[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:03

Maar ik eet wel gevarieerd,ik eet elke dag heel verschillend alleen de crackers en de peijnenburg reep zijn hetzelfde.Savond vlees of vis met aardapp.of rijst.Of soms soep met stokbrood.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:04

Oja ook altijd groente want dat eet ik zoiezo liever dan vlees en aardapp.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:38

MelodyT schreef:
Peijnenburg complete start staat ook bij voedingscentrum als goed product.Ik eet nooit veel meer..dus zal toch moeten minderen om effect te zien.

6x per dag heb ik ook nooit gedaan ik eet altijd 3x per dag en wanneer ik extra honger heb pak ik een cracker.Kwa calorieen zit ik dan niet slecht hoor..

Zelf zou ik zeggen, laat die calorieen los en ga letten op voedingsstoffen wat Phormicola ook al zegt. Zo'n lu cracker is gebakken lucht als 't ware. Witmeel en verder niks. Daar heeft je lijf helemaal niks aan, echt niet. Aardappelen overigens hetzelfde. Beste zilverliesrijst, volkoren pasta enz eten. Want bv dat stokbrood bij de soep, is dat wit of volkoren stokbrood?
Voedingscentrum is naar mijn mening ook niet geheel geloofwaardig. Aspartaam bv kun je wat hun betreft gerust gebruiken terwijl ik (en veel anderen) daar toch heel anders over denken :P
Veel groenten eten is natuurlijk nooit verkeerd. Dit zou je bv ook 's middags op je (volkoren) brood kunnen doen of een salade maken 's middags. Zelf eet ik 's morgens altijd met fruit (met eventueel wat yoghurt/kwark erbij). Ben sindsdien (6 weken denk ik?) zo'n 2 kilo afgevallen. Niet veel maar was ook m'n bedoeling niet. Ik had last van m'n darmen en van een natuurarts daar een "dieet" voor gekregen. Als je wilt, wil ik verdere details wel pben daarvan. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat als je je daar aan houdt, dat je dan (met beweging ernaast natuurlijk) gaat afvallen. Of je zou bv het boekje Skinny Bitch moeten lezen. Ook erg interessant boekje over voeding.
Al hangen dit soort dingen ook allemaal weer af van hoe jij tegen voeding aan kijkt. Ik zelf ga voor een groot deel bv mee met de gedachtegang in 't boekje Skinny Bitch (veel groente/fruit/zaden/volkoren/minder eiwit/pure producten), terwijl Phormicola dit een belachelijk boek zal vinden vanwege haar ideeen over eten (eiwitrijkdieet) (we komen elkaar nog wel eens tegen in dit soort topics, vandaar dat ik dat wel zo kan zeggen denk ik :P )

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:46

Wie van jullie doet ook aan het No-nonsence dieet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:47

Lynn_x schreef:

Ik ken 't niet? Ik dieet overigens niet, maar het klinkt wel interessant.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:48

Klopt Tara :P En dat mag je gerust over me zeggen :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:54

_Tara_ schreef:
Lynn_x schreef:

Ik ken 't niet? Ik dieet overigens niet, maar het klinkt wel interessant.

Is elke 2 uur eten. Zoals meeste hier ookal omschrijven :j
Niet snoepen, veel fruit en Knackerbrod enzo. Kan je zo downloaden van internet :j

ik was na 1,5 week al 3 kilo kwijt, nu gaat wel wat rustiger maar het is wel heel fijn, heb nooit honger

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:21

Salade kan smiddags niet,groente ook niet.Eet wel vaak fruit tussen de middag.

Op mn werk geen mogelijkheid tot maken van salade.Meestal neem ik brood mee maar dat word gouw klef.

Ben wel altijd benieuwd naar dat dieet...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:23

Je hebt wel bakjes toch, om salade in mee te nemen? En wat brood betreft, ik neem groentespread (van de biowinkel) met wat plakjes tomaat erop gewoon mee. Blijft redelijk "vers". Is het ook niet mogelijk om je brood op je werk te smeren?
Ik heb dat dieet thuis in een document staan, zal 't je vanavond en anders morgenavond pben!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:30

Hee allemaal, ik kom me hier ook eens even 'melden'.
Ik ben al een tijdje bezig naar een voor mij passend eetpatroon. Ik kwakkel eigenlijk mijn hele leven al met mijn gewicht, van mijn 14e tot mijn 16e/17e heb ik een 'lichte' eetstoornis gehad. In mijn hoofd blijft 'niet eten' dus altijd een 'goede manier om af te vallen', terwijl ik weet dat dit onzin is, en ook heb gemerkt dat je hierna juist weer sneller aankomt.
Ik ben nooit echt dik geweest, maar nu ik een jaar op mezelf heb gewoond als student, merk ik toch wel dat het allemaal wat minder strak is :p Echt extreem afvallen hoef ik dus niet, maar ik zou het graag allemaal wat strakker zien en zowiezo gewoon gezonder willen eten!

