Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:33

Amanda, zalige foto's! Heb je er nog meer?

Bobomelo, goed je functioneringsgesprek doorgekomen. Goed zo! En die collega, hoe moeilijk ook maar laat het zoals het is. Des te meer lekkers voor jouw en je collega's overblijft :)

Probeer je niet teveel er van aan te trekken en druk over maken. Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun hoofd en heeft het voor jouw echt te weinig zin om daar (positief of negatief) energie in te steken denk ik ;)

Maak gewoon plagerig een opmerking dat jouw traktatie goedkoper was geweest dan een koek uit de automaat als ze dat excuus gebruikt ofzo. Maar let wel, doe het met een glimlach en laat het haar verder lekker zelf uitzoeken ;)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:04

bobomelo schreef:
@Cindyrella,
(mag ik vragen of je hulp had van een 1e lijns of 2e lijns psychologe?

Uhhmm misschien een gekke vraag, maar wat is 1e lijns en wat is 2e lijns??
Had zelf in de gaten dat het even niet de goeie kant op ging en tegen een depressie zat aan te hikken. Had goeie dingen over die vrouw gehoord en heb haar dus gewoon opgebeld om een afspraak te maken.
Ze gaf aan dat ze een doorverwijzing van de huisarts nog had. Die doorverwijzing kon ik uiteraard niet telefonisch krijgen, dus heb ik die via een afspraak ontvangen. Was wel een soort van grappig, ik kwam dus bij een heel jong doktertje terrecht, deed in 3 minuten tijd mijn verhaal van een aantal jaar.... Haar mond viel ongeveer ope en het enige wat ze zei was: Ik denk dat een doorverwijzing een goed idee is. En 3 minuutjes later stond ik dus weer buiten!

Bobomelo: Fijn dat je functioneringsgesprek goed gegaan is! En wat je baas zegt is inderdaad waar, je werkt voor hem, niet voor je nare collega's.
Zou er maar niet teveel druk om maken. Trakteer jij lekker je zelfgebakken koeken.. en als die 2 rotte appels niet willen proeven van jou koeken, laten ze alleen maar meer zien hoe hun ware aard is. Zou me er niet druk om maken en zeker niet tot hun nivo verlagen! laat zien dat t je niets doet, dat je er boven staat!! Je gaat straks je zwangerschaps verlof in, geniet daar van en laat zien dat je daar van gaat genieten!! STRAAL meid, kom op... Dit is één van die mooie momenten in je leven!!!

Amanda: Super foto's weer!! Ziet er prachtig uit!!

Bienotje: Morgen je afspraak... Alvast succes!! Ben heel benieuwd naar je ervaring. En misschien blijkt het met deze psycholoog niet te klikken, probeer dan gewoon nog een andere.

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:58

Bienotje: ik heb heel veel foto's :D
Ik probeer er elke dag een paar te plaatsen. Als ik thuis ben dan maak ik een betere selectie en kan ik ze wat mooier bewerken. Nu worden ze wat onscherp van het verkleinen enzo en dat heb ik met mijn andere laptop niet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:51

Kwaliteit is wel wat minder inderdaad, maar di ehoudne we dan nog wel tegoed :)

En verschil tussen eerstelijns en tweedelijns weet ik eigenlijk ook niet. Weet wel dat ik naar een eerstelijns praktijk ga, heeft dat echt te maken met doorverwijzing van de huisarts ofzo?

P.s. Is het misschien een idee om richting huiskamer te denken, dat we ook wat meer andere dingen kunnen babbelen?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:34

Jaaaa goed idee Bienotje! :j
Hoe doen we dat, waar vraag je zoiets aan? (Bokt leek)

Als ik zo eens op internet speur, val ik ook onder de 1e lijns psychologie.
http://www.de-muzen.nl/cms/vergoedingen ... n-2e-lijns
Geloof dat je voor beide een doorverwijzing van je huisarts nog hebt hoor.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:38

Oh, dat is al wat duidelijker in die link idd :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:05

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:56

Goedeavond!
Even een kort berichtje, ben net thuis!(onverwachts nog op verjaardag net!)
Heb wel even bijgelezen hoor...

@cindyrella
bij een 1e lijns heb je in elk geval recht op 8 behandelingen, en afhankelijk van ziekenfonds en aanvullende verzekering heb je recht op wat meer behandelingen, vaak tot max 16 keer per jaar....dus ook grote kans dat jouw psychologe daarom ook zegt als ze denkt dat je het weer alleen aankan, want anders is het zo 80 euro per uur.....

