redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:02

Wow Murosch, goed bezig hoor :) heel trots zijn op jezelf!
Ik ga goed, zaterdag mag ik weer dus ben best heel trots op mezelf :)

Poetser hoe is het met jou meid?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 06:45

Goed bezig Murosch!!!

Ik ben ook nog steeds clean. En mijn irritante huisgenoot/exmaarmisschienbinnenkortniet meer is terug mijn liefje *\o/*
Nadeel hieraan is wel dat ik dus weer vrijbrief heb om zijn blikjes te pakken. Ze staan hier ook, maar ik kan het *\%/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:17

je kan het en je kan het echt :) en super dat jullie weer samen zijn, altijd leuk :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:31

Hoe is het nu met jullie? Hier nog steeds clean, op 1 zwak momentje na en dat was een wodka redbull om te vieren dat we weer samen zijn :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:33

haha moet ook af en toe kunnen vind ik zelf. ik ga erg goed, hou het braaf op 1 keer per week al was dat afgelopen zaterdag wel vier blikjes...MAAR! dat was wel omdat ik naar een festival ging wat tot 7 uur 's morgens doorliep en ik wel een beetje helder wilde zijn...wel knallende koppijn de dag erna dat ik niet had natuurlijk ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 11:01

Ik heb nog steeds geen blikje meer aangeraakt!! Wel een paar keer in de verleiding geweest (vooral eergisteren, kerstshoppen met rijen van een half uur overal, 16 tassen vol spullen meeslepen en geen drinken meegenomen in de auto), maar deze netjes weerstaan.

Ik heb me ook een e-sigaret gekocht dus dat wordt mijn volgende uitdaging! Gezonder roken (en hopelijk over een poosje gewoon helemaal niet meer).

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:36

Ik ga dit topic even omhoog schoppen. En terwijl ik dit typ, heb ik ook een blikje bij de hand.

Oeps... er is gister nog gereageerd :')
Ik las 2012 ipv 2013.

Ik drink per dag ook minstens 5 tot 7 blikjes Bullit.
'S ochtends om 8uur gaat de eerste erin voordat ik moet werken.
In elke pauze ook eentje. Lunchpauze neem ik er soms twee.
Na het werk, bij het eten, savonds op de bank en zelfs voor we gaan slapen.
Absurd eigenlijk.
Eerst had het nog enig effect, kreeg ik er nog wel wat energie van.
Maar naarmate ik meer dronk op een dag, merkte ik ook niks meer.
Ik vind het lekker spul en drink ook bijna niks anders meer.

Een glas water zo af en toe, glas cola ook nog wel. Maar thee drink ik ook niet meer, terwijl ik gek ben op thee.
Sinds ik weer wat minder werk (en kan uitslapen) merk ik echt wat het aanricht.
Ik ben altijd moe, nooit uitgeslapen.
En het ergste; die verschrikkelijke hoofdpijn als je het niet drinkt.
Als ik dus een keer kan uitslapen, word ik wakker met hoofdpijn omdat ik als het ware het eerste blikje al gemist heb, misschien zelfs twee.

Redenen om ermee te kappen zijn voor mij;
- het is zo ontzettend slecht (verhalen uit dit topic hebben mij echt doen realiseren dat ik ermee moet stoppen)
- het kost een godsvermogen (13euro per tray, 0,53 cent per blikje)
- je word er dik van (ben echt wel aangekomen in korte tijd, een bolle kop gekregen)
En er zijn nog zoveel redenen waarom ik ermee wil stoppen.

De grote maar..
Mijn darmen reageerde er in het begin heel slecht op, last van diarree en buikkrampen.
Nu maanden later heb ik nergens last van, en is mijn lichaam aan zoveel suiker gewend geraakt.
Als ik nou stop, krijg ik weer last van m'n buik.
Ga ik weer aan de diarree en zit ik 10x per dag op de wc.

Geen smakelijk verhaal maar het schept een beeld van hoe erg mijn lichaam dit spul gewend is.
Hoelang zou het duren voordat mijn lichaam weer normaal functioneerd? Welke verschijnselen krijg je na het stoppen als je cold turkey gaat?
Ik moet zelf uitvinden welke manier van stoppen mij het beste afgaat.
Ik heb wel eens geprobeerd om te stoppen met roken, rustig afbouwen en elke dag een sigaret minder. Maar dat lukte niet.
Zou het hetzelfde werken als stoppen met roken? Kun je het vergelijken?

Dankzij dit topic zijn mijn ogen echt geopend! En zie ik eindelijk in hoe slecht het is en wat het aanricht.
Bedankt TS!

En ik wil even zeggen, respect voor de mensen die gestopt zijn!! Toppie
Ik hoop dat ik jullie voorbeeld volg! :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 06:10

Murosch +:)+ Heel goed bezig.

Hazira, cold turkey heeft bij mij gezorgd voor veel en zware hoofdpijn. Ook mijn humeur was niet alles (en nog niet als ik de redbulls ruik :o ) Buikpijn heb ik ook gehad, maar diarree :n eerder het omgekeerde.

