Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:04

Ibruprofen600 krijg je alleen op recept, de 400 kan je wel bij de apotheek halen.
Je kan ook extra paracetamol in huis halen want die ondersteund de andere pijnstillers maar let wel op dat je de maximale dosis niet overschrijdt en dat je niets op een nuchtere maag neemt..
Het is arnica of arniflor gelei dat is een verkoelende gelei en voelt heerlijk aan.
Ik heb op advies van de kaakchirurg ook een babytandeborstel gekocht omdat ik mijn mond niet openkreeg en toch moest poetsen.
Als je geen mondspoeling krijgt kun je perio aid kopen.

Heb je voldoende soepjes en puddinkjes in huis?

Jemig de emig ik lijk wel een ervaringsdeskundige..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:13

Ik moet volgende week woensdag en schijt nu al 7 kleuren....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:16

Oh jee, hoeveel moet je er weg laten halen?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:41

2 beneden, maar die zijn niet door en liggen op hun zij ofzo... Na min. 5 jaar voor eerst met veel stress naar tandarts geweest en toen kwam ie hiermee :P...neig bijna naar dokter bellen voor iets kalmerends voordat ik erheen moet....schijtbak :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:14

Zijn ze door? Ik zou de kiezen onder niet allebei tegelijk laten doen hoor...tenzij je onder narcose gaat maar als ze goed staan zullen ze dat niet doen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:21

Die ene een beetje de andere niet volgens mij, maar ik ben geen tandarts,..maar zie niet echt echte kiezen zeg maar. En er is mij niks verteld over 2x, dus ga van 1x uit... Maar durf vast ook geen 2de keer, dus misschien wel beter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:31

Ik heb intussen wel de bron van mijn pijnscheuten gevonden en laten aanpakken. Het was niet de arts die de ingreep heeft gedaan, daar ga ik morgen gewoon naartoe voor controle.
Blijkbaar is er dus een redelijke insnijding in het gehemelte gemaakt om die ene tand te doen indalen. Geen probleem, alles lijkt goed te genezen MAAR het is wel redelijk gezwollen (en dus overgevoelig). Die zwelling drukte tegen 1 hechting die net in de buurt van een zenuw zit. Wat dus resulteerde in het aantikken van die zenuw elke keer als ik tegen dat draadje kwam. Hij vond het dan ook doodnormaal dat ik bij het minste door het plafond ging.

Plekje werd even lokaal verdoofd en draadje is er uit gehaald. Ik kan nog steeds niet alles eten en het is nog steeds puzzelen maar hey, die extreme pijnscheuten zijn op zijn minst al verleden tijd. Klein dingetje waar ik toch ontzettend blij mee ben!

Mijn chef heeft me iets voor de consultatie nog yoghurt zien eten (erna wel tandjes gepoetst en ontsmet) en ze vond het zo zielig om me te zien priegelen en doen om toch maar geen pijn te hebben.

Heb wel nog de raad gekregen om voorlopig zachte, medium vloeibare dingen te eten, niet te warm en ook niet te koud. Dus ook geen ijs :+ Gewoon omdat alles nog zo gevoelig is en dat nog steeds reactie kan geven.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:51

Hey wat fijn dat ze de oorzaak van je pijn hebben achterhaald! Echt super!
Mijn vriend kwam gister thuis met bonbons met leonidas, ik heb er 1 in stukjes gesneden en langzaam in mijn mond laten smelten, hhhhhmmmmmmm

Pinacolada, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:55

Die van mij zitten ook lekker diep dus dat wordt lekker geruk en gepluk. Ik ga vanmiddag even goed boodschappen doen, nog tips over wat ik kan eten?
Ik neem denk ik oxazepam van te voren, weet iemand of dat kan?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:57

Zou ik even navragen bij de arts of dat kan.
Je kan hele zachte pasta eten of een ommeletje, croissantje zacht broodje sapjes puddinkjes soep...
Eigenlijk alles dat zacht is. Zorg je ook voor rietjes?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:01

Wat fijn dat de enorme pijn over is!

Wat aan pijnmedicatie bij mij geadviseerd werd (is wel rugpijn) is 3x daags 2x 500 paracetamol met 1x 400 ibuprofen. Met 1200 ibu zit je dan ook aan je max per dag.
Het hielp bij mijn rug niet, maar dat deed morfine ook niet, maar wellicht helpt deze combinatie wel bij de pijn na kiezen trekken :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:33

Wow als morfine ook niet helpt moet dat heftig zijn geweest. Ik ben mijn max wel zwaar overschreden...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:40

pas op met ibu, dat bijt echt een gat in je maag :')

Voordat mijn kiezen eruit gingen heb ik 4jr ermee rond gelopen. Het laatste half jaar deed het zoveel pijn dat ik ibu bleef nemen, niet wetende dat het zo slecht was.... toen kreeg ik echt enorme pijn in maag, dus nog meer ibu tegen de pijn, nog meer pijn in mijn maag enz...
tot iemand mij erop wees dat dat niet zo best en de maagpijn daar vandaan kwam hihi!

ja mn rug was een hel, morfine wel heerlijk trouwens hahaha

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:44

Ja dan ga je roze olifantjes zien :-) ik kreeg het ook toen ik aan mijn schouder was geopereerd.
Ik slik normaliter nooit pijnstillers, ik slik nu 3 x daags2 paracetamol en 2 ibruprofen dat is wel te veel maar anders is de pijn gewoon niet te harden..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:24

Joolien schreef:
Die van mij zitten ook lekker diep dus dat wordt lekker geruk en gepluk. Ik ga vanmiddag even goed boodschappen doen, nog tips over wat ik kan eten?
Ik neem denk ik oxazepam van te voren, weet iemand of dat kan?

