Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:17

Bij mij gaat het goed, ademen is momenteel iets zwaarder, maar niets bijzonders.

Ik heb helemaal geen last van schoonmaakmiddelen of deo :n

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:44

Hier gaat het prima, mede door het hardlopen waar ik nu vanaf december mee begonnen ben. Merk dat ik veel meer lucht heb en minder snel benauwd ben.

Bij deo heb ik ook last, dan hoest ik een paar keer en klaar. Hetzelfde heb ik na de yoghurt, vla, ijs of ander toetje dan móet ik even een paar keer hoesten en is het klaar. Allergie is uitgesloten op dat gebied dus dat blijft een raadsel :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:46

Dan zijn je slijmvliezen gevoelig daarvoor :j
Heb ik ook :).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:56

Ik zet hier even een stipje :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:06

Tyrcanol schreef:
Dan zijn je slijmvliezen gevoelig daarvoor :j
Heb ik ook :).

Jij moet ook een paar keer hoesten en dan is het over?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:58

Nouja ik ben ook allergisch dus krijg het daarna ook benauwd helaas.
Maar dat geheel ook het hoesten is volgens mijn arts een reactie van je slijmvliezen.

Mijn pony heeft ook astma :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:43

Ik heb hier een hele tijd geleden een keertje iets gepost.

Ben altijd al allergisch geweest en sinds een jaar eens goed laten onderzoeken en bleek dat ik dus toch astma heb.
Ik heb er vooral last van in de buurt van dieren en met uitgaan het roken. Bij de dieren kan het me een worst schelen, kan niet zonder die beesten. Alleen nu mijn paardje lekker verhaard is het wel even slikken.. Dan neem ik als ik echt last krijg, ventolin.
Ook met uitgaan moet ik ventolin meenemen. Eerst ging ik om het uur een pufje halen, nu doe ik aan het begin van de avond gelijk 4/5 pufjes en dat helpt een stuk beter!

Ik haat het echt dat ik dit hebt, omdat het mij ook vermoeid. Mijn longen zijn onwijs gevoellig, maar ik merk dat dus niet altijd. Ook bij het onderzoek, hadden mijn longen gelijk een heftige reactie vanbinnen, maar zelf merkte ik het niet echt. Misschien omdat ik er al jaren mee rond loop en het negeer?
ach nu heb ik 2x per dag seretide en in de avond weer neusspray (neus zit vol tegenwoordig als ik ga slapen) en voor geval van nood ventolin. Eigenlijk ook nog allergie tabletten, maar die maken je moe en ben altijd al zo moe dus die sla ik over.. binnenkort moet ik weer langs gaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:08

Allergie en astma gaat samen hè.. Of althans dat kan.
Ik heb astma vanwege mijn allergie.
Van de 18 dingen waar ik op getest ben waren er maar 3 waar ik niet op reageerde.
Ook de histamine test ging daarom slecht.

Maar je astma hoeft natuurlijk geen allergie astma te zijn.
Maar als je last hebt rondom de dieren lijkt me dat wel.

Geen last met neusspray trouwens?
Vaak die je dat astma patiënten daar niet tegen kunnen.
Ik ben er een van helaas. Wil je mij op de
EHBO hebben geef me neusspray :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:07

Ja klopt. Bij mij gaat dat samen + dat mijn longen overgevoelig zijn en overal gelijk op kunnen reageren. Ook familie aam vaderskant is er astmatisch, dus heb het geerft helaas.

Neusspray geen last, helpt mij juist om de verstopping te verhelpen. Anders heb ik en last van mijn longen en dichte neus. Wist niet dat neusspray zo heftig kon zijn, dat jij er zoveel last van hebt!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:25

Ik ben hypergevoelig. Zo erg dat maakte hij niet vaak mee.
Vaak staat er op neusspray ook dat je uit moet kijken met astma.
Wist dat zelf ook niet totdat ik het gebruikt.
20 seconden later had ik echt een probleem. Alles compleet opgezwollen en ademhalen ging bijna niet meer.