Vind het wel super dat je mee wilt stoppen. Welkom in de praatgroep :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:40

hazira, even heel duidelijk voorop stellen, als je wilt stoppen, kun je stoppen en zet je jezelf keihard door de gruwelijke soms afschuwelijke ontwenningsverschijnselen. Het is namelijk niet alleen hoofdpijn en de gewoonte doorbreken. het zijn inderdaad de darmen die geen andere dranken willen verdragen, voedsel wat vreselijk voelt in de maag en diarree, spugen etc. Maar als je nu al zo'n last hebt terwijl je het drinkt, minder dan eerst. Probeer het terug te dringen naar 1 a 2 blikjes per dag, en vervolgens nog verder terug naar om de dag. cold turkey kun je ook niet, alleen is de ontwenning dan echt heel erg en de verleiding groter om terug te vallen.

Goed bezig Murosch!

Poetser alles nog goed bij jou?

Ik hou me braaf aan m'n zaterdag blikje...al was het gisteren ook zaterdag...oepsie

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:25

Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik mezelf tijdelijk toestemming heb gegeven om te zondigen :o Heb namelijk van de week te horen gekregen dat mijn vader het niet lang meer trekt :( en hierdoor heb ik mijn vriendjes even hard nodig om op mijn positieven te blijven en genoeg energie te hebben om voor de kinderen te kunnen zorgen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:35

ik snap jou Poets! zodra ik wat stress heb wil ik ook direct een blikje hebben dus begrijp jou helemaal. Hoop dat je het volhoudt. Als je steun zoekt, m'n schouders zijn best breed :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:32

Dank je wel poetser en woogy.

Poetser, dat is begrijpelijk, wat een kl*te nieuws om dat te horen. Sterkte!

Gisteren heb ik 'maar' 4 blikjes weggewerkt ipv 6 op een dag.
Wel meer verdeeld over de dag, en nergens last van.
Wil proberen om er in het nieuwe jaar mee gestopt te zijn, evenals roken. Zal wel moeilijk worden denk ik, misschien beter om eerst met de Bullit te stoppen. Mocht ik dan toch nog een stressmoment hebben dan kan ik altijd nog even een sigaret opsteken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:37

Dat snap ik ook hoor poetser, dus daar moet je je helemaal niet schuldig over voelen. Heel veel sterkte :(

Ik heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken, want wilde niet de hele tijd het woord energydrank lezen haha. Maar ik ben al een paar weken zonder. Niets meer gehad sinds 13 november. En ik had ook dat ik teveel ibuprofen nam, dat heb ik nu niet meer. Neem het nog wel, maar echt als ik heel veel last heb van hoofdpijn. Dat is eens per week ongeveer of zelfs minder.

Dat is wel een verschil met een paar blikjes en een paar pilletjes per dag die ik een paar weken geleden nog nam :D

Maar mis het spul wel. Zeker als ik uit ben geweest en met een kater wakker word.. Ik nam dan altijd een blikje of 2 en dan voelde ik me meteen beter.. Maar dat kan nu niet :P

@Hazira: Je moet wel veel doorzettingsvermogen hebben om tegelijk met beide te stoppen. Het kan wel, maar lijkt me wel zwaar. Ik zou dan eerst de energy stoppen. Volgens mij is dat makkelijker dan roken... En daarna het stoppen met roken proberen :).

Ik heb trouwens met cold turkey wel twee weken ontzettend last van hoofdpijn en misselijkheid gehad. Dat was niet prettig. Maar nu heb ik daar geen last meer van! :D Ik heb ook veel minder hoofdpijn dan eerder. Toen had ik dagelijks wel een pijntje. Nu was de laatste keer ergens begin vorige week dat ik even hoofdpijn had. Dus het is vooruit gegaan! :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 06:25

Bedankt meiden. Momenteel zit ik weer aan 1 a 2 blikjes per dag, soms een dag zonder ertussen. Woensdag zie ik mijn vader weer en dan heb ik een wat beter zicht op de toestand. Vanwege de afstand hebben we het alleen nog maar via de telefoon besproken. Vanaf dan wil ik toch ook weer proberen van mijn blikjes af te blijven.

Roken doe ik helaas wel weer, na een half jaar gestopt geweest te zijn. Ben een paar weken terug ingestort (verhaal zet ik liever niet open en bloot) en uit pure onmacht naar de sigaretten van vriendlief gegrepen. Zat hier alleen met 3 peuters en moest iets vinden om mij te kunnen herpakken. Die ene sigaret werden er 2 en 3 en zo is een mens weer begonnen he

Bij mij valt de afkick zo te lezen nog goed mee. Wel veel hoofdpijn dan, af en toe wat misselijk(vooral rond de tijd dat ik normaal mijn eerste blikje opende), maar gelukkig geen darmklachten. Het moeilijkste moment van de dag vind ik toch nog het moment dat je door de winkel loopt om je boodschappen te doen.

