stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:37

Mijn cyclus komt steeds beter op gang :')
Ben ongesteld na 2 maanden. Dit is de 4e keer in 2 jaar!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:52

Ik ben een paar weken terug ook gestopt. Was een paar jaar terug al gestopt en toen meekte ik al zoveeel verandering dat ik zei: nooit meer n pil voor mij. Toen dankzij exvriend en de HA toch weer begonnen (weliswaar een andere pil) maar ben blij dat ik ook met dat rotding gestopt ben.

Heb veel meer energie, veel meer zin om dingen te ondernemen.. Helaas wordt mn huid wel meteen slechter maar dat nemen we dan maar zoals het is.

Wil wel graag iets van anticonceptie hebben dus twijfel nu over n spiraaltje. Iemand ervaring met n hormoonspiraaltje, geeft dit dezelfde bijwerkingen als de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:43

Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst gestopt met de pil, na +- 6 jaar slikken. Ik heb toen erg lang op mijn eerste ongesteldheid moeten wachten (min 6 maanden of zoiets), kreeg veel uitslag in mijn gezicht en donkerdere haargroei op armen en benen. Groot voordeel was wel dat mijn migraine plots volledig verdween.

Omdat de uitslag te erg werd vorig jaar terug aan de pil gegaan. Opnieuw migraine maar wel een gave huid.

2 maanden geleden opnieuw gestopt, eerste ongesteldheid kwam een maand later, migraine is weg, huid is weer iets minder gaaf maar dat neem ik voorlopig voor lief :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:51

Ik kom hier ook even binnen vallen.

Ik ben nu 3 maanden geleden ongeveer gestopt met de pil, eigenlijk per ongeluk, was na de stopweek vergeten om weer met week 1 te starten en kwam hier pas na 6 dagen achter *oeps*. Ik wil nu eigenlijk niet meer aan de pil beginnen want voel me zoveel beter zonder. Ook mijn menstruatie is totaal niet ontregeld, 1ste keer keurig ongesteld na 28 dagen, 2de keer na 29 dagen. Mijn menstruatie is ook echt een stuk minder hevig dan met pil, echt een verademing gewoon. Het enige nadeel is dat mijn huid er wel wat slechter door wordt, maar ja, so be it.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:34

zo gaat het bij mij ook, ik heb nu een wat vettere huid, en wat vetter haar,maar verder voel ik me zo supergoed! *\o/* *\o/*

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:51

Ik gebruik nu bijna 2 weken de pleister.. moet zeggen, merk weinig verschil met de pil. Misschien moet het nog komen.. ;) Het enige suuuuuper voordeel was dat ik maar 1 dag(!!!) ongesteld was, met de pil is dat soms wel 10 dagen...

Nog een paar weekjes aanzien, en anders maar eens helemaal zonder hormonen proberen, lijkt me heerlijk! ;)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:52

10 dagen is wel heel veel zeg! Ik was een beetje onregelmatig weer begonnen, en toen weer ongesteld geworden.. Twijfel nu wel of ik het door moet zetten of dat ik er toch maar weer vanaf ga.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:04

'nou,ik kan er wel de klok op gelijk zetten nu of ik een eisprong heb of niet,dat vind ik echt wel supergrappig :D
ik voel het echt precies,pak de kalender er bij en ja hoor.
wel makkelijk,want kan zo dus heel precis berekenen wanneer ik nu weer ongesteld word.

ik heb inmiddels wel al wat meer pukkels :(
en dan echt van die dikke,vréselijk vind ik dat!
maar ja,dat gaat misschien ook wel weer over.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:32

ik ben nu al een poosje gestopt maar ik krijg ineens mn favoriete puistjes weer. bahbah

