Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:56

Sophie_midas schreef:
Ik vind helemaal niet dat je over dunne mensen wel opmerkingen mag maken en over dikke niet.. :n Allebei moet gewoon niet kunnen..

Toch denk ik dat mensen over het algemeen liever dun willen zijn dan dik, dun is mooi/gezond/sexy, dik is lelijk. Dat is toch de standaard. Als ik even uit mezelf praat, ik zou een moord doen voor een maatje 34-36. Ik hoor vaak klasgenootjes praten over dat ze kunnen eten wat ze willen maar geen gram aankomen. Daar ben ik stikjaloers op, geef ik eerlijk toe! Ik eet misschien de helft van wat zij eten maar zou nooit hun maat hebben. Dat is gewoon jaloersmakend, en dat lijkt me logisch.

Maargoed, daar komen veel opmerkingen denk ik toch vaak vandaan, een soort jaloezie. (al zouden ze nooit toegeven jaloers te zijn)

Ben het ermee eens dat allebei niet zou mogen maar waarom het ene dan compleet taboe is en het andere normaal dat is echt irritant... Ik ga nooit tegen een dikkere persoon zeggen: "seg, je zou dat taartje best niet eten want het ziet er niet naar uit dat je het nodig hebt" maar als ik dan een taartje weiger (ik heb daar gwn niet altijd zin in, dat gebeurt wel eens) hoef ik ook niet te horen: "Goh, je zou toch beter dat taartje eten want je zou het best kunnen gebruiken".

Vind het wel knap, dat je toegeeft dat je jaloers bent (en als je anderen zoveel ziet eten kan ik daar wel inkomen) want zoals je zelf al zegt er zijn er maar weinig die dat toegeven. Wel blij dat jij het niet vind kunnen van commentaar te geven :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:55

Skygirl schreef:
Neroo schreef:
Andere dooddoener; jaaa je hebt zo'n mooi gezichtje! (ehh is de rest lelijk dan :') )?

Zag van jou volgens mij laatst een foto van je figuur in een ander topic, maar vond je voor je gewicht nog wel mooi in verhouding hoor. :) dan vind ik het ook zeker niet lelijk als iemand zwaarder is. Alleen het is natuurlijk wel ongezonder, dus ben blij voor je dat het afvallen zo goed gaat!

Dat is mijn "geluk" nog altijd geweest. Heb flinke boezem, smalle taille en dan weer breed op de heupen.
Dat is anders dik dan dat iemand het alleen op de buik of benen bijvoorbeeld heeft!
Maar evengoed is het ongezond, dus is de knop omgegaan :)

En imo is uitstraling een stuk belangrijker dan uiterlijk :j, vind ik aantrekkelijker dan een knappe kop

Neroo

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:32

En ach, dik of dun, overal is d'r markt voor :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:01

Volgens mij worden zulke opmerkingen gemaakt, omdat mensen die ze maken het zien als 'een compliment' dat ze geven, alleen verpakt in een nare opmerking.
Maar eerlijk? Ik vind (vond) het altijd leuk als mensen opmerkingen maakten als anorexisch/mager. Ergens voel je dat dit toch uit een soort jaloezie voortkomt.
Misschien een beetje raar :+

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:31

Anorexia opmerkingen vond ik wat minder maar ik herken je gevoel er achter wel. Voelde me ook altijd eerder gevleid dan beledigd als iemand zegt van "neem nog een hapje, je kunt het hebben". Alleen als ze door gaan drammen dan slaat het om in beledigen of gewoon vervelend.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:42

Ja precies daar heb je gelijk in

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:51

unicorn_kiss schreef:
Volgens mij worden zulke opmerkingen gemaakt, omdat mensen die ze maken het zien als 'een compliment' dat ze geven, alleen verpakt in een nare opmerking.
Maar eerlijk? Ik vind (vond) het altijd leuk als mensen opmerkingen maakten als anorexisch/mager. Ergens voel je dat dit toch uit een soort jaloezie voortkomt.
Misschien een beetje raar :+

Nou, zo leuk vond ik het niet, omdat ik destijds best graag wat steviger was geweest!

Nu niet meer hoor, normaal gewicht. Ik kan nog steeds vrijwel alles eten maar zou ook niet graag meer willen aankomen, dus enigszins let ik nu wel op.
Doordat ik altijd alles kon eten (en dat ook echt deed en dus gewoon gewend ben geraakt ) kan ik maar moeilijk 1 koekje pakken. Meestal is een pak koekjes binnen 1 dag echt wel op. Een zak chips is ook lastig om dicht te laten of weer weg te leggen als ie eenmaal open is! :D

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:58

IMJ schreef:
unicorn_kiss schreef:

Een zak chips is ook lastig om dicht te laten of weer weg te leggen als ie eenmaal open is! :D

ff off topic :o

Dit schijnt te komen door een bepaalde E nummer waarin een stofje zit waardoor je de chips door wilt blijven eten. Had ik laatst op Radar of Kassa gezien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:59

Ik was gewoon verslaafd dus!!! _O-
Kon het niet helpen.. hebben koekjes, borrelnootjes, pinda's etc dat nr dan ook? :D

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:02

Hahaha dat zou ik niet weten. Maar die meneer die er uitleg over gaf had het wel over meerdere snacks dus wie weet.

Zou er een praatgroep voor verslaafden van junk food bestaan. Denk dat dit een groeiend probleem is haha ;).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:05

Dat we het erkennen is stap 1 he?

