knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:37

Bedankt!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:24

@Nexthorse; Hoe is het nu met je en hoe is het gisteren gegaan??

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:29

Even gekopieerd uit een ander topic.
Alles is goed gegaan. Hij is vrij lang bezig geweest. Er waren heel veel verklevingen, schade aan bandjes, ontsteking in het kapsel, etc. Dat heeft hij allemaal weggehaald. Ook was er nog iets met een meniscusbandje, maar dat moet ik volgende keer nog navragen. Ook was de kraakbeenschade erger geworden. Hij heeft het nog wat opgeschoond. Maar daar moeten we met de volgende controle over overleggen, of daar is aan moet gebeuren. Dus dat is even afwachten.
Heb er wel een goed gevoel bij, dat ik het met deze orthopeed het een stuk beter kan krijgen.
Maar nu eerst maar bijkomen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:36

Zo, klinkt alsof het goed mis was daarbinnen nexthorse! Sterkte en lekker bijkomen!

Even nog een vraagje aan jou nexthorse; heb jij in het begin ook last gehad van bijwerkingen van de arthrotec? Ik zit nu al 2 dagen ziek thuis...

Voor morgen heb ik een afspraak bij de fysio, ik ben erg benieuwd..

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:41

Ja, er was/is van alles mis. Maar er wordt nu eindelijk aan een oplossing gewerkt!

Ik had in het begin ook last van de arthrotec, heel moe, hangerig, naar, geen trek. Ging na een weekje over.

Succes morgen alvast!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:46

Oke dankjewel, dan weet ik dus dat het een beetje ''normaal'' is. Nou heb ze maar 10 dagen, dus het word even doorzetten := Ik voel me gelukkig al een stuk beter als gister.

Heel fijn dat er nu naar een oplossing gewerkt word! Hoe lang gaat het bij jou nog ongeveer duren denk je?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:48

Er wordt in elk geval wel actie ondernomen Nexthorse! Hopelijk heeft het ook het gewenste effect voor in de toekomst. Voor nu lekker bijkomen en met goede moed weer revalideren naar de toekomst toe ;)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:06

Dankje, jipje_niekje.

Over een termijn durfde hij het nog niet te hebben. Eerst maar eens de eerste weken doorkomen en de eerste controle afwachten, dan zien we wel weer verder :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:14

Bij mij durven ze ook geen termijn te geven hoe lang het nog gaat duren..... Gisterenavond had ik een enorme knie, vanmorgen nog niet veel beter, dus ik had foto's gemaakt van beide momenten en die heb ik maar naar de arts gestuurd die mij geopereerd heeft of ik hiermee ook echt kan gaan optrainen zonder iets nog kapotter te maken als het al is..... Kreeg helaas een autoreply dat hij maandag pas weer aanwezig is, dus we leggen de poot maar weer braaf hoog en blijven voorzichtig toch maar doorbewegen. Morgen naar de fysio, ben ook erg benieuwd wat zij ervan vindt :o

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:57

Vervelend jipje_niekje! Hopelijk krijg je morgen een antwoord.
Wat zei je fysio erover?

Hoe is het verder met iedereen?

Ik ben gisteren weer voor het eerst sinds de operatie bij de fysio geweest, moet het van hem nu vooral heel rustig aan doen. Niet leuk om te horen wil meer ;) Maar het is voor een goed doel natuurlijk.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:00

Ik ben terug gegaan naar arcoxia, van arthrotec werd ik echt ziek.
Afgelopen vrijdag naar de fysio geweest. Het is een ander dan die ik had en zij gaat nog even met mijn oude fysio overleggen. Ik krijg donderdag wat meer duidelijkheid.

Oeh ja zuur is dat nexthorse! Maar houd je rustig, hoe sneller het hopelijk weer beter gaat!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:44

Vervelend iejoorr!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:07

Hoe gaat het nu bij jou Nexthorse? Kun je je nog rustig houden?

En Iejoorr, hopelijk voel je je nu weer beter!!

Ik mag vanaf morgen met mijn revalidatieplan gaan beginnen, ik ben ernstig benieuwd wat ze bedacht hebben :o Ik heb nogal een strak doel bedacht, wat wel haalbaar is volgens zowel de fysio als de arts, maar dan moet er ook niks meer tegen gaan zitten O:) O:) Dus ik ben benieuwd hoe zij erover denken dat ik tot dat doel kan komen :o

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:24

Jipje_niekje, wat fijn dat je morgen mag beginnen met revalideren! Heel veel succes alvast! Maar nu maak je me wel nieuwsgierig, wat is je doel?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:19

Ik blijf nog tot het einde van dit jaar (2/3? weken) stabiliteit oefenen bij de fysio.
6 januari krijg ik mijn eerste schockwave behandeling, in de hoop dat dat werkt. Daarnaast gaan we nog kijken hoe we het gaan doen, omdat ik wel moet blijven oefenen voor de stabiliteit.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:23

Iejoorr, hopelijk gaat de shockwave je helpen!! Ik hoor er erg veel wisselende verhalen over, maar hopelijk voor jou ook positief!