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:23

Ik lees ook even mee. Wil eigenlijk wel graag stoppen maar weet nog niet precies wat ervoor in de plaats moet komen. Ik ben al aan de pil vanaf mijn 12e, nu dus 17 jaar. In die tijd ben ik begonnen vanwege hevige klachten tijdens mijn menstruatie. Enorme pijnen, bloedarmoede en ging soms zelfs knockie, niet heel erg prettig. Sinds die tijd heb ik altijd een middelzware pil gehad. Ik merk alleen nu bij mijzelf dat ik het wel een beetje heb gehad met kunstmatige troep in mijn lijf. Probleem bij mij blijft die zware menstruatie. Met de pil heb ik 1x een lichte, 1 keer een normale en een keer een zware. Die cyclus blijft zich steeds herhalen. Ben dus bang dat als ik stop ik weer zo heftige pijnen ga krijgen :=

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:35

Ik ben ook tussendoor 4 maanden gestopt ofzo, maar ik merkte dus totaal geen verschil :P Ben ondertussen weer begonnen, zou ook niet zo goed weten wat in plaats van de pil zou kunnen nemen..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:19

Tijdje geleden dat hier is gereageerd, maar mede door dit topic ben ik gestopt. Nu iets van 2 maanden, maar ga denk ik wel weer aan de pil beginnen. Ik merk niks qua humeur enzo en krijg meer pukkeltjes. :+ Mijn ongesteldheid had ik trouwens helemaal geen last van, lichter dan met pil, duurde maar 3 dagen in totaal en had 1 keer een héél klein beetje buikpijn wat iets van 2 minuten duurde ofzo. :D Mijn eisprong daarentegen voel ik wel heel erg en het houdt een dag aan. Echt als een steek die er de hele dag zit en als ik buk voel ik het nog erger. Heb dus meer last van mn eisprong dan van menstruatie. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:35

Ik dacht ook al lang na over stoppen, en ben 2 weken geleden gewoon gestopt. Heb 8 jaar de pik geslikt dus best een behoorlijke tijd. Ben benieuwd hoe m'n menstruatie weer op gang komt, en wanneer. Hoop iig niet dat ik de pukkels krijg die hiervoor genoemd werden!!
Waar ik wel heel veel last van heb is een heel onrustig gevoel van binnen... Ik zou het bijna willen bestempelen als zenuwachtig. Verder merk ik dat m'n emoties meer gaan spelen, hahaha ik vind andere mannen ineens heel aantrekkelijk (terwijl ik al lang een vriend heb). Niet dat ik daar iets mee doe, maar het is wel even nieuw voor me.
Hadden jullie hier ook last van?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:38

Als ik stop met de Diane 35 (die inmiddels anders heet) en weer aan de microgynon30 ga, verlies ik heel veel hoofdhaar en dat is geen gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:16

F_Orumster schreef:
Als ik stop met de Diane 35 (die inmiddels anders heet) en weer aan de microgynon30 ga, verlies ik heel veel hoofdhaar en dat is geen gezicht.

Oh wow ik wist niet dat dit ook kon!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:35

De microgynon heeft een anti-androgene werking. Mensen met teveel mannelijke hormonen kunnen haarverlies krijgen (daarom worden sommige mannen kaal, vaak hebben die overbeharing op rest vh lichaam). Ik wordt dus ook kaal, als ik die pil niet gebruik. Overbeharing valt achteraf gezien mee, al was ik het daar niet mee eens en heb ik vreselijk veel plaatsen laten IPL-en dus nu vooral kaal ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:56

Inmiddels ben ik ook weer sinds 2 weken aan de pil. Even een kort overzicht :') :
5 jaar geleden: begonnen met microgynon 20
na een aantal jaar veranderd in stediryl 30 ivm verzekering
3 maanden geleden gestopt
2 weken geleden begonnen met microgynon 20.

