[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:13

JoycexLynn12 schreef:
Ja en niks vergeten, we doorgegeven aan de trombo dienst dat ik een implanon heb.

Maandag weer terugkomen en als t bloed dan nog zo laag is actie ondernemen.

Raar, als er niets anders in je leven is veranderd, ligt het probleem dus bij de implanon. Ik heb sinds mijn trombose een hormoon spiraal en die gaf geen effect op mijn INR waarde.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:25

aan het verhaal van mars wil ik even toevoegen dat je in de stopweek voornamelijk niet zwanger kunt worden omdat je baarmoeder "geleegd" word. zelfs al zou een zaadcel met een eicel kunnen versmelten, ze kunnen zich niet innestelen in de baarmoeder omdat het nestje, zoals mars dat zo mooi noemde, wordt verwijderd.

Yessy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:08

Volgens mij doet een bevruchte eicel er een dag of 10 over om je baarmoeder te bereiken, dus ik denk dat die theorie niet op gaat eigenlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:54

Yessy: daarom is het ook zo belangrijk je stopweek nooit te verlengen en je met name in de eerste week heel secuur te slikken :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:47

een vraagje, heeft hier iemand ervaring met het overstappen van de diane naar de marvelon?
Ik heb namelijk erg veel last van de diane: stemmingswisselingen, eetbuien etc. Een tijd geleden ben ik daarom van de diane naar de microgynon 30 overgestapt. Stemmingswisselingen en eetbuien werden minder maar mijn rug kwam helemaal onder de acne te zitten en in mijn gezicht werd het ook erger, dus toen ben ik maar weer terug naar de diane gegaan. Maar mijn stemmingswisselingen en eetbuien zijn dus weer terug, ik ben eens wat op internet gaan zoeken en toen zag ik staan dat de microgynon 30 helemaal niet goed is voor acne (ik snap daarom dus ook niet waarom de huisarts mij die heeft voorgeschreven aangezien ik juist de pil slik tegen mijn acne) en ben ik gaan kijken of er nog een andere lichtere pil is die wel tegen acne helpt.
Nu kwam ik de marvelon tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? En met het overstappen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:50

Ik gebruik de marvelon, ben er super tevreden over. Heb alleen wel snel last van doorbraakbloedingen, maar dat kan iets specifiek voor mij zijn en hoeft dus geen algemene bijwerking te zijn. Ik kan met de marvelon in ieder geval niet doorslikken, ik moet echt iedere 3 weken een stopweek inlassen, anders ben ik continu ongesteld tot na de volgende stopweek.
Verder bevalt het erg goed, geen stemmingsproblemen, amper puistjes, geen eetbuien. Ik ben sinds ik met de marvelon ben gestart (was hiervoor tot aan mijn 23e volledig pilloos en anticonceptieloos) wel heel iets aangekomen. 2 of 3 kilo dacht ik, maar dat kan ook omdat ik iets minder ben gaan sporten. Ik heb ook geen last van eetbuien of wat dan ook met deze pil.
Ik moet wel de echte marvelon gebruiken, ik heb een maandje de neppe variant gebruikt en toen veranderde ik in een heks. Ik was toen continu chagrijnig, dus ben toen maar weer heel snel overgestapt op de echte variant.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:16

Hoi hoi,
Ik neem normaal gezien mijn pil savonds in, meestal rond 8 uur maar soms iets later.
Nu ben ik de pil van zaterdag vergeten, en heb deze pas zondag ochtend rond 10 uur in genomen. Dus later dan 12 uur. In week 2 dus was opzich niet erg.
Nu ben ik alleen de pil van zondag avond ook vergeten, en heb deze net om 6 uur in genomen. Van savonds 8 tot smorgens 6 is wel binnen de 12 uur, maar dit gaat nu natuurlijk niet op lijkt me?

