Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Lees je posts maar eens terug, je hebt zelf meermalen gezegd dat hij je slaat of terugslaat als je hem een tik geeft. Een kind van 13 maanden heeft die tik over de vingers echt nog niet nodig, die moet nog leren hoe de regels zijn. Een tik voor de broek komt pas als ze ouder zijn en écht heel stout zijn geweest en even door moeten hebben dat het menens is.
Mijn kinders krijgen ook weleens een tik voor de broek, maar de keren dat dat gebeurd in een jaar tijd zijn op één hand te tellen (ik heb 2 kids). Het is nml de bedoeling dat ze er ook echt nog van onder de indruk zijn en bij zichzelf denken 'nu ben ik wel echt heel stout geweest, dat ik mama zo boos heb gemaakt'.
Als ze een tik voor de broek krijgen en je lachend staan aan te kijken moet je je echt eens afvragen waar je mee bezig bent.
Mindim schreef:Mwah, ik ben anti geweld. Maar ik vind niet dat je je in elkaar hoeft laten slaan.
Welke kinderen zijn de gepeste bokjes op school, de kinderen die over zich heen laten lopen. En vaak is het niet een tegen een, maar een groepje tegen 1.
Ik zeg altijd, nooit slaan, maar als men jou slaat zonder een enkele reden, dan mag je mij best eens terug tikken. Al zij het alleen om aan je klasgenoten te laten zien, dat je niet over je heen laat lopen. Je hoeft niet het kaas van je brood laten eten.
Ik denk echter niet dat ik daar een agressief kind van krijg hoor.
Mindim schreef:Maar een pak voor de broek dat bedoel ik met een corrigerende tik hoor.
Wat versta jij onder een corrigerende tik dan? Even omdat we dan even duidelijk hebben wat onder een corrigerende tik wordt verstaan?
anneliesdj schreef:Mindim schreef:Maar een pak voor de broek dat bedoel ik met een corrigerende tik hoor.
Wat versta jij onder een corrigerende tik dan? Even omdat we dan even duidelijk hebben wat onder een corrigerende tik wordt verstaan?
Is een tik aan het hoofd dan ook een corrigerende tik?
Het gaat me bij caboclo niet om het feit dat ze eens een tik uitdeelt, wel dat ze dat doet bij een baby en de hele manier waarop ze erover praat.
anneliesdj schreef:Mindim schreef:Mwah, ik ben anti geweld. Maar ik vind niet dat je je in elkaar hoeft laten slaan.
Welke kinderen zijn de gepeste bokjes op school, de kinderen die over zich heen laten lopen. En vaak is het niet een tegen een, maar een groepje tegen 1.
Ik zeg altijd, nooit slaan, maar als men jou slaat zonder een enkele reden, dan mag je mij best eens terug tikken. Al zij het alleen om aan je klasgenoten te laten zien, dat je niet over je heen laat lopen. Je hoeft niet het kaas van je brood laten eten.
Ik denk echter niet dat ik daar een agressief kind van krijg hoor.
Dat kan ook heel verkeerd uitpakken, want juist bij een groepje tegen één zal het dan dan betekenen dat de gepestte in elkaar getimmerd wordt.
Dan beter die paar tikken in ontvangst nemen, of nog beter; mondeling sterker zijn, pesters zijn over het algemeen niet zo slim dus dat kan niet moeilijk zijn.
Mindim schreef:Kinderen van 13 maanden een tik over de vingers geven, vind ik echt een no go. Dat zijn nog van die kleine ukken, als je op die leeftijd al een tik over de vingers geeft, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.

)
)
en ik riep 9/10 keer de meester direct bij gevechten
(was niet zo dapper haha dus ging direct voor de versterking!)
vuurneon schreef:Mijn moeder heeft mij als kind een keer toegeschreeuwd toen een klasgenoot mij heel hard trapte en aan de haren trok; pak haar terug!!! Sla haar, trek nog harder! En dat deed dat ook![]()
Absoluut niet pedagogisch verantwoord, maar werkte als een trein, meisje heeft mij nooit meer geplaagd en wij werden zelfs vriendinnen (tja, op die leeftijd is alles snel weer goed)
Tja, je moet iets als een kind niet assertief genoeg is.

stuk eenvoudiger!
Eigen schuld!
caboclo schreef:misschien is het wat vroeg voor de leeftijd maar hij heb het echt nodig om nu al die ''corecties'' te krijgen
hij is echt een top kind ken niet beter wensen maar hij is zo pienter en loopt schijnbaar zoveel voor op een ''normaal'' kind , het in niet alleen ''op lopen en doen'' maar ook zijn hoofdje kwa brabbelen (zegt nu al wat woordjes) mits hij zin heb. als k nee zeg schud hij zelf al , als ik zeg pak dat of dat is doet hij als er gezegt word au is hij al weg we doen aan lezen , tellen en hij lijkt het zowat allemaal al te snappen paard legt hij bij het hink geluid olifant bij olifant en ga zo maar door..
van het cb heb ik dus gevraag hoe ik het beste kan corigeren en werd dit aan geraden maar de ''tik'' mag pas als uiterst gebruikt worden..
kindje loopt dan niet voor, maar ontwikkeld zich keurig.
vuurneon schreef:De echte mini Einsteins zijn erg schaars wat dat betreft, kinderen die écht ver voorlopen op hun ontwikkeling omdat hun hersens de informatie net even beter en efficiënter verwerken (zie je vaak bij echt erg hoogbegaafde kinderen, maar die hebben vaak ook hoog intelligente of hoogbegaafde ouders dus genen doen wel veel natuurlijk).
Lijkt mij ook wel een hele kluif overigens als je een kind hebt die erg veel voorloopt en die je continu ook intellectueel moet uitdagen
Saskia9 schreef:Dus,kind slaat je,en dat mag natuurlijk niet. Wat doe je om het af te leren? terug slaan![]()
Juist,zo leer je je kind vooral hoe het moet...