Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:41

dus sea salt spray geeft ook wel wat volume?
ik denk dat ik dit dan eens zelf ga proberen te maken, ik vind hiervoor verschillende recepten terug op internet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:54

Ja je kan er een beetje een beach look mee maken, alsof je naar het strand bent geweest. :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:55

Als je regelmatig enkel met masseille zeep je haar wast en verder niets heb je geen styling producten meer nodig. Je haar valt gewoon goed dan is mijn ervaring.
Ik heb zelf lang haar. Geen idee hoe het met kort werkt hoor.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:12

kort heeft denk ik toch wel wat styling nodig voor de dwarse plukjes, maar misschien is de natural wax daarvoor al voldoende.

klopt het dat je haar door het wassen met zeep ook stugger wordt en meer volume krijgt?
hebben jullie ervaring met het naspoelen met appelazijn?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:54

Aankomende maandag ga ik naar de stad en wilde ook even langs de tuinen te gaan voor de Yes To lijn. Nu is mijn vraag welke vinden jullie fijner de Carrots of Tomatoos? Ikzelf heb krullend, rossig haar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:15

In de biowinkel heb ik alleen een soort wax van kokosvet en honing gevonden, ik heb dat dan maar meegedaan. Ik heb al ontdekt dat je echt maar een superklein beetje nodig hebt voor de puntjes én dat ik nu de hele tijd zin heb ik kokos met die geur om me heen :')

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:19

Hallo Bokkers,

Ik had een vraag, ik heb zelf heel dik lang haar, tot m'n kont. Helaas moet ik het elke dag wassen, omdat het zo snel vet wordt bovenop, nu heb ik al zoveel shampoos geprobeerd...maar wil het eens proberen met een natuurlijke shampoo. Welke zouden jullie aanraden? Heb er niet zoveel verstand van.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:26

Lara_Silver schreef:
Daar heb ik eergisteren het serum van besteld! :D Eens kijken wat het voor mijn krullen doet!

@Magda_90: hoe bevalt het resultaat tot nu toe? Gebruik je het enkel voor je haar of ook voor iets anders?

Ik had het topic ontstipt en zie deze vraag nu pas. -O-

De producten bevallen prima! Persoonlijk vind ik de producten van Yes to Carrots nog beter voor mijn haar dan die van Dr. Organic. Vanavond weer een masker met Kokosolie!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:36

magda_90 schreef:
Lara_Silver schreef:
Daar heb ik eergisteren het serum van besteld! :D Eens kijken wat het voor mijn krullen doet!

@Magda_90: hoe bevalt het resultaat tot nu toe? Gebruik je het enkel voor je haar of ook voor iets anders?

Ik had het topic ontstipt en zie deze vraag nu pas. -O-

De producten bevallen prima! Persoonlijk vind ik de producten van Yes to Carrots nog beter voor mijn haar dan die van Dr. Organic. Vanavond weer een masker met Kokosolie!

Geen probleem hoor! :) Fijn dat de kokos goed werkt voor je! Mijn zusje heeft me een flesje kokosolie vanuit Thailand meegenomen, daar ben ik echt mega zuinig op. :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:03

veneri schreef:
kort heeft denk ik toch wel wat styling nodig voor de dwarse plukjes, maar misschien is de natural wax daarvoor al voldoende.

klopt het dat je haar door het wassen met zeep ook stugger wordt en meer volume krijgt?
hebben jullie ervaring met het naspoelen met appelazijn?

Natural wax ? Van welk merk is dat ?

Mijn haar is gewoon zacht hoor na het wassen met zeep. Alleen net na het wassen voelt je haar wat stug aan, maar als het droog is voel je dat niet meer. Naspoelen met azijn heb ik in het begin een paar keer gedaan, maar het was niet echt nodig.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:04

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:56

kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik had een vraag, ik heb zelf heel dik lang haar, tot m'n kont. Helaas moet ik het elke dag wassen, omdat het zo snel vet wordt bovenop, nu heb ik al zoveel shampoos geprobeerd...maar wil het eens proberen met een natuurlijke shampoo. Welke zouden jullie aanraden? Heb er niet zoveel verstand van.

