[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:05

Dat is toch alleen door het kraakbeen heen dat hij niet geschoten mag worden? Of geld dat voor alle gaatjes? Ik wil ook nog steeds een piercing maar kan bijna nergens tegen, alleen tegen goud.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:35

Tuurlijk mogen gewone gaatjes nog geschoten worden! :)
Echter raad ik piercen wel aan, na een 'foutje' toen mijn 2e oorbel (dus achter de normale) teveel naar voren geschoten was waardoor ie meteen opnieuw moest :roll: Auw.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:27

Heb zaterdag een D-ring door m'n piercing laten zetten. Hel! Deed bijna net zoveel pijn als het laten zetten. Ik riep op een gegeven moment: "Misschien toch maar geen D-ring." Het bochtje om is echt geen feest! Hij zit er nu wel door gelukkig, en het staat erg mooi! Zelfde kleur steentje als m'n navelpiercing, dus het matcht mooi!
De piercer wist me te vertellen dat vrijwel niemand meer D-ringen draagt. Hij wist niet waarom. Hij vindt het zelf ook mooier dan een gewone ring :)

Ik heb m'n piercing 3 maanden. Er zat titanium in, nu CS. Hij is wel een beetje van slag na het wisselen, maar Octenisept helpt me weer top *\o/* !

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:21

Van titanium naar CS wisselen.. oei.. Nou ja als je niet allergisch voor CS bent dan komt het wel goed maar ik zal het persoonlijk zelf nooit doen.

Ik draag zelf in mijn tepelpiercings D-ringen omdat ik dat erg fijn vind, alleen het bochtje inderdaad is beetje vervelend met inkrijgen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:28

Myryana schreef:
Van titanium naar CS wisselen.. oei.. Nou ja als je niet allergisch voor CS bent dan komt het wel goed maar ik zal het persoonlijk zelf nooit doen.

Ik draag zelf in mijn tepelpiercings D-ringen omdat ik dat erg fijn vind, alleen het bochtje inderdaad is beetje vervelend met inkrijgen.

Omdat er meer nikkel in zit?? Ik heb nl voor mn tong cs besteld en draag nu titanium.. Hoop dat ik er wel tegen kan. Ik heb wel cs in mn helix en navel, maar dat zegt zeker niet zo veel?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Draag in mijn navel al jaren CS, geen problemen mee :) Maar dacht dat het wellicht voor een piercing in geneesproces niet zo lekker is. Aan 1 kan komt er nu wat wit spul uit. Maar dat heb ik bij mn navel ook gehad en was met een paar dagen weer over.

Ik neem aan dat mijn vaste piercer wel weet wat hij doet :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Myryana schreef:

Het bochtje was hel. Deze haal ik er het eerstkomende half jaar ook niet uit. Hoop dat het minder zeer doet als ie helemaal genezen is!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:33

Ja inderdaad. Als je navel en helix niet lopen te kloten (dus geen pus etc) dan heb je kans dat je er niet allergisch voor bent en je het gewoon kunt dragen. Ik merkte gelijk aan mijn piercings als ik er CS in had, die begonnen dan te ontsteken en te klieren en met titanium of glas erin was het rustig. Bij mijn tongpiercing heb ik ALTIJD titanium in gehad omdat ik dat gewoon niet wilde riskeren.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:45

owkeej, bedankt voor je reactie. Ik kon geen titanium staafje vinden (ik heb een staafje met binnendraad besteld). Als ik merk dat ie gevoelig word dan moet ik hem er gewoon uithalen, hoe lang duurt het meestal voor je lichaam er op reageert? Ik heb hem nu 4 maanden dus genezen is ie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:48

Even nog een vraagje:

Ik wil volgende maand een navel en een industrial laten zetten, maar in de meivakantie (eind april dus) ga ik surflessen volgen... Is het verstandig om ze te laten zetten of kan ik beter wachten tot de winter? Aangezien zeewater en strakke kleding (wetsuit) funest is voor helende piercings...

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:16

Ik zou persoonlijk wachten vooral om wat je zelf aangeeft. Industrials zijn echt klote om te genezen en dan is het beter dat te doen als je niks raars gaat doen en navelpiercings kunnen ook lastig te genezen zijn.

Marietjj: Ik merkte meestal na een week ofzo dat ik een reactie erop kreeg (soms zelfs korter!) maar dat ligt een beetje aan je lichaam.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:41

Myryana schreef:
Ik zou persoonlijk wachten vooral om wat je zelf aangeeft. Industrials zijn echt klote om te genezen en dan is het beter dat te doen als je niks raars gaat doen en navelpiercings kunnen ook lastig te genezen zijn.

Marietjj: Ik merkte meestal na een week ofzo dat ik een reactie erop kreeg (soms zelfs korter!) maar dat ligt een beetje aan je lichaam.

