Ik heb helemaal geen last van schoonmaakmiddelen of deo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chatelaine schreef:TanjaxBas fijn te horen dat het nu goed lijkt te gaan met je en alleen in de winter en met sporten last hebt! Hopelijk blijft dat zo!
Gianti wat vervelend dat je zo benauwd blijft... en dan ook nog last van hartkloppingen. Komt dat door de medicatie? En kan je niet eventueel andere medicatie waar je dat niet bij hebt?!
Ik blijf prednison echt een vreselijk medicijn vinden, soms is het niet anders en ben ik blij dat het weer voor lucht zorgt. Maar het blijft in mijn ogen ook echt een vreselijk rottig medicijn!.
Van neusspray heb ik ook nooit last, gelukkig maar want heb een neusspray twee keer daags!!
Nou hier gaat het wel goed, hopelijk is mijn longfunctie ook goed weer. Heb net xolair prikken gehad voor mijn astma en nu op naar de flow en de longarts! Hooop dat goed is!
Anoniem schreef:Ik vind het nog steeds vervelend dat ik astma heb, zeker omdat ik mijn dieren gewoon niet kwijt wil. Zal ze ook altijd om mij heen hebben.
Het is wel belangrijk dat je 'weet' dat je astma hebt en er dus medicijnen voor neemt, indien dit niet gebeurt kan het natuurlijk verergeren.
Weet je wat jouw astma triccerd (geen idee hoe je het schrijft (A)) proberen de oorzaken weg te nemen met combinatie van de juiste medicijnen.
purny schreef:Hoe is het met alle bokkers in dit topic?
Weet iemand of je door de medicijnen Ventolin en Seretide een hoge hartslag kunt krijgen? Vandaag op school hadden we oefenen met de bloeddrukmeter en daar kwam een hartslag van in de 90 uit. Wel had ik een mooie saturatie van 99%
fargo schreef:[naam] schreef:Ik vind het nog steeds vervelend dat ik astma heb, zeker omdat ik mijn dieren gewoon niet kwijt wil. Zal ze ook altijd om mij heen hebben.
Het is wel belangrijk dat je 'weet' dat je astma hebt en er dus medicijnen voor neemt, indien dit niet gebeurt kan het natuurlijk verergeren.
Weet je wat jouw astma triccerd (geen idee hoe je het schrijft (A)) proberen de oorzaken weg te nemen met combinatie van de juiste medicijnen.
Hoe oud ben je? Je kunt gedeeltelijk over allergieen heen groeien en met de jaren kunnen deze ook minder erg worden (zeker als je er aan bloot gesteld bent en dus jezelf weerbaarder hebt gemaakt als het ware).
Sterker nog toen ik jong was, werd er aangeraden om dieren weg te doen als je astma had of bronchitus. Wij hadden thuis een poes en toen die dood ging een hond. Ik liep altijd te snotteren, maar we hebben ze dus gewoon gehouden. Nu las ik later in onderzoeken 20 jaar laterdat de mensen die hun dieren weg hebben gedaan en hun huis super schoon etc etc, die hebben nu NOG meer last van de allergieen van vroeger en zijn niet weerbaar geworden. Terwijl ik - allergisch voor katten!!- leef met 6 katten en elke dag zonder problemen op stal ben met paarden en stof etc. Het scheelt bij mij wel dat ze op vlas ipv stro staan. Van stro had ik meer last.
Er zijn ook mensen waarvan de allergieen door de jaren heen erger worden, maar over het algemeen kun je wel degelijk je allergieen afbouwen als het ware door er mee om te blijven gaan, gaat je lichaam op een gegeven moment het toch gewoner vinden als het ware.
Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en ik heb wel heel veel baat bij antiallergeen hoezen om mijn dekbedhoes en kussen. Vroeger lag ik altijd te sniffen en te proesten 'snachts toen ik klein was. Nu lig ik heerlijk relaxed en heb daar totaal geen last meer van.