Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San84

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:14

@ Boncho doe met je mee met de lage bloeddruk...die van mij was rond de 20 weken steeds 90/60... inderdaad veel moe en duizelig. nu gelukkig iets hoger (105/60)
balen dat je griep hebt, maar ook niet verwonderlijk met het steeds veranderende weer...

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:20

Iris82 schreef:
Yel schreef:
Nou raar misschien, maar ben blij dat jij dat ook hebt haha.
Bij mij eruit gehaald na positieve test, maar ik heb ook rare dikke witte afscheiding ;( Verder ook groter en beetje misvormd, tis eerlijk waar geen gezicht! Tepel irriteerd en heb soms het idee dat het loopt te ontsteken, niet fijn iig..

Ow ik ben echt wel heel blij dat jij dat ook hebt eigenlijk. :o
Bij mij is het precies hetzelfde. Helemaal precies.
Dus nou ben ik wel bang dat die borst gaat irriteren met bv. Misschien te vroeg om me zorgen over te maken, maar doe ik wel. :=

Nou ik maak me ook zorgen hoor :) Moet met 17wkn weer een echo en als ie dan nog zo raar is ga ik er wel even naar vragen!

Lisch; ben benieuwd naar je buikfoto!!
SanTi4ever; 80 cm toch?
Noviceh; hier straks ook kratjes, vriendlief moet nog even doordrinken. We hebben een kingsize ouderwets bed van 200 breed, maar onder het midden zit een steunbalk waar de lattenbodems op steunen.. Zou teveel klossen kosten om alles stabiel te krijgen haha..
Thirty; haha hilarisch. Sorry moest wel even lachen om je post :) Hier valt het mee, alleen bloedend tandvlees, duizelig en vooral vreselijk vermoeid
Ninita; wat leuk!!
Boncho; hier doe ik ook mee.. Lage bloeddruk en ijzertekort al :s

Over trouwen, hoe doet iedereen dat? Al getrouwd/ nog snel trouwen/ erkennen of geregistreerd partnerschap (of helemaal niets of misschien wel alleenstaand)?
Hier nog in dubio, willen voor de achternamen en voogdij wel iets regelen en wilden al wel trouwen maar ik vind het nu niet zo heel romantisch inclusief dikke buik/ geld tekort en alcoholvrij feest haha. Denk erover om toch maar voor geregistreerd partnerschap te gaan.

En iedereen zn leeftijden? Hier zelf 29, vriend 25 en anderhalf jaar samen <3
Ben enorm nieuwschierig haha

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:23

@ Yel dank je dan moet manlief nog even wat blokjes zagen voor eronder haha

hier getrouwd, bijna een jaar (over 3 daagjes *\o/* ) ik 27 manlief 25, we zijn al ruim 4 jaar samen!
(genoeg info? :D )

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:24

Mijn vriend heeft de baby een paar weken geleden erkend. Ze krijgt ook zijn achternaam want zo heet ik dadelijk natuurlijk ook.
Gezamelijk gezag kun je pas na de geboorte aanvragen. Weet nog niet of wij dat doen want het is een beetje zonde om voor die 5 maanden zo'n bedrag uit te geven. Zodra we getrouwd zijn valt ze sowieso ook onder zijn gezag.

Mijn bloeddruk is ook vrij laag (onderdruk ook steeds rond de 60) en ik slik ook extra ijzertabletten omdat ik zo snel duizelig ben/was.

Buikfoto 19 weken:
Afbeelding

Ik was de afgelopen 4 weken trouwens 1,5 kilo aangekomen. Nu in totaal 6 kilo en dat zit echt allemaal op mijn buik.
Zit nu boven de 70 kg en de vorige keer dat ik dat heb gezien was tijdens mijn vorige zwangerschap :D .

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:28

Jeetje, wat is dit topic snel gegaan in een avondje tijd!! Allereerst iedereen gefeliciteerd!

Om even alle vragen te beantwoorden:
mbt. voeding: als het weer lukt wil ik borstvoeding geven, de eerste heeft 7 maanden bv gekregen (op een gegeven moment wel met fv er bij hoor) en ik heb helemaal geen spruw, ontstekingen, kloven of wat dan ook gehad.
Ik had zoiets van: ik zie het wel, vond het eigenlijk maar een raar idee, maar toen ze er eenmaal was vond ik het ineens de normaalste zaak van de wereld, hahaha! Maar had fv dus ook prima gevonden.
En als je geen zin hebt om er s'nachts alleen uit te moeten: wij deden ook wel dat mijn man ons dochtertje dan uit het wiegje haalde en aan mij gaf en dan kon ik toch blijven liggen.
Maar ik denk dat je gewoon voor jezelf moet kijken of het wat voor je is.

Verder om op Yel antwoord te geven: ik ben 29, mijn man 34, we zijn 11 jaar samen en 5 jaar getrouwd.

@latnahc: succes morgen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:01

Goede morgen.