Bedankt. Ik ga het proberen en als ik er niet tegen kan zal het wss een beetje gevoelig worden eerst. Dan haal ik hem er wel weer uit.
Weet iemand toevallig over in 10mm ergens anders titanium staafjes met binnendraad te bestellen zijn? Aop en crazy factory hebben ze niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:53

eefj33 schreef:
Ik wil volgende maand een navel en een industrial laten zetten, maar in de meivakantie (eind april dus) ga ik surflessen volgen... Is het verstandig om ze te laten zetten of kan ik beter wachten tot de winter? Aangezien zeewater en strakke kleding (wetsuit) funest is voor helende piercings...

Dan zou ik ook even ermee wachten :j Industrial geneest sowieso niet heel vlot, dus dan kan je het beter rustig aandoen daarna (die van mij was na 2 jaar echt helemaal genezen). En nieuwe navelpiercing in wetsuit lijkt me zo kort erop geen pretje :D

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:50

hoi, ik kom even binnenvallen :)
heeft hier iemand soms ervan met stretchen? ben nu begonnen met een houten spiraal van 2mm die er nu 2 weken inzit, alles gaat perfect, alhoewel ik op veel plaatsen lees dat hout niet zo goed zou zijn om te stretchen, aangezien het poreus is en de huid erin zou kunnen vastgroeien...
als alles goed gaat ga ik binnen een week of 2 over naar een 3mm :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:21

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:56

heb al honderden sites gelezen en ik ben nu écht verward! |o
sommigen zeggen ook dat acryl niet goed is, maar echt bijna 90% van alle tapers die je online kan kopen zijn hiervan gemaakt?
en hoelang moet je een taper/expander dan inhouden voor je wisselt voor een ander sieraad?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:57

Even voor de duidelijkheid. Tapers zijn geen sieraad, tapers zijn alleen te gebruiken om naar een andere maat te gaan maar je moet ze niet dagen als sieraad gaan dragen.

Sowieso geen acryl tapers gebruiken dat is echt heel slecht omdat het poreus is. Hier vind je, naast de acryle tapers ook stalen tapers. Ik raad je aan zoiets aan te schaffen: https://www.alloverpiercings.nl/categor ... stretching

Als ik stretchte met tapers dan deed ik dat in een avond, met wat jojoba olie/glijmiddel en dan voorzichtig stretchen. Als je veel weerstand voelt dan niet doorgaan maar dan wacht je met stretchen en probeer je het een andere avond nog een keer. Gewoon dan veel spelen met je plug zodat het wat losser wordt.

En heel belangrijk 1mm per keer stretchen en iig ong. 4 weken wachten tot je naar de volgende maat stretched

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:02

Ik heb een vraagje.
In Juni '11 heb ik een MicroDermal laten zetten in mn pols. Dingetje was prachtig gezet en nooit geen last van gehad. In december kom ik bij de piercer voor een nieuwe piercing en ze vraagt er nog naar. 'ja alles nog steeds goed'. Week later, ontsteking. Hoe die daar is gekomen is me nog steeds een raadsel. Maargoed, weer een week verder, ontsteking weg, maar helaas is 1 kant van het implantaat omhoog gaan staan (daar zat de ontsteking onder) en zo langzaamaan is hij uit gaan groeien, en heb ik besloten dat de piercer het eruit mocht halen.

Natuurlijk kriebelt het alweer een tijdje om een nieuwe piercing te laten zetten, en weer kom ik uit bij een MD. Nu de eigenlijke vraag: is het uitgroeien van mn eerste MD een voorbode voor de volgende? of is het echt per piercing afhankelijk?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:32

Het ligt ook een beetje aan de locatie waar je MD's zitten denk ik

Ik heb er in totaal 11 gehad en diegene die bij mijn wangbot zat die was altijd lief en is ook niet uitgegroeid (later wel uitgesneden door een arts maar goed). Die op mijn borstkas waren 1 jaar (of iets langer) heel lief en daarna gingen sommige uitgroeien/vervelend doen zodat ze eruit moesten.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:29

dat het geen sieraad is weet ik, mijn vraag was gewoon of tapers uit acryl echt zo slecht waren als men beweert, en hoelang je een taper moet inhouden, en daar heb ik nu een antwoord op, bedankt :)

edit: acryl wordt volgens mij enkel poreus als je er alcohol op doet... klopt dit?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:30

Over een uur mag ik voor mijn tongpiercing, pff ben echt wel nerveus, maar ik ga er gewoon voor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:47

Ik heb ook met acryl gestretcht, geen probleem van ondervonden hoor.

Stond dinsdag bij de shop voor een tongpiercing, waren de piercings niet geleverd :roll: sta je dan.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:55

en wat voor sieraad steek je dan in meteen na het stretchen? in de verse stretch dus? heb gelezen best glas of chirurgisch staal, maar dat zijn vaak double flared die je dan maar enkel in een genezen en 'soepele' stretch mag steken... sorry voor al mijn vragen, maar ik zie echt door het bos de bomen niet meer :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:57

Gewoon chirurgisch stalen tunnels deed ik tenminste, heb je zat van in single flared hoor. :j Glas ook trouwens, heb zelf ook een aantal glazen plugjes single flared.