Confronterend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:28

Sani schreef:
wat een goede planning. :) Herkeuring APK? Gaat je blikkie erdoor komen?

Mijne was ongeveer:
8:30 2 boterhammen met boterhamworst en kaas
9:40 mandarijn
14:15 3 boterhammen ham-kaas ( tosti )
15:45 banaan
18:00 aardappels, witte bonen in t. saus ( :r ) en vlees
En dan vanavond eet ik een appel en een eierkoek. Of alleen de appel, ligt er even aan. _O-

Drinken over de gehele dag water, cola zero en vanochtend M&F 1 glas en vanmiddag ook.

Ik had een extreem late lunch. :\

Op zich niet slecht san, maar eet idd beter/gezonder broodbeleg. en tosti's zijn volgens ook niet heel gezond :')
en drinken he, heeeeel veel drinken (al houd ik mij daar ook niet aan :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:06

Of je nou een boterham met ham en kaas eet zo of die in de tosti ijzer stopt en er een tosti van maakt, is even gezond.. Alleen de sauzen maken het slechter. En daarbij is ham en kaas sowieso niet al te mager broodbeleg natuurlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:43

Simon1234 schreef:
Haha, ja, maar jij kent haar wel?

Yep en we gaan op dezelfde manier met onze problemen om. Alleen kan Nans dat iets beter dan ik :+

Simon(e) dit slaat kant noch wal.

...

Ik ben zo boos dat ik niet eens uit mn woorden kom. Vind het schandalig dat je zulk soort dingen in het topic zet. Echt, ongelofelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:32

Simon1234 schreef:
Haha, ja, maar jij kent haar wel? Ik geef helemaal geen negatieve kritiek. Zij verdraaide in eerste instantie haar woorden naar mij toe; ik zag iets anders?!!? Ik heb gisteren alleen in priveberichten nog met haar "gesproken", daarin gaf zij mij gisteren gelijk. Ze vertelde dat haar eetprobleem daaruit voortkwam.

Maar als jij haar zo goed kent dan moet je dat toch weten?

Leer nu eens goed lezen. Wie probeert hier nu vervelend naar iemand toe te doen? Daar ben jij mede debet aan. Ik ben benieuwd of je dat in het echt ook kan. Bedoel je zo te kunnen verwoorden, zoals je het hier tracht te doen.

He, maar ik stop ermee. Als jullie dat nu ook doen en gewoon niet op mij reageren, dan reageer ik ook niet op jullie. Oke? Succes ermee, want je bent nu zelf sensatie aan het zoeken, maar dat had je niet door? Je had mij namelijk ook een PB'tje kunnen sturen. Maar je wil ook bijval en aandacht. Nogmaals succes ermee. Doei!

wat ben jij een eigenwijs!

Ik herken helemaal niets van wat jij schrijft in de berichten van Nanne, en ik vind je ook hard en dwingend in je formuleringen.
Ik denk dat je teveel bezig bent met één bepaalde situatie op TS te projecteren (tunnelvisie). En het is goed dat je jouw visie wil delen, en daarmee TS probeert te helpen. Maar 't zou effectiever zijn als je wat meer ruimte over zou laten voor TS haar eigen idee over haar eigen problemen...
Wilde ik toch even zeggen............ Want zelfs bij mij, ging de haren een beetje overeind staan bij het lezen van je berichten!!!

MightyJoe

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:44

Hoe is je planning vandaag Nanne? :)

Mijne is vandaag dit. Is het genoeg denk je?

O: kellogs all bran met optime yoghurt + optimel chocomelk
T: appel
L: 3 volkoren boterhammen met ham/20+kaas
T: banaan of kiwi
D: kant en klare AH lasagne
T: cup a soupje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:07

Rebeccaa schreef:
Of je nou een boterham met ham en kaas eet zo of die in de tosti ijzer stopt en er een tosti van maakt, is even gezond.. Alleen de sauzen maken het slechter. En daarbij is ham en kaas sowieso niet al te mager broodbeleg natuurlijk.

