bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:54

Pipoo wat een verhaal! Ik lees dat je al weer up and running bent vandaag! Het is ook lastig he, als je wéét dat je wat hebt ga je je ook bij vanalles afvragen of er wat mis is. Ik had al jaren veel last van overslagen en ritmestoornissen voordat ik een diagnose kreeg. Nooit zorgen om gemaakt. Nu ik weet dat mijn hart zo zwak is wel natuurlijk..
Ik hoop dat je de dag goed doorkomt. Wel gezellig dat je samen met je mannetje boodschappen hebt gedaan. Dat mis ik wel een beetje, al dat soort 'zware' (tsja... het is nu eenmaal zo) dingen komen hier wel vooral op mij neer. Mijn man werkt gemiddeld 60 uur, zou het wel lekker vinden als hij iets meer over kon nemen :D

Marlies, wanneer kan je terecht, heb je al een afspraak kunnen maken? Raar verhaal weer hoor, heb je weer de stress van de ambu, kom je aan is er 'niks aan de hand'. Ik hoop dat ze tenminste vinden wat er loos is!

Calice, verstandig! Je had al bisoprolol gekregen toch, of was jij dat niet? Ik had een behoorlijke dosis nodig voor de hartslag geen echte holletjes ging maken. En de laatste paar uur voor de volgende dosis heb ik altijd meer last. Misschien kan dat helpen in de planning :) ?

Mistral, hoe is het nu?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:56

Volgensmij had Marlies dat gekregen. Ik heb namelijk niks gehad van de cardioloog. Ben wel heel benieuwd hoe de fietstest woensdag gaat en of ik het tot het eind vol ga houden :') .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:19

Hihi Dovish, ik had liever gehad dat mijn man 60 uur werkte ;) hij is nl bijna 3 jaar geleden diabeet geworden en absoluut niet instelbaar.. hier is het dus de lamme helpt de blinde :+ woensdag terug naar de chirurg.. spannend hoor.
Calice succes woensdag! Hebben jullie daar ook zo'n gruwelijke hekel aan fietsen in je halve blootje?? walgelijk! ik voel me dan echt niet prettig.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:22

Jups...ik heb bisoprolol. Sinds die pilletjes houdt mijn kookwekker zich wel koest gelukkig, nu die rare pijnen..nouja pijn....het is meer een druk, nog verklaren.

Moet donderdagmiddag bij de cardioloog komen :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:35

In je halve blootje?!?! ik ging er van uit dat ik gewoon in sportkleding mocht :'). wat mag je aanhouden?
Heb morgen ook nog een echo van mn hart, hoop dat ze niet te hard duwen want aan die kant heb ik vrij kort geleden mn rib gebroken of tussenribspier gescheurd gehad.

Marlies, gelukkig kan je al vrij snel terecht!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:49

Ik zat in mijn tietentuig op de fiets...broek, sokken etc mocht wel gewoon aanblijven.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:53

Dan moet ik misschien nog maar even een sportbh kopen voor woensdag. anders zit ik daar in mijn sexy lingerie haha.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:02

ja broek enzo mag je aanhouden maar ik zat volgens mij in mijn blote borsten (3 jaar geleden) en moet de 22ste weer. Daarom zie ik er ook zo tegenop.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:17

Misschien verschilt het een beetje per ziekenhuis met wat je wel en niet mag aanhouden?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 13:48

Ik heb zowel in het ziekenhuis als in het revalidatiecentrum mijn bh om mogen houden met de fietstest. Dat vrij in de wei fietsend vind ik maar niets haha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:50

Ik moet in december een fietstest doen en vorige keer 2 jaar geleden mocht ik ook mijn bh aan houden.
Ik kreeg wel zo'n kapje om mijn mond en dat vond ik wel heel onprettig, dat fietst toch niet lekker.. :n

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:34

Nou, inderdaad, met zo'n raar masker-ding op je hoofd en beter bijna bloot hijgend op die fiets voelde ik me al een wilde moeder op oorlogspad!

Hebben we je toch maar even behoed voor een fietstochtje met twee mannen achter een computer tegenover je in je meest sexy bh calice ;-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:26

Dat masker heb ik alleen in revalidatiecentrum gehad volgens mij krijg je dit bij een fietstest in het ziekenhuis niet? Met masker is volgens mij een maximaal test. In het ziekenhuis is puur om te kijken of het hart inspanning aan kan. Volgens mij zit er toch verschil tussen beide?

Dovish met mij gaat het goed, het besef dat mijn vriendje echt weg is begint nu te komen.
Verder begin ik wat kriebels te krijgen voor het bezoek aan de cardioloog en ook de twijfel over wel of niet een reveal slaat weer toe *zucht* die twijfel ook altijd...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:49

Oooh.. Ja, inderdaad, ik had dat ook in t ziekenhuis, voor de vo2 Max toch? Dan heb je gelijk, dat is anders :-) dat scheelt weer, dat was echt net een gasmasker, groot en raar ding.

