ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:16

Esther28 schreef:
Maar mijn ervaring tot nu is moeders die in plain sight van het hele restaurant ongeneneerd de tiet dr uit hengelen en dr een jengelend kind aanhangen en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was voor het hele restaurant....

Moet dat nou zo respectloos omschreven worden? Echt ongelooflijk, die onverdraagzaamheid van sommige mensen... :n Laat iedereen toch zijn eigen leven leiden en het geluk proberen te zoeken, op welke wijze dan ook. Natuurlijk moet je in een samenleving rekening met elkaar houden, maar als het voeden van een baby al als storend wordt ervaren zijn we met zijn allen toch wel heel diep gezonken.

Ik begrijp dat het heel vervelend kan zijn om steeds te moeten uitleggen waarom je geen kinderen wilt, maar als je bij voorbaat al zo in de verdediging schiet houd je geen ruimte over voor een interessant gesprek. Veel mensen zullen de vraag misschien niet zo doordacht stellen, geef dan wel een doordacht antwoord. ;) Respect voor je keuzes zal je veel sneller krijgen als je iets rustig en neutraal uitlegt en wellicht doe je daarmee anderen ook een lol: De mensen die de vraag stelden zullen hem aan een volgende bewust kinderloze vrouw misschien niet meer zo ondoordacht stellen. Win-win situatie.

Ik weet nog niet of ik kinderen wil. Gevoelsmatig wel, maar waar ik normaal altijd mijn gevoel volg weet ik niet of het wel goed is om dat wat kinderen betreft wel te doen. De wereld is zo hard (zoals dit topic wel weer bewijst), ik wil dit geen ander levend wezen aandoen... Ik zou me waarschijnlijk altijd zorgen maken omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan, of ik dan echt kan genieten van zo'n kindje weet ik niet.
Mijn vriend wil wel graag kinderen, dus we zien wel hoe het gaat lopen. We zijn ook nog niet zo lang samen, dus misschien gaat het wel sterker de ene of de andere kant op naarmate we langer bij elkaar zijn. Als ik dan wel besluit kinderen te willen en ze kan krijgen hoop ik wel dat ze op papa lijken, dan zijn ze iets beter bestand tegen de harde wereld dan mama. :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:23

Frats schreef:
MiniMouse schreef:
Ik vind het prima als jij ze niet wilt....wat moet ik er meer van zeggen...
Maar de liefde voor een kind en van een kind is iets wat niet-ouders nooit kunnen begrijpen en dat is wel het mooiste wat er is.

Hoe weet jij dat dat het mooiste is wat er is? Jij kent het leven niet zonder kinderen op latere leeftijd. Bovendien is voor iedereen het mooiste weer wat anders.

Idd, ik vind rust het mooiste wat er is :P
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 06-01-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:24

Mijn moeder zegt altijd 'heerlijk dat je er bent en heerlijk dat je weer weggaat :') '. Ik ben dan ook al 24 en heb de neiging om alle koffie en thee op te drinken...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:26

Ben bijna 40, wil ook geen kinderen. Bevalt me prima. en idd altijd dat, het is het mooiste wat er is......

Ik vind niet gebonden zijn ook het mooiste wat er is. En de liefde voor me kat ook, das mijn kindje dan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:12

Babootje schreef:
Als ik het dus wel leuk vind, dan moet iedereen het wel leuk vinden toch?

:')

Ik vind het experiment te kostbaar om het erop te wagen. Mocht het per ongeluk zo lopen, dan schik ik me ernaar op een positieve manier, dat heb ik altijd gezegd. Maar zolang ik bewust de keuze kan maken komt er geen kind.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:15

Eerder in dit topic kwam trouwens voorbij dat ik het onderwerp in gesprekken zelf zou aansnijden, maar dit is totaal niet waar. Zoals ik eerder ook al heb gelezen; ik heb het liever ergens anders over omdat ik weet hoe mensen er over denken en er op reageren.
peppert schreef:
Ontken maar niet dat je een klap in je gezicht krijgt als je zelf moeite doet om zwanger te raken en t lukt niet en iemand anders komt langs om even te zeggen dat ze geen kinderen wilt. Dat bedoel ik er mee te zeggen, zo iemand, zeker als zij aan hormonen e.d. zit kan flink naar je uithalen.

