Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:29

Ja, aan één stuk. Maar moet zeggen dat mijn conditie wel redelijk is. Ik krijg meestal eerder last van mijn spieren dan mijn ademhaling.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:41

missfitness schreef:
Je bent een mooie meid Janine!
Ik heb eventueel wel squat oefeningen voor je, oefeningen voor de benen en billen.

Kun je die uitvoeren zonder hometrainers/gewichten etc.? ik zoek namelijk al een tijdje oefeningen voor mijn
benen/billen, om ze slanker te krijgen. (mijn vetjes zitten vooral daar :'))

Ik ga straks weer hardlopen, ik denk dat 5 minuten rennen een paar keer wel weer kan toch na 2x pijnloos 3 minuten/2 minuten te hebben gedaan? Ik vind het zo lastig, ik ben echt weer bang dat ik te veel wil :=

spokie79 schreef:
Ja, aan één stuk. Maar moet zeggen dat mijn conditie wel redelijk is. Ik krijg meestal eerder last van mijn spieren dan mijn ademhaling.

Hee dat had ik dus ook, daarom negeerde ik mijn pijn in mijn heup ook omdat ik niet buiten adem was en door wilde rennen :=
Wat doe jij als je je benen voelt? doorgaan of even een stukje lopen?

DarkShines schreef:
Wat bij mij goed helpt tegen vermoeide benen zijn wisselbaden. Ik loop/sta elke dag 8uur op mijn werk en dat is behoorlijk pittig voor mijn benen maar ik hou het wel vol, zelfs als ik 's ochtends ben gaan hardlopen. Door de wisselbaden (ik doe alleen mijn benen) krijgt de doorbloeding even een boost. Het voorkomt bij mij ook spierpijn na een flinke training.

wat zijn wisselbaden precies? :o

Ik zag ook ergens een filmpje van iemand die rent, ik snap het niet helemaal, moet je nu wel landen op je hak zegmaar, of juist niet?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:04

Ik ga zo ook! Nog 1x 1 en 2 minuten rennen! Beetje suffig van onverwacht stappen gisteren en bij thuiskomst stond de zolder blank dus konden we nog dweilen! Schilder had het raam open gezet tegen de stank en vervolgens de trap gelakt en toen konden we niet meer naar boven om het raam dicht te doen hahaha maar gelachen hebben we vannacht in ieder geval!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:26

lillytjuh schreef:
Ik ga zo ook! Nog 1x 1 en 2 minuten rennen! Beetje suffig van onverwacht stappen gisteren en bij thuiskomst stond de zolder blank dus konden we nog dweilen! Schilder had het raam open gezet tegen de stank en vervolgens de trap gelakt en toen konden we niet meer naar boven om het raam dicht te doen hahaha maar gelachen hebben we vannacht in ieder geval!

Jeetje, wat balen zeg! geen grote schade hoop ik? Ik moest wel eerst even de zin 2 keer lezen, vroeg me af of ik het nu goed had gelezen dat je zolder blank stond, haha!!!!
Succes met je rennen, lesje 3 zeker van 2011?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:31

Ik heb getwijfeld maar ik ga toch maar niet rennen vandaag. Ik ga ook nog klimmen en snowboarden in Landgraaf dus dan is het wel weer even mooi geweest. Dan maar maandag of dinsdag een rondje....waarschijnlijk dinsdag want maandag moet ik lang werken en ook nog paardrijden.

@Bitje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselbad

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:24

Bitje, als ik nu mijn benen ga voelen ga ik wandelen. Maar met dribbelen krijg ik geen last gelukkig.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:25

Ah hier was het topic gebleven :D

Nog een maandje dan kan ik weer hardlopen :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:28

@danseresje: ik doe renate wennemars, dit was les 2. Ik loop ze alleen allemaal dubbel en liep eerst een ander schema.

Zooo dat ging erg oke! Voelt lekker! Denk dt ik klaar ben voor de volgende les!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:34

Welkom Julia! Poeh dat lijkt me knap lastig en irritant wat je met je spieren hebt.. Heb hier geen ervaring mee..
Ik heb vandaag les 10 gelopen. Ging lekker! Gelukkig is het al een stuk minder warm voor het hardlopen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:46

Ik heb vanmorgen weer een rondje cardio gedaan na de oefeningen voor de buik.
Bitje ik kom nog even terug op de oefeningen voor benen en billen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:47

spokie79 schreef:
Heeft je aandoening een naam Julia? Ik zat zelf ook inderdaad te denken aan rode bloedcellen. Zijn die wel goed? En je ijzergehalte? Is er iets mis met je binding van rode bloedcellen aan ijzer? Ik probeer even de moleculaire achtergrond te begrijpen.

Nou.. Mijn neurloog was niet zo fanatiek met het noemen van aandoeningen, maar gezien alle andere klachten die ik heb, vermoed ik zelf fibromyalgie. Hoop natuurlijk van niet, maar het komt wel grotendeels overeen. Herken echt enorm veel. Spierfunctie is in principe prima, maar zuurstofgehalte bij inspanning dus niet. Heel apart. :=
Regelmatig bloed laten controleren, daaruit bleek inderdaad wel dat zowel de rode als witte bloedcellen niet helemaal goed in balans waren, maar verder werd daar niets over verteld. Als ik er verder naar vraag, hoef ik me geen zorgen te maken. :Y) Bloedarmoede heb ik op dit moment niet, wel heel erg gehad.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:51

@Julia: wat lastig zeg! hoop dat ze uiteindelijk vinden wat het is dan... !

