Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:11

Ik kom me hier ook melden , ben nu 2 weken gestopt en oh ,wat is het moeilijk.

Chantaliiejj

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:13

Na 3 weken vind ik het nog steeds lastig hoor

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:41

Ik meld me ook weer even: ik heb dit weekend gezondigd... voelde me er erg slecht bij, maar god wat genoot ik van die paar sigaretten... Ik heb vandaag nog helemaal niet gerookt en wil dit zo houden. Ik ben erg gemotiveerd om te stoppen, want van het geld dat ik over houd elke maand kan ik 2 x lessen bij Anouk Hansen. Maar die ruggegraad van mij is zooooo week.....en ik vind het zoooooooo moeilijk... maar ik wil zooooooo graag stoppen..... maar ik vind sigaretten zooooooooo lekker... zucht, wat een tweestrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:04

Nog niet gestopt, vandaag nog steeds niet gerookt en ook nog geen zin in gehad, ik ga nu eerst de wei uitmesten :D

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:20

waarom jezelf het zo moeilijk maken, als het makkelijk kan.... medicijnen (champix is een aanrader) worden volledig vergoed uit het basispakket...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:38

Champix wordt dus niet vergoed. Als je begeleiding krijgt van een verpleegkundige of iemand van Stivoro, dan wordt het geloof ik wel vergoed.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:57

nou, ik ben 1 keer bij mijn praktijkbegeleider van de huisarts geweest, in inmiddels ben ik 3 maanden verder. geen contact meer mee gehad. Als je dus inderdaad een 'begeleider' hebt wordt het volledig vergoed.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:16

Goed om te weten, dan ga ik ook maar eens een begeleider zoeken. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:23

Ik denk dat ik het zelf heel goed kan :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:23

Wat ik heb begrepen van mensen die met Champix zijn gestopt. Het ligt aan je ziektekostenverzekering of je iets vergoed krijgt en of je moet stoppen met roken op doktersadvies. Kennisje heeft COPD en heeft de Champix vorig jaar vergoed gekregen.

Betteke, ik wil jou wel begeleiden hoor als "ervaringsdeskundige", maar of je iets aan mij hebt? En of ik geaccepteerd wordt door jouw verzekering?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:27

_O- _O- Ik zal het eens voorstellen bij de verzekering.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:58

Citaat:
Na 3 weken vind ik het nog steeds lastig hoor

-O-

WAt is die champix dan voor iets? moet ik me dat voorstellen in de geest van nicotinepleisters ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:39

Ik heb denk ik niks aan die champix, het is toch een nicotine verslavingsremmer of zoiets?
Ik heb daarstraks om half 3 mijn eerste sigaret van de dag gerookt en ga straks als ik mijn rijkleding uit heb mijn tweede roken. Toch belachelijk dat ik zoveel moeite heb die handeling die ik maar een paar keer per dag doe te vervangen voor iets anders |(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:42

Ik weet ook niet hoe oud je bent Lamar en hoe lang je die 2 sigaretten nu rookt.
Ik ben 26 en ik merk dat het voor mij stukken makkelijker is om te stoppen dan voor mensen die in de 30, 40 of ouder zijn. Ik heb 13 jaar gerookt, de helft van m'n leven nog maar, iemand die ouder is rookt procentueel gezien én in jaren al veel langer en de gewoonte is dan veel meer ingesleten :) Kwa nicotine verslaving maakt de duur van de verslaving volgens mij helemaal niets uit.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:46

Champix is vooral voor stevige rokers. Mensen die een pakje of meer per dag roken. De werkzame stof is varenicline en die zorgt ervoor dat de receptoren in de hersenen niet of nauwelijks meer brullen om nicotine. Je hebt niet of nauwelijks last van afkickverschijnselen.

Feit blijft dat je echt zelf moet willen stoppen. Er bestaat (helaas) geen wonderpil die iemand van het roken afhelpt.

Ik heb mezelf voorgenomen dat ik, als ik over 30 jaar nog leef, weer ga beginnen met roken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:46

Zaterdag word ik 40 -O-
Ik rook al vanaf de pubertijd met 1x een stop van 18 maanden (zwanger enzo) en 1x een stop van 4 maanden.
Vroeger rookte ik anderhalf pakje per dag, nu nog maar 5 sigaretten max zonder moeite, dus er is al wel verbetering :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:57

Citaat:
Vroeger rookte ik anderhalf pakje per dag, nu nog maar 5 sigaretten max zonder moeite, dus er is al wel verbetering

Nou , dat vind ik knap, als ik 5 max kon roken zou ik heel gelukkig zijn.
Ik ben gestopt door plotselinge ziekenhuisopname, en als je dan al 5 dagen niet gerookt hebt
probeer je daarmee door te gaan bij thuiskomst.
Het is de gewoonte die uit het systeem moet bij mij.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:05

Ik zag leuke foto's voorbij komen! :)

En ik zag dat iedereen goed bezig is, top!

Ik ben anderhalve week geleden weer begonnen met roken -O- , en sinds vandaag weer gestopt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:28

Mijn vriend is niet gestopt, hij stelt het even uit zegt hij. Dat doet hij nu al 15 jaar.
Ook een aparte manier van niet-roken.

Ik wil trouwens iedereen even toejuigen die gestopt is met roken of weer opnieuw gestopt is met roken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik hoop binnenkort ook bij jullie te horen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:31

Wat ik wel geleerd heb nu (in tegenstelling tot eerdere stoppogingen), is dat ik nooit meer de 1e sigaret moet nemen. Vroeger dacht ik in een zwak moment: eentje kan wel en dan was ik verkocht. Nu weet ik, als ik er 1 neem, volgt de rest ook.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:40

Ik zal zeggen, ik heb 5 dagen geleden 2 trekjes genomen en ik zat meteen met diarree op de plee. Dat doe ik dus echt niet meer :') Ik snap dan ook echt niet hoe je kan stoppen en na een week weer gezellig 4 sigaretten kunt roken. Ik was van 2 trekjes al ziek :o

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:42

Tot nu toe bevalt het prima dat niet roken en stiekem ben ik best wel een beetje trots op mezelf, ook al ga ik pas sinds een week als niet roker door het leven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:48

phormicola schreef:
Ik zal zeggen, ik heb 5 dagen geleden 2 trekjes genomen en ik zat meteen met diarree op de plee. Dat doe ik dus echt niet meer :') Ik snap dan ook echt niet hoe je kan stoppen en na een week weer gezellig 4 sigaretten kunt roken. Ik was van 2 trekjes al ziek :o

Ik ben wel eens 9 maanden gestopt en gewoon weer begonnen zonder problemen. Ik ben nog nooit ziek geweest van het roken (jammergenoeg), ik vond/vind het gewoon lekker.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:30

Citaat:
is dat ik nooit meer de 1e sigaret moet nemen. Vroeger dacht ik in een zwak moment: eentje kan wel en dan was ik verkocht. Nu weet ik, als ik er 1 neem, volgt de rest ook.

Inderdaad , als je er "maar 1-tje " neemt ben je verloren.
Gisteren had ik het vreselijk moeiliijk, ik had een rokende vriendin op visite die ik al heel lang niet gezien had ,en
dat leverde behalve een hoop lachen ook wat zware gesprekken op en dan heb ik zoooooooo"n behoefte aan een peuk.
Maar goed , het is me gelukt om eraf te blijven *\o/*

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:41

Goedzo Kaatje!!!!!!

Ik ben 10 weken gestopt met roken *\o/* *\o/* *\o/*