En deze reactie vind ik totaal nergens op slaan. Als ik weet dat mensen proberen kinderen te krijgen en het niet lukt heb ik hier heel veel respect voor en vind dit echt heel erg rot. Als ze aan mij vragen wat ik van kinderen vind zal ik dan ontkennend reageren en proberen het onderwerp te veranderen. Maar als ze er over doorgaan kunnen ze toch mijn mening krijgen. En als ik daarvoor een klap in mijn gezicht krijg, ben ik bang dat dat toch een bitch fight wordt. :+ Rot dat zij geen kinderen kunnen krijgen en alle respect tegenover die mensen, maar respecteer mijn keuzes ook.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:24

@RedPassion
respect gaat 2 kanten op.
Huilende, spelende, schreeuwende, zogende kinderen horen niet in een restaurant thuis. Uitgezonderd de pannekoek restaurants ed.
Uit respect voor de andere gasten zorg je dat je kind gewoon aan tafel kan blijven zitten. Al dan niet met kleurtjes of game.
En dat er geen smakkende luier vol poepende en daardoor stinkende kinderen zijn.
Er is een keuze gemaakt voor kinderen. Daar hoort dan ook bij dat er dingen zijn die tien jaar niet zomaar kunnen.
En dat lijkt tegenwoordig onmogelijk.
Alles moet doorgaan. Ook als daarmee geen rekening wordt gehouden met andere.
En dan krijg je al snel respectloze anti kinderen argumenten.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:10

schrikdraad schreef:
Huilende, spelende, schreeuwende, zogende kinderen horen niet in een restaurant thuis. Uitgezonderd de pannekoek restaurants ed.
Uit respect voor de andere gasten zorg je dat je kind gewoon aan tafel kan blijven zitten. Al dan niet met kleurtjes of game.
En dat er geen smakkende luier vol poepende en daardoor stinkende kinderen zijn.
Er is een keuze gemaakt voor kinderen. Daar hoort dan ook bij dat er dingen zijn die tien jaar niet zomaar kunnen.

Wat een onzin, sorry :') Van een slapende baby in de maxicosi of de kinderwagen heeft geen enkele medeklant last. Als je weet dat je baby veel huilt, doe het dan niet. Als je weet dat je baby de hele avond slapend in die kinderwagenbak ligt, waarom niet?
Met voeden heb ik ook geen enkel probleem als het discreet gebeurt, en dat is prima mogelijk. Ik geloof niet dat er ooit iemand iets van gemerkt heeft als ik mijn baby in de draagdoek zat te voeden bij de Hema.
En een opgevoede peuter/kleuter kan ook best mee, met mijn vijfjarige heb ik tenminste nooit problemen. Die kletst lekker tegen degene op de stoel naast haar en speelt wat met haar vork en mes ('Hallo vork!' 'Hallo mes!' 'Hoe gaat het met jou?' 'Goed, en met jou? Heb je lepel gezien?' :'))

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:29

Kwanyin schreef:
Maar bij sommige vrouwen is dat instinct toch wel degelijk verloren, en zelfs na de bevalling kunnen ze geen moederliefde voelen. Hier in het topic staan ook al voorbeelden van vrouwen die openlijk toegeven "ik wou dat ik ze niet had gekregen", of die hun baby gewoon "die bleiter" noemen. Ik zou nooit het risico nemen zwanger te worden als je er niet 100% achter staat.

Helemaal mee eens, met de aanvulling dat je er niet alleen met je hart maar ook met je hoofd 100% achter moet staan. Helaas overstelpen de klepperende eierstokken vaak het "zou-je-het-nu-wel-doen?" Stemmetje. :o

Vaak neemt men kinderen om een leegte op te vullen, een relatie te lijmen, snel een tweede omdat het zo hoort, nog een omdat de klok doortikt (ookal kom je nu al nauwelijks rond of kan je de opvoeding van de eerste kids nauwelijks aan).

Termen als blehrkind schieten hier op bokt ook regelmatig voorbij en ik verbaas me vaak over hoe negatief mensen over hun kinderen praten. Het is absoluut niet zaligmakend om kinderen te hebben. Als je je leven niet volledig op orde hebt is het een enorme beproeving en relatietest.

