Overigens ben ik het ermee eens dat bevruchte eicellen nog geen baby's zijn.
Vanaf een hartslag is het voor mij een wezen. Daarvoor niet...
(tot zover even het kleine intermezzo, ik heb het razend druk maar ik lees nog steeds graag mee)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Jeetje wat een topic. Mijn gezin is compleet maar ik denk dat je ontzettend sterk in je schoenen moet staan om zoiets te kunnen.
Ik denk dat ik het zou overwegen voor mijn beste vriendin maar ik zou werkelijk niet weten wat ik zou doen wanneer de bevalling zich aankondigt. Het is nogal wat.
Ingeval van mijn vriendin en haar partner weet ik, realistisch gezien, dat het kindje het aan niets zou ontbreken. Maar emorioneel gezien lijkt het me zo ontzettend zwaar....hoe dan ook zal het toch anders opgevoed worden dan dat ik voor ogen heb denk ik.
Ik ben zo'n muts die al geen paard kan verkopen omdat ik denk dat ik het neste voor dat dier kan zorgen. Hoe moet dat dan met een baby. Ik zou me hoe dan ook voor de rest van mijn leven verbonden voelen met dat kind.
Nee, het zou voor mijn eigen psychische welzijn geen aanrader zijn denk ik
Rock schreef:Ik zou het daar dus wel moeilijk mee hebben... IVF is bij mij niet nodig (ik word al zwanger als je naar me kijkt, bij wijze van) maar het is hetzelfde met eiceldonatie... ik zou dat niet kunnen.
Overigens ben ik het ermee eens dat bevruchte eicellen nog geen baby's zijn.
Vanaf een hartslag is het voor mij een wezen. Daarvoor niet...
(tot zover even het kleine intermezzo, ik heb het razend druk maar ik lees nog steeds graag mee)
Pauline schreef:Over embryo's en invriezen enzo...ik voelde eigenlijk me al meteen verbonden aan het kind dat in mij groeide.
Vrijwel na bevruchting begon ik te braken, voelde de innesteling en bij mijn oudste kind wist ik heel zeker dat hij mijn kind was. Er was iets niet goed op de echo en we werden doorverwezen. Mij werd letterlijk abortus aangeraden door mijn omgeving maar mijn buik, mijn baby schreeuwde nee. Natuurlijk was drie maanden al wat groter, maar een embryo in laten vriezen lijkt mij afschuwelijk.
LCharlotte schreef:Oh tja, wensouders die zich terug trekken... van ik eigenlijk nog niks van gehoord of gelezen. In dat geval zou ik persoonlijk denken dat het zo had moeten zijn en zou dan met liefde het kindje in ons gezin opnemen.
LCharlotte schreef:Ja je hebt gelijk er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden. Wellicht een ander wenspaar..
LCharlotte schreef:En als de huidige kinderen de mama ook nodig hebben? Wie zegt dat ze ooit wat te kort zouden komen? Is dat in jullie opzicht dan ook zo in het geval van een derde biologisch kindje? Of is dat dan een kwestie van prioriteiten?
anneliesdj schreef:Ik zie het dus ook niet zo plastisch als een klompje cellen.
Ik vind dat het een baby is vanaf het moment dat die zaadcel bij de eicel komt, dan wordt het hele proces in werking gezet, wordt direkt begonnen aan het maken van een hartje enz.
Waarom zou het pas een baby zijn als het hartje af is en een hartslag bestaat?
Met alle respect richting iedereen hier, maar ik denk dat velen hier anders over zullen denken op het moment dat ze zelf zwanger zijn (geweest).
Pauline schreef:Ik zat vannacht te bedenken hè, wat nu als de wensouders zich terugtrekken?
Dat is ook wat...
Pauline schreef:Maar wat nu als een wensouder komt te overlijden? En de ander het alleen niet aandurft? Of ze gaan uit elkaar, of of ..Wie draagt dan de kosten voor de opvoeding en verzorging? En wie doet die verzorging dan? Best een interessant item imo.