Nexthorse, hoe gaat het met jou nu?? Kun je je nog een beetje rustig houden??

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:29

Je hebt in ieder geval een plan, iejoorr!
Hopelijk gaat de shockwave helpen :)
Gaan ze dat toepassen op je pees van je knieschijf naar je onderbeen? Of ergens anders?

Jipje_niekje, hoe is de eerste keer gegaan?

Ik kan me met de dag minder goed koest houden. Ga nu 3x per week naar de fysio, dat is fijn. Thuis oefeningen ik ook minstens 2x per dag,. Wil zo snel mogelijk van 2 krukken naar 1.
Probeer mezelf nu te entertainment met films, heb een muts afgebreid, wat dingetjes voor in de kerstboom gemaakt, mijn moeder had van de weekend kleurplaat meegenomen :+ en vandaag ga ik maar eens beginnen aan de kerstkaarten.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:21

Weet ik eigenlijk niet. Ik denk in ieder geval de pees, dat is waar ze het over hadden. Maar de fysio die ik nu heb doet het niet zelf. Ik vind het wel spannend hoor, weet totaal niet wat ik kan verwachten :=

Hihi je hebt tijd om dingen te doen die je normaal niet zou doen. Weet je of je de goede kant op gaat? Ik hoop dat je snel naar 1 kruk kan, is toch wat makkelijker!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:23

Ernstig herkenbaar Nexthorse dat je je steeds minder goed kunt beheersen om koest te blijven, maar toch niet gaan overhaasten en daarmee overbelasten! Wel heel fijn dat je al 3x per week mag en kan trainen bij de fysio, gaat dat goed??

Ik ben woensdag voor mijn eerste trainingssessie geweest en vanmorgen voor de 2e keer. Ik vind het vooral enorm frustrerend, wetende waar ik vandaan kom qua training en hetgeen wat ik nu mag doen :o Verder kraakt het enorm en is de reactie die optreedt minstens zo enorm, van de arts moet ik me daar niet te veel op focussen en zolang hij na rust maar weer wat minder enorm wordt kan ik het achter wegen laten. Gisteren wel weer meer pijn gehad en dat was vanmorgen al niet geheel verdwenen en nu dus ook nog weer erger geworden..... Kortom, ik weet het allemaal nog niet zo. Stug vol blijven houden en doorgaan geloof ik maar :o

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:00

Ik word ook heel snel onzeker jipje_niekje, om wat je wel en niet mag voelen. Je kunt er natuurlijk niet in kijken!

En voor wat betreft het revalideren: heel herkenbaar, die frustratie. Over een paar weken gaat het hopelijk al een stukje beter!

Iejoorr, natuurlijk is dat spannend!

Ik probeer niets te forceren. Probeer wel zoveel mogelijk te oefenen, maar tot de grens.
Voor mij is het een voordeel en een nadeel dat ik al zo lang bij deze fysio kom. Hij kent me, en weet waar hij me in moet remmen. Hij heeft natuurlijk het beste met me voor.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:29

@ Iejoor: Succes met je shockwave, het is vooral heel pijnlijk op een beschadigde pees (sorry).
Maar heeft bij mij destijds wel geholpen, dus zeker het proberen waard.

@nexthorse: Goed dat je zo gedreven bent. Dat consequent oefenen heeft echt resultaat. Uiteindelijk ligt het eind resultaat groetendeels bij jezelf (mits er niet nog van alles aan de hand is natuurlijk) ;)

@Jipje_niekje: Krakende botten breken niet :D
Nee, ik snap dat je nog geen gevoel hebt of dit nu goed is of niet.
Voorzichtig aan maar.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:15

Mirranda hoe zit het met de pijn na de behandeling? Is dat goed te doen of moet ik rekening houden met een hele dag op de bank zitten?
Ik kan daar op internet ook niks over vinden namelijk.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:12

Na de behandeling heb je er geen pijn van. Het is juist de behandeling zelf die op een beschadigde pees heel pijnlijk kan zijn. Maar als het apparaat stopt is je pijn ook weg.
Ze beginnen altijd met een lage frequentie en naarmate je meer behandelingen krijgt wordt dat opgevoerd.
De pees kan dat steeds beter aan en je zult merken dat die pijn steeds beter te verdragen is.

Dus kiezen op elkaar en gaan :D

Ik had er echt wel baat bij en was na de behandelingen voor het eerst in anderhalf jaar na het ongeluk pijnvrij in een zwaar beschadigde pees.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:55

Mirranda, klinkt heel hoopgevend :D

Ik ben gisteren weer bij de fysio geweest. Heel hard mijn best gedaan, en mijn beste beentje voor gezet, mr als resultaat dat ik nu de kleine stukjes in huis met 1 krukken mag lopen. Vind ik zo fijn, want dan heb ik weer een hand vrij :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:03

Goedzo Nexthorse !
Errug prettig dat je dan zelf weer wat kan verplaatsen in huis (eten/drinken) en niet alles meer aan iemand hoeft te vragen.
Ik weet dat ik daar ook heel blij mee was ;)