Esther28 schreef:Maar mijn ervaring tot nu is moeders die in plain sight van het hele restaurant ongeneneerd de tiet dr uit hengelen en dr een jengelend kind aanhangen en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was voor het hele restaurant....
Moet dat nou zo respectloos omschreven worden? Echt ongelooflijk, die onverdraagzaamheid van sommige mensen...
Laat iedereen toch zijn eigen leven leiden en het geluk proberen te zoeken, op welke wijze dan ook. Natuurlijk moet je in een samenleving rekening met elkaar houden, maar als het voeden van een baby al als storend wordt ervaren zijn we met zijn allen toch wel heel diep gezonken. Ik begrijp dat het heel vervelend kan zijn om steeds te moeten uitleggen waarom je geen kinderen wilt, maar als je bij voorbaat al zo in de verdediging schiet houd je geen ruimte over voor een interessant gesprek. Veel mensen zullen de vraag misschien niet zo doordacht stellen, geef dan wel een doordacht antwoord.
Respect voor je keuzes zal je veel sneller krijgen als je iets rustig en neutraal uitlegt en wellicht doe je daarmee anderen ook een lol: De mensen die de vraag stelden zullen hem aan een volgende bewust kinderloze vrouw misschien niet meer zo ondoordacht stellen. Win-win situatie. Ik weet nog niet of ik kinderen wil. Gevoelsmatig wel, maar waar ik normaal altijd mijn gevoel volg weet ik niet of het wel goed is om dat wat kinderen betreft wel te doen. De wereld is zo hard (zoals dit topic wel weer bewijst), ik wil dit geen ander levend wezen aandoen... Ik zou me waarschijnlijk altijd zorgen maken omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan, of ik dan echt kan genieten van zo'n kindje weet ik niet.
Mijn vriend wil wel graag kinderen, dus we zien wel hoe het gaat lopen. We zijn ook nog niet zo lang samen, dus misschien gaat het wel sterker de ene of de andere kant op naarmate we langer bij elkaar zijn. Als ik dan wel besluit kinderen te willen en ze kan krijgen hoop ik wel dat ze op papa lijken, dan zijn ze iets beter bestand tegen de harde wereld dan mama.
'. Ik ben dan ook al 24 en heb de neiging om alle koffie en thee op te drinken... 

Heerlijk zulke ouders
Mn pa is net zo trots op zn paardenkleinkinders als op mn nichtje (kind van mn broertje).