Effecten tot nu toe: gelukkig minder puistjes.. borsten lijken ieeeeeeeeeetsje groter /voller :# *\o/*
maar ook iedere dag buikpijn.. meestal in de ochtend en avond.
Mocht dit na de eerste stopweek nog steeds zijn ga ik toch weer terug naar de dok.

vriendin van me heeft een pil waar ze echt nergenssss last van heeft! weet de naam niet, maar de verpakking is roze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:17

F_Orumster schreef:
De microgynon heeft een anti-androgene werking. Mensen met teveel mannelijke hormonen kunnen haarverlies krijgen (daarom worden sommige mannen kaal, vaak hebben die overbeharing op rest vh lichaam). Ik wordt dus ook kaal, als ik die pil niet gebruik. Overbeharing valt achteraf gezien mee, al was ik het daar niet mee eens en heb ik vreselijk veel plaatsen laten IPL-en dus nu vooral kaal ;)

Ik kan dus echt een stuk behaarder worden nu ik gestopt ben?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:18

Correctie: microgynon moet diane35 zijn! Sorry!

Of jij er ook last van gaat krijgen, hangt er vanaf hoe jij met je beharing zat voor je de pil begon. Nam jij hem om die redenen?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 17-07-12 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:18

Rowdine: ik heb toen ik begon met de pil een hele slechte huid gehad, maar dat kwam niet terug toen ik begon ;)

Ivm vakantie was ik weer begonnen, maar wat een ellende zeg. Wispelturig, chagerijnig, stemmingswisselingen... Die pil komt er niet meer in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:29

Ik ben eigenlijk gewoon vanwege de eventuele seks en erge rugpijn tijdens m'n menstruatie. Ik ben wel vrij behaard vind ik... Als dag erger wordt ga ik direct weer aan de pil.

Oke doubtless! Thanks!!
Had niemand van jullie constant een zenuwachtig gevoel van binnen? Na het stoppen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:48

Rowdine schreef:
F_Orumster schreef:

Ik kan dus echt een stuk behaarder worden nu ik gestopt ben?

Hangt van persoon tot persoon af volgens mij :)
Maar ik heb ook meer last van haaruitval sinds ik gestopt ben!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:26

ik helemaal niet.
enige dus dat ik de eerste 2 dagen van mijn ongesteldheid wat duizelig ben,wat echt zooo irritant is, -O- maar ja.
verder geen extra pukkels,alleen als ik verkeerd eet ;)
voel me nog steeds goed,meer energie
en ik heb dus ongeveer 20 jaar de diane pil geslikt :j

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:39

Ben ook net sinds vorige week gestopt.
Vanaf mijn 19e aan de pil geweest, met tussenpozen 2 keer dat ik zwanger was.
Ik had vorig jaar tijdelijk een andere pil (goedkope vervanger aangesmeerd door de apotheek).
Daar had ik toch een last van.
Migraine, misselijk, depressief en op de koop toe ook nog ontstoken spataders, nee hoor kwam volgens de arts niet van die pil.
Heb toe mijn eigen weer teruggekregen en idd, alle klachten waren over.
Maar ben dus nu helemaal gestopt.
Ik slikte mercilon, en had voor de kinderen kwamen marvelon.
Daar werd ik ook ongelooflijk jankerig van.
Mercilon ook niet helemaal happy.
Ik heb nu al het idee, dat ik me iets beter voel, anders in mijn vel zit.
Hoop ook dat ik zo weer wat afval, ik werd tijdens het slikken vooral de laatste week zo opgeblazen, alleen buik dus, en in de stopweek zakte dat weer af.
Tijdens beide zwangerschappen ben ik namelijk maar 3 1/2 en 4 kilo aangekomen, en direct na de bevalling was ik zo'n 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap.
Mag nu wel weer gebeuren. Nou ja het afvallen dan, zwanger worden maar niet meer... :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:49

Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil... Heb em ruim 10 jaar geslikt en heb geen verschil gemerkt! Werd ook gewoon netjes ongestelt totdat ik zwanger raakte :7
Ik ben trouwens begonnen met de diane 35 en ben een aantal jaar geleden ook zonder problemen overgestapt op microgynon.