"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:02

Ik snap dat het een beetje ondankbaar naar je paard voelt.
Maar als je zo'n hart voor paarden hebt als jij, weet je de goede persoon uit te kiezen.

Ik wens je heel veel sterkte (Vraag me af of je het nodig hebt, je bent al zo dapper!!)

!!

corina21

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:05

jeetje ts wat erg voor je en moedig dat je dit durft te typen.
ik kan je helas niet veel tips geven hierover alleen sterkte wensen,
ik heb helaas het hele topic niet kunnen lezen nu,
mischien is het een optie als je na je paard gaat een afluister apparaat gebruiken zodat je het kunt opnemen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:06

TS Heel begrijpelijk hoor :j als het lukt via pb helemaal prima toch :)

Vind het al ontzettend dapper wat je tot nu toe hebt geschreven enzo +:)+
Laatst bijgewerkt door grid op 04-08-11 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:06

Je klinkt al een stuks sterker dan gisteren:) FIJN....

Ik vind je heel dapper!!!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:29

Ik heb al een paar dagen meegelezen, maar wil nu toch even reageren.

Ik kan me niet eens voorstellen wat je meemaakt, maar wil je toch heel veel sterkte wensen. Probeer iemand te vinden die overal buiten staat en die je in vertrouwen kunt nemen. Je bent op de goede weg!!!
Probeer niet al te paranoïa te worden, goed om je heen kijken en beoordelen wie je kunt vertrouwen. Het einde is in zicht en daarna kun je je richten op verwerking enzovoorts...

:(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:00

Ik kan me je angst om toch herkend te worden heel goed voorstellen. :(:)
Als het je te snel gaat dan geef je dat toch aan hier.

Jij moet grip op je leven krijgen dus laat je niet opjagen als het te snel gaat, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.

Misschien ben je bang dat je de controle verliest over je eigen verhaal,
maar al zou dat gebeuren dan gaat het misschien niet helemaal zoals jij dat in gedachten had
maar soms maakt dat het ook makkelijker.
Dan komt die "vloedgolf" in een keer over je heen en dan is alles open en duidelijk.

De meeste mensen die jij kent zullen hetzelfde reageren als de bokkers hier.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:42

Het gaat allemaal best vlug ja, maar ik probeer ook een beetje met het tempo mee te komen voor zover ik het aankan.. Hoe eerder dit achter de rug is hoe beter...

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:19

,

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:09

Ik was vanavond vroeg thuis van het werk, waardoor ik nog een stukje van 'over de streep' kon zien op de tv. Het besef hoe vaak ik aan de 'vervelende' kant van de streep zou moeten gaan staan kwam echt hard aan...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:14

Je laat je verkrachten voor een paard? :=

Afscheid nemen, aangifte doen en iemand anders dat beest laten verkopen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je er nog naar toe blijft gaan. Het is maar een paard...... Er zijn meer paarden, er zijn meer eigenaren en als je de mogelijkheid niet hebt om het zelf te regelen laat je het toch gewoon doen?

Ik snap werkelijk niet dat je het zover laat komen en dat je zoveel moeite hebt om daar niet naar toe te gaan.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:19

En ik snap niet hoe je zo ontzettend bot kunt reageren. Heb je de rest van het topic wel doorgelezen? Sexueel misbruik gebeurt meestal niet ineens.... Een paar pagina's terug staat er wat uitleg over.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:22

Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat je naar een situatie blijft terugkeren waarin je verkracht wordt. Helemaal niet als het voor een paard is. Ik neem aan dat dat de enige reden is waarom ze terug blijft gaan.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:24

Nou het mag Ook wel vriendelijker hoor. Ik heb het nooit meegemaakt gelukkig, maar ik besef wel dat het heel moeilijk is voor de ts. Zoals eerder al is gereageerd het gaat heel gemoedelijk. Het begint bij een arm over je schouder en dan perongeluk iets verder, maar dat gaat steeds vaker. Tot het niet meer perongeluk is. Ook kan het paard haar veel betekenen in deze moeilijke tijd.

Ts ik vind het heel knap van je dat je in deze korte tijd al zoveel sterker overkomt. En die aangifte komt wel! Maar alleen als jij daar klaar voor bent!!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:25

Dan ga ik er bij deze vanuit dat je het topic in zijn geheel doorgelezen hebt en ben ik ergens blij dat je het niet snapt, want dat houd in dat je er zelf in elk geval geen ervaring mee hebt. Maar dan zou ik je wel vriendelijk willen verzoeken je antwoorden niet zo bot over te laten komen, want op die manier kun je mensen gruwelijk kwetsen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:26

Vudress schreef:
Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat je naar een situatie blijft terugkeren waarin je verkracht wordt. Helemaal niet als het voor een paard is. Ik neem aan dat dat de enige reden is waarom ze terug blijft gaan.

Een duidelijk gevalletje van onbegrip. Geeft helemaal niks als je het niet snapt maar reageer dan gewoon niet, hier help je niemand mee!

Meid heb globaal gelezen, vind je enorm dapper dat je dit hebt durven doen. De eerste stappen heb je al in de goede richting gezet, je hebt iemand in vertrouwen genomen en je bent op weg een eind te maken aan het misbruik helemaal top!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:40

Citaat:
Ik snap werkelijk niet dat je het zover laat komen en dat je zoveel moeite hebt om daar niet naar toe te gaan.

