Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:40

Na het lezen van dit horrortopic, heb ik besloten mijn verstandskiezen voorlopig te houden. Ik durf het echt niet meer :') . Spuitjes, hechtingen, pijn........ Nee, dat gaat het echt niet worden |(

kimmekuh

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:49

Mensen overdrijven graag. Tuurlijk gaat het bij sommige mensen niet zoals het hoort maar dat geld voor iedere ingreep zelfs bij gaatjes in je oren schieten maar om een of andere cosmetische reden loopt wel heel nederland daarmee. Verstandskiezen trekken is net als gaatjes laten schieten, de ingreep zelf voel je niks van want je word verdooft, verdoving kan misschien even rot zijn verschilt per persoon. Na de ingreep kan je er last van hebben, maar een dagje op bed liggen met een ibuprofen 600 en alleen vloeibaar voedsel voor 2 dagen does the trick. Bij mij zijn ze er allemaal uit en van 1'tje heb ik een beetje last gehad. Dus laat die spookverhalen lekker gaan, en laat ze eruit halen hoelanger je wacht hoe ellendiger het word want de wortel gaat zich steeds dieper nestelen. Het valt allemaal wel mee ;)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:52

Ik ga maandag, dus jij kunt het ook!!

Heb al 2x een dikke wang gehad sinds ze beide door zijn boven en dat is pas sinds oktober/november. Ik denk dat mijn wang er dan tussen komt of mijn spier geïrriteerd raakt. Wang gaat dan kapot en dit duurt een week voor het over is waarvan ik 1 of 2 dagen gewoon best wel beroerd ben.
Ze gaan er dus echt uit. Beter even pijn lijden van die gaten in mijn mond dan keer op keer zo'n dikke wang :(.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:37

Juist na alle enge verhalen van hier heb ik vanochtend besloten nu wel een afspraak te maken en niet langer uit te stellen.. 7 maart om 10 voor 9 ben ik aan de beurt voor mijn bovenste twee verstandskiezen..

Normaal gesproken helemaal niet bang voor de tandarts, hij heeft al eens eerder 9 tanden/kiezen eruit gehaald.. Waarom ik nu ineens zo bang ben... Geen idee? Heb nu al wel de bibbers en voel ze sinds ik gebeld heb ook echt zitten/drukken.... Tussen de oren????

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:47

Alleen, mijn tandarts trekt zelf geen kiezen... Ik moet naar een ziekenhuis, ik zou niet weten welke! Moet ik dan gewoon zelf het ziekenhuis bellen ofzo?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:48

Ik kreeg pas echt de zenuwen toen ik naar het ziekenhuis reed. Bah toen zat ik echt te trillen :+

SCW, heb je geen verwijsbrief?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:56

Ik moet nog naar de tandarts om een verwijsbrief te krijgen, maar vorige keer zei hij dat ik zelf een ziekenhuis uit kon zoeken..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:32

Dan zou ik even wat recensies van ziekenhuizen opzoeken, want ik was bijvoorbeeld voor mijn eerste kies in ziekenhuis 1 en daar ging het wat ruw, in ziekenhuis 2 moest de andere kies eruit en die waren veel rustiger en voorzichtiger :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:38

Welke zouden jullie aanraden in zuid-holland?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:19

Ik ben gisteren nog even naar het ziekenhuis geweest, het schoonspoelen met zout wil nog niet echt.

Dus heb het even laten doen, omdat er een rare geur vanaf komt...

Ze heeft het even schoon gespoeld en het zag er keurig uit !

Hebben meer mensen last van een vieze geur door de getrokken kies? En wat doen jullie eraan?

Pijn gaat overdag al goed! Heb vanmorgen om 10 uur een pijnstillertje genomen. En net weer 1. En dan vanavond voor 't slapen gaan 1. Vannacht heb ik weer een pijnstiller genomen, word er gewoon wakker van ! Zo vervelend...

Maar zodra hij inwerkt voel je er ook niets meer van.

Heb overigens helemaal geen dikke wang ervan gehad.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:58

xSCWx schreef:
Hoe doen jullie dat met roken nadat je tanden zijn getrokken?
Gaat dat of is dat hartstikke pijnlijk?

Ik rookte eind vd dag alweer. Rook deed geen pijn aan de binnenkant van m'n mond. Ik kon alleen niet goed hijsen omdat ze m'n kaak zo gekneusd hadden. Het geneest ook prima hoor, ondanks dat de kaakchirurg wel 5x heeft gezegd dat ik écht niet mocht roken :P.

