hoe pak ik dit aan? (2,5 jarig kind)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: hoe pak ik dit aan? (2,5 jarig kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:07

en waarom denk jij dat het met een tweede beter zou zijn.
voordat de baby iets zou kunnen doen/spelen/begrijpen is hij 5 dus dan zal hij alleen maar baldadiger worden, en ik denk dat een klein broertje/zusje daar het onderspit van gaat worden.
nee vind het zeer zeker geen goede optie en zou niet eens aan gedacht mogen worden.

we nemen nog maar een kind want dan heeft onze zoon een leuk speelgoedje

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:10

Ik heb net uitgelegd waarom :) Dan zijn we het niet eens daarover, dat is prima. Ik kan er zelf toch weinig mee he, ik kan mijn baas niet zwanger maken :') Het is verder toch ook gewoon een gedachtenspinsel meer dan een concreet iets.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:21

Ik denk ook dat dit jongetje het beter zou doen als hij andere kinderen om zich heen had, maar dan wel leeftijdsgenootjes. Die kunnen hem ook dingen leren. Is het kind misschien erg intelligent? Wij hadden een meisje op kdv dat andere kindjes pijn deed, al op de babygroep. Bij de peutergroep was ze niet te handhaven ( erg intelligent, 5 dagen per week op kdv en dus te weinig uitdaging) en nu zit ze op school en bij ons op de bso en doet ze het geweldig. Is een heel ander kind geworden, wat nu interactie zoekt met leeftijdsgenootjes en enorm geniet van alle uitdagingen. Ik herken geen moment meer terug hoe ze vroeger was.

Jammer dat de ouders van dit kind niet inzien dat het ook anders kan! Een kind moet imo niet alleen maar met volwassenen zijn. Je hebt wel kans dat hij het op de basisschool straks na een periode van aanpassing erg goed gaat doen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:36

Geen toevoeging aan het topic, maar leuk dat je een update plaatst!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:42

Ik ben het er zeker me eens dat een kind ook met leeftijdsgenootjes hoort om te gaan, maar als ze dat niet hebben(of niet altijd) wil dat niet zeggen dat het kind dan maar lastig en gemeen moet zijn.
Mijn dochter ging met 3,5jr pas naar de peuterspeelzaal, en ik hoor werkelijk niets anders dan dat het een schat van een kind is, tegenover volwassenen en tegenover kinderen.
Het komt in haar hoofd niet eens op om kinderen/dieren pijn te doen of te pesten.

Het kind waar TS over schrijft komt iets tekort, en niet alleen aandacht van zijn ouders of kindjes om mee te spelen.
Ik vind hem veel te wijs, op de verkeerde manier, voor een 3,5 jarige...Wat een taalgebruik!
En dat hij, nadat hij meerdere keren een boze poes tegen gekomen is, nog niets geleerd heeft vind ik zeer verontrustend.
Ts: ongelooflijk knap dat je daar nog steeds zit! Heb veel respect voor je, en voor de manier waarop je het kind aanpakt.
Maar jeetje, wat een kleine etterbak is het zeg, pfff, weet niet of ik m'n handen thuis had kunnen houden bij zo eentje...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:58

Denk dat zijn juf er haar handen meer dan vol aan zal hebben. Inderdaad zijn taalgebruik is zijn leeftijd ver vooruit. Misschien is hij hoogbegaafd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:16

purny schreef:
Omdat je tegenwoordig heel raar aangekeken word als je ze niet hebt :+ Laatst vroeg ook iemand op mijn werk of ik kinderen wilde, toen ik vertelde dat ik niet aan kinderen wilde beginnen werd ik raar aangekeken...

Ja, bij mij zelfde ervaring. Hihi, maar aan de andere kant........... zeggen ze toch achteraf wel, heerlijk hoor zorgeloos en als we het over mochten doen, waren we er niet aan begonnen...................... dat zegt toch genoeg.....

Dat men er te makkelijk over denkt. Zo ook bij deze ouders die eigenlijk een kind niet kan opvoeden en er eigenlijk geen tijd voor heeft en met alle ellende voor TS als gevolg.

Inderdaad die taalgebruik van deze kindje, dat is ook zijn leeftijd ver vooruit.......

