Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_Z

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:11

Mooie spullen heb je gekocht! :D
Onze babykamer heeft helemaal geen thema, gewoon lekker roze allemaal.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:09

Hihi bepaalde thema's zijn fijn omdat je niet geslachts gebonden bent :)
Ik heb ook echt mega veel kleding wat niet geslachts gebonden is gelukkig natuurlijk, ik kan me voorstellen hoe je je voelt nu al die baby dingetjes kunt kopen en je ziet ook zoveel leuks!!

Toen mijn schoonzus en vriendin bevielen heb ik me eigen suf geshot alsof het mijn kids waren vind het zo leuk om voor kleintjes te shoppen die vinden alles leuk en alles staat ook goed bij zon prulleke:)

Nogmaals als je nog wat zoekt kun je altijd ff pb doen ook als je het geslacht weet heb namelijk ook veel meiden en jongens kleding ( wel gebruikt van iedereen gehad) en die kan ik best missen hoor als ik een kleine krijg dan heb ik toch al zat.
Heb ook nog flesjes en dekentjes en speelgoed en van die spullen voor aan een box en wieg etc ook nieuw
Mag voor heeeeeeeeeel weinig en gratis weg als ik je kan blij maken hiermee

Of iemand die dit leest en zelf geen centjes heeft of weinig aub niet iemand die het makkelijk kan betalen,vind ik zo jammer wil liever iemand helpen

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:14

Onze babykamer word Limegreen met grijs :d

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:39

Ik ben 19 december uit geteld! Kan niet wachten!
Iemand nog één wandel wagen tip? Zie door de bonen het bos niet meer!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:19

Themba schreef:

Naar een winkel gaan (Babypark,Babydump,Prenatal etc) en daar meerdere wandelwagens uitproberen.
Van te voren bedenken of je luchtbanden wilt of juist niet, luchtbanden zijn toch wel een must naar mijn mening voor in het bos etc.

Wij hebben altijd een Quinny gehad, een Quinny Freestyle 3XL en voor onze dochter hebben wij later een Quinny Buzz erbij aangeschaft.
Nu gaan we voor een Firstwheels city twin, ik wilde eerst voor de ABC Zoom design ( tweelingwagen/duowagen) gaan maar ik ben toch overstag gegaan voor de Firstwheels City Twin.

Wij gaan nu voor een duowagen daar onze dochter nog te klein is om grote afstanden te lopen als de baby geboren wordt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:34

Themba schreef:

inderdaad even goed bedenken wat je wilt en ze uitproberen in de winkel. sommige zien er super uit maar rijden kl*te.
En wil je perse een nieuwe wagen kopen?? anders kan je ook eens op marktplaats kijken. ik vond het persoonlijk zonde van m'n geld om 500-600-700 euro voor een nieuwe wagen te betalen. heb er 1 van marktplaats. een quinny freestyle XL. was echt in nieuwstaat en dat voor 45 euro. grote luchtbanden en rijd en stuurt lekker. (vindt ik dan).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:43

ik heb zelf via kadocus gekeken, heeeeeel veel dingen in de aanbieding :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:57

Kadocus heeft ook hele goede aanbieding vwb de babykamers en kinderwagens inderdaad!

Hoe gaat het nu Mioux? (sorry, nog niet alles bijgelezen)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:16

alle zwangere meiden gefeliciteerd

hier ook zwanger en 28 nov uit gerekent vrijdag nog ff een afspraak bij de verloskundige en dan plannen voor de 20 weken echo ben er vandaag 17 weken en 1 dag nog steeds erug blij ondanks alles en 16 kg kwijt in umh 9 weken(A)

ook even een tip voor de zwangere onder ons bij etos een gratis baby pakket 2 delig 1 krijg je nu en de 2de als de kleine spruit er is... t.w.v. 65,- en echt bruikbaare en leuke tips er in.! meer zeg k niet!

succes meiden!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:50

Nou popke, me eerste echte ochtendmisselijkheid gehad vanmorgen pffff ik dronk al amper tot geen koffie, maar nu helemaal niet meer haha zal niet in detail treden maar BAH. Verder had ik last van mijn bekken en benen, maar met nieuwe oefeningen gaat het nu beter !
Zit stiekem heeeeeeellll benieuwd te wachten op me spulletjes voor de babykamer.. en we zijn al urgentie aan het aanvragen voor een woning ! :D
Zit nu sinds afgelopen vrijdag op exact 13 weken en de 12 weken echo was goed !
Die van Etos ken ik, maar is niet geheel zonder voorwaardes ;)
Je krijgt ook zo pakket bij prenatal! :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:57

achhgoss viess he heb ik met melk pff bahbah eigelijk heb ik het wel met alles maar melk krijg ik echt een brok van in m`n keel maar goed ,

maar wat voor voorwaardes bedoel je?
heb igg nog geen last gehad van ze ahah
ga ook is kijken bij prenatal goeie tip ahah

hier sins een vrijdag de baby kamer binnen nou af wachten wat t word en dan gaan de muren afzien met mijn creatieve handelingen ahaha