Ik verbaas me echt over hoe makkelijk mensen over gaan op gezinsuitbreiding, ik heb meer begrip voor bewuste kinderloosheid.

xSCWx

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:37

Mooi gesproken odetteke :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:41

xSCWx schreef:
Mooi gesproken [***] :)

Ja, en dat met een baby van 12 weken oud op schoot _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:51

Ik ben 21 en moet er ook (nog) niet aan denken. Misschien sla ik ooit om, dat weet ik niet en sluit ik ook niet uit. Voor nu, en dat heb ik altijd al gedaan, zeg ik iig echt 'Néé'. Vriendlief wilt ze wel ooit, maar ik ga hem niks beloven :n

Sprak gister een collega, die zei; "Ja, ik wil wel kinderen. Zijn ouders en mijn ouders wonen in de buurt, dus dat is dan lekker makkelijk en hun zorg. Want tsja, je neemt kinderen toch wel voor hun, zíj willen toch kleinkinderen?!"
:=

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:00

Dreamy schreef:
Ik ben 21 en moet er ook (nog) niet aan denken. Misschien sla ik ooit om, dat weet ik niet en sluit ik ook niet uit. Voor nu, en dat heb ik altijd al gedaan, zeg ik iig echt 'Néé'. Vriendlief wilt ze wel ooit, maar ik ga hem niks beloven :n

Sprak gister een collega, die zei; "Ja, ik wil wel kinderen. Zijn ouders en mijn ouders wonen in de buurt, dus dat is dan lekker makkelijk en hun zorg. Want tsja, je neemt kinderen toch wel voor hun, zíj willen toch kleinkinderen?!"

Dit bedoel ik kinderen nemen en vervolgens ergens anders dumpen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:02

Frats schreef:
Dreamy schreef:

Dit bedoel ik kinderen nemen en vervolgens ergens anders dumpen.

Het gebeurd zoveel :\
Ik heb het vaak zat meegemaakt (heb opleiding Onderwijsassistente gedaan en heb nog op kinderdagverblijven gewerkt..), en het is best sneu wat je soms te horen krijgt :\

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 07:58

phormicola schreef:
Hoe zit het trouwens met jullie ouders?

Die vinden dat ik mijn eigen leven moet leiden zoals ik dat wil. Roep al vanaf mn 6e dat ik geen kinderen wil maar een paard en een poes, en zo geschiedde :D Heerlijk zulke ouders _/-\o_ Mn pa is net zo trots op zn paardenkleinkinders als op mn nichtje (kind van mn broertje).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:07

RedPassion schreef:
Esther28 schreef:
Maar mijn ervaring tot nu is moeders die in plain sight van het hele restaurant ongeneneerd de tiet dr uit hengelen en dr een jengelend kind aanhangen en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was voor het hele restaurant....

Moet dat nou zo respectloos omschreven worden? Echt ongelooflijk, die onverdraagzaamheid van sommige mensen... :n Laat iedereen toch zijn eigen leven leiden en het geluk proberen te zoeken, op welke wijze dan ook. Natuurlijk moet je in een samenleving rekening met elkaar houden, maar als het voeden van een baby al als storend wordt ervaren zijn we met zijn allen toch wel heel diep gezonken. Ik begrijp dat het heel vervelend kan zijn om steeds te moeten uitleggen waarom je geen kinderen wilt, maar als je bij voorbaat al zo in de verdediging schiet houd je geen ruimte over voor een interessant gesprek. Veel mensen zullen de vraag misschien niet zo doordacht stellen, geef dan wel een doordacht antwoord. ;) Respect voor je keuzes zal je veel sneller krijgen als je iets rustig en neutraal uitlegt en wellicht doe je daarmee anderen ook een lol: De mensen die de vraag stelden zullen hem aan een volgende bewust kinderloze vrouw misschien niet meer zo ondoordacht stellen. Win-win situatie.

Ik weet nog niet of ik kinderen wil. Gevoelsmatig wel, maar waar ik normaal altijd mijn gevoel volg weet ik niet of het wel goed is om dat wat kinderen betreft wel te doen. De wereld is zo hard (zoals dit topic wel weer bewijst), ik wil dit geen ander levend wezen aandoen... Ik zou me waarschijnlijk altijd zorgen maken omdat ik weet wat er allemaal mis kan gaan, of ik dan echt kan genieten van zo'n kindje weet ik niet.
Mijn vriend wil wel graag kinderen, dus we zien wel hoe het gaat lopen. We zijn ook nog niet zo lang samen, dus misschien gaat het wel sterker de ene of de andere kant op naarmate we langer bij elkaar zijn. Als ik dan wel besluit kinderen te willen en ze kan krijgen hoop ik wel dat ze op papa lijken, dan zijn ze iets beter bestand tegen de harde wereld dan mama. :+

Misschien was het niet zo subtiel omschreven, maar ik ben het wel daarmee eens.
Ik vind het ongepast om een kind te voeden in een restaurant, daar zitten veel mensen echt niet op te wachten.
Als ik in een restaurant zou zitten en ik zou zonder reden mijn borst tevoorschijn halen, zou ik er ook uitgezet worden en waarom.............omdat het ongepast is.
Dus ik als iemand die helemaal niks met kinderen heeft zou dit echt niet waarderen als iemand aan het tafeltje zijn kind gaat borstvoeden.
Het valt mij zowiezo op dat mensen met kinderen het al snel goed vinden als het om hun kinderen gaat.
Ik zie dit op mijn werk of als we zelf uit eten gaan, sommige kinderen zijn vreselijk en hun ouders vaak nog erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:57

schrikdraad schreef:
@RedPassion
respect gaat 2 kanten op.
En dat lijkt tegenwoordig onmogelijk.
Alles moet doorgaan. Ook als daarmee geen rekening wordt gehouden met andere.
En dan krijg je al snel respectloze anti kinderen argumenten.

