Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:46

er zit een gat in mn EA trainings band :+ had gelukkig nog een reserve ding liggen....

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:19

heb nog niet echt t idee dat m'n lichaam veranderd.. niet qua gewicht, vet / spierverhouding of conditie...
vandaag dag 8 gedaan van 30 day challenge.. ging wel goed.. misschien wel te goed...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:15

Ik heb anderhalve week niet op de wii gesport, omdat ik erg veel aan het schaatsen was. Gisteren EA weer opgepakt (met de eerste gemiste training). Viel nog niet mee, kan toch merken dat ik daar andere spieren bij gebruik! Conditioneel was het wel goed te doen.

Mijn Myfitness coach is ook binnen, dus die ga ik vandaag eens uitproberen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:56

Ik heb net EA sports Active 2 gekocht (en natuurlijk uitgeprobeerd) vond het erg leuk! Net pas mijn eerste training gedaan. Heb het 9 weken programma ingesteld.
Maar hoe moet je precies dat elastiek vastmaken? Ik heb maar gewoon een knoopje gedaan? Kon geen handleiding daarvoor vinden :P

Heb ook de wii fit, vind dat spelletje dat je moet springen en ontwijken erg leuk en verder het hoelahoepen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:40

Uiteinde van de band door het handvat steken, vervolgens uiteinde om de band heen slaan, dan uiteinden door je net gemaakte slag heen steken (van boven naar beneden) en dan aantrekken. Als je begrijpt wat ik bedoel :+
Zorg ervoor dat je niet te veel band verspild met de knoop, want dan kom je in de knoop met oefeningen :Y)

Ergens in dit topic stond een link naar een pakket voor je balanceboard, met oa een stepverhoger. Ik kan die link alleen niet terug vinden. Heeft iemand die nog voor mij?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:55

Als ik het goed begrijp dus gewoon een normale knoop :P Ach het zit nu ook vast :)

Ik heb alleen wel het probleem dat vooral met de squads mijn bewegingen niet goed geregistreerd worden, dan moet ik echt op de grond liggen voor dat ding door heeft dat ik door mijn kniëen buig.. Sensoren zitten wel gewoon op de goede plek.. Is dit een bekend probleem? Anders ga ik ff terug naar de winkel

Ik weet verder ook niet die link voor het balanceboard omdat ik pas van de week hier binnen kwam vallen :P

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:39

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:01

*zit te kijken naar de prijs...*
stomme prijsstijgingen.. hij was 25 toen ik m kocht....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:35

Ik ben nog steeds fanatiek aan het ' My fitness coachen' :D Vind het leuker en intensiever dan Wii fit plus. :j
Ik doe nu dagelijks 30min. cardio en 30min. spier. En daarna nog een paar oefeningen met m'n vriend z'n gewichten :P Nu ongeveer 4kg. al kwijt. :) (wel in combinatie met een aardig streng dieet)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:19

Pff. ik vind het lastig om het zo weer op te pakken... Ik blijf het een beetje voor me uitschuiven. Leuk dat jullie zo fanatiek zijn :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:34

ik heb net ook weer een training gedaan op de wii (ea sports). daarvoor nog even just dance gedaan en wat highscores verbeterd!

ik ben alleen veel te weinig thuis nu om dat 9 weken programma te doen dus ik doe gewoon zo af en toe een training. (ben eigenlijk maar 1 dag in de week in mn kamer).
maar t is wel moeilijk om op die ene vrije dag dan te gaan sporten op de wii.
maar moet het echt vaker doen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:05

Ook hier weer net een pittige training achter de rug met EA sports. Hoe langer je met het programma werkt, hoe beter het lukt. Ik heb nu ook niet meer dat hij mijn beweging niet oppikt, kwam erachter dat het dan vaak toch een kwestie is van de oefening te snel uitvoeren. De meeste houdingen moet je even vasthouden tot je een 'ting' hoort, pas daarna weer omhoog komen. En ook de basishouding even vasthouden tot je 'ting' hoort.
Stepverhoger heb ik nog niet aangeschaft, vind de prijs toch nog even wat te hoog.

Zo meteen nog even wiifit test (eens kijken of er nou eindelijk ook wat kilootjes af zijn, zou toch wel leuk zijn ookal is het niet mijn doel) en dan nog even my fitness coach.