@Eline, goed bezig meid. Die ibuprofen is inderdaad ook iets rottigs.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:13

Ontzettende rot situatie voor je Poetser, je was zo goed op weg.
Je hebt jezelf in elk geval bewezen sterk genoeg zijn om te kunnen stoppen, zodra je leven weer wat stabieler is gaat het je ook gewoon lukken.

Goed gedaan Eline, hou vol :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:58

Gelukkig nieuw jaar allemaal :)

Ik lees al een tijd in dit topic mee, niet omdat ik verslaafd ben maar omdat ik t 'interessant' vind om te lezen... Afgelopen nacht/ochtend heb ik zelf ondervonden wat een zooi het is, vanwege oud en nieuw had ik 4 blikjes op de avond gedronken omdat ik wakker wilde blijven. Vannacht wakker geworden van de buikkrampen, echt nog erger dan menstruatie pijn en zit nu al een tijdje op de pot vanwege de diarree :) kan me voorstellen hoe lastig het dan is om af te kicken als je dat dan moet doorstaan en het met een blikje weer kan 'oplossen' . Voor degene die aan het afkicken zijn, jullie kunnen het!!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:00

Gelukkig nieuwjaar!! :)

Vandaag nog geen blikje gehad, maar die hoofdpijn!!!!! :(
4 paracetamol doen niks..
Verschrikkelijk.
Komt niet door de drank van gister hoor, maar 1 glaasje champagne gehad om 12 uur.

Leuke oud en nieuw gehad dames?

T is ook verschrikkelijk spul LisaBloem. Gelukkig zie je dat in :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:17

Ja inderdaad, kon me er niet zoveel bij voorstellen, zelf drink ik af en toe een blikje, denk 1 in de twee weken ofzo. Maar ik vind het knap wat jullie doen, echt waar! Mag best gezegd worden :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:25

Motiveert ook echt wel als mensen steunen.
Hazira, beste wat je kan doen is de hoofdpijn accepteren en iets doen genaamd neuroplasticiteit. Ofwel je hersen afleiden van de verslaving. Pijnstillers werken niet tegen afkick verschijnselen namelijk.

Heb gisteren 2 blikjes gehad om de spanning wat te onderdrukken(wat een hilariteit! word alleen maar meer gespannen ervan :') ) vond het redelijk eng met de paardjes 's avonds. Vandaag één omdat ik echt kapot ben.

Poetser hoe gaat het met jou kanjer?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:52

Inderdaad, helpt heel veel :)

Vriendlief vandaag extra lief, kreeg elke keer een kopje thee en dikke knuffels hihi
Drink nu wel een beetje cola en veel thee.
Alleen een beetje irritant dat ik nog wel 2 blikjes in huis heb staan.. maar ik blijf er vanaf.

Volgende week de hele week vrij van werk, dan ga ik lekker met de hond van m'n baas wandelen. Is een border collie, dus dan moet ik wel minstens 1,5 eropuit.
Verder vind mijn vriend het niet erg dat ik ermee stop, huis word goed schoongemaakt (bezigheidstheraphie :') )
Zelfs alle kastjes een sopje gegeven

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:55

goed bezig, lekker bezig blijven en dan komt het echt helemaal goed :) pas op dat cola je energie niet vervangt

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 06:29

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Met mij gaat het wel. 31 december om 23.59 definitief afscheid genomen van de redbull. Het valt me zwaar, zeker met de jongens in huis, maar mag mijn vader niet gebruiken als excuus. Ben moe, slaap slecht en voel mij echt ziek, maar ik het eerder, dus ik kan het nu ook.

Gisteren mijn vader gezien. Helaas ziet hij er slechter uit als ik had gehoopt. Als je zou zeggen dat hij 75 jaar is zou je dat geloven (53 jaar en altijd jong en actief gebleven tot een paar weken geleden) Hij krijgt het iedere keer benauwd, buikpijn, rugpijn en zeer vermoeid. Ik ben er nu wel achter wat het probleem is. Doordat hij rookte heeft de medicatie van zijn hart zich negatief uitgeleefd op zijn nieren. Met als gevolg dat hij zich constant aan het vergiftigen is. De dokters geven hem nog een week tot maximaal een jaar als zijn nieren niet meer te redden zijn.

Hij is nu met hulp van de huisarts aan het stoppen met roken, enige nadeel is dat hij, tot hij definitief gestopt is, geen medicatie voor zijn hart meer krijgt. Kans is dus reël dat hij een hartstilstand krijgt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:17

jeetje zeg, wat een rot cirkel is dat zeg. Maar ja het is nu wel keuze tussen het ene of het andere. Hoop voor jullie dat hij er bovenop komt. Als hij net zo sterk is als jouw wil om te stoppen, gaat dat ook gewoon lukken :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:38

Hij is in het verleden al meermaals gestopt geweest, 1x zelfs 6 jaar, maar iedere keer weer begonnen. Dit is wel de eerste keer dat hij het met proffessionele hulp doet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:41

dan moet het helemaal gaan lukken lijkt mij toch :)