Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Situation schreef:Het is zeker niet laconiek. Ik ben en voel me heel opgelucht. Ik denk niet dat ik er later nog spijt van ga krijgen, het voelt goed zo.
Sja, mijn relatie. Hij zal wel ff chagrijnig zijn de eerste paar weken. We komen hier wel doorheen. Ik zal het vast in een ruzie nog wel eens naar mijn hoofd geslingert krijgen, ben er allemaal op voorbereid.
Rinske schreef:Nemurin schreef:Er wordt gezegd dat zelfs met de pil nog een kans van 0,5% is dat je zwanger raakt, ja...
Ben jij net die 0,5% natuurlijk.
Niet als je er te laat mee start of er onzorgvuldig mee bent.
Sammie schreef:Toch interessant om te zien dat mensen een abortus proberen ‘goed’ te praten of te rechtvaardigen met opmerkingen als het is geen kindje het was nog in ontwikkeling het heeft geen gevoel, het is een klompje cellen etc. etc. Feitelijk gezien weten wij dat helemaal niet. Er zijn een paar grenzen/lijnen in de wet opgesteld, maar wanneer een gevoel of bewustzijn er daadwerkelijk is weten wij niet.
Abortus mag in Nederland, waar komt die ‘goedmaak’ praterij vandaan?
Yessy schreef:Mensen willen nu eenmaal graag voor zichzelf verantwoorden waarom iets de juiste keuze is. En een klompje cellen, sja dat is het de eerste paar dagen tot weken nu eenmaal. Hetzelfde geldt voor een statement als 'het kindje heeft nog geen gevoel'. Zolang een embryo geen ontwikkelde hersenen of zenuwcellen heeft, dan kan het ook geen gevoel hebben lijkt mij...
vuurneon schreef:Ik respecteer haar keuze, niets goed of fouts aan. Maar gewoon respect hebben voor de keuze en ik ben ook blij dat er een keuze mogelijk was
Nemurin schreef:Ja en bepaald medicijngebruik of ziekte (bv als je moet overgeven) maakt die kans ook veel groter natuurlijk. Maar uitgaand van juist gebruik is het 0,5% leerde ik altijd op school.
Edit: Ik heb inmiddels de reden ook even gelezen - jammer dat door een fout van de huisarts de pil niet beschikbaar was... en tja dan wordt het gevaarlijk!

Nemurin schreef:Dat heb ik ook gelezen, Rowdine, maar iedereen maakt fouten en ik denk wel dat TS dit nooit meer doet.
Maar het is voor TS al lastig genoeg geweest, denk ik zo. Je kunt iemand wel op zijn fouten blijven afrekenen, maar 1x zeggen en de les is ook al geleerd puur doordat deze situatie zich aandiende.
Nemurin schreef:Goed, dat is dan een foutje van mij geweest, en bij deze geef ik toe dat het misschien niet zo slim is geweest van TS. Maar ik blijf erbij dat niet iedereen alles in één keer perfect kan doen en dat TS hier heus wel van geleerd zal hebben en het niet meer doet.
In landen waar abortus niet mogelijk is, zijn overigens veel meer tienermoeders. Neem bv. de VS: daar zijn ze vooralsnog te preuts om seksuele voorlichting op scholen te geven (of op andere manieren) en zijn ze tegen dingen als abortus en euthanasie. Gevolg: hordes zwangere tienermeisjes, en dan kom je nog op tv ook.
Verder vind ik niet dat je TS verantwoordelijk mag stellen voor andermans kinderwensen, zoals ik al eerder heb gezegd. Willen de mensen die geen kinderen kunnen krijgen in hun pijn een ander ongelukkig maken door te zeggen dat abortus verboden moet worden? Willen die mensen dat echt op hun geweten hebben?
Ik zou dat niet kunnen.