Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:04

Ze heeft dit uit opluchting geschreven, na goed in de rats gezeten te hebben.
Mag ze dat even uitten? Ik kan me goed inleven in haar gevoelens.
Ze heeft nu een spiraal als ik het goed begreep, dus is ze ook niet iemand die dit nog 3x gaat overkomen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:06

Tjonge, tjonge. TS. Onzettend, werkelijk ontzettend hoe je erover schrijft. Alsof je even een pukkeltje o.i.d. hebt weg laten halen. Waarschijnlijk zie jij het ook echt zo. Hoe bedroevend. |( Ik heb er echt geen woorden voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:07

Coloured schreef:
Tjonge, tjonge. TS. Onzettend, werkelijk ontzettend hoe je erover schrijft. Alsof je even een pukkeltje o.i.d. hebt weg laten halen. Waarschijnlijk zie jij het ook echt zo. Hoe bedroevend. |( Ik heb er echt geen woorden voor.

Zij ziet dat inderdaad zo, wie ben jij om dat te veroordelen?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:08

BraveSpots schreef:
susannex schreef:
Ik weet wel dat het voor TS niks is, maar waarom dan een SA willen? Als je het uiteindelijk toch zo doet?

Je hoeft je vraag geen tien keer te herhalen hoor.

En ik gok zo om reacties zoals de jouwe. Omdat ze misschien geen zin had om nog een jaar scheldpb's te krijgen. Omdat sommige er wel moeilijk over doen in haar plaats. Over haar eigen abortus notabene.

Het is niet haar eigen abortus, maar de abortus van haar kind! Zeer groot verschil!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:10

Coloured schreef:
Het is niet haar eigen abortus, maar de abortus van haar kind! Zeer groot verschil!

Het is inderdaad haar kind

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:11

Nee Heino het gaat over leven en laten leven, iets wat een heleboel mensen helaas niet kunnen....

Inderdaad...
Laatst bijgewerkt door Coloured op 15-06-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PINK

Maar volgens haar was het niks...

BraveSpots

Coloured schreef:
BraveSpots schreef:

Je hoeft je vraag geen tien keer te herhalen hoor.

En ik gok zo om reacties zoals de jouwe. Omdat ze misschien geen zin had om nog een jaar scheldpb's te krijgen. Omdat sommige er wel moeilijk over doen in haar plaats. Over haar eigen abortus notabene.

Ja, en zij als 'moeder' (als je dan toch zo praat) heeft het volledige recht om die abortus uit te voeren. Zonder daarover te moeten worden veroordeelt.

Dat mag namelijk tegenwoordig in onze maatschappij. Als je het daar niet mee eens bent is bokt en TS imo niet de goede platform om daar iets aan te doen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:12

Zoals je zegt, haar kind, dus haar keuze.
Daar mag je het best niet mee eens zijn en dat mag ook best gezegd worden.
Toch is TS baas over eigen buik en embryo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:13

kind kan echter niet beslissen of het ter wereld kan komen, simpelweg omdat het nog geen eens hersenen heeft. Dus dan is het aan de TS te beslissen wat een verstandige keus zou zijn met betrekking tot de situatie waarin het kind opgroeit, in haar eigen belang en in die van het kind.

Voor het zelfde geld besluit ze geen abortus te plegen, en heeft het kind op iets latere leeftijd een heel complex omdat het zich nooit gewensd heeft gevoeld... Om vervolgens dagelijks te denken ' Was ik maar nooit geboren ' .. Dan ben je als ouder net zo goed egoïstisch geweest...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:13

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:14

Ragebol1977 schreef:

niet iedereen zegt dat TS niet baas is over eigen buik maar de meeste de manier waarop ze het schrijft..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:15

Het is jammer dat de TS er zo 'luchtig' over doet, want dat is het in mijn ogen absoluut niet.
Maar het is wel háár leven en de TS mag doen wat zij wil.

Hoop alleen wel dat de TS haar lesje heeft geleerd en het niet nog een keer nodig is.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:20

Ik begrijp niet dat sommigen haar zo veroordelen op haar manier van schrijven.

Er zijn een hele hoop mensen die laconiek overkomen terwijl ze er wel heel erg mee zitten, dan ben je iets minder kwetsbaar en zeker in een dergelijke situatie is het erg begrijpbaar, aangezien gevoel en verstand haaks op elkaar staan. Ze heeft het echt niet geschreven om de lolbroek uit te hangen hoor, ze wil graag haar ei kwijt. Dit is vergelijkbaar met in de derde persoon over jezelf spreken; dan is het iets minder confronterend. Maar dat betekent niet dat het iemand niet aangrijpt: dat kan JUIST betekenen dat iemand er heel erg mee zit..

Maar ja dat wordt natuurlijk weer niet begrepen, sommigen happen meteen weer zonder ook maar even na te denken dat er misschien wel meer achter dat eventuele laconieke masker zit.. :\

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:22

susannex schreef:
Ragebol1977 schreef:

niet iedereen zegt dat TS niet baas is over eigen buik maar de meeste de manier waarop ze het schrijft..