Ben ik nu nog veilig oid, of iemand die me kan helpen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:41

Volgens mij ben je gewoon veilig hoor :) Vanavond gewoon netjes om 20:00 je pil slikken en dan komt het helemaal goed :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:18

Ik ben nu sinds een tijdje weer van alle hormonale anticonceptie af. De eerste keer dat ik een gewone eisprong had zorgde dat voor een dag pijn, dat is normaal bij mij. Echter had ik de afgelopen week meerdere dagen pijn. Van woensdag t/m vrijdag, met dinsdag al 'aankondigende' pijn. Nou heb ik gelezen dat het wel eens voorkomt dat vrouwen meerdere dagen ovulatiepijn hebben, maar in hoeverre is dit normaal? Heb nu nog een wat weeiige pijn in die regio.
Is hier iemand die dit ook heeft?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:21

Oke! Bedankt voor je reactie :D !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:01

Berdien schreef:
Ik ben nu sinds een tijdje weer van alle hormonale anticonceptie af. De eerste keer dat ik een gewone eisprong had zorgde dat voor een dag pijn, dat is normaal bij mij. Echter had ik de afgelopen week meerdere dagen pijn. Van woensdag t/m vrijdag, met dinsdag al 'aankondigende' pijn. Nou heb ik gelezen dat het wel eens voorkomt dat vrouwen meerdere dagen ovulatiepijn hebben, maar in hoeverre is dit normaal? Heb nu nog een wat weeiige pijn in die regio.
Is hier iemand die dit ook heeft?

Jup, in de peridoe dat ik geen hormonale anticonceptie gebruikte voelde ik mn ovulatie regelmatig :)
Niet elke maand, maar zo af en toe had ik dan wat jij ook beschrijft. Vlak voor de daadwerkelijke eisprong een vervelend gevoel in onderbuik/onderrug en de dag zelf (1 á 2 dagen eigenlijk) wat meer pijn. Niet dat ik nu krom liep, maar echt heel fijn was het ook niet... En in de twee dagen erna bouwde de pijn langzaam weer af.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:22

Ik loop dus wel krom -O- en ook strak elke maand. Was ook één van de redenen waarom ik aan de pil ging jaren terug. Maar ja, ondertussen is het middel bijna erger dan de kwaal geworden en wil ik die zooi niet meer in m'n lichaam. Inderdaad één dag echt pijn en de dagen daarvoor bouwt het op en bouwt het weer af.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:22

Hallo dames,

Even een hele domme vraag. Kan het kwaad als je ineens bijna een volle week te vroeg ongesteld bent?

Ik slik al een jaar of 15 de pil en na de geboorte van mijn dochtertje sinds 4 jaar dit type pil en ik was altijd heel regelmatig ongesteld. Maar nu ben ik ineens vanochtend ongesteld geworden, terwijl ik nog 2 pillen in mijn strip heb en eigenlijk pas maandag ongesteld zou moeten worden.

Ik ben niet ziek geweest, ben wel 1 pil vergeten maar die heb ik alsnog geslikt toen ik erachter kwam, maar dat heb ik wel eens eerder gehad en dat is nog nooit een reden geweest voor te vroeg zijn.

Mijn man zegt dat dat wel eens kan gebeuren :') maar ik geloof niet dat hij hier zoveel ervaring mee heeft :P

Nu las ik al dat dat soms kan gebeuren bij een lichte pil. Maar nu is mijn vervolg vraag, moet ik de 2 pillen die nu nog in de strip zitten doorslikken..en wanneer begin ik dan weer met de nieuwe strip. Op de oorspronkelijke nieuwe startdatum?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:24

Zoals mijn antwoord in je topic kan dat idd met lichte pillen, zeker als je ze iets later slikt dan je eerst gewend was.