Hoe gaat het bij jullie?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:19

Dit heb ik nooit geweten... Misschien de EA toch ook weer eens proberen dan? Want ik heb hem juist weggelegd omdat ik zowat een sik kreeg van dat blijven hangen steeds :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:41

Dat had ik ook inderdaad, tot ik me op een gegeven moment af ging vragen waar die 'ting' elke keer voor stond. Het is ook maar een zacht tingetje, maar dan werkt het goed. De enige oefening die ik desondanks niet aan de praat krijg, is de plank met gestrekte arm. Poppetje gaat liggen en ondanks dat ik stil lig, komt ze elke keer meteen weer overeind >;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:58

Toch maar weer eens proberen dan, en het geluid wat harder zodat ik die ting niet kan missen :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:51

Het is hier tijd voor een feestje!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben fase 2 van de drie weken training door! Vanochtend was de eerste training van fase 3 en ook die heb ik overleefd (ternauwernood, dat wel :D). Als ik dan dit teruglees van 13 januari:
Lalidan schreef:
Wat ik trouwens bij EA merk, is dat het ineens wel héél snel opbouwd. Ik zit nu halverwege de 9weken training en ineens gaat hij dingen domweg verdubbelen! Daardoor hou ik het lang niet altijd vol en moet ik smokkelen. Beetje jammer, hoop dat het beter word als we weer wat verder op weg zijn.

Daarna ben ik helemaal opnieuw begonnen, want ik kwam fase 2 echt niet door. En nu ben ik zomaar ineens in fase 3!!

Ben ik trouwens de enige die nog netjes aan het sporten is? Het is hier zo rustig!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:39

Gefeliciteerd hoor :j
Ik sport rustig door, heb in Get In Shape nu de eerste (bronzen) beker weer binnen. Ben nog wel wat voorzichtig met m'n arm, maar we gaan langzaam weer vooruit.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:12

Nee nee , hier ook nog aan het sporten. Krijg het wel niet voor elkaar om het dagelijks te doen, maar ik vind wel dat het uitmaakt. Ik heb anders koude voeten als ik ga slapen en als ik op de wii heb gestaan heb ik dat niet :7
Vind de yoga leuk, maar ik ben eigenlijk al wat uitgekeken op de andere oefeningen, vind ze niet zwaar genoeg. Enkel het hoelahoepen krijgt me flink aan het zweten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:01

Hier ernstig grote frustratie alom. Mijn arme sportspoppetje brak zowat haar benen tijdens zowel het hardlopen, de kick-ups als bij de hoge knie, zo erg was ze aan het strompelen. Bijkomend nadeel was dat ik me een ongeluk rende, maar het poppetje maar bleef stilstaan.
Omdat ik dacht dat het aan de beensensor lag en reparatie 6-8 week gaat duren, besloten het spel nogmaals aan te schaffen. Ik vind het zo'n fijn spel en ik ben eindelijk fanatiek aan het sporten, om nou 6-8 week niks te doen zag ik niet zitten. Ik weet niet of ik dan de moed kan vinden nogmaals opnieuw te beginnen, het opbouwen gaat hier al zo moeizaam. Dus dan maar opnieuw aanschaffen en als de andere gerepareerd is, eentje weer verkopen.
Maar helaas, het probleem blijft. Zowel met de nieuwe beensensor als met de nieuwe USBstick. Andere bewegingen worden wel geregistreerd, hoewel hij vaker hapert. Maar zo is het sporten niet te doen.

Ik weet even niet wat te doen, iemand nog tips om dit op te lossen? Of een ander iets wat echt soortgelijk is? Ik heb namelijk al my fitnesscoach dance workout, maar mis daarin toch kracht training en balans, is toch meer cardio. Daarnaast heb ik de 10 minute solution, maar ook daarin mis ik krachttraining. En daarnaast mis ik toch een opbouw, wat je met het negen weken schema van EA wel hebt. Zelf trainingen samenstellen ben ik toch niet zo goed in merk ik.

Dus, wie heeft er goede ideeën, hetzij om het probleem op te lossen, hetzij voor wat anders. Had laatst al bedacht dat er net als een videotheek ook een wii-o-theek zou moeten zijn, zodat je spellen eerst uit kan proberen voor je ze koopt......

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:58

bij mij ligt het sporten met de wii een beetje stil omdat mijn wii momenteel in een doos is ingepakt want ik verhuis binnenkort van kamer (ik wissel met mijn zus) op die kamer ga ik meer plek hebben om te "sporten"
vanaf ik verandert ben van kamer ga ik weer van start met ea sports active 2

zijn er nog leuke, gelijkaardige spelletjes?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:59

eigenlijks moet ik nu leren voor een tentamen. maar ik denk dat ik zo een dance workout ga doen, en dan lekker op de bank kruip met een boek. om toch weer wat te gaan sporten. Balen lalidan.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:25

wii zumba 2 is erg leuk en fanatiek! echt een aanrader.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:29

ben weer aan het golfen geslagen op de wii....... pffffff, vermoeiend zeg......... :(

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:08

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:36

Die laatste link lijkt op wat ik in kunststof heb. Lijkt me ook een stuk veiliger dan de eerste link, met de pootjes in uitgefreezde holtes.
Gelukkig trof ik hem bij de Outlet-shop van Neckermann, voor 12 euro kon ik niet zonder zitten :)