@bienotje
succes morgen!!

en helaas heeft collega wel van mijn cakeje genomen....(vooral niet zeggen dat het lekker is, maar gelukkig genoeg collegas die lieten merken dat het heerlijk was hihi)
Alle leuke collegas die je nog succes en fijn verlof wensen, en de 2 rotte appels die stug bleven doorwerken en net doen of ze niet doorhebben dat je weggaat....
Heb dat es van afstand bekeken en dacht ook: eigenlijks best onfatsoenlijk en dom, blij dat ik niet zo ben als hun!!
En als er tzt kraamvisite komt van het werk, dan bellen ze toch voor een datum te plannen, en zal ik ook vragen wie er allemaal komen, en stel.....hun naam staat ertussen dan wil ik denk ik toch zeggen dat ik hun niet hoef! dat ik graag de mensen heb die ook 'om me geven'en me hebben gesteund, enz.....en niet hun...ze kunnen niet eens 'doei'zeggen of je succes wensen....nee die hoef ik niet!

kreeg net nog lieve smsje van de 2 die avonddienst hebben, die heb ik niet meer gezien vandaag, maar dat doet je goed! zijn ook lieve meiden!

zal nu naar bed! tot morgen!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:16

nou ze snappen dan toch dat ze het volgens de etiqette niet kunnen maken voor jou te weigeren ;)
maar wat lief van je andere collega's dat ze toch nog een sms'je sturen! zou je inderdaad vrolijk van worden!
meid geniet van je zwangerschaps verlof en hopelijk heb je nog lekker mooi weer!

hier gisteren lekker op buitenrit geweest met verzorgpaardje, was zo heerlijk.
lekker bospadjes met heuveltjes en boomwortels :D:D:D zo zalig, en je merkt aan alles dat wanneer ie op de zachte bosgrond komt dat ie echt wil gaan, lekker hitserig, dribbelen, met de kop schudden ( ik wil GAAAAAAN) hihi maar altijd gewoon zo super controleerbaar en zacht op de hulpen.
maar het zadel lag niet echt goed, toen we vertrokken lag het goed, paardje is scheef, dus zadel ligt altijd een beetje scheef als je rijd, maar tijdens de rit zakte het zadel steeds naar de andere kant, ( dus de niet scheve kant) dus ik moest elke 5passen het zadel een beetje recht "duwen" met mijn voet anders zou ik er aan de andere kant onder zijn buik terecht gekomen zijn, maar door dat "duwen" is volgens mij het zadel ook mee naar achteren geschoven.
paardje is altijd heel vol en ploffig geweest, dat is nu een stuk minder en we gaan nu kijken of het zadel nog wel goed past, het is nl niet zo'n makkelijke met het juiste zadel vinden( hafje).

iemand nog tips? voor de ligging, zadel zelf, wegzakken bij scheefheid,....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:06

Nou meiden, mijn intake gesprek is geweest. Vrijdag wordt het met team besproken en dan volgende week krijg ik een telefoontje en te horen bij wie en wat voor plannen ze met me hebben ofzo. Heel benieuwd, intake gesprek is me wel zwaar gevallen trouwens. Emotioneel behappen dat het niet erg is om hulp te vragen is niet mijn sterkste punt ;)

Nog even rustig bakkie thee gedaan, hoefsmid kwam en dus nu nog half dagje werken maar en afwachten.

Crazyshar, de ligging even na laten kijken en werken aan het wegtrainen van die scheefheid. Kan best zijn als hij zoveel dunner is geworden dat het om die reden niet meer goed van vorm is voor het hafje.

Bobomelo, misschien waren die collega´s dus eigenlijk wel niet zo onfatsoenlijk als je dacht dat ze toch gewoon namen. ;) Zolang jij je er (positief of negatief) druk over maakt heb je er vooral je zelf mee. Loslaten die mensen en wat ze doen, maar dat wordt ook wat makkelijker als je er niet meer dagelijsk mee te maken hebt. :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:07