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:11

oe, ja, koffie staat bekend dat het verkeerd kan vallen haha
Details hoef ik niet inderdaad, ik kan mij rijkelijk inbeelden ;-)
Wel fijn dat de 12 weken echo goed was!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 17:49

haha caboclo ja de koffie van vanmorge was eerrgg vies!!!
Bij etos begreep ik dat je vast aan reclame zit, en dat je gebeld kan worden telkes voor reclames. En daar heb ik altijd zo hekel aan haha !
De babykamer is er na een week nog niet dus heb ze gemaild... kan het pakket ook niet volgen, erg vreemd..
en ja popke :D we zijn superbij dat de echo alles er goed uitzag en we wachten op de 20 weken echo hihi stiekem kijken wat het wordt.. de namen Jayden voor een jongen en Cathlynn vind ik nog steeds erg mooi !

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:56

Ts,ik heb de Etos doos ook en ben op 1x na niet meer gebeld.
Ze vragen of je interesse hebt,zeg jij nee dan wordt dat in het systeem gezet.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:52

hi, heb het topic een beetje globaal doorgelezen :)

even schrikken in het begin dus, gelukkig komt alles helemaal goed, inclusief een steunende achterban.

ik ben ook onverwacht zwanger geraakt.
Ik en mijn vriend waren al 6 jaar samen, en hij had wel een kinderwens maar ik absoluut niet.
De pil werkte niet goed voor mij, omdat ik 2keer per maand ongesteld werd, toen ben ik voor de prikpil gegaan, wat afgeraden word als je uberhaupt ooit nog kinderen zou willen.

Door de prikpil kun je nie tmeer ongesteld worden, dat werd ik ook niet meer, helemaal ideaal.
Maar na ongeveer 2 en een halve maand werd ik steeds heel erg ziek, moe, overgeven enz. Toen ik al een week zo ziek was heb ik mijn vriend gevraagd of hij toch een test wou meenemen.

Ik heb die test braaf gedaan, en zag heel duidelijk 1 dikke verticale streep. máár 1 streep. dus ik dacht nog even pfew, 1 streep zegt dus niet zwanger, maar ik twijfelde toch, dan had het een horizontale streep moeten zijn toch?

eigenlijk was het heel duidelijk. ZWANGER, maar ik vond het nog zo onwerkelijk dat ik gelijk naar mijn schoonzusje ben gereden, die was immers net bevallen, en heeft ervaring met deze testjes gehad. Die zei ook, ja duidelijk ZWANGER.

mijn vriend was zelden zo stil :P hij vergat spontaan het vuur uit te doen van het fornuis, en in de dagen die daarop volgde was hij spontaan elke dag aan het stofzuigen, opruimen, dweilen wassen noem maar op.

het plan was wel te wachtten tot 12 weken, met het vertellen aan iedereen, maar dat was ontzettend moeilijk, mijn ouders en schoonvader enzo wisten het al met 6 weken. Iedereen was even verbaasd als wij.

Inmiddels ben ik dus 28 weken, op de 20 weken echo was een hele gezonde meid te zien :).
Ik ben aan het idee gewend, mijn gebrek aan kinderwens had ook meer te maken met angsten, zou ik dat wel kunnen, ben ik wel geschikt als moeder enz. Nu hebben we geen keuze, en ik weet zeker dat mijn partner een eorm leuke papa word, ik ga mijn opperste best doen een leuke mama te zijn.

kinderkamer krijgt als thema eeyore :)
beetje "gloomy" maar wel heel lief. We hebben alleen nog een box, badje en babyfoon nodig, dan hebben we volgens mij de hele iinboedel bij elkaar.

alleen nu nog druk bezig met schilderen van de meubeltjes die een opknap beurtje nodig hebben :)

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:32

Mioux, leuke namen zijn dat zeg! Jayden lijkt wel op Jaylinn, zo heet ons dochtertje ;).
Balen dat je last van je bekken en morgenziektes hebt!
Waar willen julie gaan wonen dan?

Moonprayer, dat gevoel van angsten dat ken ik hoor. Dat had ik ook heel erg toen ik zwanger was. Maar toen ze er eenmaal was was dat allemaal verdwenen! :D Het gaat allemaal vanzelf dan.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:14

ik gebruik als babykamer de baby kamer waar ik zelf in heb gelegen, ben namelijk nog steeds verliefd op die babykamer, en mocht hem hebben wanneer ik zelf zwanger was.
Zal binnenkort wel even foto's plaatsen van de spullen zoals ze nu nog op de zolder staan.