Gekke is wel dat ik voor bijna alles wat loopt of kruipt allergisch ben. Behalve voor ratten en laat ik daar nu mee werken. Soms dus best een verademding om te gaan werken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:38

Zo dat is wel erg naar! Beter dat je dan niet reageert op ratten :) tenminste iets goeds

Ik merk soms.dus niet dat mijn longen reageren. Misschien omdat ik het altijd genegeerd hebt. De dokter die die test afnam zei ook ' je merkt nu zeker veel aan je longen?' Dus.niet, terwijl je een aardig hoge reactie zag op de computer. Dat vind ik echt lastig, want dan weet ik niet wanneer mijn longen overbelast zijn, wat dus ook weer lijdt tot onwijze vermoeidheid..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:45

Oh dat is een bekend probleem. Ik adem altijd zwaarder. Naar mijn idee heb ik dan 100% lucht maar dat heb ik niet.
Totdat ik vorig jaar een stootkuur prednisolon kreeg. Toen wist ik pas wat zuurstof was !
Echter heeft de kuur maar een keer gewerkt en doet de prednisolon niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:25

Ook leuk dat prednison niets meer doet.... Vervelend!
Al is prednison geen fijn medicijn in mijn ogen ( af en toe prima, maar niet te vaak )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:31

Ik ga hier toch maar meelezen, ben nog steeds in de ontkennings fase dat ik astma heb.

Alleen laatste tijd enorm onmogelijk meer, continu benauwd met extra medicijnen last van hartkloppingen en trillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:45

Ik vind het nog steeds vervelend dat ik astma heb, zeker omdat ik mijn dieren gewoon niet kwijt wil. Zal ze ook altijd om mij heen hebben.

Het is wel belangrijk dat je 'weet' dat je astma hebt en er dus medicijnen voor neemt, indien dit niet gebeurt kan het natuurlijk verergeren.

Weet je wat jouw astma triccerd (geen idee hoe je het schrijft (A)) proberen de oorzaken weg te nemen met combinatie van de juiste medicijnen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:48

Ik heb ook astma, vroeger was het erg. Nu heb ik er alleen last vast in winter en soms met sporten.
Zit nu op de een na laagste puf, pulimicort. Deze moet ik 2x per dag.
2 jaar geleden voor de laatste keer een longonsteking gehad.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:10

TanjaxBas fijn te horen dat het nu goed lijkt te gaan met je en alleen in de winter en met sporten last hebt! Hopelijk blijft dat zo! :)

Gianti wat vervelend dat je zo benauwd blijft... en dan ook nog last van hartkloppingen. Komt dat door de medicatie? En kan je niet eventueel andere medicatie waar je dat niet bij hebt?!

Ik blijf prednison echt een vreselijk medicijn vinden, soms is het niet anders en ben ik blij dat het weer voor lucht zorgt. Maar het blijft in mijn ogen ook echt een vreselijk rottig medicijn!.

Van neusspray heb ik ook nooit last, gelukkig maar want heb een neusspray twee keer daags!!

Nou hier gaat het wel goed, hopelijk is mijn longfunctie ook goed weer. Heb net xolair prikken gehad voor mijn astma en nu op naar de flow en de longarts! Hooop dat goed is!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:23

Chatelaine schreef:
TanjaxBas fijn te horen dat het nu goed lijkt te gaan met je en alleen in de winter en met sporten last hebt! Hopelijk blijft dat zo! :)

Gianti wat vervelend dat je zo benauwd blijft... en dan ook nog last van hartkloppingen. Komt dat door de medicatie? En kan je niet eventueel andere medicatie waar je dat niet bij hebt?!

Ik blijf prednison echt een vreselijk medicijn vinden, soms is het niet anders en ben ik blij dat het weer voor lucht zorgt. Maar het blijft in mijn ogen ook echt een vreselijk rottig medicijn!.