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:46

Okay, nu heb ik ook nog even een vraag over mijn verstandskiezen...
Mijn tandarts heeft foto's gemaakt om te kijken hoe het zat met mijn verstandkiezen..
maa het zit dus zo.. mijn verstandskiezen groeien naar mijn kiezen toe..
en volgens de tandarts kan ik hem niet laten trekken omdat die nog te diep weg is..
maa als hij naar mijn kiezen toe groeit komt die toch nooit echt naar beneden?
bovendien zit ik nu wel met het probleem dat al men tanden scheef gaan staan doordat ze tegen men kiezen aangroeien...

heeft iemand een soortgelijk iets mee gemaakt.. of?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:47

@ Mywiseguy

Ik heb ook twee verstandskiezen die te diep zitten en heb te weinig ruimte in mijn mond.
Mijn tanden zijn ook scheef gaan staan maar heb ook bijna twee jaar moeten wachten tot ze eruit konden.
Ze zitten er nu nog in maar binnenkort moet ik ook naar de kaakchirurg om ze te laten verwijderen.

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:16

@ Lieszje ; Okay, ga je straks dan ook nog een beugel nemen dan? Om je tanden weer recht te laten zetten ?
Ik denk dat ik voor een second opion naar een andere tandarts ga, want ik wil even iemand anders mening horen die er verstand van heeft..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:23

Ik weet niet of het nog kan, bij mij is het aan de onderkant.
Maar anders zou ik het wel doen waarschijnlijk.

Een mening van een andere tandarts kan natuurlijk nooit kwaad :)

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:45

ze kunnen deze dagen veel tog? :)
nee idd en heb niet zoveel zin in dat men hele tanden straks scheef staan door de verstandskiezen... :P

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:32

Ik heb vandaag ook een van mijn verstandskiezen laten trekken.
Viel eigelijk hardstikken mee :D
Eninge wat ik niet erg fijn vond was de druk om hem eruit te krijgen.
Volgende week moet ik weer terug voor mijn andere kies :)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:26

Nou ik had 3 april een afspraak om boven en onder te laten trekken zoals ik had verteld.
Nu een spoedje voor morgen want de onderkant is aan het ontsteken..

Wish me much much luck :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:49

Heeel veel succes! :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:58

blyth schreef:

Mijn schoonvader vertelde mij gisteren dat een jongen op zijn werk zijn verstandkies had laten trekken. En dat hij de zo'n pijn achteraf had en is terug gegaan. Bleek dat hij zijn kaak had gebroken !!!

Pff ik schrok wel even van dit bericht!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:59

Hier gaat het ook hartstikke goed! Ben vorige week nog even terug geweest ivm de geur, hechtingen heeft ze eruit gehaald en niets meer aan de hand!

Heb totaal geen last meer, na 3 dagen na het trekken al niet meer gelukkig :) Al met al viel het me erg mee!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:24

parouscha schreef:
blyth schreef:

Mijn schoonvader vertelde mij gisteren dat een jongen op zijn werk zijn verstandkies had laten trekken. En dat hij de zo'n pijn achteraf had en is terug gegaan. Bleek dat hij zijn kaak had gebroken !!!

Pff ik schrok wel even van dit bericht!

brrr.. hier kreeg ik wel even een rilling van.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:25

Tja die kiezen zitten er soms erg lastig in. Bij mij zijn ze er ook op gaan hangen en mijn kaak was alleen wat blauw.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:55

Ik moet 12 maart mijn verstandskiezen eruit laten halen bij de kaakchirurg. Ik ben sowieso wat bang voor de tandarts, maar ben vooral bang dat het veel pijn gaat doen. Ik heb namelijk kaakartrose en kan mijn kaken ook niet ver en lang open doen. Dus ja knijp hem wel!
Ook ben ik wel bang om een ontsteking te krijgen, ben nu ook herstellende van een longinfectie en slik antibiotica. Ik heb namelijk een erg lage afweersysteem wegens reuma en reumamedicijnen als mtx en enbrel. Gelukkig gaat mijn vriend mee. Ik hoop dat het allemaal wat meevalt, maar dat gewrik, moet ik niet aan denken, straks wordt het alleen maar erger met mijn kaakgewrichten.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:08

Bij mij zijn er net 2 verstandskiezen getrokken, ongeveer een uurtje geleden.. Watjes er net uitgehaald.. Tot nu toe gaat het allemaal erg goed.. Vond het super eng, prikjes zijn eventjes vervelend en het duwen/trekken/kraken ook, maar nu heb ik wel 2 GROTE souvenir's!

Ben benieuwd hoe het van middag gaat!