Ik vind de 'Back to Basic' ideeen van _Tara_ erg interessant, maar ook de 'eet 's ochtends eieren' tip van Phormecola
Nou had ik 2 vraagjes, allereerst; kan het geen kwaad om iedere dag eieren te eten? Ik ben namelijk gek op eieren, zowel gebakken als gekookt, maar ik hoor hier soms over dat iedere dag ei eten niet goed voor je zou zijn? Terwijl anderen juist zeggen dat het geen kwaad kan of zelfs goed voor je is.
En als tweede, hoe denken jullie over melk? Ik las laatst ergens een artikel dat mensen die willen afvallen uit moeten kijken met zuivel. Nou drink ik zelf graag melk, iedere dag zeker wel 1 tot 2 glazen halfvolle melk, en het lijkt mij juist dat melk wel gezond en goed voor je is?

Ik zou graag horen hoe jullie hier allemaal over denken :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:41

Dat back to basic en eieren eten, kun je natuurlijk helemaal goed combineren toch. Ik bedoel eieren zijn ook hartstikke basic :P
Of iedere dag eieren eten geen kwaad kan, daar heb ik me nooit zo in verdiept. Je zou er bv wel voor kunnen kiezen om dan van de 3? eieren waar je mee ontbijt, er 2 zonder eigeel te eten. Van de ene kant hoor je inderdaad altijd dat eieren slecht zijn en dan ineens kun je ze toch gewoon eten zoveel je wilt.
Melk is wat mij betreft bedoeld voor dieren/mensen om op te groeien. En dan ook snel groter (dikker) te worden. Naar mijn mening zou je dus geen/weinig melk/zuivel moeten gebruiken, zeker als je af wilt vallen. Ik eet 't zelf nog wel hoor, maar met mate. Havermoutpap bv of wat fruityoghurt 's avonds. Het enige vervangende product wat daar ook voor is, is soya. Maar of dat nou weer goed is? Daarvan lees je ook vaker dat die boeren uitgebuit worden, hele dorpen vergiftigd en dat 't vaak genetisch gemodificeerd is. Dus ja daar weet ik 't dan ook weer niet mee :P
Ik denk als 't bij die 1-2 glazen melk blijft, dat 't dan wel ok is. Maar ik zou daar zelf dan niet nog yoghurt enzo naast gaan eten.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:42

Groentespread vind ik zo vies...maar we hebben geen koelkast en hier op kantoor is eht best warm dus is geen optie om mee te nemen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:44

Ik eet al m'n hele leven elke dag zo'n 2 á 3 eieren en m'n cholesterol is prima hoor ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:44

hee,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ben de laatste tijd best wat aangekomen, en zou het er ook graag weer af willen hebben. Maar om nou zwaar te gaan diëten op mijn 17e? Het zijn denk ik vooral mijn tussendoortjes. Dus als iemand gezonde, ook nog enigzins smakelijke tussendoortjes weet?
verder eet ik ook best veel brood. S ochtends meestal 3. Momenteel met pindakaas. S middags vaak ook nog eens 2.
Heeft iemand tips om gezond wat minder te eten, zonder mijzelf alles te ontzeggen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:51

MelodyT schreef:
Groentespread vind ik zo vies...maar we hebben geen koelkast en hier op kantoor is eht best warm dus is geen optie om mee te nemen.

Groentespread is hartstikke lekker joh :P Zongedroogde tomaat, courgette, paprika, tomaat met kruiden. Maar nee als jij 't niet lekker vindt, niet eten. Nooit tegen je zin dingen eten, schiet niemand wat mee op.

Lastig dat je geen koelkast enz hebt. Al bewaar ik mijn boterhammen ook nooit in de koelkast. Dat wordt dan inderdaad wel wat klef, maar dat vind ik dan juist wel weer lekker. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Kwa broodbeleg zou ik dan iig suikervrije producten aanraden. Suikervrije jam (alleen weer niet die halva dingen met zoetstof erin, maar echt zonder suiker), pindakaas van calve heeft geen suiker, suikervrije appelstroop enzo.

