Sophie_midas schreef:Ik vind helemaal niet dat je over dunne mensen wel opmerkingen mag maken en over dikke niet..Allebei moet gewoon niet kunnen..
Toch denk ik dat mensen over het algemeen liever dun willen zijn dan dik, dun is mooi/gezond/sexy, dik is lelijk. Dat is toch de standaard. Als ik even uit mezelf praat, ik zou een moord doen voor een maatje 34-36. Ik hoor vaak klasgenootjes praten over dat ze kunnen eten wat ze willen maar geen gram aankomen. Daar ben ik stikjaloers op, geef ik eerlijk toe! Ik eet misschien de helft van wat zij eten maar zou nooit hun maat hebben. Dat is gewoon jaloersmakend, en dat lijkt me logisch.
Maargoed, daar komen veel opmerkingen denk ik toch vaak vandaan, een soort jaloezie. (al zouden ze nooit toegeven jaloers te zijn)
Ben het ermee eens dat allebei niet zou mogen maar waarom het ene dan compleet taboe is en het andere normaal dat is echt irritant... Ik ga nooit tegen een dikkere persoon zeggen: "seg, je zou dat taartje best niet eten want het ziet er niet naar uit dat je het nodig hebt" maar als ik dan een taartje weiger (ik heb daar gwn niet altijd zin in, dat gebeurt wel eens) hoef ik ook niet te horen: "Goh, je zou toch beter dat taartje eten want je zou het best kunnen gebruiken".
Vind het wel knap, dat je toegeeft dat je jaloers bent (en als je anderen zoveel ziet eten kan ik daar wel inkomen) want zoals je zelf al zegt er zijn er maar weinig die dat toegeven. Wel blij dat jij het niet vind kunnen van commentaar te geven
Allebei moet gewoon niet kunnen..
)?
dan vind ik het ook zeker niet lelijk als iemand zwaarder is. Alleen het is natuurlijk wel ongezonder, dus ben blij voor je dat het afvallen zo goed gaat!
!

.