Ja.. Moeilijk hoor, dat beseffen dat je vriendje echt weg is bij de dsgelijkse rituelen, dat duurt wel even.. Ik heb bij onze
laatste hond inslapen ook nog tijden gedacht in een flits hem te horen, zo raar dat geluiden enzo ineens weg zijn!
Wat zijn de nadelen van een teveel dan voor je? Waarom ben je gaan twijfelen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:57

Dat denk ik ja dus je hebt de fietsergometrie en de vo2 max.

Ja die dagelijkse dingen merk ik ook (nu al) het thuis komen dat hij voor de deur zat te wachten. Ik heb nog een hond maar dit is wel heel stil nu maar goed.

Waaraan ik twijfel is het plaatsen, of het zichtbaar onder de huid blijft de controles en misschien ook wel wat eruit zal komen. Onzekerheid is niet prettig maar de waarheid ook niet altijd. Ik weet het, slaat nergens op maar misschien wil ik diep van binnen wel lekker mijn kop in het zandsteken en dat kan dan niet meer. Maar daarnaast verlang ik ook naar duidelijkheid. Kan moedeloos van mijzelfworden haha.

Morgen groot feest denk ik? Feije 1 jaar?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:06

Ik denk dat als de kogel door de kerk is dat rust geeft. Nu is het afwachten en onzekerheid is niet gaaf.
Het gemis wordt alleen maar erger in het begin.. vreselijk. Wij hebben pas een schotje moeten laten inslapen. Helaas roepen mijn papegaaien haar nog steeds, die doen ons fluite na en dan haar naam.. zoo pijnlijk.
Pff ik heb een kriebbelhoestje sinds gisteravond, wat doet dat zeer zeg dat hoesten. KL geslapen dus.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:19

Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Feije Dovish!

Zou je twijfels wel bespreken met je cardioloog mistral. Misschien kun je via google ervaringen vinden van mensen die zo'n reveal hebben laten plaatsen?

Balen dat je zo slecht geslapen hebt pipo!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:53

Afbeelding
Feije lust geen slagroomtaart als ontbijt...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:59

Zo, goedemorgen!

Vandaag is onze zoon 1 jaar, hoera! We hebben het zondag eigenlijk al gevierd met de familie enzo. Vandaag is mijn man gewoon aan het werk. Wel jammer, vind het nu al een pittige dag. Het is ook een jaar geleden dat ik zo heel erg ziek werd. Ik ben na zijn geboorte wel een dag naar huis geweest, maar dat ging niet goed. De rit met de ambu, Jarig en Feije in het andere ziekenhuis achterlatend, staat me nog zo goed voor ogen...

Ik heb er al een paar dagen last van. Ik ben heel dankbaar dat we een jaar verder zijn en dat het zo relatief goed gaat. Maar ik vind het ook moeilijk te verkroppen dat ons leven en de toekomst zo anders zijn geworden dan we hadden gehoopt.

Vanmiddag gaan Feije en ik naar een hartrevalidatie-genootje. Wel fijn, dan mag ik tenminste ook gewoon even piepen tegen iemand die het snapt!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:02

hahahaha och arme!!!!! Ik hoop dat de rest van de dag wel leuk is!!! van harte gefeliciteerd
Je mag hier ook piepen hoor, lucht tenminste even op. Sterkte

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:08

pipo schreef:
Ik denk dat als de kogel door de kerk is dat rust geeft. Nu is het afwachten en onzekerheid is niet gaaf.
Het gemis wordt alleen maar erger in het begin.. vreselijk. Wij hebben pas een schotje moeten laten inslapen. Helaas roepen mijn papegaaien haar nog steeds, die doen ons fluite na en dan haar naam.. zoo pijnlijk.
Pff ik heb een kriebbelhoestje sinds gisteravond, wat doet dat zeer zeg dat hoesten. KL geslapen dus.

Ja ik denk dat je gelijk hebt, ik moet dit ook doorzetten nu.

Wat lijkt mij dat erg als de andere dieren haar naam gaan roepen. Dat is echt confronterend.

Wat een nadeel is dat hè van het hebben van dieren.

Balen van je kriebelhoest, noscapine is een fijn middel.

Dovish haha wat een verdriet op zijn verjaardag.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:30

Dovish, Gefeliciteerd met Feije zijn verjaardag!!! snap je dubbele gevoel heel goed :(:) .

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:38

Weer even een :wave: vanuit het ziekenhuis. Daarstraks weer opgenomen, morgen gaan ze me inplannen voor een spoed katheterisatie(of hoe je het ook schrijven mag)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:54

He Marlies, spannend... Hebben ze een vernauwing gevonden of gaan ze er met de catheterisatie nu naar op zoek? Fijn dat je op de goede plek bent nu je klachten hebt, maar toch nooit leuk om in het ziekenhuis te liggen. Sterkte!!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:55

Gelukkig gaan ze er nu goed naar kijken marlies. veel sterkte :(:) .