[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:31

dat klopt, maar als je dat 1 kg per week dieet doet, dan laten ze je toch wel redelijk vet eten. En ook 's morgens.

Ik kan overigens prima met ei met spek (en kaas, jum!) ontbijten. Maar wil er wel een sneetje brood onder.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:21

Nou het ging er best in hoor, ook zonder boterhammetje eronder. Zit meteen vol, heb al uren geen trek!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:44

De combi met broodje eronder is dikmakend.

Ik net ook 2eieren op met bacon en ja dat voelt even zwaar, maar das ook de bedoeling, voorlopig nog niet aan eten denken! Als ik met brood lunch heb ik na een half uur alweer het idee niet gegeten te hebben.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:46

Maar dan ben ik benieuwd, zou je ook afvallen als je bijvoorbeeld alleen met je lunch je boterhammen achterwege laat, maar voor de rest wel koolhydraten eet?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:48

LynnDenise schreef:
Maar dan ben ik benieuwd, zou je ook afvallen als je bijvoorbeeld alleen met je lunch je boterhammen achterwege laat, maar voor de rest wel koolhydraten eet?

Nee want dat deed ik dus en ik stond hartstikke stil ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:50

de combi spek/ei/brood is alleen dikmakend als je verder ook nergens naar kijkt.

ik eet spek(nouja, ham)/ei/kaas/brood en ik val toch af. Waarom? Omdat ik gewoon door de dag heen goed oplet.

Op de langere termijn zou ik koolhydraatloos nooit volhouden. Wat ik nu doe kan ik echter voor altijd volhouden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:50

Naar mijn ervaring is het of khd arn en een beetje vet is geen probleem, of khd rijk en je moet erg om het vet passen.

De keus aanieder om te kijken wat goed bij je past :)

Ik eet overigens rond de 50gram khd.
Haal het alleen niet uit brood, dat vind ik namelijk niet lekker.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:02

Ik zou ook graag ene goed dieet willen volgen. Wil er wel ongeveer 10 kg vanaf hebben. Dan pas ik al me broeken tenminste weer. Ik heb alleen wel een intensieve baan. Dus met te weinig kcal kom ik ook niet uit. Heeft er iemand tips?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:26

Nu zat ik laatst wel te lezen ergens dat je beter een of twee keer een volvet product kunt nemen (dus volle boter en melk) en dat dit dus helemaal niet zo verkeerd hoeft te zijn. Maar gevoelsmatig is dat toch weer anders, net als dat ik het nog steeds vreemd zou vinden geen brood te eten. Dat ben je toch gewend en er wordt toch altijd gezegd dat t gezond zou zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:47

Ik weet het niet hoor - ik weet alleen dat als in volop aan de boterhammen ga, ik een half uur ná het eten hondsmoe ben - op de een of andere manier reageer ik niet goed op veel khd blijkbaar ( volgens mijn huisarts overigens onzin).. gek genoeg reageer ik dan wel weer goed op m'n 7 granen ontbijt ( een soort goedkope Brinta van de Aldi) die ik eet met veel vers fruit en halfvolle melk.

Jeetje,wat is afvallen lastig zeg - hoe ik die 20kg teveel ga verliezen..?
Nu heb ik pas een ontbijt en een lunch achter de kiezen en ik zit zo vol dat ik denk dat ik eerder nog meer ga aankomen.. -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:57

bij WW wordt er best op gehamerd dat je zeker je hoeveelheid vetten per dag moet binnen krijgen. Vetten zijn nou eenmaal onmisbaar.

Maar je hebt natuurlijk een plakje volvette kaas en een frietje met :D
Ik weet wel wat ik liever heb, maar ik weet ook wel wat toch niet zo okee is! haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:18

Nou wij hebben toch één keer per week patatdag hoor :j
Op zaterdag mogen we een patatje bij de snackbar halen, en ik merk dat ik het hierdoor de andere 6 dagen beter vol kan houden. Dan kan ik makkelijker nee zeggen tegen lekkere dingen omdat ik weet dat ik op zaterdag weer iets lekkers mag :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:40

Gister heb ik niks anders gehad als eiwit shaks.
vandaag eiwit shakes 1 blik tonijn op zonnebloem olie wel uit gelekt, 3 plakjes stokbrood met paturen en een knak worst.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:32

ik had deze week weer willen wandelen, maar aangezien ik voorhoofdsholte ontsteking heb is dat nu even niet mogelijk helaas.

verder eet ik nu een komkommer en eet ik vrij weinig ( in tegenstelling wat ik eerst at)

ik kan nu echt een gevoel krijgen dat ik vol zit en dat had ik eerst niet.

daar ben ik wel heel erg blij mee

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:16

Zo, dat was geen makkelijk dagje - veel meer gegeten dan dat ik normaal ( zonder dieet) doe en een honger dat ik tussendoor kreeg.. is dat normaal?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:26

Jannepauli schreef:
Zo, dat was geen makkelijk dagje - veel meer gegeten dan dat ik normaal ( zonder dieet) doe en een honger dat ik tussendoor kreeg.. is dat normaal?

misschien een lijstje hier neerzetten zodat we kunnen zien wat je hebt gegeten.

maar heb je wel genoeg thee/water gedronken :)

dat zou je kunnen doen om hongergevoel weg te halen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:34

Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik mijn ijzer, zink en selenium inname kan verhogen? Ik werk zo nu en dan met caloriechecker en het valt me op dat ik het áls ik de juiste hoeveelheid een keer binnenkrijg, dat echt maar net red.. Ik woon nog thuis dus vaker spinazie eten voor de ijzerinname zit er niet in. Zelfs als ik me suf eet aan appelstroop red ik het niet met mijn ijzerinname.