Ik zeg: een gat in de markt zo'n praatgroep! Oprichten die handel! :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:05

AnneJa schreef:
superlise schreef:
Inderdaad! Ik wordt er zó moe van, van het weekend nog gehoord dat ik ''ziekelijk dun ben'' en ja daar wordt ik echt niet blij van.. Eerlijk gezegd begint het me nu echt heel erg tegen te werken qua zelf vertrouwen. Maar ik kán gewoon niet dikker worden, het lukt niet, ik kan vreten wat ik wil maar ik blijf het zelfde. Mensen denken schijnbaar dat het leuk is om te horen dat je ''veel te dun bent'' ''wel énorm slank bent'' ''een scharminkel bent'' of je ''zo doormidden breekt'' en bóós dat ze worden als ik iemand 1x fatsig noem..

Klopt, je zelfvertrouwen wordt er inderdaad op de duur minder van... En dan ga je jezelf ook echt zien als een spriet, ik zou altijd graag wat meer figuur hebben... Maar ben er nu wel uit dat ik het wel goed vind zo :)

Ja, ze zeggen van mij ook altijd dat ik anorexia heb :?
Alleen omdat ik toevallig slank ben en er een roddel kwam dat ik maar 1 boterham per dag at (wat absoluut niet zo is, ik eet genoeg).
Wordt er zo moe van >.<

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:06

IMJ schreef:
Dat we het erkennen is stap 1 he?

Ik zeg: een gat in de markt zo'n praatgroep! Oprichten die handel! :D

Mee eens!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:12

Wamhorse schreef:
Hahaha dat zou ik niet weten. Maar die meneer die er uitleg over gaf had het wel over meerdere snacks dus wie weet.

Zou er een praatgroep voor verslaafden van junk food bestaan. Denk dat dit een groeiend probleem is haha ;).

letterlijk en figuurlijk een groeiend probleem inderdaad :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:13

Wamhorse schreef:
Dit schijnt te komen door een bepaalde E nummer waarin een stofje zit waardoor je de chips door wilt blijven eten. Had ik laatst op Radar of Kassa gezien.

MSG.( E 621) MSG is een smaakversterker. Of beter een smaakverbeteraar.
Het is het meest onderzochte E nummer en er zijn geen schadelijke bijwerkingen gevonden.

Zou ook niet best zijn want van nature komt het voor in Zeewier, tomaten, kaas (hoe ouder de kaas hoe meer er van nature inzit)

Het is verandwoordelijk voor de vijfde smaak die we kennen, umamie. Het is een hartige smaak die we heel erg lekker vinden....en daarom ga je er meer van eten. Het zit niet alleen op chips...het zit op bijna alles van hartig smaakt.(en kant en klaar is)

Je kent het ook als Vetsin.

Niet verslavend maar zo lekker....dat het bijna verslavend is ;)

Tros Radar kan je op de grote hoop roddel journalistiek gooien. Echt een heel slecht programma.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:19

IMJ schreef:
Ik was gewoon verslaafd dus!!! _O-
Kon het niet helpen.. hebben koekjes, borrelnootjes, pinda's etc dat nr dan ook? :D

Koekjes nee
Pinda's met een bepaald smaakje ja, gewoon gezoute pinda's niet
Borrelnootjes ja

Maar dus ook tomatenketchup. Daar is het niet aan toegevoegd maar in tomaat komt een hoge concentratie van dit lekkere stofje van nature voor.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:23

Gek, want toch ook daar kon ik niet vanaf blijven.. :+ en nog heeeel moeilijk trouwens. Moet een beetje ruggengraat tonen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:24

IMJ schreef:
Gek, want toch ook daar kon ik niet vanaf blijven.. :+ en nog heeeel moeilijk trouwens. Moet een beetje ruggengraat tonen :D

Nee, want het is heel erg lekker :9 :9 :9

Umamie is absoluut mijn lieverlingssmaak.

Pecorino en parmezaanse kaas...heeel veeel MSG (van nature dus he...niks toegevoegd....maar dat maakt niet uit...het stofje is indentiek.)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:25

Nou ja gezien dit topic, zal je naar alle waarschijnlijkheid ook wel vaak gehoord hebben "neem er nog een, je kan het hebben" (is kennelijk het meest gezegd tegen mensen aan dit topic te lezen). Dus wat let je ;)!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:26

Wamhorse schreef:
Nou ja gezien dit topic, zal je naar alle waarschijnlijkheid ook wel vaak gehoord hebben "neem er nog een, je kan het hebben" (is kennelijk het meest gezegd tegen mensen aan dit topic te lezen). Dus wat let je ;)!

:')
Niets }>

Ne, net gegeten...ook ik heb mijn grenzen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:29

Wamhorse schreef:

Ja, klopt! :j KON! :D
Nu ben ik normaal, niet meer dun dus -en 'normaal' klinkt hier idioot, als je niet normaal bent als je dun of dik bent, dat bedoel ik natuurlijk helemaal niet :) -.
Dus ja, ik wil graag zo blijven. Als ik nu zo eet als 6 jaar terug word ik toch echt wat zwaarder denk ik. En, ik vind het gewoon vreselijk ongezond! :j

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:32

Ja touche daar heb je gelijk in. Wou dat ik zoveel zelfbeheersing als jullie had.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:28

Je kon niet van de chips en andere zaken afblijven omdat de meesten onder ons koolhydraat verslaafd zijn :)