Oh dat wist ik niet :')

Dacht dat het laten smelten van die kaas erjuist voor zorgde dat het slechter werd... Weer wat geleerd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:49

Nou ja.. volgens mij lijkt het dan alleen maar vetter? Ik vind gesmolten kaas ook altijd heel erg vet er uitzien, maar in principe is het even vet als gewone kaas toch.. Een stokbrood dat je in de oven stopt is toch ook even ongezond/gezond als een stokbrood dat je niet in de oven stopt? O:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:57

Vet zit er gewoon al in.. alleen dan komt het eruit dus dan zie je het :Y)
Kaas is een ontzettend vet product, maar o zo lekker :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:05

ik maak altijd mijn tostis met 20+ kaas :P net zo lekker en stuk minder vet

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:27

MightyJoe schreef:
ik maak altijd mijn tostis met 20+ kaas :P net zo lekker en stuk minder vet

True :D
Al vind ik 20+ kaas wel minder lekker :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:16

Rebeccaa schreef:
Nou ja.. volgens mij lijkt het dan alleen maar vetter? Ik vind gesmolten kaas ook altijd heel erg vet er uitzien, maar in principe is het even vet als gewone kaas toch.. Een stokbrood dat je in de oven stopt is toch ook even ongezond/gezond als een stokbrood dat je niet in de oven stopt? O:)

_O- ja das waar, zal wel weer 1 van mn rare gedachtenkronkels zijn geweest...

Weer wat geleerd :D Gewoon tosti's maken zonder de saus en met 20+ kaas...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:30

Anoli schreef:
_O- ja das waar, zal wel weer 1 van mn rare gedachtenkronkels zijn geweest...

Weer wat geleerd :D Gewoon tosti's maken zonder de saus en met 20+ kaas...

Toch niet helemaal waar:
Citaat:
nee de calorieën veranderen niet, het percentage wel, als je een tosti bakt,verwarmt verdampt er een heleboel water en komen er meer afvalstoffen in je voeding hierdoor is een tosti slechter dan een boterham met kaas.

Ook zijn de vetten in de kaas door het opwarmen beter opneembaar in de maag dus ook weer slechter.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:36

De een zegt dat het wel slechter is en de ander zegt dat het niet uit maakt. Op elke site staat het anders dus echt duidelijkheid is er niet over :P

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:37

Volgens mij klopt het niet hoor Iris82..

Citaat:
Maar krijgt kaas dan spontaan meer calorieën als je het verwarmt? Of is het slechter als je het brood roostert? Op het internet surf ik een beetje rond, maar daar staan veel tegenstrijdige verhalen. Ik besluit het voedingscentrum te bellen.

Ieneke Volkers vertelt me dat het antwoord simpel is: nee. “Twee boterhammen met ham en kaas hebben precies dezelfde voedingswaarden dan deze boterhammen uit een tosti-ijzer. Misschien lijkt gesmolten kaas vetter, maar dat is absoluut niet zo.”

Waarom denken zoveel mensen dit dan? Misschien omdat het ‘machtiger’ is dan een gewone dubbele boterham met ham en kaas. Of misschien neem je meestal maar één sneetje brood en een tosti bestaat uit twee sneetjes. En, wat ik zelf doe, ik besmeer de sneetjes brood aan de buitenkant met boter. Dat betekent natuurlijk wél meer calorieën. Maar dat heeft dus te maken met een extra ingrediënt, niet het feit dat je het verwarmt.

