douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:24

Ben trouwens wel mn bed spontaan gaan verschonen naar dit topic.
En wezen douchen. En zo maar even een was erin :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:25

Sabinee__ schreef:
Ben benieuwd of dat veranderd na je beeb :D . Ivm met je hormonen e.d.

Als dit topic dan nog actief is laat ik het je horen.
Vooralsnog weinig verschil. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:25

Ik vraag me serieus af wat er precies vies is aan een handdoek waarmee je wat waterdruppels van je huid hebt geveegd? Ik doe ook 2x met een handdoek, die hang ik na gebruik even over de radiator en dan is ie weer fijn droog of als het mooi weer is even buiten ophangen :)
Er heeft alleen maar wat water aan gezeten, dus wat er onhygienisch aan is zou ik écht niet weten :n

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:28

Iris82 schreef:
Sabinee__ schreef:
Ben benieuwd of dat veranderd na je beeb :D . Ivm met je hormonen e.d.

Als dit topic dan nog actief is laat ik het je horen.
Vooralsnog weinig verschil. :)

Citaat:
Vele zwangere vrouwen ervaren dat hun haardos dikker, glansrijker en volumineuzer wordt en tevens zien ze dat hun nagels groeien en sterker worden. Er zijn er ook veel die de andere kant van de medaille ervaren. Haar dat droog wordt, breekt en uitvalt zijn veel gehoorde klachten van zwangere vrouwen. Dan is er de veelvuldige klacht over haaruitval. Dit gebeurt meestal niet tijdens, maar na de zwangerschap.

:= .
Nog meer redenen voor mij om niet zwanger te worden, haha

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:44

Vjestagirl schreef:
Ik vind dit echt grappig. Stel, iedere-dag-schone-handdoek-dames, puur hypothetisch: je krijg n vriend wiens ouders het niet goed vinden dat je iedere keer een schone handdoek pakt. Of die op zichzelf woont en die 1 handdoek per week voldoende vindt en ook niet van plan is voor jou meer te gaan wassen, wat doe je dan?

Ik ben gewoon nieuwschierig, vind dit grappig...

aanbieden dat ik ook weet hoe een wasmachine werkt ? :')
en anders zelf meenemen :+ en als tie dicht bij woont...volgende dag lekker thuis douche :Y)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:48

Iris82 schreef:
MamboBeach schreef:
Vind ik niet raar! :D

Wellicht ga ik niet zo snel over mn nek. :+

Dat zal het zijn. :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:50

Elke keer als ik weer even in dit topic lees krijg ik gewoon zin om te douchen :')

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:51

ik douche om de dag, soms op de dag ertussen was ik wel mijn haar sochtends omdat het dan niet zit bijvoorbeeld.
ik ga nooit met nat haar slapen want ik had een vochtig kussen
ik gebruik altijd zon fluf (zon soort ronde spons achtig zal k maar zeggen)
want daar wordt mijn huidje lekker zacht van :j
ik douche altijd met lauw tot warm water. ik kan niet tegen HEET douchen!!! bah.

ohja en ik heb nooit zin om te douchen, maar als ik er eenmaal onder sta is het wel lekker :P

ik gebruik elke douche beurt 2 schone handdoeken. 1 voor mn haar (dat erg lang is, vandaar) en 1 voor mn body!
Laatst bijgewerkt door laura_power op 30-10-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:51

Vjestagirl schreef:
Ik vind dit echt grappig. Stel, iedere-dag-schone-handdoek-dames, puur hypothetisch: je krijg n vriend wiens ouders het niet goed vinden dat je iedere keer een schone handdoek pakt. Of die op zichzelf woont en die 1 handdoek per week voldoende vindt en ook niet van plan is voor jou meer te gaan wassen, wat doe je dan?

Ik ben gewoon nieuwschierig, vind dit grappig...