@Bienotje
fijn dat de intake geweest is!! en iedereen is daar wel emotioneel hoor als ze hun verhaal doen, dat zijn ze wel gewend whaha!
En wat betreft mijn 2 collegas, ik ben me er zeker van bewust dat ze onnodige energie van me vergen door als ik me er druk over maak! Dat heb ik met de mindfullness wel geleerd! maar......heel soms heb je zelf toch ook es zoiets van: zooooooooooooooooo ff een sneer op een zeer vriendelijk toon, maar ze toch es ff laten merken dat je het heus allemaal wel doorhebt! dat schijnheilige gedrag van hun!
En helaas, ze zijn gewoon wel zo onfantsoenlijk als ik denk hoor! Dat blijkt wel uit dat ze je niet eens even gedag zeggen, tot over 4 maand, succes, geniet ervan of wat dan ook! neuh, op dat gebied negeren ze je vrolijk hoor, en een smoesje van: goh nja, had niet eens door dat je zo weg zou gaan gaat niet op, want er stonden genoeg die wel even "afscheid"van je namen! en van achter de afdeling dat er nog es geroepen wordt 'succes'! dus nee, daaaaar konden ze niet omheen!
maar vanaf nu ga ik heerlijk genieten van wat mij te wachten staat, mezelf lekker lichamelijk en geestelijk wat rust te gunnen! En vooral genieten van dat ik die 2 bitches de komende 4 maand niet zie!
En lekker genieten van het contact met de leuke collegas!!

@crazyshar,
nou zie verhaaltje hierboven, etiquette regels lappen zij echt aan hun laars hoor! anders namen ze ook wel lekkers aan van een andere collega die zijn NIET mogen...
nee dit zijn typisch 2 gevallen van: Ik zorg goed voor mezelf, ik kan en mag alles, het oog kijkt altijd van hen af! (en dit zegt mijn baas ook.....)

en tips over je haf en zadel, heeft bienotje al mooi gedaan!
mss es een paardefysio/osteopaat erbij, dat het ergens vast zit en het even los'gekraakt' moet worden, en dan met trainen ervoor zorgen dat haffie weer recht gaat lopen!en sowieso is het wel verstandig om je zadel op zijn tijd es te laten controleren door een zadelmaker die aan huis komt, dan kan je ondertussen es passen/rijden en dan kijken of ie goed ligt. Als ik met zadel naar de maker ga, dan probeer ik ondertussen ook wel 2 of 3 keer of ie goed ligt!
bij divoza hier in de buurt is het nl: heenbrengen en 2 week later ophalen, nou zonder te passen kan je naar mijn idee geen zadel opvullen oid.....
en mooi dat je wel zo genoten hebt gisteren!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:19

Crazyshar: zadelmaker laten kijken, fysio/osteo bij je paard laten komen en dan trainen :j

bobomelo: fijn dat je zo je verlof in kan. En die collega's, lekker links laten liggen!!

Ik ben weer foto's aan het uploaden. Zien?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:50

Foto's van Herm van vandaag. Herm is een eilandje van 3 km lang en 0,8 km breed. Ik heb het in 3 uur rondom kunnen lopen. Erg mooi! Daarna heb ik minder lekker geluncht :+
Vette hamburger met pizzakruiden ( :? ) en te licht en in oud vet gebakken patat. Maar goed, klein detail :D
De laatste 1,5 uur heb ik op een verlaten wit zandstrandje doorgebracht, aan de mooie blauwe zee. Inmiddels imiteer ik een kreeft, maar hopelijk is dat met een dag (of 2) gewoon bruin :+

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Een van de paden die ik heb bewandeld.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, het strand is echt zo wit en de zee zo blauw :D <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel mooi blauw vlindertje, waar er heel veel van rondfladderden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn 'privestrandje' :D
Afbeelding

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:00

wat heerlijk amanda!! ziet er echt heerlijk relaxed uit!
@bienotje: wat fijn van je gesprekken zeg!!!!! goed om te horen dat je er wel een positief gevoel over hebt, en dat emotionele komt inderdaad heel logisch over , is toch een drempel die je over moet hé.

we kunnen het zadel nog een kleine 2 maten verkleinen op de een of andere manier, maar het echt rechttrainen is een klein punt, we zijn niet echt intensieve rijders, en veel meer grondwerk, loswerken en buitenritten, paardje is ook nog vrij jong en nog niet 100% doorgereden. super braaf en lief maar sommige knopjes zitten er nog niet helemaal op.
we gaan wel in de zeer nabije toekomst lesjes dressuur nemen zodat we daar wat meer aan gaan werken.
zitten altijd een beetje met het probleem dat een buitenrit veeeeeeeeeel leuker is dan in de bak :D

enneuh amanda, ik ben ook een imitatie van een kreeft hoor ;) heb bijna heel de dag op stal in de paddocks gewerkt, zonder me in te smeren( vergeten) en heb heel erge auw nu :+ :o -O-

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:22

Ohw heerlijke foto's Amanda!!!!
Als ik nu een ticket boek, waar moet ik hem dan heen boeken?? :P
En als jullie nu een kreeft imiteren, passen jullie dan wel op dat jullie niet in een aquarium in een restaurant belanden?