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:50

Ik hoop echt dat dit ventje wat gaat leren als hij naar school gaat. En dan niet zozeer wat kennis betreft, dat komt vast wel goed, maar vooral wat sociale vaardigheden betreft.
Zou mooi zijn als de leerkracht te zijner tijd ook eens met de ouders in overleg gaat over een en ander.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:04

Het is puur dat hij alles kopieert wat hij hier hoort hoor, ik vind hem over het algemeen echt niet overkomen alsof hij hoogbegaafd is, of te weinig uitdaging heeft. Dat er íets is, ben ik wel zeker van, maar ik kan m'n vinger er niet geheel opleggen. Het kan altijd nog te maken hebben met het feit dat hij gewoon alles doet wat hij volwassenen ook ziet en hoort doen.

Hij spant ons liever voor z'n wagentje dan dat hij zelf de handen uit de mouwen steekt, elk klein dingetje wat je van hem vraagt levert nog steeds een gigantisch drama op. Hij zou inmiddels toch ook wel moeten begrijpen dat het een stuk makkelijker en leuker is als hij gewoon doet wat wij vragen zodat we daarna kunnen spelen. En dat schreeuwen en schelden nog nooit iemand harder heeft laten werken, hier op het erf gebeurt dat toch ook niet.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:11

My two cents!

Je zit ten eerste met een aantal problemen, wat betreft de wet op 'kinder bescherming' aldaar (wat je limiteert in vormen van straf, maar kijk uit, want als hij eenmaal in de gaten heeft waar al die TV spotjes over gaan, is er ook nog een kans dat hij gaat liegen dat jij hem slaat... dat heeft mijn peetdochter op 3-jarige leeftijd geflikt!). Ik heb zelf 8 jaar lang kinder psychologie aan de universiteit van Manchester gestudeerd, en daar zag je heel veel van dat soort problemen. Ik kan natuurlijk geen accurate scriptie schrijven, omdat ik het manneke zelf niet direct ken. Maar uit jouw opmerking kan ik hetvolgende concluderen:

- Ouders lijken kind genomen te hebben, omdat het zo 'hoort'. Geen van beide zijn ze bereidt te schikken om daadwerkelijk de verantwoordelijkheid te nemen die het een ouder betaamt in de opvoeding (laat werken, vaak weg, weinig tijd - laat staan voor het kind, etc.). Dat betekend niet dat ze slechte ouders zijn, maar, een kind is geen dier waarbij de tijd uiteindelijk wel in zal grijpen en het op de goede plaats brengt.

- Kind is enorm recalcitrant. Heeft schijnbaar feilloos door op welke knoppen hij moet drukken om aandacht te krijgen - en dat is meteen het knooppunt: Aandacht. Ook negatieve aandacht is aandacht. Of dit nu van de kat, ouders of anderen komt, maakt op die leeftijd niet uit. Althans, het maakt voor HEN niet uit. Uiteindelijk kan het weldegelijk schade opleveren voor zijn geestelijke gezondheid, op lange termijn.

- Mishandelen van dieren. Het ene negatieve lokt het andere uit. Hij krijgt zelf vaak negatieve aandacht, dus zal dit logisch gezien ook uitwerkingen hebben op de aandacht die hij aan anderen geeft. Wat mij verontrust is dat hij dit allemaal zo 'normaal' lijkt te vinden. Het is waar dat kinderen (en volwassenen tot ongeveer 21) geen echte empathie kunnen voelen, omdat dat deel van de hersenen pas rond het 21e levensjaar ontwikkeld, maar de voetstukken die leiden tot het daadwerkelijk voelen van empathie zijn hierin zeker heel belangrijk!

Mijn advies:

Wat vindt hij echt leuk / lekker? Op school zal hij ook met het punten systeem gaan werken, wat in Ierland en Engeland erg populair is. Dat betekend dat wanneer ze zich goed gedragen, kinderen aan het eind van de dag / week een sticker krijgen. Hoe meer stickers, hoe meer positieve aandacht (en bijna elk kind vindt stickers leuk!).

Dus ga een merrit / punishment systeem aan. Doet hij iets goed? Krijgt hij een merrit. Bij 10 merrits krijgt hij een sticker / snoepje / speeltje / ga je een leuk spelletje met hem doen - iets wat hem interesseert. Bij een punishment laat je hem een taakje doen, iets wat hij NIET leuk vindt (speelgoed opruimen, op de trap zitten (ALLEEN!), geen snoepjes die dag etc). Hierdoor zou hij moeten leren dat stout zijn ECHT consequenties heeft (op de trap zitten terwijl mensen erbij staan is nogsteeds aandacht, en krijgt hij dus zijn zin). Hard als het misschien klinkt, je moet dingen vinden waar je hem ECHT mee raakt.