Ik heb ook redelijk dik en lang haar, en ik gebruik Urtekram Shampoo zonder parfum. Werkt voor mij heel goed :) De andere shampoos van Urtekram ook, maar die zijn wat lastiger te verdelen over heel je haar.

Wat ik sowieso zou doen is het wassen met shampoo afbouwen. Misschien gaan afwisselen 1x met en 1x zonder shampoo, want als je zoveel shampoo gebruikt, is het normaal dat je haar er "afhankelijk" van wordt en dan wordt je haar steeds sneller vettig :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:50

ik heb toch de gok genomen en petal fresh rozemarijn/munt shampoo + conditioner meegenomen ,
nu twee keer mee gewassen en mijn krullen blijven tot zover handelbaar , dus goede hoop dat het wat is :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:04

Waar kopen jullie de marseille zeep? :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:13

Ik koop het bij de Gezond en Wel winkel

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:32

elkee, heel erg bedankt voor de tip! Ik heb de kokosolie nog maar twee keer gebruikt nu en in combinatie met minder shampoo kan ik prima door mijn haar nu, zeker vlak nadat ik het geborsteld heb *\o/*

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:18

zojuist mn haar gewassen met aleppo zeep, daarna met appelazijn.
de zeep gaf redelijk wat schuim en er was goed mee te wassen, bij het uitspoelen was mn haar wel erg stug, daarom nagespoeld met een heel klein beetje appelazijn, dat voelde super goed!
even drooggefohned (haar was veel sneller droog dan normaal) en een heeeeeeeeel klein beetje natuurlijke wax er in.
de wax ruikt heerlijk (naar Malibu) en als je echt maar een heel klein beetje gebruikt maakt het je haar niet vet. haar viel gelijk al goed in model maar had de wax toch nodig voor de dwarse plukjes (kruintje) en een beetje modelleerwerk. mijn haar voelt super zacht aan, zit goed in model en heeft volume.
en dat dus zonder volume shamppp, conditioner en haarschuim.
ik ben super tevreden tot nu toe!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:38

Iolanthe, welke tip? Die van Aussie? Of die van kokosolie? Want die van kokosolie heb ik niet genoemd volgens mij haha.

Voor de mensen die ook graag kokosolie gebruiken, bij de Tuinen is pure kokosolie in de aanbieding, 50% eraf :j Heb er ook meteen even 1 gescoord!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:50

Ik vond kokosolie vreselijk voor mijn haar... Op meerdere manieren geprobeerd maar voor mij werkt het niet :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:58

Euh, die van de kokosolie, was die niet van jou? Iig had jij het over de puntjes, en die zijn dus wel te "behandelen" met kokosolie :Y)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:18

Ik gebruik 1x per week kokosolie in mijn haar, ook vanwege een huidaandoening. Laat ongeveer een flinke theelepel kokosvet smelten en verdeel dit over het haar. Laat het meestal een halfuur of een hele nacht zitten. Vind het zelf erg fijn omdat het schilfers losweekt en mijn haar aanzienlijk minder droog doet lijken. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:27

Ik doe alleen een heel klein beetje in de puntjes. En ik ben elke keer verbaasd hoe ver ik geraak met dat ieniminiebeetje vet :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:05

Als ik kokosvet als masker gebruik, heb ik echt wel meer nodig als een theelepel! Is dat niet heel weinig?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:15

Ik heb niet zoveel haar meer helaas, dus meer dan een fikse theelepel is bij mij niet nodig. :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:39

Iolanthe schreef:
Euh, die van de kokosolie, was die niet van jou? Iig had jij het over de puntjes, en die zijn dus wel te "behandelen" met kokosolie :Y)

Nee dat lijkt me niet :') Bij mij iig niet. Bij andere zal het misschien wel super werken.