Iedereen goed geslapen, hier een x uitgeweest maar aardig geslapen, wel weer zere handen van t vocht.
Lig nu nog bij te komen, kan niet mn bed zo uitspringen al vanaf t begin aan.

Ik wil ook bv gaan geven. En ondanks mn werk als kraamverzorgster heb ik ook zoiets van, lukt t dan lukt t, en.anders de fles. Maar wil er wel wat voor doen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:30

Jeetje wat is het hard gegaan!

@Ninita, wat gaaf, trouwen in een kasteel!

Bed moet volgens mij op 70-90 cm hoogte. (matrashoogte)
Borstvoeding ga ik dus niet doen, omdat mijn gevoel er gewoon niet bij ligt.
Ik las wat over striae en tattoo's.. Gewoon goed smeren, ook op je tattoo, dan blijft hij mooi en rekt hij mooi uit en weer terug na je zwangerschap.

Mijn bloeddruk is ook erg laag. 90/60 en soms 80/60, lekker draaien dus. Dat is nu trouwens wel minder erg dan de eerste 3 maanden.

Leeftijden van ons.. niet schrikken ;) Ik ben 21 en vriendlief 41. Behoorlijk verschil dus, maar het voelt goed en gaat goed, al 5 jaar :)
Ik was voor m'n zwangerschap 71 kilo en weeg nu 73 kilo. Maar ik ben in de eerste 3 maanden 6 kilo afgevallen, dus vandaar.

En de eerste 3 maanden ben ik echt wel ziek geweest en blerde ik ook dat de volgende echt geadopteerd wordt. Maar nu is het ziek zijn weg en kan ik er eindelijk een beetje van gaan genieten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:42

Ik stond net op de weegschaal, volgens mij ben ik zelfs afgevallen weer, ohhjee, nou zal zo wel horen bij de verloskundige.
Ik heb ook heel lage bloeddruk, bovendruk stijgt nu wel wat.
Laagste wat ik gehad heb is 115/55.

Wij zijn vorig jaar getrouwd, manlief is 29 en ik 26

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:11

Goedemorgen!

Mijn bloeddruk deed ook gekke dingen, dus 2x door de molen gehaald bij het ziekenhuis omdat mijn onderdruk te hoog was maar nu gaat het goed.
Wij hebben voor geregistreerd partnerschap gekozen, 21 juli dit jaar, als de beeb er is geven we een feest en als we zin hebben kunnen we alsnog trouwen :D
Ik ben 37 en mijn man is 28
Ik ben helemaal niet ziek geweest aan het begin, had alleen honger als een beer en wilde alleen maar slapen.
Ik ben alleen in het begin gewogen, worden jullie nu bij elke controle gewogen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:19

Laagste van mij was 120/50. :')
Gyn vond het niet raar dat ik me daar niet zo lekker bij voelde. :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:23

Hebben jullie al een naam (namen)? Wij zijn er gelukkig al uit!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:29

Bij mij is er alleen bij m'n eerste afspraak naar m'n gewicht gevraagd. Verder wegen ze me niet :)

Wij hebben ook al een naam voor ons meisje! Die hadden we al heel snel eigenlijk, een meidennaam, en toen we hoorde dat het een meid is was de keuze dus snel gemaakt.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:30

Naam is hier ook bekend :j
Ik heb geboortekaartje (proefdruk) ook al met baby's naam gezien. Dat is zo bijzonder!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:32

Wij hebben ook al een naamkeuze gemaakt :)

Wat hebben jullie ontzettend veel gekletst zeg! Mijn bloeddruk is 80/120 dus perfect :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:33

Mijn bloeddruk is steeds 105/55
Over namen daar ben ik gelukkig al wel overuit samen met vriendlief.
Vriendlief is 22 en ik 21. En als het goed is ben ik 22 als de kleine wordt geboren :P
Ben namelijk een week voor de uitgerekende datum jarig :D

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:33

Goedemorgen,

Hier behoorlijk goed geslapen maar helaas nog steeds de griep...

Wij zijn niet getrouwd maar wel van plan dit ooit nog te gaan doen.
Moeten dus binnenkort maar eens naar het gemeentehuis. Moet dat voor een bepaalde tijd?
Vriendlief is hier 27 en ik 28. Kennen elkaar al bijna 10 jaar waarvan we er 4 samenwonen.

Ik heb me trouwens verder helemaal nog niet beroerd gevoeld. Alleen wat moe en sinds war duizelig door de lage bloeddruk.

Hier zijn we het ook al eens over de namen. We weten niet wat het wordt dus liggen er twee klaar.
Geboortekaartjes hebben we gisteren voor het eerst naar gekeken. Wel erg veel keus hoor!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:38

goedemorgen allemaal!

klossen kan je ook bij de zorgwinkel halen als je verzekerd bent net als krukken ect.

even over onze leeftijd! ik ben 21 en manlief 29. en we zijn dik 3,5 jaar samen.

en idd zwanger zijn is iets bijzonders! maar een roze wolk nee :n

een naam hebben wij ook maar dat duurde wel even hoor! meisjes naam waren we al overuit maar het werd een jongetje :o
we zijn een paar weken bezig geweest :+

even een paar fotos! <3

32 weken.
Afbeelding
Afbeelding
en nu 35,6 weken wat een verschil kwa striemen alweer :wow:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lisch op 06-10-11 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:39

Eindelijk ff de tijd om ook wat te typen :+ .