Bespreek dit natuurlijk ook met de ouders, en probeer ze te laten inzien dat alleen door echt op 1 lijn te zitten, je resultaten kan bereiken.

Als hij zich straks op school ook zo gedraagt (en op kleuterscholen in Ierland en Engeland hebben ze vaak een klein knaagdier als huisdier in de klas, en denk je eens in wat er met dat diertje zal gebeuren als het ZIJN beurt is om er voor te zorgen...), is de kans dat hij de toelating tot de school van keuze op een later tijdstip wordt geweigerd door zijn gedrag.

Ik hoop dat dit helpt. Mijn PB box staat altijd open - ook in het Engels. ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:32

Super bedankt voor je reactie StefenYnia :) Ik zat zelf ook al te denken aan een stickersysteem of iets in die richting, maar het probleem blijven de ouders. Ik kan wel leuke systemen gaan bedenken, maar als ouders het niet doorzetten blijft hij een blaag. Het probleem nu is dat ouders het makkelijker vinden om 't gewoon maar te laten of 'm gewoon maar z'n zin te geven als ze laat thuis zijn.. geeft natuurlijk op den duur alleen maar meer problemen als ze een keer nee willen zeggen..

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:43

ThinkAgain schreef:
Super bedankt voor je reactie StefenYnia :) Ik zat zelf ook al te denken aan een stickersysteem of iets in die richting, maar het probleem blijven de ouders. Ik kan wel leuke systemen gaan bedenken, maar als ouders het niet doorzetten blijft hij een blaag. Het probleem nu is dat ouders het makkelijker vinden om 't gewoon maar te laten of 'm gewoon maar z'n zin te geven als ze laat thuis zijn.. geeft natuurlijk op den duur alleen maar meer problemen als ze een keer nee willen zeggen..

Helemaal met je eens. Vandaar ook dat je inderdaad op een lijn moet zitten. Als ik iets in de zaak zou kunnen betekenen, zeg het maar! Uiteindelijk lijkt het wel alsof de ouders een kind hebben genomen net als een ander mens een kat of een hond neemt - zonder er echt over na te denken wat de consequenties zijn. En bij een hond of kat is dat misschien in het begin eens een plasje of een poepje opruimen, en de rest gaat (zeker bij een kat) vaak vanzelf (honden hebben vaak wat meer training nodig, maar goed ;) ).

Ze kunnen het probleem beter nu tackelen, nu ze nog een paar maanden hebben, want als hij straks naar school gaat, is het leed misschien niet meer te overzien. En natuurlijk is het misschien aan een kant beter om het aan een leraar over te laten om de ouders hierop te wijzen, maar op dat moment is het mogelijk (als ze echt naar zijn), dat ze JOU de schuld gaan geven van het feit dat hun zoontje zich niet als een engeltje gedraagd - zeker omdat ze al zo makkelijk zijn in hem zijn zin te geven, lijkt het mij dat het mensen van de minste weerstand zijn die een reputatie hebben om hoog te houden (weet ik niet zeker, natuurlijk, ik werk hier op basis van indrukken :) ). En op dat moment is het natuurlijk jouw reputatie die op het spel staat, en dat zou zonde zijn.

Kan je een goed gesprek met ze aangaan? Kan ik hierin wat betekenen? Zo ja, zeker even aan de bel trekken! :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:22

StefenYnia schreef:
Helemaal met je eens. Vandaar ook dat je inderdaad op een lijn moet zitten. Als ik iets in de zaak zou kunnen betekenen, zeg het maar! Uiteindelijk lijkt het wel alsof de ouders een kind hebben genomen net als een ander mens een kat of een hond neemt - zonder er echt over na te denken wat de consequenties zijn. En bij een hond of kat is dat misschien in het begin eens een plasje of een poepje opruimen, en de rest gaat (zeker bij een kat) vaak vanzelf (honden hebben vaak wat meer training nodig, maar goed ;) ).

grappig dat je dat zegt, hun kat is nog steeds niet zindelijk na een jaar, doet het het liefst binnen :') Mijn kat (volle zus) gaat uit zichzelf naar binnen en naar buiten als ze wat moet doen. Zegt ook wel wat :+