Ik ben net terug van les 25! :D samen met mijn vriend gelopen, gaf toch net wel ff dat beetje motivatie om door te lopen en niet op te geven :P had het echt wel ff zwaar die laatste minuutjes :o
Was 13-13-8 met steed 2 minuten rust tussendoor...
Ben nu wel blij dat ik gelopen heb! ben best trots op mezelf dat ik al zover ben gekomen! :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:51

missfitness schreef:
Je kan rode bloedcellen toevoegen, die zorgen voor verbetering zuurstof transport. Ik ontdek net dat dit geen nuttige info is want ik las net dat dit onder doping valt en kan ook bijwerkingen hebben.
Ik zal nadenken voor een minder belastende sport, maar dan vooral minder duursport.

Edit: Nu lees ik dat er wel voedingssupplementen zijn die rode bloedcellen aanmaken voor beter uithoudingsvermogen en beter zuurstog transport. Ingewikkeld hoor!
Dit is de link http://www.sva-center.be/voedingssupplementen/haemo_optimizer.htm

Thanks voor je research! Ik zal er eens naar kijken. :) Ik heb dit spulletje wel, maar ik merk er echt geen ene donder van http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1473

Phylos schreef:
Julia, klinkt wel een beetje wat mijn zusje had/heeft bij inspanning verzuurde haar benen/spieren ook heel erg. In ziekenhuis niks gevonden. Bij een soort 'natuurlijke genezer' (ying yang gedoe) bleek ze onder andere een magnesium tekort te hebben. Die slikt ze nu en ze wordt nog regelmatig doorgemeten en nu kan ze weer volop sporten

Dat is positief! Wat fijn voor haar! Jullie wonen vast ver weg? :D Ik heb ook wel bij een osteopaat, fysio en acupuncturist geweest, maar helaas nog niet zoveel vooruitgang gemerkt dat ik besloot daarmee door te gaan. Daarnaast betaal je je echt helemaal scheel, gezien je tegenwoordig ook niet zomaar in aanmerking komt voor een chronische indicatie.

Fantabulouss: Wow, goed bezig! Top! +:)+

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:52

Bij FM zou je juist wel moeten bewegen.
Heb je wel eenzaam supplementen gedacht?
Magnesium werd al genoemd, maar ook visolie.
Staat een stuk over in het boek 'Uw brein als medicijn'

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:57

Oh ik beweeg ook wel! :) Maar het gaat absoluut niet van harte. Als het seizoen weer begint dan speel ik in het 2e team in de 1e klasse als spits, dus dat is best wel zwaar. Daarvoor heb ik twee keer in de week 2 uur training en op zondag dus wedstrijd. Magnesium heb ik inderdaad ook gehad. Visolie en vitaminen neem ik sowieso al. Probeer verder echt wel gezond te leven. :j

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:02

Ik meld me ook. Wil opnieuw beginnen met hardlopen. Ben nog op zoek naar een schema voor op me iPod te zetten. Iemand tips, ideeën?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:03

En een vraag die je niet hoeft te beantwoorden, maar waar je zelf over na mag denken ;-). Hoe voel je je geestelijk/psychisch? Ik zeg niet dat je aandoening psychisch is, maar psychische problemen kunnen veel problemen met je lijf geven. Burn-out bijvoorbeeld kan zelfde verschijnselen geven als FM.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:07

Dat weet ik, maar geloof me, daar heb ik al zo vaak over nagedacht. :D Ik ben hiervoor zelfs al bij een psychiater en psycholoog geweest om te achterhalen of het wellicht psychisch was. Maar ik voel me prima, durf ook meteen zeggen dat ik gelukkig ben. Natuurlijk is het soms moeilijk om 'goed' om te gaan met zware tegenslagen, maar ik kan zeggen dat ik mezelf heel goed staande kan houden. Daarbij heb ik echt geweldig werk met hele leuke collega's en heb ik goede vrienden/vriendinnen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:26

Welkom leonie! Je hebt evy en renate wennemars voor op je telefoon wat ik zo weet! Die kun je zo downloaden!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:33

Julia ik zie dat je in Almelo woont?! Dan woon je vlakbij. Wij in Nijverdal en die mevrouw waar mijn zusje is geweest woont in Wierden

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:11

@julia: wat een bijzonder, maar ook lastig verschijnsel zeg!
@leonie: welkom!

Pfoe, ben trots op mezelf. 13 kilometer gelopen met een snelheid van 10,2km/u gemiddeld :). Steeds een stapje verder haha :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:17

Respect Wendy!

Ik had vanmiddag moeite met m'n 7 km. De zon brak door en ik liep net op een lang stuk zonder schaduw, dat was even zwaar.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:21

Super goed Wendy!! Goede prestatie!!
Toch heb je het weer gedaan KarinvdM!!! Het was zwaar maar je wordt er wel beter door!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:24

Jeetje Wendy, lekkere afstand! Doe je goed. En Karin, toch netjes hoor 7km :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:52

Gisteren had ik de hele dag op m'n kont gezeten met jureren en de rest van de dag schrijven, het was dus ook wel tijd voor weer wat actie!