Je kunt dus met een gerust hart een tosti nemen. Net zo gezond als een broodje ham-kaas. In hoeverre een broodje ham-kaas gezond is natuurlijk….

link: http://rtl.nl.msn.com/(/huistuinkeuken/ ... ken/blogs/)/huistuinkeuken/etenvandaag/components/blogs/articles/tosti.xml

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 14:08

Hoi meiden,

Ik ben even in overleg met een mod over het verdere verloop van het topic, dus ik wil nog even geen eetlijstje neerzetten tot ik antwoord terug heb van de mod. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:10

Snap ik nans, geen probleem we wachten rustig af.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:35

Nanne schreef:
Hoi meiden,

Ik ben even in overleg met een mod over het verdere verloop van het topic, dus ik wil nog even geen eetlijstje neerzetten tot ik antwoord terug heb van de mod. :)

Moderatoropmerking:
Hier is de mod. Ik heb met Nanne even heen en weer GePBt, omdat dit topic een beetje in een afval en dieet topic begint te verzanden door de eetlijstjes die hier worden gegeven aan elkaar. We hebben op MW een centraal topic over afvallen [MW] [Centraal] Diëten en afvallen . Ik heb met Nanne afgesproken dat dit topic open blijft op de voorwaarden waarvoor zij het topic heeft geopend. Advies en een duwtje de juiste richting op. Om dit advies en duwtje te krijgen zal zij op maandag een lijstje online zetten wat zij de gehele week heeft gegeten, zodat jullie hier advies op kunnen geven. Ik zou jullie wel willen verzoeken om andere lijstjes in het centrale topic te bespreken. Ik heb met Nanne ook besproken dat mocht ze willen het topic naar de HK verhuisd kan worden. Mocht deze behoefte er op een later moment nog zijn, kan dit overlegt worden met Nanne en kan zij contact opnemen met mij om te kijken of het topic alsnog verplaatst kan worden. Alvast bedankt :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 14:41

Bedankt Olympia! :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:30

Duidelijk :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:04

Hoi!

Nou ik heb de afgelopen dagen niet zo goed mijn best gedaan. Tot het weekend ging het goed en daarna was het weer even prut..

Zaterdag

10.00 wakker
10.30 kwark met cruesli
11.00 zak chips :x
18.30 patat met frikadel, hamburger en bamischijf
20.00 stukje slagroomtaart

Zondag

09.45 wakker
10.30 pistolet met achterham en philadelphia
12.00 stukje slagroomtaart
18.00 boerenkool met spekkies en rookworst
21.00 paar handjes snoepjes
22.00 halve zak chips, op visite

Maandag

09.00 uur wakker
09.30 2 pistoletjes met achterham en kaas
13.15 2 br. boterhammen met gehakt
19.30 chicken tonight
20.30 banaan
21.30 appel

Niet helemaal super dus. :x

Woog vanmorgen ook weer 95.1 kg..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:07

Hoe komt het dat je er weer meer moeite mee had?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:10

Ik weet het niet..

Ik eet in het weekend meestal heel slecht.. Ik heb gewoon geen honger en vergeet dan te eten of ik vind dat ik een maaltijd moet overslaan omdat ik bijv. een zak chips leeg gegeten heb. :x
Op mijn werk heb ik een vast ritueel hoe het per dag gaat met eten zeg maar. Als ik thuis ben, heb ik dat niet. Of ik vind dat ik te laat ontbeten heb om nog middageten te mogen nemen.

Er is niet iets gebeurt of veranderd waardoor ik ineens weer zo doe. :n

Had voor vandaag ook goede moed, maar m'n middageten smaakte totaal niet en ik had het vrij druk waardoor ik ben vergeten om mijn fruit goed te verdelen over de dag.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:15

een keertje de fout in gaan is niet erg nans, maar probeer jezelf dan wel weer in de hand te houden door je toch aan je eetregels te houden.

Probeer in het weekend niet de compenseren door niks te eten na een zak chips. Als je wat later ontbeten hebt dan lunch je toch ook wat later, alleen dan maar 1 boterham in plaats van 2 of 3. en dan eet je je avondeten weer op tijd...

en ik snap dat je baalt van je gewicht maar dat moet je even laten zitten, nu eerst concentreren op je normale ritme van je eten... en aankomend weekend de uitdaging aangaan.
Zaterdag moet je ontbijt, lunch en avondeten eten en mag je niks compenseren.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:28

Hoi Nanne,

Ik heb niet je hele topic doorgelezen maar ik wil je graag een hart onder de riem steken. Ik vind het super van je dat je de strijd aangaat en het niet zover laat komen.