Vandaag even een 'balansdagje'. En daarmee bedoel ik verzadigd vet & koolhydraat armer (niet arm, maar armer) Gisteren aan de appeltaart geweest en afgelopen dagen was het ook niet allemaal volgens de regels. Als lunch ga ik in plaats van brood een mix van paprika, tomaat, komkommer en worteltjes eten met wat op smaak gemaakte cottage cheese erdoor. Verder gewoon net als altijd :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:19

ijzer zit als ik het goed heb in spinazie.

verder weet ik het zo even niet.

en volgens mij zit ijzer toch ook in vlees?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:20

Negerzoen schreef:
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik mijn ijzer, zink en selenium inname kan verhogen? Ik werk zo nu en dan met caloriechecker en het valt me op dat ik het áls ik de juiste hoeveelheid een keer binnenkrijg, dat echt maar net red.. Ik woon nog thuis dus vaker spinazie eten voor de ijzerinname zit er niet in. Zelfs als ik me suf eet aan appelstroop red ik het niet met mijn ijzerinname.

Vandaag even een 'balansdagje'. En daarmee bedoel ik verzadigd vet & koolhydraat armer (niet arm, maar armer) Gisteren aan de appeltaart geweest en afgelopen dagen was het ook niet allemaal volgens de regels. Als lunch ga ik in plaats van brood een mix van paprika, tomaat, komkommer en worteltjes eten met wat op smaak gemaakte cottage cheese erdoor. Verder gewoon net als altijd :)

is het dan niet iets om ijzertabletten te halen bij de apotheek?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:10

Hak zegt:
Citaat:
In welke groenten zit het?
Volkorenbrood en vlees leveren relatief veel ijzer. Groenten vervullen hier slecht een geringe rol omdat ijzer uit vlees beter wordt opgenomen dan ijzer uit plantaardige bronnen. Vlees bevat namelijk heem-ijzer en daarvan wordt naar schatting vijfentwintig procent opgenomen, ongeacht wat er verder bij gegeten wordt. De opname van non-heem-ijzer (zoals aanwezig is in groenten) kan per product variëren tussen de één en tien procent.
Groenten (rauw) die relatief veel ijzer bevatten zijn veldsla, postelein, sterkers, spinazie, doperwten en venkel. Per portie van 150 gram bevatten ze 6-2,1 mg ijzer (50% - 17% ADH) (2).
Vitamine C bevordert de opname van non-heem-ijzer in het lichaam (1).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:17

Volkorenbrood en vlees eet ik ook genoeg :) De juiste hoeveelheid selenium binnenkrijgen is nog het lastigste van alles.. Maar dat schijnt niet meer in zoveel producten te zitten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:21

Hoe weet je uberhaubt dat je dat te weinig binnen krijgt joh?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:55

Zo weer terug van weg geweest, nu even een hoop bij lezen.....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:53

Amaris schreef:
Hoe weet je uberhaubt dat je dat te weinig binnen krijgt joh?

Ik maak zo nu en dan gebruik van http://www.caloriechecker.nl, daar kan je een eetdagboek bijhouden en zodra je dan op 'adviezen' drukt laat hij zien hoeveel je van de voedingsstoffen die jij hebt geselecteerd, binnen krijgt. Sowieso koolhydraten, (verzadigd) vet, eiwitten en vezels, maar ook diverse vitamines etc. Daaruit zie ik iedere keer terugkomen dat ijzer, zink en selenium me veel moeite kostte. Voorheen ook vitamine D maar dat heb ik op kunnen lossen door mijn Brinta met Alpro Soja te maken ipv halfvolle melk :)

Heel precies werkt die site natuurlijk niet. Er staan heel veel producten op, maar soms niet precies datgene wat jij gegeten hebt. Het is dus soms een beetje natte vinger werk, maar omdat die drie voedingsstoffen iedere keer weer terugkomen ga ik er wel vanuit dat ik vaak een tekort heb :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:53

Selenium is voor zowel mens als dier een belangrijk mineraal - het werkt in relatie met voldoende zink inname. Selenium is echter ook gevaarlijk als je er te veel van binnen krijgt. De meeste selenium zit in paranoten ( Brazil nuts) maar je zou ook dagelijks een goede multivitamine kunnen nemen, dan is je basisbehoefte in ieder geval afgedekt ( en goed in verhouding met zink).