Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missfitness schreef:Je bent een mooie meid Janine!
Ik heb eventueel wel squat oefeningen voor je, oefeningen voor de benen en billen.
spokie79 schreef:Ja, aan één stuk. Maar moet zeggen dat mijn conditie wel redelijk is. Ik krijg meestal eerder last van mijn spieren dan mijn ademhaling.
DarkShines schreef:Wat bij mij goed helpt tegen vermoeide benen zijn wisselbaden. Ik loop/sta elke dag 8uur op mijn werk en dat is behoorlijk pittig voor mijn benen maar ik hou het wel vol, zelfs als ik 's ochtends ben gaan hardlopen. Door de wisselbaden (ik doe alleen mijn benen) krijgt de doorbloeding even een boost. Het voorkomt bij mij ook spierpijn na een flinke training.
lillytjuh schreef:Ik ga zo ook! Nog 1x 1 en 2 minuten rennen! Beetje suffig van onverwacht stappen gisteren en bij thuiskomst stond de zolder blank dus konden we nog dweilen! Schilder had het raam open gezet tegen de stank en vervolgens de trap gelakt en toen konden we niet meer naar boven om het raam dicht te doen hahaha maar gelachen hebben we vannacht in ieder geval!
spokie79 schreef:Heeft je aandoening een naam Julia? Ik zat zelf ook inderdaad te denken aan rode bloedcellen. Zijn die wel goed? En je ijzergehalte? Is er iets mis met je binding van rode bloedcellen aan ijzer? Ik probeer even de moleculaire achtergrond te begrijpen.
missfitness schreef:Je kan rode bloedcellen toevoegen, die zorgen voor verbetering zuurstof transport. Ik ontdek net dat dit geen nuttige info is want ik las net dat dit onder doping valt en kan ook bijwerkingen hebben.
Ik zal nadenken voor een minder belastende sport, maar dan vooral minder duursport.
Edit: Nu lees ik dat er wel voedingssupplementen zijn die rode bloedcellen aanmaken voor beter uithoudingsvermogen en beter zuurstog transport. Ingewikkeld hoor!
Dit is de link http://www.sva-center.be/voedingssupplementen/haemo_optimizer.htm
Phylos schreef:Julia, klinkt wel een beetje wat mijn zusje had/heeft bij inspanning verzuurde haar benen/spieren ook heel erg. In ziekenhuis niks gevonden. Bij een soort 'natuurlijke genezer' (ying yang gedoe) bleek ze onder andere een magnesium tekort te hebben. Die slikt ze nu en ze wordt nog regelmatig doorgemeten en nu kan ze weer volop sporten