Citaat:
Ze kunnen het probleem beter nu tackelen, nu ze nog een paar maanden hebben, want als hij straks naar school gaat, is het leed misschien niet meer te overzien. En natuurlijk is het misschien aan een kant beter om het aan een leraar over te laten om de ouders hierop te wijzen, maar op dat moment is het mogelijk (als ze echt naar zijn), dat ze JOU de schuld gaan geven van het feit dat hun zoontje zich niet als een engeltje gedraagd - zeker omdat ze al zo makkelijk zijn in hem zijn zin te geven, lijkt het mij dat het mensen van de minste weerstand zijn die een reputatie hebben om hoog te houden (weet ik niet zeker, natuurlijk, ik werk hier op basis van indrukken :) ). En op dat moment is het natuurlijk jouw reputatie die op het spel staat, en dat zou zonde zijn.

Kan je een goed gesprek met ze aangaan? Kan ik hierin wat betekenen? Zo ja, zeker even aan de bel trekken! :)

Ze komen niet over alsof ze een reputatie hoog te houden hebben, maar het is nu natuurlijk al wel vaak zo dat als kind een slecht woord gebruikt, ik als eerste aangekeken wordt (dwz door derden, papa en mama weten wel beter). Ik heb wel goed contact met ze hoor, het is niet dat ik puur een bediende ben. Als ik een regel voor James heb passen zij zich daar wel aan aan, alleen wanneer ik er niet ben lijken alle regels gewoon compleet te vervagen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:50

Heel nieuwsgierig...
Hoe gedraagt hij zich op school??

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:31

ThinkAgain schreef:
Hallo Bokkers,

Ik ben niet zeker of dit hier goed staat, en ik ben me ervan bewust dat er waarschijnlijk meer topics over hetzelfde onderwerp zijn, maar omdat dit een specifiek geval is (zoals elk kind) maak ik een eigen topic aan, met uitleg over de situatie. Om te beginnen wil ik geen discussie over "de juiste manier van opvoeden", maar ik ben op zoek naar methodes en positieve / negatieve ervaringen.

Het kind in kwestie is een 2,5 jarig jongetje, en ja, dat is net díe leeftijd. Ik ben zijn au pair, mama is fulltime eventer dus altijd bezig met de paarden, papa is overdag weg omdat hij z'n eigen bedrijf heeft (electricien). Het is een schat van een kind, maar we hebben nogal wat kleine problemen. Allereerst het grootste ding is het eten: de ene dag eet hij prima, de volgende dag eet hij niks. Papa en mama lossen dit op door hem andere dingen te geven dan het eten wat hij zou moeten eten, zoals noten en yoghurts. Noten zijn niet heel goed voor een menselijk lichaam blijkt uit onderzoek. Een menselijk lichaam is niet gebouwd om vezels te verwerken, je krijgt er alleen een mooie stevige stoelgang van XD.
Ikzelf verzorg zijn ontbijt en lunch, en ik pak het op het moment aan door het gewoon voor hem neer te zetten en zien tot hoever hij eet. Echter met lunch komen onze andere collega's ook binnen om te eten, en door alle afleiding wil hij dan helemaal niets meer eten, gaat hij met z'n eten lopen gooien en wordt het een grote show.Je geeft het zelf al aan: als hij bij hun is, of hun erbij zijn wordt het een grote show, dus haal je de trigger weg. Ga ergens anders zitten met hem, waar hij geen direct contact heeft met hen. Als hij zn eten op heeft mag hij naar hun toe. Als zij weer weg zijn, doet hij alles om niet te hoeven eten, achterstevoren op z'n stoel zitten, in zichzelf zitten praten, liggen op z'n stoel, met z'n eten gooien etcetera. Ik geef hem over het algemeen geen aandacht, maar waar leg je de grens? Laat ik hem de hele dag op z'n stoel zitten totdat hij (tenminste) de helft op heeft, of haal ik het weg, zeg er niks meer over en gaan we weer leuke dingen doen?Ik persoonlijk zou er een soort grapje van maken met een serieuze ondertoon, mijn oppaskindje haat spruiten maar zijn zusje(ook mijn oppaskindje) vind het heerlijk dus moet hij er soms ook aan geloven.. Hij vind het erg grappig als ik een liedje maak van zijn kauwritme.. *kauw kauw kauwkauw kaaaauww, slik* - wel iets langer hoor.. Op die manier eet ie toch zn spuiten op.Ik zou absoluut het eten niet weghalen, of daarna leuke dingen gaan doen.Ik zou een grens stellen: als je je bord niet (voor de helft) leeg hebt voordat de grote wijzer bovenaan staat, gooi ik het weg en krijg je de rest van de middag niks lekkers meer(en we gaan ook niet samen spelen). Moet ik hem als hij zijn lunch niet eet, een yoghurt geven zodat hij tenminste íets eet, of geen yoghurt geven omdat hij zijn lunch moet eten als hij honger heeft, en niet iets vervangends?nee, want dan heeft ie zn zin. Gewoon zn lunch laten staan, hij krijgt toch lekkere dingen als ie honger heeft. Jammer dan. had ie maar moeten eten.