Van neusspray heb ik ook nooit last, gelukkig maar want heb een neusspray twee keer daags!!

Nou hier gaat het wel goed, hopelijk is mijn longfunctie ook goed weer. Heb net xolair prikken gehad voor mijn astma en nu op naar de flow en de longarts! Hooop dat goed is!

Longarts was erg tevreden, en 's zomers heb ik de rode puf (simbicort?).
Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan, en zelfs beter :D

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:44

Ah super! :)

Nou helaas niet zoals ik had gehoopt!! Een half jaar geleden was ik met mijn longfunctie best een stuk achteruit gegaan. En in februari met mijn opname zat ik erg lang, maar dat kwam vooral doordat niet goed kon ademen en bleef hyperen. Maaar had nu wel verwacht weer op mijn oude longfunctie te zitten helaas zit ik daar echt nog ver onder...Mooibalen

Wel gaf de longarts aan dat binnen nu en week iig wat hoor van het revalidatie centrum. Erg spannend!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:19

Hoe is het met alle bokkers in dit topic?

Weet iemand of je door de medicijnen Ventolin en Seretide een hoge hartslag kunt krijgen? Vandaag op school hadden we oefenen met de bloeddrukmeter en daar kwam een hartslag van in de 90 uit. Wel had ik een mooie saturatie van 99% :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:29

Anoniem schreef:
Ik vind het nog steeds vervelend dat ik astma heb, zeker omdat ik mijn dieren gewoon niet kwijt wil. Zal ze ook altijd om mij heen hebben.

Het is wel belangrijk dat je 'weet' dat je astma hebt en er dus medicijnen voor neemt, indien dit niet gebeurt kan het natuurlijk verergeren.

Weet je wat jouw astma triccerd (geen idee hoe je het schrijft (A)) proberen de oorzaken weg te nemen met combinatie van de juiste medicijnen.

Hoe oud ben je? Je kunt gedeeltelijk over allergieen heen groeien en met de jaren kunnen deze ook minder erg worden (zeker als je er aan bloot gesteld bent en dus jezelf weerbaarder hebt gemaakt als het ware).

Sterker nog toen ik jong was, werd er aangeraden om dieren weg te doen als je astma had of bronchitus. Wij hadden thuis een poes en toen die dood ging een hond. Ik liep altijd te snotteren, maar we hebben ze dus gewoon gehouden. Nu las ik later in onderzoeken 20 jaar later ;-) dat de mensen die hun dieren weg hebben gedaan en hun huis super schoon etc etc, die hebben nu NOG meer last van de allergieen van vroeger en zijn niet weerbaar geworden. Terwijl ik - allergisch voor katten!!- leef met 6 katten en elke dag zonder problemen op stal ben met paarden en stof etc. Het scheelt bij mij wel dat ze op vlas ipv stro staan. Van stro had ik meer last.

Er zijn ook mensen waarvan de allergieen door de jaren heen erger worden, maar over het algemeen kun je wel degelijk je allergieen afbouwen als het ware door er mee om te blijven gaan, gaat je lichaam op een gegeven moment het toch gewoner vinden als het ware.

Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en ik heb wel heel veel baat bij antiallergeen hoezen om mijn dekbedhoes en kussen. Vroeger lag ik altijd te sniffen en te proesten 'snachts toen ik klein was. Nu lig ik heerlijk relaxed en heb daar totaal geen last meer van.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:31

purny schreef:
Hoe is het met alle bokkers in dit topic?