Ja, ik zou bijna zeggen dat ik het voor mijn lol doe. Daarna ga ik gezellig naar huis om mezelf eens fijn uit te laten schelden, maar dat vind ik nog niet genoeg, dus vervolgens ga ik omdat het zo leuk is mezelf eens lekker druk maken om het leven van mijn vader. Gooi er gezellig nog een paar dooie in mijn naaste omgeving bij, dan heb je het plaatje compleet. :(

Als het zo simpel was zou ik toch niet in deze situatie zitten? Ik heb al een aantal reacties gelezen van mensen die het niet helemaal snappen, daar heb ik geen problemen mee. Ik had van mezelf ook gedacht dat ik dit anders aan zou pakken, ik wil alles proberen uit te leggen, geen punt. Dat mensen wat ongenuanceerd reageren is ook geen probleem, ik snap dat het niet logisch klinkt, dat is het ook niet. Maar van jou reactie wordt ik wel verdrietig.
Alvast mijn welgemeende excuses voor deze botte reactie.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:46

En ik snap heel goed dat je van die reactie verdrietig wordt! Ik vind dat je het echt goed aanpakt! Je staat open voor alle tips en hulp die je kunt kijgen. Het heeft alleen misschien iets meer tijd nodig!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:50

Die opmerking mag je maken koffiekan!

Ik lees je topic nu pas, zie ongelooflijk veel lieve reacties hier. Wat me ernstig zorgen baart is hoeveel mensen er hier "ervaringsdeskundige" zijn....jeetje.... shocking!
Veel tips en steun heb je al mogen krijgen, ik denk met je mee, en hoop dat je de kracht vindt om deze situatie te stoppen. Dit topic en je gesprekken met B en V dragen al heel wat bij.

Ook ik wil me, indien gewenst, inzetten om je te steunen of om met je mee te gaan naar je paard. (Regio Arnhem-Nijmegen-Doetinchem)
Nog mooier zou zijn om er helemaal niet meer heen te hoeven. Is de vieze man wel goed voor zijn paard(en)? Kun je de verzorging tot aan verkoop niet aan hem overlaten? Of hem inderdaad jouw eigendomsdeel van het paard schenken? Dan doe je afstand als eigenaar, en hoef je er niet meer te komen. Dan pas kun je wellicht met de verdere "verwerking / afhandeling" van deze sh*t aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:53

Vudress schreef:

Afscheid nemen, aangifte doen en iemand anders dat beest laten verkopen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je er nog naar toe blijft gaan. Het is maar een paard...... Er zijn meer paarden, er zijn meer eigenaren en als je de mogelijkheid niet hebt om het zelf te regelen laat je het toch gewoon doen?

Zoo jij gaat lekker kort door de bocht!

Tact is niet jou sterkste kant zo te lezen ;)

Het gaat zo sluipender wijs, voor je er erg in hebt zit je midden in de modderpoel en het is een hoop geworstel om er uit te komen!

Enne het is maar een paard!? jij bent duidelijk geen paardenmens maar een mens met een paard!
Als ik niet met paarden bezig zou zijn, had ik al lang ergens bij het ggz een abonnement gehad!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-11 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:53

Nare reacties heb je altijd. Vlgs mij bedoelt ze het niet rot maar komt wel hard over..maar je krijgt ook zoveel fijne reacties, die voeren de overhand. Laat je dat dan maar troosten. :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:54

Hij zorgt opzich wel goed voor de paarden, veel weidegang, nette stal, goed voer, maar ze krijgen van hem niet meer beweging dan af en toe longeren. Ik zou het geen fijn idee vinden om hem het paard over te laten nemen, omdat ik dan weet dat mijn paardje maar een straat van me af is, en dat ik er toch niet heen kan gaan... Het idee om langs die wei te fietsen en paardlief daar te zien staan... Er zit maar 1 straat tussen mijn ouderlijk huis en het zijne..
Laatst bijgewerkt door Koffiekan op 05-08-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:59

Ik weet niet hoeveel het paard moet opbrengen (hoeft ook niet hier vermeld), maar ben je bereid te zakken in prijs (bv naar 50% van de vp)? Zo, dat de vieze man zijn aandeel heeft (de "volle 50%"), jij niets, maar het paard wel sneller verkocht zal zijn?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:02

Ik ben zeker bereid te zakken in prijs, ik wil hier gewoon vanaf zijn...
Maar ze staat ook al expres niet voor de hoofdprijs te koop ;)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:06

Jeetje.. Dat is ook wel erg dichtbij huis zeg.. Maar ben je niet bang dat je in de toekomst iedere keer als je langs dat huis fietst weer alle nare herinneringen naar boven haalt?

Nogmaals sterkte, en trek je alsjeblieft niet teveel aan van de botte reacties van mensen die het niet helemaal snappen. Bedenk dat dat er maar heel weinig zijn en dat derest het wel begrijpt en je zal steunen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:07

Ìk Wens je veel kracht toe ts !
Wanneer je in de bommelerwaard, land van heusden en altena of in de buurt van gorinchem, oosterhout, sleeuwijk etc woont, neem vooral contact op, Ìk ben bereid je te helpen.