Voor een jongen wilde ik ook al een tijd jayden maar er worden er nu zoveel jayden bij ons in het dorp genoemd. Dus nu maar op zoek naar een andere naam, vind damian en jairo ook wel mooi.
En voor een meisje word het Roosalien. Voor een meisje staat de naam al vast.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:26

Voor een jongen hadden wij de naam Samuel in gedachten. Toen werd bij de 20 weken echo duidelijk dat het toch écht een meisje werd :P Maaar nu hebben we eindelijk een leuke meisjesnaam gevonden :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:37

Meiden, allemaal gefeliciteerd!

Ik kom me ook bij jullie voegen. Ik ben 9 weken zwanger en gister weer een echo gehad. Alles zag er goed uit, de kleine was gister 2.6 cm.
Ik was na het stoppen met de pil na 1 maand al zwanger. Ik had op 7 weken een echo omdat we toen eigenlijk 9 weken zouden zijn als je rekent van de eerste dag van de laatste menstruatie. Na even kijken gister kwamen we uit op 9 weken en 1 dag.

De eerste paar weken heb ik last gehad van ochtendmisselijkheid. Dat is nu zo goed als weg, op vanmorgen na, toen gooide ik alles eruit toen ik de bus uit kwam richting m'n werk. Ook erg last van lage bloeddruk, veel zwart voor m'n ogen en mag lekker dropjes eten. Vooral in de ochtend en in de weekenden is hij erg laag.
Verder ook erge obstipatie, krijg binnenkort lactulose. Soms zelfs erge buikpijn er van, dus erg vervelend!

Verder heb ik ook al een commode, ledikant en badstandaard via marktplaats. De kinderwagen krijg ik te leen van m'n nichtje, dus dat scheelt weer een grote aankoop.

Iedereen weet het eigenlijk al. Mocht het mis gaan, dan heb je wel mensen om je heen die het weten en je kunnen steunen.
Moeders koopt elke keer al kado's, echt super lief.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 12:32

even een updatetje!
Degene die ik nog niet gefeliciteerd heb bij deze! Super gezellig zo allemaal haha
Onze familie komt ook al aan met cadeautjes van me schoonzusje hebben we rompertjes gekregen en van mijn schoonbroertje en ze zusje hebben we sokjes met "cool" en "boef" gekregen heel lief allemaal, en van me kapster kreeg opa en oma (mijn ouders hihi) lieve slabbertjes met teksten erop, weet hem niet helemaal meer uit me hoofd maar voor oma stond er "oma is mijn hoofdsponsor" en opa iets van "natuurlijk is mijn opa de coolste" Wel heel lief allemaal, we worden steeds enthousiaster naarmate we meer geregeld hebben, ook al ben ik pas 14 weken, het schiet al zo op !
We gaan als me vriend het nieuwe contract heeft, in voorthuizen in een challet wonen. We hebben er al super veel zin in !
Zaterdag over een week hebben we een afspraak om bij t gastouder gezin alles in te vullen, dan is dat alvast geregeld! Daar moet je tegerwoordig zo vroeg bij zijn !
En voor de challet ga ik ook bellen, die willen we ook graag bekijken, er waren er 3, 1 van 550,- inclusief alles voor 2 a 3 personen, en 1 van 620 voor 5 personen ook inclusief en nog 1 voor 670 6 personen ook alles inclusief. Dat valt dus nog reuze mee, tot we t huisje hebben!

Groetjes ons :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:50

Fijn dat het allemaal zo goed gaat en ook van het challet.
het komt vast allemaal goed met jullie.
Succes.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:35

Oh wat leuk allemaal joh! Echt fijn.
Van die chalets, dat is toch huurprijs neem ik aan? :P
En gastouder gezin? :o (sorry als ik dit even niet meekrijg, maar hoe zit dat?)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:16

ja is huurprijs haha
gastouder gezin is als een kinderopvang, alleen heb je nu zowiezo 1 vast iemand er lopen die voor je kind zorgt als jij die daar brengt.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:25

Dat klinkt wel heel fijn Mioux. Is dat duurder dan gewone dagopvang en krijg je daar ook toeslag voor?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:47

zo te lezen gaat het allemaal lekker..
Met je bekken wel oppassen en optijd aan de bel trekken..
Mijn dochter is inmiddels 2,5 bijna 3 en heb nog steeds pijn.
Ik had bekken instabiliteit en isias.

Namen..
wij hadden eerst voor een meisje Demy alleen hoorde we die zo vaak ineens dat ik dat niet meer wilde..
Het is nu Neva-Jade geworden en zo heet nog niemand over de hele wereld dus helemaal blij mee :D

als neva een jongen had geweest had ze Justin-Diego geheten