Ben nu dus 26 weekjes zwanger van onze eerste.
Krijg echt een mooie buik.
En we verwachten een meissie :D

Ik dacht dat het een makkelijke zwangerschap zou zijn. In het begin mooie nette bloeddruk, iets te laag, maar niet zorgelijk. Nu een gewone bloeddruk. Niet overgegeven.
Na 14 weken, plots last van mijn rug. eerst ff aangekeken, maar werd erger. Zo erg dat ik niet meer mag werken. Alleen therapeutisch.
Kan niet eens meer op de bank zitten. Liefst lig ik of zit ik in een tuinstoel. Dan gaat het nog goed.

Nu wordt ik ontzettend moe en krijg steeds meer last in mijn rug. Laatste 2 weken, ook veel hoofdpijn en vocht wat ik aan het vasthouden ben |( .
Morgen moet ik naar de verloskundige en dan eens even overleggen wat nu het beste voor mij en de kleine is.
Waarschijnlijk zal ik toch meer rust moeten gaan nemen.

Maar ondanks de kwaaltjes, vind en blijf ik het bijzonder vinden hoe de kleine zich ontwikkeld en hoe ze zich beweegt in mijn buik.
Ben tot nu toe nog niet echt veel aangekomen. Alles zit rondom mijn buik.

Mijn nichtje daarin tegen heeft vorige week en hele grote spruit gebaard. 55cm en 5300gr.
Hoop niet dat die van ons zo groot gaat worden.... ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:41

Jeetje ja! Zo denk je geen straie te krijgen en zo opeens... *BINGO*
Hier tot op heden nog niets *klopt zo ontzettend af*, maar ik weet van een op andere dag dat het erbij kan zitten.

Manlief 31 en ik 25. Getrouwd sinds een jaar, 9 jaar samen waarvan 7 jaar samenwonend.
Behoorlijk stabiel lijkt me :D

@Piewie: Vocht vasthouden, hoofdpijn kunnen klachten zijn van hogere bloeddruk :)
VK zal dit vast ook wel even willen weten bij jou denk ik. Misschien even aan de bel trekken?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:50

Goedemorgen dames,

En jeetje wat gaan jullie hier toch hard zeg probeer bij waar ik kan jullie bij te houden hoor ;) , verder alles goed met iedereen? En hoeist met diegene die overtijd is en waar het wat aan het rommelen zou zijn?

@ Ninita, Hier hadden we ook het probleem dat onze zoon de fles weigerde.. Maar hier was het niet zo heel erg want ik wilde sowieso het 1e jaar er volledig voor hem er zijn, maar voor hubs vond ik het af en toe wel eens sneu.

@ Piewie, Wat jammer dat het zo gaat bij je maar zoals je zelf ook al aangeeft is het een wonderlijk mooi iets wat maar ff in je buikkie aan het groeien is, en wbt je nichtje sodeju die van haar had het blijkbaar veelste goed in haar. Ik vond Jayden al een flinkerd bij zijn geboorte (4480gram en 55cm) :o

@ Lisch, Wow prachtige buikfoto's zeg en die liefdesstrepen ach je krijgt er een mooi wonder voor terug ;)
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 06-10-11 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:53

Lish dat is al een hele buik, leuk!!!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:57

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap gelukkig ook geen striae gekregen en tot nu toe ook niks.

Wij waren het 100% eens over de jongensnaam maar toen was het dus een meisje. Meisjesnaam hadden we ook maar die vond ik toch niet meer zo leuk dus nu is het een andere geworden!

Ik heb de laatste week iedere avond of nacht hoofdpijn of ik word 's morgens wakker met hoofdpijn. Vannacht ook er uit geweest om paracetamol te nemen omdat ik weer zo'n bonzend hoofd had. Gelukkig nu weg getrokken want ik moet de hele dag werken. Om 17 uur weekend!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:42

Hier ook nog geen striae, dus hopen dat het zo blijft. Ik smeer goed :)

Ninita, balen van je hoofdpijn.
Piewie, vervelend zeg dat je nu al zo ziek en slecht ervan bent. Hopen dat het wel nog wat wegtrekt.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:47

Smeren helpt helaas echt niet, het scheurt namelijk van binnenuit dus smeren aan de buitenkant heb je helaas niks aan.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:50

Iedereen thx, houdt mezelf goed rustig. Paarden worden door mijn mannetje gedaan en gereden door iemand anders. Helaas wel 1 van mijn schatjes te koop voor een goed tehuis, na lang wikken en wegen. Misschien dat dat ook wel een beetje mee speelt.
Over even aan de bel trekken, morgen moet ik naar de verloskundige toe en ga ik haar alles eens even voorleggen.