Weet iemand of je door de medicijnen Ventolin en Seretide een hoge hartslag kunt krijgen? Vandaag op school hadden we oefenen met de bloeddrukmeter en daar kwam een hartslag van in de 90 uit. Wel had ik een mooie saturatie van 99% :D

Moet je even in de bijsluiter kijken, maar ik vermoed haast van wel. Ik had vroeger een ventolin schijf en daar kreeg ik echt ook hartkloppingen van, dat vond ik zo naar dat ik er mee gestopt ben. Inhaler gevraagd en later ander medicijn gekregen.
Bij mij gaat het gelukkig heel goed. Inhaleer 1 keer per dag 'smorgens symbicort en daar doe ik het - gelukkig - heel goed op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:39

fargo schreef:
[naam] schreef:

Hoe oud ben je? Je kunt gedeeltelijk over allergieen heen groeien en met de jaren kunnen deze ook minder erg worden (zeker als je er aan bloot gesteld bent en dus jezelf weerbaarder hebt gemaakt als het ware).

Sterker nog toen ik jong was, werd er aangeraden om dieren weg te doen als je astma had of bronchitus. Wij hadden thuis een poes en toen die dood ging een hond. Ik liep altijd te snotteren, maar we hebben ze dus gewoon gehouden. Nu las ik later in onderzoeken 20 jaar later ;-) dat de mensen die hun dieren weg hebben gedaan en hun huis super schoon etc etc, die hebben nu NOG meer last van de allergieen van vroeger en zijn niet weerbaar geworden. Terwijl ik - allergisch voor katten!!- leef met 6 katten en elke dag zonder problemen op stal ben met paarden en stof etc. Het scheelt bij mij wel dat ze op vlas ipv stro staan. Van stro had ik meer last.

Er zijn ook mensen waarvan de allergieen door de jaren heen erger worden, maar over het algemeen kun je wel degelijk je allergieen afbouwen als het ware door er mee om te blijven gaan, gaat je lichaam op een gegeven moment het toch gewoner vinden als het ware.

Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en ik heb wel heel veel baat bij antiallergeen hoezen om mijn dekbedhoes en kussen. Vroeger lag ik altijd te sniffen en te proesten 'snachts toen ik klein was. Nu lig ik heerlijk relaxed en heb daar totaal geen last meer van.

Ik ben 22. Heb ook die hoezen om mijn kussens. Verder leef ik dus ook al 22 jaar met minstens 5 katten honden konijn en paard. Helaas houd ik er onbewust last van. Mijn longen reageren erg snel en soms heb ik het niey door. Soort van gewenning denk ik. Bij de test in het ziekenhuis zeiden ze dus ook, je zal nu wel erg last hebben. Terwijl ik nauwelijks last had... Was wel te zien op de monitor dat ik mijn longen erg reageerde.
Dieren blijf ik soweiso houden kan niet zonder. Gewoon beetje extra opletten en handen niet in ogen wrijven en medicijnen gaat het gewoon goed :)

Heb nu wel erg last van de verharing van mijn paard. Zit constant onder de haren... En dus ook last van mijn longen... Moet dan extra ventolin gebruiken..

Verder zou het kunnen dat ventolin en seretide hartslag verhogend kan zijn, moet in de bijsluiter staan. ( neem ze zelf ook beide, maar geen idee of dat kan).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:55

Hallo, ik heb ook astma. Meestal weinig last van, maar nu behoorlijk in de lappen mand.
Van Ventolin krijg je een hogere hartslag, maar bij regelmatig gebruik neemt dit wel af.

Ik kan echt jaren geen last hebben, maar nu 2e stootkuur prednison en antibiotica en het doet allemaal weinig. Daarnaast symbicort, ventolin en ook maar de aerius voor als er ook hooikoorts bij zit want nies me gek.... Oja en als ik prednison gebruik moet ik insuline spuiten. gelukkig ben ik verpleegkundige dus kan ik dat allemaal wel, maar ik ben het wel zat aan het worden nu.

Buiten hooikoorts heb ik gelukkig geen allergieën. Verschillende keren getest want werkgevers vragen altijd meteen ben jij niet allergisch voor je huisdieren.....

***zeurmodus uit***

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:58

Ik hoeste gisteren voor het eerst echt bloed op, maar het kan ook van een wondje zijn geweest.
Verder gaat het hier redelijk! Met die oostenwind blijf ik zoveel mogelijk binnen en dat scheelt!