Dan hebben we ook een aantal huisdieren, die hij blijft slaan, schoppen, bijten, er kan geen fatsoenlijke aai vanaf. Nu is hij daar natuurlijk een jongetje voor PARDON?! Dus jongens horen zo uit te halen naar dieren en ze t slaan, schoppen bijten en erop stampen?! :| shocking. Als iemand 1 haar van een dier krenkt(dus echt met opzet kwaad willen doen) dan pak ik hem eens flink beet. Daarna zou ik zeggen: zal ik dat eens bij jou doen? Kijken hoe jij het vindt? ben je gek geworden? Respect voor dieren is het eerste wat ik een kind leer.. Als ik t nog een keer zie wordt ik echt woest en doe ik hem hetzelfde aan als het dier.. dus trekt ie aan zn vacht, dan trek ik aan zijn haar. etc., maar mijn kitten heeft al een keer klemgezeten onder zijn tractor omdat hij over haar heen wilde rijden, en hij heeft al een keer op haar hoofd staan stampen, en dat gaat me toch net wat te ver om het te negeren. Dit gedrag komt ook tot uiting naar mensen toe, en het lijkt niet echt tot hem door te dringen dat dat écht niet kan, en dat dat pijn doet als je iemand bijt of slaat. Ik pak het nu als volgt aan: hij krijgt 3 waarschuwingen,3?! wat ben jij ontzettend vriendelijk zeg. 1 waarschuwing is meer genoeg.. serieus, hij weet dus dat ie gewoon 3 kansen heeft om ongein uit te halen voordat jij ook maar 1 stap zet. eerst zeg ik dat hij het niet mag doen, dan een reminder en dan een laatste waarschuwing, waarbij ik zeg wat de volgende stap gaat zijn: namelijk de naughty step. Als hij het nogmaals doet, gaat hij op de naughty step. 2 minuten daar, en dan ga ik op mijn hurken voor hem zitten en vraag hem of hij weet, waarom ik hem daar neer heb gezet. Als hij dan antwoord geef vraag ik of hij dat niet meer zal doen, en dan mag hij opstaan als hij sorry gaat zeggen tegen het 'slachtoffer' (kat, hond, collega of mij). Als hij nog steeds vervelend is op de naughty step (slaan, bijten, krijsen) gaat een van zijn toys weg in een plastic zak op de kast. Als hij na de naughty step nog een keer hetzelfde doet tegen hond/kat/mens, zelfde verhaal. Dit laatste hebben we toegevoegd omdat de naughty step zelf niet meer werkte,omdat je niet consequent bent, 1 x waarschuwen.. nog een keer? dan klaar. werkt die step niet, dan naar zn kamer.. en WAAG het niet om eruit te komen voordat ik m kom halen. omdat het een vorm van aandacht was en hij daarna alleen maar sorry hoefde te zeggen om hetzelfde weer te kunnen doen. Nu lijkt het alleen niet tot hem door te dringen, dat zijn speelgoed weg is, omdat hij vervelend is, hoewel ik hem dat echt (rustig) uit probeer te leggen: als jij braaf bent heb je al je speelgoed om mee te spelen, als je stout bent en stout blijft doen, gaat je speelgoed weg.
Dan als papa of mama thuiskomt is weer het enige wat hij hoeft te doen, sorry zeggen en hij krijgt z'n speelgoed weer terug.Overleggen met hun. In mijn ogen is dan de hele functie van het wegnemen van het speelgoed kwijt, plus dat hij alleen maar naar papa of mama hoeft om het weer terug te krijgen. Wat is een goede manier om dit aan papa en mama uit te leggen, en om hem wat discipline / respect bij te brengen zonder dat het een trauma wordt voor hem (hij is pas 2,5 dus hij mag best af en toe eens stout zijn) eerlijk zeggen dat hij slecht luisterd en geen respect heeft voor dieren. Dat dit normen en waarden van jou zijn en jij hier graag aan wilt werken maar dit niet werkt als zijn ouders savonds alles weer terug geven..dat je t fijn zou vinden om savonds even een update te hebben met de ouders.