En een salade in een saladebakje meenemen? Bij de Action hebben ze die. Dat blijft ook wel een halve dag goed toch, denk ik?

@ Inney: Slim dat je in ieder geval inziet dat zwaar dieeten op je 17e geen goed plan is! Tussendoortjes, fruit is altijd goed, groente (bv worteltjes ofzo?). Ik hou daar zelf niet van, groente als tussendoortjes, maar 't is wel heel gezond natuurlijk. Een gekookt ei of wat yoghurt kan ook prima trouwens. Je zou ook op deze site kunnen kijken: http://debakparade.blogspot.com/
Daar staan recepten die zo gezond/puur mogelijk zijn. Waaronder dus ook tussendoortjes als repen/koekjes. Deze site: http://www.suikerwijzer.nl staat overigens vol recepten zonder suiker.
Als ontbijt zou je fruit met eventueel wat yoghurt kunnen nemen of eieren.
Verder lijkt 't alsof je prima eet toch? En dan met beleg zoals ik hierboven al zei. Of eens een salade maken voor 's middags als dat mogelijk is. Je zou eventueel ook eens kunnen "experimenteren" met 's morgens een boterham minder en 's middags een meer. Ik weet niet of dat misschien je trek in de middag wat verminderd. Ik zelf heb namelijk dat ik in de ochtend wat minder eet, tussendoortje daarna volgt toch al vrij snel, dan lunch maar de tijd tussen lunch en tussendoortje daarna en avondeten is dan weer wat groter. Vandaar daar een boterham meer.

Ik stop met m'n studie gedragsbiologie, ik ga iets met voeding doen :')

Edit: Phormicola: Laat je dat wel eens meten dan, je cholesterol? Puur uit interesse. Ik las namelijk laatst ook dat 9 van de 10? mensen die bloeddrukverlagende middelen krijgen, dit eigenlijk met kleine aanpassingen in hun dieet makkelijk op kunnen lossen. Iets in die richting.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:56

Ik ga eens kijken op de sites. bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga eens proberen of s ochtends een boterham minder, en s middags een meer helpt. Want idd ,ik 'snack' het meest tussen middag en avond eten :j
Ik heb wel eens yoghurt als ontbijt geprobeerd, maar 'kaal' is het voor mij niet vullend genoeg. Wat doen jullie erbijdoor? Ik heb van die granen geprobeerd, maar daar houd ik echt niet van :n krijg ik niet weg.

Wat betreft een salade: ik ben gek op salades. Alleen.. de dressing. Mams maakt het met (veel) mayo, en dat lijkt me dan weer minder goed? We hebben wel eens andere dressings gehad, maar die smaakten allemaal zo zuur. Heeft iemand tips voor een lekkere, gezonde dressing?

verder hebben wij ook wel eens maaltijdsalades. Dus met pasta en bv. vis of kip. Is dit ook goed/gezond? Want dan kan ik evt. met mijn moeder overleggen dat we wat maken voor meerdere dagen. Dit vind ik namelijk wel erg lekker, en vult goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:57

Ik heb het drie maanden geleden nog laten meten, ivm m'n dieet. Alles was perfect, zo gezond als een paard :D Dokter zei dat ik vast heel weinig vet en veel brood at. Tuurlijk dok :z

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:01

@ Inney: Ik ontbijt in principe met fruit waar ik dan soms yoghurt bij doe. Eigenlijk dus andersom van wat jij wilt maar wat ik ermee wil zeggen, fruit door je yoghurt doen :j Een lepel lijnzaad is ook erg goed trouwens. Wel heel lijnzaad nemen, niet gebroken. Dat moet je dan een nachtje of een uurtje vantevoren laten weken. Is goed voor je darmen. En je ziet, eieren als ontbijt kan dus ook prima :j

Kwa dressing doe ik zelf altijd 3 lepels olijfolie met 1 lepel balsamicoazijn. Heel erg simpel maar prima te eten. Vaak eet ik ook sla zonder dressing :P

Maaltijdsalades lijken mij prima. Hangt er natuurlijk weer vanaf wat je erin doet :P Kwa pasta wel altijd volkoren nemen.