En crazyshar, dressuur is indd wel belangrijk, ook voor buitenrit-paardjes!
En je hoeft met je dressuurlessen niet eeuwig te oefenen voor 'kunstjes"als wijken/schouderbinnenwaarts of wat dan ook, maar alsje maar goed leert hoe je paard nageeflijk en aan de teugel leert lopen! En dat je wat kan oefenen met lengtebuiging! Aan de teugel lopen is niet alleen voor het mooie, maar ook beter voor de rug van het paard omdat ie dan zijn rug gebruikt! loopt een paard altijd maar lekker met de neus in de wind, dan drukt ie vaak ook zijn rug weg!
Dus als jij instructie kan vinden die jou op de goede manier helpt om je paard nageeflijk te laten lopen, wat kan oefenen met lengtebuiging en gymnastiseren, dan kun je dit ook tijdens je buitenritjes oefenen!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:35

@bobomelo: hihi dat weet ik wel, heb altijd dressuur gereden, op ongeveer M2 Z niveau, maar omdat ik het "krampachtige" van dressuur zo beu begon te worden ben ik losser gaan rijden, een tijdje western en nu weer relaxte buitenritjes en veel grondwerk. maar je hebt wel gelijk weer wat dressuur doorpakken zou echt niet verkeerd zijn, maar het is te lang geleden dat ik het daadwerkelijk zelf gereden heb om het juist door te pakken met dit jonge knulletje .
ik wil hem absoluut niet verpesten en ik wil het echt heel graag goed aanpakken. hij was jammer genoeg al scheef toen ik hem begon te rijden, dus dan vind ik het moeilijker om het weer juist aan te pakken omdat ik niet weet waardoor hij scheef is gaan lopen.

en wat dat restaurant betrefd het enige bedje dat ik zal treffen is er een met dons, zeker en vast niet een van sla :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:39

Vanuit lange lijnen en grondwerk kun je ook al een hoop rek en strek oefeningen doen, als je niet perse dressuur wil rijden.
En met buitenrit kun je ook altijd nageeflijk rijden.
Ik ben ook niet van het trek en pluk werk, maar gewoon met neusje op de loodlijn en links en rechts inbuigen kun je buiten ook prima doen :D

Bobomelo: wij verblijven op Gurnsey (hoofdstad St. Peter Port), met uitstapjes naar de eilanden Sark en Herm. :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:11

Amanda, zlige foto´s weer. Moet echt genieten zijn daar! :)

Crazyshar, grondwerken enzo moet je ook aan de scheefheid kunnen trainen. Maar zou je het ook niet leuk vinden om wat meer dressuur weer op te pakken met lessen als je dat eerder zo fanatiek hebt gedaan :)

Ik ben trouwens ook een kreeft, maar dan geen imitatie maar een echte qua sterrenbeeld :D

Nu we toch zoveel foto´s hier hebben, mag ik vast ook nog wel wat foto´s avn crosstraining hier kwijt toch? :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:18

dat klopt inderdaad , met grondwerk moet het ook lukken.

wmb kan je gerust foto's plaatsen hoor. alleen maar leuk :D

ik ben een leeuw van sterrenbeeld, en heb totaal geen idee wat voor eigenschappen een kreeft heeft hahahaha snap er helemaal niets van die sterren beelden.:D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:39

Kom maar op met die foto's!
En scheelt dat je zelf ooit wel fanatieker dressuur hebt gereden dan! Af en toe een lesje van iemand die jou vanaf de grond kan begeleiden dan kun je zelf wel even weer vooruit met wat weer huiswerk!

@Amanda, nou, zal es ff kieke hoelaat het vliegtuig gaat :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:54

Heb er ook niks mee hoor, sterrenbeelden ;)

Wel met foto´s :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paard vind het echt superleuk om te doen en ik ook :j

Maar gaat niet altijd even soepel hoor :+
Afbeelding

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:08

Dat ziet er wel heel gaaf uit!!!!!
Wanneer kom je langs? mag je dit ook met mijn paard doen :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:44

Het is ook ontzettend leuk om te doen, als je ooit de kans krijgt wat trainingen te volgen zeker doen :j
Kun je zelf ook prima, weet ik zeker!

(maar dan wel pas proberen als de beeb eruit is hé ;) )

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:25

haha ja moet maar niet mét beeb in buikie!
en crossen vindt ze zekers leuk! alleen ik zit niet zo stevig hoor! en met water is ze niet zo dapper....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:25

Wat gaaf zeg!! Ooit.... Dan wil ik dat ook doen.
Maar dan moet mijn blondje eerst de trailer op gaan :+