Dan het laatste wat hij regelmatig doet, is met ontzettend vuile woorden gooien (ik word letterlijk elke ochtend begroet met "you're a f*cking egit"). Een poos terug hebben we hetzelfde verhaal gehad met iets anders, ik weet niet meer wat toen het woord was, maar dat is er uiteindelijk uitgegaan toen ik heb besloten het maar te negeren, maar hier is hetzelfde verhaal: papa en mama gaan er elke keer op in, zeggen dat het niet mag, en blijven er heel veel energie in steken, wat goedbedoeld is, maar in mijn ogen alleen maar averechts werkt. Maar ikzelf vind het ook lastig, of ik het hier nu maar moet negeren (wat als hij het in het winkelcentrum tegen een wildvreemde doet, en je negeert het?) of om het hetzelfde aan te pakken als het fysieke wangedrag.Uiteraard. Dat is respectloosheid. Dat moet je zeker aanpakken, en vooral voor n kind van 2.. Mijn god. Als mijn oppaskind mij zo zou noemen zou ik omdraaien en zeggen: 'wat zei jij daar?' 'nog 1 keer en je vliegt naar je kamer want zoiets accepteer ik niet' en als t nog een keer gebeurt gewoon direct woord bij daad.

Op het moment vind ik het nog wel best, want ik heb tonnen geduldJa misschien iets te veel.. Maar papa en mama zijn na een lange dag werken niet zo blij met het wangedrag en hebben een heel wat korter lontje, wat in veel gevallen weer resulteert in dat ik de volgende dag opnieuw kan beginnen omdat ze hem maar geven wat hij wil, zodat hij stil is.

Wat ik dus van jullie graag wil weten is of jullie een soortgelijk geval hebben / kennen, en hoe jullie dat hebben aangepakt of zouden aanpakken. Ik krijg ook graag feedback op mijn manier van aanpakken nu, maar zoals ik al aangegeven heb ben ik hier niet uit op een discussie van de juiste manier van opvoeden, want elk kind is anders dus je zult toch altijd moeten zoeken naar wat werkt, en wat niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:56

RoyceMack, misschien eerst de rest van het topic eens lezen? Of iig de reacties van de TS?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:11

Sodera schreef:
Heel nieuwsgierig...
Hoe gedraagt hij zich op school??

Op school schijnt hij het nog redelijk OK te doen tot nu toe. Hij heeft wel een paar keer in de hal gezeten omdat hij z'n tong uitstak en toen ik dat hoorde dacht ik: dat wordt nog wat, als hij voor z'n tong uitsteken al op de gang moet krijgen ze hun handen nog vol aan hem... :+

Roycemack, we zijn inmiddels al een heel eind verder natuurlijk, hoewel je reactie zeker gewaardeerd wordt! Ik ben het ook met je eens, maar het punt is dat ik voor iemand werk, en dus niet 100% vrij ben in de 'opvoeding', en het heeft ook bar weinig nut om als enige aan opvoeden te doen als papa en mama 't niet doen, dan word ik alleen maar gezien als de gemene oppas want ik laat hem allemaal dingen doen die hij niet leuk vindt en papa en mama geven hem dan vervolgens z'n zin.

Het gaat nu wel een stuk beter moet ik zeggen, zal ook met school te maken hebben, wat meer contact met leeftijdsgenootjes. Hij heeft nog wel z'n dagen en ik heb natuurlijk ook m'n dagen, maar het dieren pesten is een stuk minder geworden en hij gaat met een stuk meer respect met mij om, en het is ook meteen een stuk gezelliger nu (ik krijg altijd een dikke knuffel en een kus als ik naar m'n appartement ga, zelfs als papa en mama er bij zijn, in plaats van in elkaar geslagen te worden zodra zij binnen komen :') ). Maar het blijft een onwijs verwend kind, en eten wordt alleen maar slechter. Hoewel hier ook, hij eet voor mij prima, maar als papa en mama er zijn komt hij weg met niks eten en alsnog chocola/sweets/koekjes krijgen. Hij is nu continu verkouden en heel vaak ziek, natuurlijk deels doordat alle kindjes lekker over elkaar heen hoesten in school, maar papa en mama willen niet inzien dat 't ook voor een heel groot deel is omdat hij veel te ongezond eet en 0 weerstand heeft daardoor. Z'n fruit gooit hij op school in de prullenbak (als papa en mama het niet al uit de lunchbox gehaald hebben) en dan eet hij alleen z'n yoghurt en rozijnen, terwijl we juist gestopt zijn met sandwiches meegeven zodat hij fruit ging eten (maar dat moet dan natuurlijk weer aangevuld worden met lekkers volgens papa en mama).