Dan pak ik toch een schone handdoek! :D

Nieuwsgierig ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:55

Ik vind douchen nooit zo leuk, omdat je dan precies voor de helft onder de straal staat en voor de helft erbuiten. Als je samen doucht is het al helemaal een ramp. Ik wil het lekker warm hebben :P

Douchepuff gebruik ik wel, maar dat is omdat je dan veeeeeel schuim krijgt voor een beetje zeep :)

Moet trouwens wel altijd een handdoek voor m'n haar en een handdoek voor m'n lichaam. Bij m'n vriend lukt dat niet (neem ik handdoek van mezelf ook mee :P).. Ik kan me niet afdrogen terwijl er allemaal water uit mijn haar komt..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:28

Komtie:

* Ik douche vet warm.
* Ik leg 2 handdoeken klaar + 1 washandje, schoon ondergoed, en meestal omdat ik 's avonds douche, mn trainingspak.

* Shampoo (Syoss, herball, andrélon ), laat ik even intrekken, spoel ik uit.
* Conditioner in mijn haar smeren, 1 van de zelfde merken als hierboven.
Dit omdat ik lang haar heb en er anders niet lekker door kom.

* Ondertussen dat mijn conditioner intrekt, pak ik mijn washandje, die leg ik OP mijn hand, gewoonweg omdat ik geen zin heb om mijn hand erin te doen, net als sommigen hier gewoon een hand gebruiken.

* Dan spoel ik alles af en kam ik mijn conditioner uit mijn haar onder de douche.

* Droog mijn gezicht af en mijn kin / keel met een kleine handdoek die ik vervolgens om mijn haar knoop .
Met een grote handdoek droog ik me af.

* Daarna wrijf ik eventueel mijn make-up onder mijn ogen weg.

*Kleed me aan en klaar.

Mijn haar zit ongeveer een half uur in de handdoek.
Ik borstel het dan uit, gooi er een staart in en of ik nu met nat of droog haar slaap maakt mij geen fluit uit :D

O,ja en douche bijna elke avond want ik ben veel en lang op stal.
Vooral als ik 's avonds weg moet vind ik het wel fijn om F&F te zijn :j .
Ik gebruikt niet elke keer shampoo, maar wel conditioner omdat ik dan geen ruzie met mijn haar heb.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 30-10-11 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:30

Mensen die om de dag douchen:
Wat doe je dat dan de dag, dat je niet douched?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:34

Aan de wastafel?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:34

mika11 schreef:
Mensen die om de dag douchen:
Wat doe je dat dan de dag, dat je niet douched?

"Vroeger" mocht ik niet elke dag douchen van mijn ouders, dat was onzin.
Ik moest me die dag maar gewoon 'goed wassen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:42

Mijn pa die vond het toch zo leuk he, toen ik in groep 7 zat of zo en ineens spontaan elke avond het liefste 3 kwartier ging douchen! Zat ie tegen iedereen 'ja daar geniet ze zo van'. Hahahaha :)). Maar het maakt hem niet zoveel uit hoe veel en hoelang ik douche eigenlijk. Tenzij hij op de badkamer moet zijn. Maar we zijn allemaal wel lange douchers geloof ik thuis!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:44

MamboBeach schreef:
Nieuwsgierig ;)

Got it! ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:53

Mijn pa en ma vonden het nooit leuk, ik douch(te) ook altijd zo lang!
drie kwartier, een uur soms anderhalf uur, HEERLIJK..
Als ze thuis waren kreeg ik een koude douche waarbij ik bleef staan/zitten..
Gebonk en geschreeuw:')

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:56

Ik gebruik ook nooit een washandje oid om mezelf in te zepen, doe ik ook altijd gewoon met mijn hand :') Sommige mensen schijnen dat inderdaad raar te vinden haha.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:01

Ik vind het niet raar als mensen geen washandje gebruiken, alleen gebruik ik zelf liever wél een washand ;) maar zo kan ik er ook niet tegen om mijn gezicht onder de straal te doen :=

