Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MSQuincyTE schreef:StalNollie schreef:je zou oefeningen kunnen doen en therapie. pijnstilling. goed leren in en uitademen.
maar zoals ik eerder in het topic aan aangaf je kan ook met goede reden in overleg met de verlosk bij voorbaat al pijnstilling krijgen.
Welke oefeningen, dat gaat namelijk allemaal vanzelf
StalNollie schreef:@lisa: waar ik dat vandaan haal ik ben zelf kraamverzorgende en werk veel bij verlosk. en ja in overleg met verlosk en met gyn. kan men vooraf al bespreken om als de bevalling begint en doorzet pijnbestrijding te krijgen.
dit kan en mag ook hier in nederland gewoon hoor.
Rinske schreef:Ik denk dat StalNollie bedoelt dat je van te voren in je bevalplan kunt schrijven (en dus kunt overleggen met je VK) dat je pijnstilling toegediend wil krijgen.
Dat kun je gewoon overleggen namelijk.
Een goede voorbereiding doet wel heel veel hoor. Ik heb door Mensendieck geleerd naar mijn pijn toe te gaan en juist niet tegen te werken. En dat scheelt echt. Ik ben nog niet bevallen, maar ik hoop er zeker wat aan te hebben.
Het boek "Duik in je weeën" is trouwens een echte aanrader.
chanicha schreef:Nou mandymonica, zo'n eerste bevalling heb ik dus ook gehad en toen was er nog geen ruggenprik!
36 uur over gedaan maar ó zo trots erna!
Maar dat kan ik niet bepaald pijnbestrijding noemen
Alleen voor het hechten is de boel zo'n beetje plaatselijk verdoofd, dat is ook wel gebruikelijk denk ik. Ik vraag me alleen tot de dag van vandaag af of er wel voldoende werkende stof in die spuit zat, want óf ik dat hechten gevoeld heb! Brrrr, daar zie ik eigenlijk nog het meest tegenop, dat ze dat misschien nog een keer moeten doen. Ze moesten m'n dochter echt even weghalen op dat moment, anders had ik haar fijngeknepen denk ik
Die kreeg ik na afloop fris gewassen en in de kleertjes terug. (Ze had natuurlijk al wel een half uurtje heerlijk bij me gelegen!! Wat een verwondering om zo'n wurmpje op je neergelegd te krijgen
)
.Toverbal schreef:Nou ik duik ook liever in mijn weeen.
Voor mijn was de bevallingspijn niet te vergelijken met een of andere pijn.
Ja het doet zeer, maar je bent aan het samenwerken.
Je baby, lichaam en jezelf werken samen naar de bevalling, dat doet pijn, maar niet te vergelijken met een gebroken been of zoiets.
Maar je moet het echt ervaren anders kan je er geen voorstelling van maken.
Ik had een thuis bevalling volgens het boekje, kan mij ook niet voorstellen dat ik enige pijnbestrijding zou krijgen, omdat ik dan in paniek zou raken juist omdat ik niet kan voelen wat mij lichaam wil.
Maarja ik heb makkelijk praten met zo'n "makkelijke" bevalling. Maar de tweede is op komst en wie weet hoe ik het straks ervaar.
Maar ik heb yoga gedaan en de oefeningen hebben heel erg geholpen tijdens mijn bevalling.
'Daardoor had ik echt een hoop rust, als je goed door de pijn leert heen ademen kom je het verst, is mijn ervaring.
Geen idee hoe vrouwen dát voor elkaar krijgen, dat is me toch een iets te positieve voorstelling van zaken
Zijn er nog boktmama's die hun bevalling op díe manier ervaren hebben? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Toverbal schreef:Nou ik duik ook liever in mijn weeen.
Voor mijn was de bevallingspijn niet te vergelijken met een of andere pijn.
Ja het doet zeer, maar je bent aan het samenwerken.
Je baby, lichaam en jezelf werken samen naar de bevalling, dat doet pijn, maar niet te vergelijken met een gebroken been of zoiets.
Maar je moet het echt ervaren anders kan je er geen voorstelling van maken.
Ik had een thuis bevalling volgens het boekje, kan mij ook niet voorstellen dat ik enige pijnbestrijding zou krijgen, omdat ik dan in paniek zou raken juist omdat ik niet kan voelen wat mij lichaam wil.
Maarja ik heb makkelijk praten met zo'n "makkelijke" bevalling. Maar de tweede is op komst en wie weet hoe ik het straks ervaar.
Maar ik heb yoga gedaan en de oefeningen hebben heel erg geholpen tijdens mijn bevalling.
'Daardoor had ik echt een hoop rust, als je goed door de pijn leert heen ademen kom je het verst, is mijn ervaring.

Lindy1982 schreef:
Maarrr, ik beval liever elke week, dan dat ik de kraamweek nog een keer moet doen..
) en een mannetje wat niet wou groeien etc. Nu zijn we weer 2 weken verder (hij wordt morgen 3 weken) en ik ben helemaal in love. Ook die eerste week heb ik er voor over. 

. Ik zou het er zo nog een keer voor over hebben!