Zorgverzekering 2013, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:07

Qizz schreef:
zilveren kruis via de KNHS, heeft iemand die? je zou dan een Divoza bon van 100 krijgen en 50 terug voor contributie? Weet iemand daar meer van? Of is dat weer zo'n lokkertje ;-)

Die actie loopt gewoon.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:18

Anne_GTI schreef:
Qizz schreef:
zilveren kruis via de KNHS, heeft iemand die? je zou dan een Divoza bon van 100 krijgen en 50 terug voor contributie? Weet iemand daar meer van? Of is dat weer zo'n lokkertje ;-)

Die actie loopt gewoon.

weet jij iets over besured?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:41

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:24

Anne_GTI schreef:
Qizz schreef:

Die actie loopt gewoon.

Dat heb ik wel gehad afgelopen jaar bij het zk. Toen was het geloof ik cadeaubon van 100 euro divoza en 120 euro terug van je zorgverzekering, zoiets...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:22

Ik wilde eerst naar PMA, omdat die zo goedkoop zijn. Alleen had ik wat vraagjes, dus netjes het contactformulier ingevuld.
Kreeg net antwoord 'Kijk op onze website voor meer informatie'.
Nou, ik zat al te twijfelen tussen 2 en als ze niet eens het fatsoen hebben om mijn vragen te beantwoorden is de keuze snel gemaakt :=

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:29

Ik zit al bij Anderzorg en wil daar graag blijven, maar ik wil in plaats van per maand betalen (wat ik nu doe) naar een eenmalige betaling voor het hele jaar. Maar ik kan dit niet wijzigen (wel het vrijwillig eigen risico). Dus ik heb daar afgelopen dinsdag over gemaild, want dat is de enige optie, maar ik heb tot nu toe nog geen reactie.. Beetje jammer.

Marijee

Re: Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:57

Oh brr! Ik ben er nu ook mee bezig, maar een kriem zeg.. Vind het zo moeilijk om dingen in te schatten en te plannen, puur omdat het hele leven heel onverwachts is en er altijd wel wat kan gebeuren. Zit nu te twijfelen tussen de hoogte van mijn eigen risico, kan ik, als ik het verander tot het hoogst max 240 schelen.. En dat is veel geld...

Daarnaast heb ik eigenlijk nooit wat, heb nu alleen therapie en lenzen, maar beide word door basisverzekering vergoedt. Verder zit ik volgens mij nooit in mijn eigen risco, maar durf het risco simpelweg gewoon niet te nemen...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:11

Ik heb gewoon ff op independer.nl gekeken en ben nu overgestapt van VGZ (met united consumer korting) naar Ohra (met independer korting *\o/* ). Scheeld weer 10 euro per maand...

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:31

nou ben overgestapt op besured :D
Alleen nooooit bij nagedacht, dat een dezer dagen de premie voor januari wordt afgetrokken..
En besured mailt leuk dat ze rond 1 januari de premie er ook afhalen.
Shiiiit, dus ben dubbel verzekerd in Januari?
Of hoe lost zich dat op, weet iemand dat?
Heb besured wel een mailtje gestuurd, dat dat niet helemaal de bedoeling kan zijn, dat ik dubbel verzekerd ben... Pfff, tis al zon dure maand...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:34

Normaalgesproken stort de oude verzekeraar het geld terug. Dubbel incasso door twee verzekeraars is wel logisch; de banken hebben de opdrachten voor het automatisch incasso al in het systeem staan. Opdrachten toevoegen wil simpel maar opdrachten eruit halen kan niet. Veel verzekeraars geven daarom opdracht om te storten als een klant nadat de incassoopdrachten de deur uit zijn overstapt. Dus ze schrijven wel af maar storten hetzelfde bedrag op dezelfde dag ook er weer bij.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:00

-

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:21

Ok, duidelijk.
Gaan we daarvanuit. Hou t even in de gaten, komt vast wel goed.
Bedankt voor je uitleg!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:27

Ik kom er onderhand ook niet meer uit met die zorgverzekering. Ik wil eigenlijk niet zo veel.
Fysio voor als ik van me paard val, tandverzekering en me bril vergoed. Maar er zijn zoveel van die verzekeringen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:21

Mijn hemel ik raak er helemaal gefrustreerd van. Ik ben het overzicht echt kwijt.

Ik heb nu basis bij CZ, maar ik wil aanvullend verzekeren.

