ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:12

ja en dat vergeet ik dus,komt er visite en heb ik nog 1 glas over :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:15

Hahaha ik heb gelukkig kids dus altijd plastic bekers als backup, maar ik zorg altijd wel voor een goede vooraad.
Hoe zit het met jullie instellen? Veel betaal herinneringen etc?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:16

nee,alles automatisch,dus goed geregelt.
stalgeld betalen voor mijn pony gaat ook wonderbaarlijk goed :j :D

Lottie84

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:18

En als je online iets koopt?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:21

Rekeningen altijd te laat eigenlijk!
Paard betaal ik altijd tussen de 23e en de 30e haha,
Veel gaat via automatische incasso..
Alleen ben ik wel vaak te laat met neckermann,
Moet nog een boete voor de bieb betalen schiet me net te binnen :$
Ik stel het altijd uit, komt morgen wel joh!
Maar zaterdag is me geld binnen gekomen :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:22

Fijn he, uitstellen! Ik ben ook eens te laat geweest met terug sturen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:23

ohw ja dat dan weer wel,heb echt veel te veel spul gekocht wat terug moest en het ligt hier nog
:+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:24

Nog steeds lees ik zoveel herkenning! Ik stel ook altijd alles uit. Tot ergernis van mijn vriend, hij zegt het wel te accepteren en het te begrijpen maar ik merk er weinig van. Hij kwetst mij er regelmatig mee. Ik krijg het ook niet uitgelegd maar ik vergeet dus heel vaak het huishouden te doen en hij verwacht dat ik het grotendeels doe omdat ik maar parttime werk (full time zou ik dus ook echt niet kunnen). Maar hij kan dan vaak zo ongelofelijk boos worden. Ik vind dat echt heel vervelend en heb al vaak aangegeven dat het mij pijn doet (ik doe het immers niet expres), ik heb er om gehuild, weggelopen, boos geworden. Niks helpt, iemand een idee?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:27

Laat me raden, hij denkt dat je ' gewoon lui' bent?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:27

Lottie84 schreef:
Hoe zit het met jullie instellen? Veel betaal herinneringen etc?

Brrr! Begin er maar niet over.... -O-

Daar heb ik misschien nog het meeste moeite mee.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:30

Haha ja pakketjes zijn bij mij ook altijd te laat!
Vandaag ook, mama vroeg of ik shag voor haar mee wou nemen,
Ja hoor mama is goed! :)
Terug thuis loop naar binnen, oliebol vergeten,
En weer de auto in haha!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:31

Ja daar komt het wel op neer, ik geef dan ook vaak zat aan help me ermee door het op een briefje te schrijven (maar ook dat is niet het wondermiddel). Maar het helpt allemaal niks. Hij gaat dan echt schreeuwen dat ik niks doe en alleen maar op m'n luie reet aan het computeren ben. Ja dat doe ik veel maar dat komt dan ook omdat ik het dan weer vergeet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:36

fjordjes schreef:
Nog steeds lees ik zoveel herkenning! Ik stel ook altijd alles uit. Tot ergernis van mijn vriend, hij zegt het wel te accepteren en het te begrijpen maar ik merk er weinig van. Hij kwetst mij er regelmatig mee. Ik krijg het ook niet uitgelegd maar ik vergeet dus heel vaak het huishouden te doen en hij verwacht dat ik het grotendeels doe omdat ik maar parttime werk (full time zou ik dus ook echt niet kunnen). Maar hij kan dan vaak zo ongelofelijk boos worden. Ik vind dat echt heel vervelend en heb al vaak aangegeven dat het mij pijn doet (ik doe het immers niet expres), ik heb er om gehuild, weggelopen, boos geworden. Niks helpt, iemand een idee?

owja dat ken ik!
Mijn moeder kan mij kamer helemaal netjes opruimen,
2 dagen later is het weer 1 grote bende,
En duurd dan ook echt een week voordat ik weer opruim..

Vind dat je vriend ook wel heftig reageerd,
Snapt hij wel precies wat het inhoud..?
Is het een idee.om het samen te doen?
Ik heb altijd zelf een "opruim uur"
Maar dat is meestal savonds laat :+
Owja ik heb ook zo weinig mogenlijk spullen in me kamer,
Minder rotzooi!
En probeer het ook zo makkenlijk mogenlijk te maken,
Was in de wasmand, dat moet om de 2 dagen geleegd worden,
Mega prullenbak midden in me kamer, past genoeg in,
Heb een swiffer gekocht, stofzuiger staat in het zicht,
En vaatwasser is ook altijd wel makkenlijk!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:38

Fjordjes, ook omdat je blijft hangen in dat wat je aan het doen bent.
Je kan tegen jezelf zeggen huis doen tussen 10 en 12 dagelijks, rest van de dag boeie,
dan kan je rest van de dag jezelf zijn met een geruster gevoel.

Oké dat is dus de theorie hè.
Mijn ervaring is meestal uitstellen uitstellen en dan zo nu en dan mega actief zijn met muziek keihard aan en gewoon hoppa ineens het huis weer aan de kant. (en de dag erna dus moe haha!)