T blijft een oneindige strijd maar ik ga er voor 't gemak maar gewoon vanuit dat hij er voor een heel deel ook wel overheen zal groeien. Meer dan m'n best kan ik niet doen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:45

met andere woorden de ouders zijn eigenlijk het grootste struikelblok omtrent de jongen en dat hij heel goed door heeft hoe hij zijn zin krijgt. Ik wil niet in dat gezin zijn als hij begint te puberen. :\

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:51

Dit topic loopt al een jaar en zo te lezen heb je al heel wat bereikt in het afgelopen jaar :-) Het blijft jammer inderdaad dat de ouders daar een andere lijn in hebben :-)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:52

ja, dat is het probleem precies petraaken. Maar vrij weinig wat ik daaraan kan doen, alleen hopen dat het beter wordt en van elke dag het beste maken. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe hij in z'n puberteit gaat zijn, maar daar maak ik me nu nog maar even niet druk over.. redelijke kans dat ik hier dan niet meer als oppas werk :+

Apple, als ik het zo terug lees heb ik inderdaad al een boel bereikt. Het is in zekere zin denk ik wel goed dat ik hier gebleven ben, anders was hij weer met een andere au pair en weer andere regels uitgekomen en dat zou ook niet geholpen hebben, denk ik. Nu heeft hij wel vaste mensen om zich heen en hij weet wat hij van iedereen kan verwachten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:01

Ja precies, als je het even niet meer ziet zitten gewoon even je beginposts teruglezen en dan zie je hoe ver je al bent gekomen :-)
Dat helpt inderdaad, vaste mensen, structuur, heldere regels :-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:33

petraaken schreef:
met andere woorden de ouders zijn eigenlijk het grootste struikelblok omtrent de jongen en dat hij heel goed door heeft hoe hij zijn zin krijgt. Ik wil niet in dat gezin zijn als hij begint te puberen. :\

Hear hear :\
Ik vind het vooral schokkend dat de ouders gewoon weigeren naar jou te luisteren... Tenminste... ik mag aannemen dat je al eens een heel hartig woordje met hen hebt gesproken ;)

Je moet gewoon de supernanny bellen, dat helpt vast! :j Kom je op tv!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:56

Ohja, meerdere keren. En ik ben iemand die alles nogal voor mezelf houdt maar dat bouwt vrij snel op en ben al een aantal keer ofwel ontploft ofwel ingestort, dus ze weten dat 't heel hoog zit, maar dat schijnt niet heel erg veel uit te maken (zeker voor mama, geldt voor iedereen die hier werkt dat ze niet moe mogen zijn, dat mag zij alleen, of zo komt het soms over). Papa staat wel achter me hoor, maar mama is teveel met zichzelf bezig en ziet het niet zitten om te veranderen. T is een schat van een mens verder, echt, alleen ze ziet niet in dat ze kindlief zo ook de puin in helpt.. dat ze zelf zo onwijs slecht eet etc is haar ding, maar ik vind het niet eerlijk voor kind dat hij daar dan ook mee opgevoed wordt.

Enneh.. supernanny heb ik oprecht wel aan gedacht, maar kindlief hier is niet half zo erg als sommige kinderen die je daar op tv ziet.. plus ik weet zelf echt wel hoe het moet maar ik kan 't niet, vanwege papa en mama. Oh en het feit dat zij t waarschijnlijk niet zo zouden waarderen.... :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:10

Hahahah _O- Wat niet is kan nog komen he!
Nou ja, weet je, die moeder gaat er vroeg of laat echt wel achter komen dat jij gelijk had. Jij weet dat jij het goed doet en bij jou is ie lief (toch?) dus hij kan het wel... Alleen zal het van hem gevraagd moeten worden :j