Dat is iets rustgevends toch? Helpt dat? Kun je dat bij huisarts halen?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:20

Dat soort dingen, als oxazepam even overleggen denk ik. Ivm verdovingen enz.
zal de kaakchirurg vast wel willen weten wat er allemaal in je lijf zit ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:27

Zoals Marley zegt dat moet je wel aangeven want deze medicatie kan effect hebben op de verdoving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:01

Ik heb vandaag even op de marteltafel gelegen. Ging bij de stomato langs voor controle, hij vond alles er erg netjes uit zien. Ik heb een gat in mijn gehemelte waarlangs dus die ene tand is "gezocht en vrijgemaakt" en daar zat nog een soort propje in als compresje, dat mocht er nu dus uit.

Dus hij haalt dat er in 1 beweging uit zonder verdoving. Ik zweer dat ze me tot op het 3e verdiep gehoord hebben en ik zat op -2... Wat een pijn! Ging hij ook nog even de opgezochte tand vrijmaken zodat die mooi kan indalen, nou daar heeft hij toch uit reflex een mep van me gehad. Hij schrok dat ik er zo gevoelig op reageerde, tot hij dus ook zag dat die ene zenuw door dat ene draadje OOK geraakt werd door dat propje én door de plek waar hij zat te prutsen. 1000 excuses, snel flinke dosis verdoving erop en verder werken.

Nu zit ik dus met een gat in mijn gehemelte net achter mijn voorste snijtanden waar mijn pinktopje in past. Pas op, er is geen druppel bloed gevloeid bij alles! Met pijnstillers kan ik ook gewoon normaal eten (nog beetje priegelen en puzzelen maar het lukt) alleen ben ik nu amper verstaanbaar _O- Om over de extra speekselaanmaak nog maar te zwijgen.

Maar goed, alles geneest er netjes en het resultaat is zeer mooi en blijkbaar geneest alles prima.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:21

Jeetje, logisch dat je dat figuur een mep hebt verkocht wat een prutser zeg!
Heb je nu wel het idee dat je minder pijn hebt?

Joolien, sterkte morgen!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:49

Prutser zou ik hem nu ook niet noemen, als arts is hij eigenlijk geniaal in zijn vak. Hij had alleen niet verwacht dat ik zo gevoelig zou reageren, ook omdat blijkbaar in mijn medisch dossier staat dat ik best tegen een fikse stoot kan :))

En ja, het was ook totaal onverwacht dat die zenuw erbij betrokken was. De mep was eerder een reflex, zelfs met de beste wil had ik die niet kunnen onderdrukken.
Heb nog steeds pijnstillers nodig om te kunnen eten, dat wel. Maar bedenk zelf eens hoe gevoelig dat deel van je mond is, hoeveel pijn het doet als je maar per ongeluk al je mond verbrand met een slok hete soep en hoe gevoelig dat reageert.
Al het andere zoals de kiezen, de andere hechtingen en dergelijke heb ik veel minder last, dat telt ook mee.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:20

Ok, nou begrijpelijk dan! Gelukkig maar dag je voor de rest niet zoveel last hebt. Ik heb vandaag wel een goede dag gehad alleen kreeg ik net ineens een dip dus maar weer paracetamol ingeomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:25

Ik heb rond half 8 2 dafalgan 500mg met codeïne ingenomen. Intussen prikt het weer aardig, dus ik twijfel om er gewoon nog eentje te nemen + ontstekingsremmer en met een goed boek in bed te duiken. Is een keer wat anders dan de hele avond pc :)

Mag morgen naar de apotheek mijn medicatie ophalen. Moet een nieuwe fles ontsmetting voor mijn mond, die is bijna op. En dan 2 zalfjes die ik 2x/dag met een wattenstaafje moet aanbrengen, op de plek waar de tand moet komen en dan in de opening in het gehemelte. Vriendje komt zondagavond terug, ben echt zo benieuwd hoe hij er op zal reageren. Door die holte heb ik ook last met praten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:30

Lekkere verhalen zijn hier te lezen zeg :')
Mijn tandarts zei een jaar geleden dat mijn 4 er maar uit moeten, waarbij ik toen gevraagd heb naar de reden. Ze zei: voordat je er last van gaat krijgen.
Nou daar ga ik dus niet mee akkoord, zodra ik er last van ga krijgen trek ik aan de bel.
Later kwam ik bij een vervangende tandarts en die zei: Oh, jouw verstandskiezen groeien mooi op de plek :) die hoeven er niet uit!