Ik ben het wel met je eens, tenminste: Ik word er ook niet heel gelukkig van als ik tijdens een etentje geen gesprek meer kan voeren omdat schreeuwende kinderen dat onmogelijk maken. Ook daar geldt: Een beetje aanpassen en rekening houden met je medemens, ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en die zouden daar dus op moeten letten. Maar kinderen (mensen sowieso) zijn geen computers, zelfs bij de 'perfecte' opvoeders zullen er momenten voorkomen waarop een baby gaat huilen, een peuter een driftbui krijgt etc. etc. Dat is, voor mij, anders dan kinderen die constant lopen te klieren, daar kan ik me wel aan ergeren, maar dan eigenlijk vooral aan de ouders.

Het zou toch te zot zijn als je met een klein kind nooit meer ergens naartoe kan omdat anderen zich er aan storen? Tegenwoordig lijkt iedereen zich aan de kleinste dingen al te storen, misschien kunnen we beter met zijn allen binnen blijven en communiceren via computers. :+ En zelfs dan ergert iedereen zich. :+ Zonde van je tijd en energie hoor! Beter genieten van de dingen die wèl fijn zijn, van de vrijheid die je in dit land hebt om te doen wat je wilt, om de keuzes te maken die je wilt.

jesito schreef:
Ik vind het ongepast om een kind te voeden in een restaurant, daar zitten veel mensen echt niet op te wachten.
Als ik in een restaurant zou zitten en ik zou zonder reden mijn borst tevoorschijn halen, zou ik er ook uitgezet worden en waarom.............omdat het ongepast is.

Een baby voeden is toch niet 'je borst tevoorschijn halen zonder reden'? Zo'n kleintje moet nou eenmaal eten. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:25

Redpassion, je begrijpt echt wel wat ik bedoel en ik blijf erbij als ik aan het eten ben hoef ik het niet te zien.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:41

jesito schreef:
Redpassion, je begrijpt echt wel wat ik bedoel en ik blijf erbij als ik aan het eten ben hoef ik het niet te zien.

Dan kijk je de andere kant op :D :P

Ik erger mij ook aan schreeuwende, rond rennende kinderen in een restaurant. Maar ik erger mij ook aan kinderhaters met norse blikken aan een andere tafel als mijn kind zit te eten ( en ja, die zijn er ook! ).
Het is natuurlijk niet zo zwart wit als hier op bokt wordt afgeschilderd.
Als wij uit eten gaan, dan gaan wij vroeg ( 17 uur ) en niet naar een poepiesjiek restaurant, maar gewoon een gezellige vreetschuur.
Mijn kinderen zijn behoorlijk opgevoed, kunnen rustig blijven zitten en zijn niet jengelig. Maar het blijven kinderen en geen voorgeprogrammeerde robotten. En ik ga NIET thuis blijven omdat sommige mensen het vervelend vinden als mijn kinderen soms een brul geven.
Ik heb respect voor mensen die bewust kinderloos zijn, wil daar absoluut rekening mee houden, maar verwacht diezelfde respect richting mij en mijn kinderen terug. En dat mijn kind niet respectloos wordt besproken ( jengelig bleer kind, stomme blagen etc. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:13

jesito schreef:

Nou, niet echt. :) Ik begrijp echt niet waarom het ongepast zou zijn om een baby in het openbaar te voeden, zeker omdat het vaak heel discreet gebeurd.
Er zijn ook wel dingen die ik liever niet zie/hoor/ruik als ik aan het eten ben, maar ik denk niet dat je daar aan kan ontkomen als je uit eten gaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:28

Ik ga er ook echt niet naar zitten kijken, ben maar niet bang.
Ieder zijn mening!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:36

Limonade schreef:
jesito schreef:

Dan kijk je de andere kant op :D :P

Ik erger mij ook aan schreeuwende, rond rennende kinderen in een restaurant. Maar ik erger mij ook aan kinderhaters met norse blikken aan een andere tafel als mijn kind zit te eten ( en ja, die zijn er ook! ).
Het is natuurlijk niet zo zwart wit als hier op bokt wordt afgeschilderd.
Als wij uit eten gaan, dan gaan wij vroeg ( 17 uur ) en niet naar een poepiesjiek restaurant, maar gewoon een gezellige vreetschuur.
Mijn kinderen zijn behoorlijk opgevoed, kunnen rustig blijven zitten en zijn niet jengelig. Maar het blijven kinderen en geen voorgeprogrammeerde robotten. En ik ga NIET thuis blijven omdat sommige mensen het vervelend vinden als mijn kinderen soms een brul geven.
Ik heb respect voor mensen die bewust kinderloos zijn, wil daar absoluut rekening mee houden, maar verwacht diezelfde respect richting mij en mijn kinderen terug. En dat mijn kind niet respectloos wordt besproken ( jengelig bleer kind, stomme blagen etc. )

Precies! :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:45

Als jou kind zoals jij zegt soms een brul geeft word er ook niets negatiefs over gesproken.
Maar als jou kind jengelt, zeurt, bleert dan word het zo ook besproken.
Is dat dan respectloos of een reactie op de actie?

Voede iedereen maar discreet.
Gaf elk kind in een restaurant maar eens soms een brul.
Helaas is dat niet zo. En word zo ook het respect naar mensen zonder kinderen ook niet gerespecteerd.
Soms lijkt het wel als mensen kinderen krijgen ze zoveel gewenning krijgen aan irritant kinder gedrag dat ze niet meer door hebben dat het kind vaker brult dan af en toe eens.
Rekening houden met is niet alleen maar voor kindervrije. Andersom is ook wenselijk.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:01

schrikdraad schreef:
....Rekening houden met is niet alleen maar voor kindervrije. Andersom is ook wenselijk.

En daar heb je hem nou juist. Van de mensen zonder kinderen wordt veel meer verwacht zich aan te passen en rekening te houden met mensen die wel kinderen hebben dan andersom.
Ik snap dat een kind in een restaurant niet altijd stil zit, ik snap dat een kind zich neit altijd zal gedragen, daar zijn het tenslotte kinderen voor en dan is boodschappen doen en stilzitten in een restaurant heel vervelend natuurlijk, als kind zijnde.
Maar het is niet mijn keuze geweest om kinderen te 'krijgen', dus ben ik ook niet van plan mijn leven aan te passen aan kinderen.

Rekening met elkaar houden en begrip opbrengen is een heel ander verhaal, maar dat geldt voor beide kanten. :)

Zo kan ik me een halve rel bedenken over een topic waarin het bruidspaar vroeg hoe netjes in de kaart te kunnen zetten dat kinderen niet gewenst waren op die dag. Is het dan zo vreemd dat als mensen niets met kinderen hebben, ze op hun dag er ook geen kinderen bij willen?

Aan de andere kant heb ik in mijn omgeving absoluut niets om te klagen. Iedereen houdt rekening met elkaar, er wordt net zo hard met de kinderen rekening gehouden als met mijn en andermans dieren. Zowel prive als op het werk.

Laatst kwam er spontaan 3 gasten meer mee eten, waaronder dus 2 kids, het eten was al klaar en ik vroeg mij af of mijn lasagne wel kinderproof was :+ Terwijl de moeder/tante al zei dat ze gewoon moesten eten wat de pot schaft. Na een tijdje begonnen ze te stuiteren, en zijn ze in de tuin gaan spelen met het zwembad wat we nog hadden staan, hun oom deed mee. Hun flinke lol, wij nergens last van. :) Ik snap ook wel als ze een halve dag op sleeptouw zijn geweest dat ze er een beetje klaar mee zijn, ben zelf ook ooit kind geweest :+

Volgens mij is het 'probleem' op een forum altijd groter dan in 'het echte leven' ..
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 07-01-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:02

rebeltje schreef:
schrikdraad schreef:
....Rekening houden met is niet alleen maar voor kindervrije. Andersom is ook wenselijk.

En daar heb je hem nou juist. Van de mensen zonder kinderen wordt veel meer verwacht zich aan te passen en rekening te houden met mensen die wel kinderen hebben dan andersom.

Ja mooi. Mensen met kinderen krijgen voorrang in een bedrijf om vakantie te nemen. Mensen met kinderen krijgen kinderbijslag die de kinderloze betalen. Mensen met kinderen krijgen leuke speelveldjes voor de kids van ons belastinggeld. Wanneer komt er een keer iets voor wij kinderloze?