[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:13

dankje :) had ook een soort laagjes bij de vorige kappersbeurt maar de laatste keer hebben ze het niet gedaan ...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:29

Hai allemaal! Ik vroeg me af of er mensen zijn die een foam kleuring hebben gebruikt (bv van John Frieda), bij langer haar. Wil namelijk naar bruin en deze kleuring leek mij heel handig!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:06

Ik wil zo graag een pony ofzo maar denk dat het niet staat aangezien ik van die hamterwangen heb als ik lach hahaha :+

ik heb donkerbruin haar en wil de onderkant (niet dip dye maar het stuk dat het dichtste bij mijn nek zit zegmaar) in een kleur, paars of turqois.. weet echt niet wat! kan ook niet echt een goed voorbeeld vinden op internet.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:51

@barroco foamkleuring is echt heel erg handig, maar als je normaal 2 pakjes nodig hebt, zou ik dat nu ook gewoon doen.
@casperzazoe je kan kijken of het staat door je haar aan je hoofd te spelden op de lengte van je pony. of het aan de kapper vragen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:54

@vigo - Ik zou ook schuin afknippen aan de zijkanten waardoor je meer gezicht krijgt :) en meer speels

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:57

Barroco schreef:
Hai allemaal! Ik vroeg me af of er mensen zijn die een foam kleuring hebben gebruikt (bv van John Frieda), bij langer haar. Wil namelijk naar bruin en deze kleuring leek mij heel handig!

Ik gebruik deze ook altijd, heb best wel lang haar en ik redde het met één pakje!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:16

Thanks voor de antwoorden! Heb nog nooit eerder mijn haar geverfd maar weet dat dat vaak geadviseerd wordt.. Denk dat ik misschien deze week wel al de stap zet :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:40

Ik gebruik ook die van John Frieda. Ik heb haar tot bijna aan mijn bh bandje en aan 1 pakje had ik altijd wel meer dan genoeg.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:49

Astaloca schreef:
@vigo - Ik zou ook schuin afknippen aan de zijkanten waardoor je meer gezicht krijgt :) en meer speels

bedenk voor het advies *D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:58

Met mijn lange haar redde ik het ook altijd met 1 pakje foam verf maar ik merkte wel dat als ik er dan toch 2 pakjes insmeerde dat het dan veeel beter dekte dan met 1 pakje..
Vond sowieso de foam kleuringen de minder goed dekken dan de andere kleuringen
(gebruikte ook John frieda trouwens)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:59

Ik ben wel heel erg benieuwd naar advies van hier eigenlijk, morgen komt de kapper en ik wil gewoon even weer echt iets anders. HOewel ik het niet extreem kort wil.. :+

Heb het nu zo (rechter, met het donkerste blond): http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6190_n.jpg
(Ondertussen alweer heel iets langer... maar model etc. is het zelfde)

Dat is mijn veilige, hier kan ik best veel kanten mee op en doe eigenlijk niets anders kapsel zegma.. :+
Er kan hup een staart in, knot voor op cc is geen probleem en voor echt een feestje kan ik het of een beetje leuke op fohnen of gewoon lekker stijl laten hangen. :+

Maar goed, nu heb ik op alle kinder foto's gewoon een rechte pony viel me op, en dat stond toen best leuk eigenlijk. Nu zit ik erover te denken om er weer een rechte pony in te laten knippen, wat denken jullie? Zou dat leuk zijn met mijn gezichtsvorm etc.? Ik twijfel wel heel erg of ik het verder gewoon bij laat punten en zoveel mogelijk op 1 lengte (dan komt het stijle van mijn eigen haar wel goed naar voren) of toch weer echt in laagjes, word het wel echt dunner van, maar valt het ook meer alle kanten op. Ik twijfel daar nog wel erg over eigenlijk, ook omdat het met staart in doen enzo wel moeilijker word door alle laagjes.. :P

Anneyway, dit heb ik 2 jaar terug gedaan chocoladebruin laten verven (en ik denk dat ik het nu niet laat verven overigens) maar toen had ik ook een rechte pony (al wel iets aan de lange kant toen): http://6.media.hyves-static.net/4249653 ... 65325.jpeg

Twijfel twijfel twijfel en morgen komt de kapster.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:00

Die pony stond je echt leuk! Je hebt daar echt de vorm gezicht voor. :j

In een staart doen valt wel mee hoor, daar hebben we deze krengen voor:
Afbeelding

Het enigste nadeel is dat je dan twee plukken bij je oren krijgt (als je snapt wat ik bedoel, lol) maar de meeste mensen vinden dat juist weer leuk. :) Als je er een voorbeeld foto van wilt zou ik die wel kunnen maken xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:04

hoi allemaal! ik heb erg dik haar, en het raakt net mijn schouders, hierdoor gaat het wel eens alle kanten opstaan en het wil nooit echt lekker vallen. ik wil mijn haar niet laten knippen, uitdunnen en ik wil het ook niet iedere dag stylen.. tips? :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:09

