bij de reumatoloog vandaan, en er is inderdaad hypermobiliteits syndroom vast gesteld. Ze hebben me nu doorgestuurd naar een revalidatiearts, wacht tijd 7 maanden.
Julie nog ideeën wat ik in de tussen tijd kan proberen?
Uhh.. ik vond het GHZ in Gouda altijd fijn (liep daar bij meerdere artsen).
Je zou ook naar het EMC kunnen gaan.
Ik zou zelf kiezen voor een plek waar meerdere reumatologen werken: GHZ en Ysselland hebben er 2 en 1. Die kunnen niet met anderen overleggen. EMC heeft er meerdere
En wat je anders nog kan doen is Woerden proberen. Woerden is vanaf nieuwerkerk ook nog te doen.
Katja
Geplaatst: 06-03-13 11:56
Je kunt in ieder geval contact met je verzekering opnemen Jespri die kunnen vaak bemiddelen om de wachttijd te verkorten. Moet zeggen dat de revalidatiearts in Hilversum de enige is waar ik met een goed gevoel vandaan gekomen ben. In de tussentijd zou ik bij de fysio blijven trainen.
Gisteren viel een beetje tegen ik had zelf verwacht dat de afspraak die ik voor 24-4 bij de orthopeed heb staan de laatste controle zou zijn en dat het dan wel klaar was maar ik zit tot die tijd in een supersonische brace en mag pas na die afspraak beginnen met fysio
Ik ben super tevreden over het ziekenhuis in Woerden, zowel het gedeelte wat onder de Maartenskliniek valt als het Hofpoort.
Mijn vriend remt me niet af als ik teveel doe, hij gaat ervanuit dat ik mijn eigen grens wel weet. Vaak ga ik eroverheen en dan moet hij me helpen met koken of even stofzuigen, dit doet hij zonder mopperen en ook vaak uit zichzelf. Als mijn handen zeer doen houdt ik ze met de handpalm naar boven, waarom weet ik ook niet, maar dan weet hij dat ik pijn heb
Dankje Jans, ik heb ook al bij andere artsen in het GHZ gelopen, vond het daar altijd wel fijn. Maar meerdere artsen is ook zeker een voordeel dus ga toch maar eens kijken of ik bij het EMC terecht kan. Ga Woerden ook zeker onthouden, maar zit dan toch liever wat meer in de buurt!
Mijn vriend stimuleert me nu, om te proberen wat ik kan. Dat vind ik erg fijn
Thats_Me
Geplaatst: 07-03-13 19:39
Het is natuurlijk heel afhankelijk wat wel en niet fijn is. Ik denk dat je vooral iemand moet hebben die het accepteert. Je helpt waar nodig is maar je ook stimuleert om grenzen op te zoeken.
Ik ben van de week lekker een paar dagen naar Disney geweest! Super leuk maar helaas wel weer met m'n enkel zwaar dubbel geklapt. Is dan toch te veel allemaal waardoor m'n enkel denkt van doe het even lekker zelf Toen even naar de EHBO voor ijs (ze wouden mij al doorsturen naar het ziekenhuis voor een x-ray ) Maar even duidelijk gemaakt dat, dat dus niet nodig was. Nu toch maar eens gaan nadenken of het verstandig is om goede braces te laten maken voor dit soort piekbelasting. Iemand ergens goede ervaringen mee? Wil het dan gelijk goed doen voor zowel rechter enkel, als linker knie. Die twee zijn het 'zwakst'.
Ik zou een brace in overleg met je fysio doen. Die kan je ook adviseren welke het meest geschikt is en waar je die het beste aan kunt laten meten.
lonneke_
Geplaatst: 07-03-13 22:04
Ik heb braces voor beide knieën via een zorgwinkel op aanraden van m'n fysio. Ik gebruik ze ook alleen voor dat soort situaties en ik vind ze ideaal!
Mijn vriend pusht me niet en remt me ook niet af. Hij weet niet zo goed wat wel en niet kan, dus laat dat aan mij over om te beslissen. Dat vind ik eigenlijk het fijnst! Denk dat dat voor iedereen anders is
Heb nu een rol synthetische watten om mijn enkel heen en dat helpt goed tegen de druk. Kan kleine stukjes in huis met één kruk overweg en mijn voet begint iets minder debiel naar buiten te staan.