Maar als ze dat nou eens zo voelt? Als voor haar een zwangerschap aanvoelt alsof er een parasiet in haar buik zit, mag ze dit dan niet zeggen?
Moet ze dan doen of het haar veel verdriet doet, alsof het geen opluchting voor haar is en alsof zij niet blij is ervan verlost te zijn?
Er bestaan mensen die het zo voelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:24

BraveSpots schreef:
Ik vind het zelf veel te maken met de intentie die erachter zit. Kopvoddentax is puur beledigd en provocerend bedoeld in mijn ogen.

En dat is ook precies wat ik anders vind in dit topic.

Het draait absoluut om intentie ja, en ik denk ook niet dat TS haar intenties beledigend waren. Maar als je merkt dat anderen er niet zo luchtig en lacherig over kunnen doen, zou ik nav die feedback mijn reacties wat nuanceren. Uit empathie, sociaal invoelendheid. Dan verandert de essentie van je verhaal helemaal niet (dus hoef je je mening helemaal niet aan te passen vanwege tere zieltjes) maar is de toon wel anders.

Maargoed, da's hoe ik er over denk. En daar laat ik het maar bij denk ik ;)

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:25

tja iedereen zijn eigen keus vind het alleen jammer dat niemand over adoptie denkt hoef je geen leven te nemen maar ook niet met een kind te "zitten" na de geboorte

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:26

Laten we niet vergeten dat TS nog relatief jong is en de jeugd van tegenwoordig (ik loop tegen de 40, mag dat zeggen ;) ) zich wat anders - minder genuanceerd - uitdrukt dan je misschien wenselijk zou vinden w.b. dit soort onderwerpen.
Het zijn woorden op papier (op het net), dat kan soms ook wat neutraler, klinischer overkomen dan dat het in werkelijkheid is.
Ik denk dat als TS het (de abortus) echt een non-issue had gevonden, er niet een verhaaltje over had geschreven op een forum waar je er vergif op in kunt nemen dat iedereen er bovenop duikt.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:37

Kim90 schreef:
jammer dat je geknipt hebt in de quote en dat je op het onderste deel dan weer geen antwoord geeft.

Adil schreef:
Waarom in hemelsnaam zou ik dat moeten doen? Jij schrijft mij dingen toe die ik absoluut niet geschreven heb, nog niet eens aanzet tot...En dan moet ik mezelf uitleggen/verklaren? Nee, lees jij maar eerst eens anders en interpreteer eens anders zonder mensen meteen een mening toe te schuiven vanuit jouw redenatie en dán kunnen we verder praten en ben ik best bereid jouw vragen te beantwoorden.

Ik zeg niet dat je het moet, ik zeg dat ik het jammer vind dat je er geen antwoord op geeft, wie legt nou wat in de mond he?
Benieuwd ben ik naar de reden waarom jij abortus niet erg vind omdat de baby niet levensvatbaar is met 24 wkn zonder mensenhulp, terwijl een baby van bijv. 30 weken dat ook niet is. waarom leg jij de lat dan bij 24 weken, en dan niet bij 30 weken?? dan is de levensvatbaarheid er toch ook niet??
Maar je hoeft geen antwoord te geven hoor :evaw:

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:39

We hebben het hier nog lang niet over een 'kind'...

Ik ben 33, hoor dus niet bij 'de jeugd', maar denk er net zo over als TS. Heeft imo niets met tijd te maken, maar gewoon met levensbeschouwing.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:44

Volgens mij gaat het dan nog steeds niet over hoe je over abortus denkt - daar doe ik namelijk ook geen uitspraak over, en met mij maar weinigen. Ik heb het hele topic zo'n beetje gevolgd en volgens mij is er maar 1 persoon geweest die zich tegen abortus in het algemeen heeft uitgesproken (en dat later ook nog heeft genuanceerd). De meeste mensen reageren op de toon die aangeslagen wordt, vallen over de manier waarop het gezegd wordt.
Alet, en ik sluit mij daarbij aan, probeert aan te geven dat mensen die wat 'ouder' (ahum :D) zijn, wat meer nadenken over de manier waarop iets op een ander overkomt. Ik weet dat in ieder geval voor mijzelf geldt dat ik ook (zeker!) op internet mijn woorden op een gouden schaaltje weeg, omdat ik niet graag onnodig mensen kwets. Ik ben meestal niet zo van 'de knuppel in het hoenderhok'. En ik denk dat naarmate je ouder wordt, je wel leert dat het leven makkelijker wordt als je rekening houdt met andermans gevoelens. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen ;)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:45

Verschrikkelijk. %)

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:47

daar hoef je niet persee "oud" voor te zijn volgend mij want ik probeer ook zo min mogelijk mensen te kwetsen in mijn leven op en buiten internet . ik denk dat het meer iets is waar je bewust van moet zijn . dat jou woorden niet altijd aan komen zo als je bedoelt . ik denk alleen niet dat dit leeftijds gebonden is .

Alet74

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:50

Ik wil ook niet generaliseren, maar gewoon wat nuance aanbrengen in dit topic.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:51

ja daar kan ik wel in komen ja ;)
maar het blijft een moeilijk onderwerp omdat het erg aan gevoelens vast zit