- Ik ben student
- Ik wil niet een beperking van ziekenhuiskeuze hebben
- Ik wil 9 behandelingen fysio per jaar
- Tandarts tot 250 euro, het liefste 100%
- Volledige vergoeding voor spoed in het buitenland (Europa)

Via Independer kom ik uit bij Bewuzt (maar die heeft bepaald aantal ziekenhuizen maar geloof ik) en daarna Zilveren Kruis Achmea. Dat is toch gewoon een 'normale' verzekering, zonder dat ik eerst moet kijken of ik wel in dat ziekenhuis behandeld kan worden?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:27

:D Zilveren Kruis is een hele grote... En alle reguliere en universitaire ziekenhuizen zijn gecontracteerd als daar kwaliteitszorg wordt geleverd. 96% van de fysiotherapeuten is ook gecontracteerd dus die nota's hoef je niet voor te schieten maar worden ook rechtstreeks gedeclareerd.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:50

Ik word ook helemaal gek van die zorgverzekeringen.. _-:( Ben het overzicht helemaal kwijt.. Het enige wat ik wil is een goedkope basisverzekeringen, maar wel dat ik makkelijk naar een ziekenhuis/zorginstelling in de buurt kan. En een tandartsverzekering. Is dat nou zo veel gevraagd? pfff! -:(- (sorry, ben een beetje gefrustreerd..)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:52

Even een vraag over anderzorg: Kun je daar wel bij elk ziekenhuis terecht? Raak echt niks wijzer van de site namelijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:03

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:10

Ik heb via independer vergeleken,ideaal.Kon aanvinken wat ik wel of niet verzekerd wou hebben.
Dat bespaart mij nu 18 euro per maand.
Mijn man is is ook overgestapt. Hij heeft een een erg slecht gebit,en loopt nu bij een speciale praktijk,Dit duurt nog 2 jaar.Overstappen was voor hem nooit een optie omdat hij voor zijn gebit gekeurd moest worden.
Nu kreeg hij van zijn werkgever een collectieve verzekering aangeboden, hierbij was een acceptatieplicht.
Ze nemen hem aan,ondanks de komende 2 jaar nog hoge tandartskosten.Hij heeft hiervoor ook de hoogst mogelijke tandartsverzekering.
Deze overstap bespaart ons maandelijks 41 euro! Met dat van mij erbij goed voor 60 euro permaand.
Dat is de moeite.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:10

Winged: http://www.anderzorg.nl/web/ZelfRegelen ... Vinden.htm
Volgens mij maken ze gebruik van de contracten van Menzis en zijn in principe de normale zorgverleners vergoed (en dus niet zoals die rare Zekur 1 per provincie.)
Van de andere kant: als men informatie zo slecht vindbaar maakt ga ik altijd denken dat er addertjes onder het gras zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:17

ik heb na veel gemuts alsnog de avero achmea basis met royaal aanvullend gedaan en Tand extra via independer...
had bijna hetzelfde pakket via een ander gedaan maar die heb ik alsnog afgezegd omdat ik niets hoorde van de tussenpersoon...
dus nu via independer en direct alles geregeld met dezelfde korting

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:36

Ik ben er nog niet uit.

Ben student, 28 jaar, wil 9 behandelingen fysio vergoed krijgen, geen tandartsverzekering, ga in 2013 voor 4 maanden naar Zuid-Afrika (maar heb een doorlopende reisverzekering ).

Krijg via collectief korting bij Zilveren Kruis (als student, als KNHS-lid en als medewerker), dus denk dat het Zilveren Kruis wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:38

Shadow: Thanks

Mootje: Ik had die termen nog nooit gehoord (heel slecht, zus werkt bij een verzekeraar :') ) maar met wat testen met de link van Shadow ben ik eruit dat ik wel overal terecht kan. Alleen zag ik van alles in die polis staan wat ik niet nodig heb (kraamzorg bijv.) dus ik ga even verder spitten.

(Was er maar een verzekering die riep 'Hai, ik heb 6x fysio, brilvergoeding, tandartsvergoeding en anticonceptievergoeding en ben niet duur'. EN je kan overal terecht! Heb die nog niet gevonden namelijk... :+ )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:39

Zo, ik had al besloten dat ik bij mijn collectieve verzekeraar wil blijven ivm korting, een vreemd beroep en goede werelddekking, maar ik ga mijn aanvullende verzekeringen aanpassen, waardoor ik per jaar 250 bespaar...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:44

ik ben dalijk trouwens wel een 8 euro p/m meer kwijt, maar wat ik wilde was bij oude verzekeraar niet te verzekeren (FBTO) of met zo een minimale dekking dat ik het alsnog grotendeels zelf kan gana betalen .
bij de nieuwe (avero achmea) worden de noodzakelijke dingen volledig gedekt naar mijn behoefte