Ikzelf ben ook te dik geweest. 100kg, 1.76 en 14-15 jaar.. Op een gegeven moment ging bij mij wel de knop om omdat ik mijn mam en mijn zus heel erg zag afvallen mbv een dietiste.
Wat in mijn voordeel werkte was dat ik elke dag naar school fietste. Dat was toch 1,5uur extra beweging. Ik heb ook ontzettend veel steun aan mijn mam gehad. Zij maakte mijn boterhammen enz klaar zodat ik alleen gezond kon eten (bij ons op de middelbare was er geen kantine met broodjes, frikandellen enz. Je mocht niet eens het schoolplein af)
In ongeveer 1 jaar tijd ben ik 25 kilo afgevallen, heerlijk. Alleen kreeg ik een ongeluk en ben ik weer 5 kilo aangekomen.. Nu ben ik al 5 jaar aan het vechten om die stomme kilo's kwijt te raken, maar op de een of andere manier kan die knop niet meer om!
Soms kan ik ook echt alles eten wat los en vast zit maakt niet uit wat en of ik het lekker vind is een 2de.. Ik voel me alleen na zo'n bui mij zo vies en dik :(

Het gaat je lukken, als je wil maar sterker is dan je zin in het moeten eten...

Even over je lijstje wat je nu gepost hebt.. Je weet vast wel dat je daar niet goed bezig bent geweest dus daar hebben we het niet over.
Heb je 's morgens veel honger? Ik wel altijd. Wat bij mij heel goed werkt is een bakje yoghurt met cornflakes of een bakje cornflakes met melk en een banaan. Dan heb je al een stuk fruit en het vult ook nog eens goed.

Heel veel succes en blijf doorzetten!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:36

Anoli schreef:
een keertje de fout in gaan is niet erg nans, maar probeer jezelf dan wel weer in de hand te houden door je toch aan je eetregels te houden.

Probeer in het weekend niet de compenseren door niks te eten na een zak chips. Als je wat later ontbeten hebt dan lunch je toch ook wat later, alleen dan maar 1 boterham in plaats van 2 of 3. en dan eet je je avondeten weer op tijd...

en ik snap dat je baalt van je gewicht maar dat moet je even laten zitten, nu eerst concentreren op je normale ritme van je eten... en aankomend weekend de uitdaging aangaan.
Zaterdag moet je ontbijt, lunch en avondeten eten en mag je niks compenseren.

Weet je het gewicht vind ik nog niet eens het ergste. Maar gewoon dat ik in het weekend niet in staat ben om normaal te eten en doordeweeks wel. Ik kan het dus wel maar ik doe het gewoon niet.
De patat stond sowieso al op de planning dus daar heb ik wel gewoon van genoten, maar die zak chips..

Ik kan het dus gewoon niet in huis hebben want ik blijf er maar aan denken. :x

Ik ga proberen om binnenkort even weekplanningen te maken voor mezelf zodat ik complete menu's heb waar ik niet van af mag wijken.

Lucifertje,

Wat knap dat je zo bent afgevallen! Super joh!
Ik ben zelf al eerder 30 kg kwijt geraakt, maar ging toen wat meer de anorexia kant op. :=

Bewegen moet ik ook gaan doen, dat zeg ik steeds maar ik doe het niet. Terwijl ik echt super goede tips heb gekregen hier in het topic.

Ja stom dat je ook dingen gaat eten die niet lekker zijn he.. Gelukkig lijk ik wel van de echte eetbuien af te zijn. Ik haal geen 8 zakken chips in de week meer dus dat is al een plus. :j

Jij komt er ook wel. Misschien moet je het idee van die 5 kg eens loslaten. Wie weet gaat het dan wel vanzelf.

Mwoah.. Erge honger wil ik het 's ochtends niet noemen maar ik kan best fruit toevoegen aan mijn ontbijt. Dat moet te doen zijn.

Vandaag had ik gewoon ook heel weinig eetlust sowieso..