Strip altijd afmaken. Dan na max 7 dagen aan de nieuwe strip beginnen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:29

Oke, strip afmaken en dan na max 7 dagen na de laatste pil opnieuw beginnen ( dus hetzelfde als dat ik niet eerder ongesteld was geworden)

Bedankt :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:29

Precies. Zelfs ander eten kan je lichaam even laten schommelen in de hormoonhuishouding :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:32

Oke, ik schrok al :o hihi

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:49

Interessant om te lezen dit topic, nu heb ik ook een vraagje.
Ik heb een paar jaar de pil geslikt maar ben eigenlijk de hormonen gewoon zat, vind het toch niet natuurlijk en wil dus graag overgaan op het spiraal.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Mirena welke een stuk minder hormonen bevat dan de pil en de Tsafe welke helemaal geen hormonen bevat en ook nog eens 10 jaar kan blijven zitten. Lees hier iniedergeval veel positive verhalen over de Mirena waar ik wel een beetje door word gerustgesteld maar mijn voorkeur gaat dus eigenlijk toch uit naar de Tsafe omdat die helemaal hormoon loos is.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voor en nadelen van beide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:53

Hier mensen met ervaringen met Cerazette? En het stoppen met deze pil.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:12

Heeft er iemand ervaring met de nuvaring? Ik gebruik deze nu 4,5 jaar en nergens problemen mee. Nu heb ik sinds 2 weken erg last van pijn in mijn onderbuik. Ben al bij de huisarts geweest en die zegt dat mijn dikke darm ontstoken is en dit gaat vanzelf over. Vreemd verhaal, want ik heb verder geen last van diarree oid ;) .
Eigenlijk ben ik bang dat ik overgevoelig ben voor die Nuva ring en daar buikpijn van krijg. Iemand hier meer ervaring mee, of op de hoogte van de bijwerkingen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:34

Als je de nuvaring al 4,5 jaar gebruik zou ik de problemen toch ergens anders zoeken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:54

pressent schreef:
Interessant om te lezen dit topic, nu heb ik ook een vraagje.
Ik heb een paar jaar de pil geslikt maar ben eigenlijk de hormonen gewoon zat, vind het toch niet natuurlijk en wil dus graag overgaan op het spiraal.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Mirena welke een stuk minder hormonen bevat dan de pil en de Tsafe welke helemaal geen hormonen bevat en ook nog eens 10 jaar kan blijven zitten. Lees hier iniedergeval veel positive verhalen over de Mirena waar ik wel een beetje door word gerustgesteld maar mijn voorkeur gaat dus eigenlijk toch uit naar de Tsafe omdat die helemaal hormoon loos is.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voor en nadelen van beide?

Ik denk dat je mijn ervaringen van de Mirena wel gelezen hebt in dit topic? :)
Ik ben dus een hele enthousiaste gebruikster, nauwelijks nog ongesteld, niet aan je anticonceptie hoeven denken, één van de veiligste methoden etc. Voordelen te over :D Nadeel is dat t plaatsen niet zo leuk is, maar na allerlei horrorverhalen op internet had ik me op het ergste voorbereid en viel ook dat heel erg mee, na 5 minuutjes ben je weer buiten.

T-safe heb ik helemaal geen ervaring mee, ik weer ook zo even niet wat t is... Ga me daar eens over inlezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:07

TSafe is een koperspiraaltje toch?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:09

Ik heb net mijn hormoonstaafje gekregen :)
Ben benieuwd of ik het wat ga vinden. Het zal in ieder geval heerlijk zijn dat ik niet iedere avond aan die pil hoef te denken!
Het inbrengen viel reuze mee. Beetje een eng gevoel, maar ik heb niet gekeken dus dat scheelt :')

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:44

Ja Tsafe is een koperspiraaltje, en kan integenstelling tot andere spiralen tot 10 jaar blijven zitten.

@ Mars, heb je ervaringen iderdaad gelezen en wilde eerst dus echt voor de Tsafe gaan maar begin mede dankzij jouw toch een beetje te twijfelen, maar lees er nog wat meer over en maak dan gewoon een beslissing :D