Ik vind dat je vriend zich wel meer in je mag inleven, en respecteren zodat jij gewoon jezelf kan zijn en hij je niet steeds kwetst.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:40

Dat helpt idd ook!
Ik probeer van alles wat niet leuk is wat leuks te maken,
Muziekje aan, sigaretje er bij,
En als ik eenmaal bezig ben stop ik ook niet meer haha :P

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:41

Helaas werkt dat samen opruimen niet echt, ik werk verschillende dagen en uren en mijn vriend heeft een 80-100 urige werkweek waarvan ik nooit weet (en hij ook niet) wanneer hij thuis komt. Dat is ook best onhandig voor een add'er maarja, niks aan te doen.
Dan moet ik echt per week zo'n moment inplannen aangezien ik een wisselend rooster heb.
Maar idd af en toe ben ik mega actief en dan ruim ik alles op en is alles weer netjes en schoon, er zijn wel eens dagen dat dat wel lukt.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:43

Zo heb ik een keer mij pinkknokkel gebroken omdat ik in een iets te enthousiaste bui mijn arm opzij sloeg en mijn hand daarbij tegen een houten stoel aan sloeg. ( in mijn verbeelding stond die stoel toch echt meters verder van mij af)
Ook ik loop vaak bont en blauw rond van het kastje wat al jaren op de zelfde plek staat en waar ik al jaren tegenaan loop...
In uitstellen ben ik echt een ster. Alleen als het om betalingen gaat dan regel ik dat altijd direct! Ik houd er niet van om achter te lopen met mijn financiën. Heb nu al zo vaak dreigbrieven van deurwaarders op mijn deurmat gehad ( geadresseerd aan de vorige huurder) dat ik mijzelf heb voorgenomen dat ik nooit mijn eigen naam er op wil hebben.
Maar voor het innen van geld, Tsja daar stel ik weer veel uit. Heb inmiddels al een mooie stapel zorgnota's liggen die ik moet declareren, maar die stapel licht er nu na 2 maand nog! Verplaats hem wel met het idee van "nu kan ik er niet omheen" maar toch gebeurd t nog elke keer. ( achja ik beschouw het maar als een leuk bedragje achter de hand)

Lottie84

Zijn jullie ook zo afgedraaid aan het eind van de dag? Ik ben rond half negen echt al kapot!! Nu heb ik wel een twee en vierjarige rond rennen, maar ik ben altijd moe geweest. Komt blijkbaar doordat je hoofd onbewust 24/7 bezig is.

njiloj

fjordjes schreef:
Ja daar komt het wel op neer, ik geef dan ook vaak zat aan help me ermee door het op een briefje te schrijven (maar ook dat is niet het wondermiddel). Maar het helpt allemaal niks. Hij gaat dan echt schreeuwen dat ik niks doe en alleen maar op m'n luie reet aan het computeren ben. Ja dat doe ik veel maar dat komt dan ook omdat ik het dan weer vergeet.

1 ding tegelijk. Dus, eerst die afwas, dan pas stofzuigen. Laat de computer uit! Hoe moeilijk het ook is. Geef jezelf computertijd kado als je een taak gedaan hebt. Zet evt. Een kookwekkertje naast je computer neer, zodat je de tijd niet vergeet en je geen tijd meer hebt voor de rest. In het begin is dit zoooo moeilijk, maar geloof me, het werkt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:45

Dat moe zijn heb ik ook, ik moet een hele dag 's avonds verwerken, ik kan dan ook wel eens vreselijk kribbig worden als ik veel dagen gewerkt heb want dan heb ik teveel aan mijn hoofd. Ik ga dan maar meestal iets doen waarvoor ik weinig hersens nodig heb, beetje bokken ofzo. Dat leid me wel wat af.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:46

Dat zou bij mij echt niet werken :=

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:46

Yup.. en das zo moeilijk,
De ene dag gaat het goed,
En de andere dag is het weer drama,
Ik accepteer het nu maar gewoon..
Boos worden opmezelf werkt helaas toch niet,
Al weet ik ook dat dit zo niet kan blijven,
Als er later kinderen zijn kan dit niet zo..
Met hulp of.medicijnen, is dat iets ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:49

Het helpt mij als ik mezelf verbied de tv of pc aan te zetten voor ik op zijn minst 2 a 3 klusjes gedaan heb.
Voor de was zet ik alarm op mijn telefoon want anders vergeet ik de was eruit te halen.
En soms spreek ik met mijn vriend een aantal klusjes af die ik gedaan moet hebben als hij weer thuis is.
Zo is hij nu aan het oefenen met de band en heb ik afgesproken dat ik alles voor de collecte komende week klaar moet hebben, kaartjes schrijven en bussen klaarmaken.
Dat heb ik nu dus ook netjes gedaan.
Vervelendste is dat ik 's ochtends en niet op gang te krijgen ben en meestal rond de nacht fanatiek wordt en dan een deel van de klussen niet kan doen vanwege lawaai.

Gek genoeg loop ik tegen dit soort problemen niet aan als het gaat om werk, dan ben ik heel gestructureerd en is altijd alles op tijd klaar en netjes afgehandeld.

Onhandig ben ik ook, ik knoei regelmatig met eten, loop tegen deuren of muren omhoog die er toch altijd al stonden.
Servies gaat nog redelijk goed, in anderhalf jaar maar 2 glazen en 1 bord, bestek valt vaker, maar dat kan gelukkig niet stuk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:52

Kan mijn gebroken glazen niet meer bijhouden, ben maar gestopt met tellen.
Bedenk me net dat dat voornamelijk door de vaatwasser komt die in de garage staat (lees twee deuren en een vliegengordijn door met te volle handen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:04

Rekeningen gingen bij mij ook te laat, heb ik nu op de rit :)

Autorijden vrijwel nooit problemen mee :n

Gebroken glazen... *kuch* O:)

*diagonaal bijgelezen omdat ik geen geduld had, valt het op?*