Vroeger was het heel normaal om om de dag te douchen en me dus inderdaad die andere dag gewoon goed bij de wasbak te wassen. Nu werk ik met leerlingen van tussen de 16 en 28 jaar oud, ik vind dan dat ik het echt niet kan maken om ergens anders naar te ruiken dan mijn deo, parfum en wasmiddel ;) ik heb ook altijd pepermunt en tandpasta en tandenborstel bij me. Je kan het simpelweg niet maken om te stinken ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:02

wij kregen letterlijk een koude douche als we er te lang onder stonden, dan draaiden zij in de keuken de hete kraan open en hadden wij koud water ;)

Ben niet vies van mezelf, dus ook niet van mijn handdoeken :D

Wat ik dan wel weer raar vind, is dat mensen die hun eigen handdoek vies vinden, zelf vervolgens zitten in de douche.Tenzij je iedere keer voor het douchen de vloer boent en goed afspoeld, is dat toch veel viezer dan je eigen handdoek?
Of gebruiken jullie daar een douchestoeltje voor? Maar zit dan vervolgens iedereen uit het gezin op diezelfde stoel met zn blote kont?

als je trouwens een lekker ruikend wasmiddel gebruikt en gewoon deo gebruikt, is de kans dat je stinkt volgens mij sowieso niet zo groot?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:09

douchen zonder washandje kan ik echt niet, heerlijk dat ding door je gezicht :P
rare douchegewoonte die ik heb ontwikkeld als koukleum eerste klas,straal laten lopen tijdens afdrogen. kan het niet laten :oo ermoet en zal warm water lang mijn been blijven lopen, alles droog danpas uit en benen drogen ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:17

Zitten in de douche vind ik viiiieeess!!! Ik heb een tijdje op een krukje moeten zitten tijdens het douchen toen ik om de haverklap omviel, maar ik vond het niet echt prettig ofzo. :r

Oh en wat diegene boven mij heeft heb ik andersom; direct na het douchen de badkamer deur open; an word ik goed droog :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:23

Ik douche elke dag en ik vind het ook raar om m'n haar niet te wassen, maar inderdaad, elke dag is ook weer zo wat :+
Dus soms maak ik m'n haar alleen nat ofzo.
Vroeger droogde ik me ook nooit af, deed gewoon m'n badjas aan. Maar ik ben met toch maar weer af gaan drogen.
Washandjes gebruik ik nooit en een douchekop die je gewoon van de standaard af kan nemen is wel zo fijn :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:26

Ik douche áltijd voor het slapen gaan. Ik gebruik geen washandjes. Ik gebruik elke dag een schone handdoek. En ik was niet elke dag mijn haar, is niet goed.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:35

Sheran schreef:
van mij mag mijn huidvet lekker blijven zitten :)

bij mij ook :') graag zelfs.. mn huid is nu al kurkdroog.. als ik dat beetje huidvet wat ik aanmaak ook nog er af ga schrobben..

mijn haar was ik trouwens ong 2 keer in de week.
ligt er een beetje aan of ik ook nog ga paardrijden en of ik in een werk weekend heb of niet.

wat trouwens ook een ritueeltje is: vlak voor het uitgaan gaan douchen. en dan met mn half natte haar op de fiets (wel in een vlecht, anders is het ook te koud en dan droogt het te snel op). Als je dan lekker staat te feesten, tussen al die warme bezwete lichamen, dat je dan af en toe nog je eigen fris gewassen haar ruikt. kan geen deo of parfum tegen op.
en mocht er iemand perongeluk bier oid over mn haar morsen, dan ruik je geen bier, maar vooral shampoo :D (als het dan weer vochtig wordt door dat bier dan ruik je de shampoo nog sterker). heerlijk!
En volgens mij ben ik niet de enige die dat vind.. gebeurd zeer regelmatig dat ik er positieve opmerkingen over krijg. lijkt wel een soort magneet voor het mannelijke geslacht, sommige rusten ook niet voordat ze mn shampoo geraden hebben :P