Ben wel benieuwd naar een voorbeeld foto dan! :)
Die krengen gebruik ik dus echt nooit, aangezien die ALTIJD uitzakken bij mij heb daar veel te dun/glad haar voor. :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:10

Waar ik net wel aan zat te denken word zo'n rechte pony, i.c.m. van mezelf stijl en best lang haar plus een bril niet te streng? :+ Heb nu wel een bril namelijk _O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:11

Ik heb een krultang gekocht en wil graag mooie krullen in mijn haar...
Alleen nu heb ik het een paar keer geprobeerd, maar elke keer na een half uurtje ongeveer zijn alle krullen weer weg
Wat doe ik fout en wie kan mij helpen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:16

WinSel schreef:
Ik heb een krultang gekocht en wil graag mooie krullen in mijn haar...
Alleen nu heb ik het een paar keer geprobeerd, maar elke keer na een half uurtje ongeveer zijn alle krullen weer weg
Wat doe ik fout en wie kan mij helpen ?

misschien eerst iets van mousse in je haar, daarna krullen en daarna dan nog haarlak? :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:33

Mag ik hier ook even komen binnenvallen?

Maandag ga ik naar de kapper, en ik wil iets anders dan wat ik nu heb. Ik wil mijn haar niet meer verven (heb eindelijk mijn eigen kleur weer terug) én het moet lang blijven. Omdat ik het wat wilde laten groeien hebben we de laatsten keren alleen de puntjes bijgeknipt en van voren wat ronder gesneden. Achter zijn mijn laagjes bijna bijgegroeid en is het weer bijna op een lengte.

Ik zit te twijfelen over een pony. Maar ik denk dat dat de enige keus is als ik iets anders wil?

Ik heb trouwens donkerbruin haar, met een hele vage slag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:40

een schuine lok kan ook leuk zijn? :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:24

_Roxanne schreef:
Mag ik hier ook even komen binnenvallen?

Maandag ga ik naar de kapper, en ik wil iets anders dan wat ik nu heb. Ik wil mijn haar niet meer verven (heb eindelijk mijn eigen kleur weer terug) én het moet lang blijven. Omdat ik het wat wilde laten groeien hebben we de laatsten keren alleen de puntjes bijgeknipt en van voren wat ronder gesneden. Achter zijn mijn laagjes bijna bijgegroeid en is het weer bijna op een lengte.

Ik zit te twijfelen over een pony. Maar ik denk dat dat de enige keus is als ik iets anders wil?

Ik heb trouwens donkerbruin haar, met een hele vage slag...

Afbeelding

dit vind ik mooie ponys volgens mij staat het jou wel want je hebt een wat hoger voorhoofd <3

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:28

Maar een pony is weer meteen zo heftig :+ Verder heb ik niet zo'n dik haar, dus lijkt het dan niet nog dunner als een heel gedeelte naar mijn pony gaat?
Verder ben ik bang dat een pony mijn gezicht misschien nog jeugdiger maakt...

Ik weet het, ik ben een zeikerd :o

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:31

_Roxanne schreef:
Maar een pony is weer meteen zo heftig :+ Verder heb ik niet zo'n dik haar, dus lijkt het dan niet nog dunner als een heel gedeelte naar mijn pony gaat?
Verder ben ik bang dat een pony mijn gezicht misschien nog jeugdiger maakt...

Ik weet het, ik ben een zeikerd :o

Dit kan je beter met een kapster overleggen :(:) Als je geen dik/veel haar hebt denk ik idd dat er weinig over blijft

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:27

Hmm ik heb ook niet echt dik haar maar zit wel te denken om een pony te doen, ik ben zelf juist bang dat het me juist te streng / ouder maakt. Morgen komt de kapster hier, even overleggen wat zij denkt. Maar ben wel heel erg benieuwd dus wat jullie denken.. :j

Zal als het morgenavond geknipt is en ik heb idd wel een pony gedaan dan een foto maken. :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:45

Ik krijg de kapster over 2 weken hier.. Weet nog niet goed wat ik wil ik denk een dosislaagjes er in en weer een stukje korter..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:31

Dit is het uiteindelijk bij mij geworden:
Afbeelding

Wel wennen, maar ben er blij mee! :)
Ze adviseerde mij om absoluut geen laagjes meer te doen, mijn gevoel dat m'n haar 'dikker' word nu ik de laagjes eruit laat groeien was wel juist. Ik heb wel veel haar maar het is erg fijn van structuur waardoor het snel erg dun aanvoelt / word. Langs de zijkant heeft ze wel iets laagjes gehouden / schuin weggesneden om een beetje het speelse te laten. Ik ben er blij mee!