@ Phormicola: Wel goed dat je er rekening mee houdt :j Vind dat trouwens wel erg dat huisartsen er soms van die ouderwetse ideeen op nahouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:19

Inney schreef:
hee,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ben de laatste tijd best wat aangekomen, en zou het er ook graag weer af willen hebben. Maar om nou zwaar te gaan diëten op mijn 17e? Het zijn denk ik vooral mijn tussendoortjes. Dus als iemand gezonde, ook nog enigzins smakelijke tussendoortjes weet?
verder eet ik ook best veel brood. S ochtends meestal 3. Momenteel met pindakaas. S middags vaak ook nog eens 2.
Heeft iemand tips om gezond wat minder te eten, zonder mijzelf alles te ontzeggen?

5 Boterhammen op jouw leeftijd is prima hoor. Als ik goed in m'n vel zit eet ik er ook 5/6. Als je jong bent verbruik je ook heel veel energie he.. Ik ben heel erg druk van mezelf, de hele dag rondjes lopen/rennen, altijd aan het bewegen en druk druk druk dus dan kan dat best.

Overigens eet ik zelf tegenwoordig als tussendoortje vaak ongeveer 1/6e van een komkommer dan dat dan zo'n 2x per dag. :9 En nog iets van een pakje crackertjes/sultana op school.

Door de yoghurt vind ik fruit (appel, banaan, kiwi, druiven, aardbei, perzik.. ik lust alles) heel erg lekker. Verder vind ik een klein handje chocolade cruesli er door heen ook heeel erg lekker maar dat is dan wel weer slecht O:)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:31

Ik ben nu ook druk bezig met 'meer eten'. Ik heb van nature altijd de neiging om minder te gaan eten, maar dat heeft helemaal geen zin :+
Heeft er iemand misschien nog tips voor meer zout?
Klinkt nogal stom, aangezien iedereen altijd minder zout moet eten, maar ik heb dus een lage bloeddruk (en dus ook lage lichaamstemp, regelmatig flauwvallen etc), maar ik ben helemaal niet van het zout. Een beetje op mijn eitjes vind ik wel lekker, maar friet en soep enzo, eet ik ook het liefste zonder zout.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:36

Maar in soep doe je toch een bouillonblokje, dat is dan automatisch ook al zout. Eerlijk gezegd zou ik het ook in andere dingen zoeken dan meer zout eten, om je bloeddruk omhoog te krijgen. Naar mijn idee krijg je namelijk door bv je brood, broodbeleg enz al genoeg zout binnen.
Via google vond ik dat veel drinken, sporten, zoethout thee, zout (maar dan liefst in natuurlijke vorm, dus niet als tafelzout), bietensap, wortelsap ook zouden helpen. Daarnaast minderen met suiker en witmeel en veel fruit en vezelrijke voeding eten.
Misschien dat 't bij jou dus gewoon al helpt als je meer gaat eten.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:37

Zoiezo eet ik nooit zoet beleg...hier ken ik alleen zuivelspreads van heinz en die zijn kei zuur.Welke heb jij dan?Zongedroogde tomaat en courget vind ik heerlijk.

Meestal (als ik niet op mn lijn let)pak ik eiersalade of tonijnsalade voor op brood.Vaak maak ik ook asperge of surimi salade voor op brood.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:42

MelodyT schreef:
Zoiezo eet ik nooit zoet beleg...hier ken ik alleen zuivelspreads van heinz en die zijn kei zuur.Welke heb jij dan?Zongedroogde tomaat en courget vind ik heerlijk.

Meestal (als ik niet op mn lijn let)pak ik eiersalade of tonijnsalade voor op brood.Vaak maak ik ook asperge of surimi salade voor op brood.

Die groentespreads waar ik 't over heb, kun je bij natuurwinkels krijgen en bij de Erica. Is wel vrij duur maar wel erg lekker. Zeker in combinatie met sla/tomaat/komkommer. Ik weet zo snel niet hoe 't merk heet wat ik altijd heb, maar je hebt 't ook van Tartex. Daar zit alleen gistextract in (waarvan ik nog steeds niet weet of dat nou hetzelfde is als E621 maar dat eet ik dus iig niet).

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:53

Er zit hier ook een natuurwinkel zal het weekend eens kijken ook wel lekker op cracker.

Ben zelf wel fan van turkse kipsalami maar of dat gezond is weet ik niet..staan geen calorieen op.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:54

hoihoi

Na een paar pagina's door gelezen te hebben, ga ik me ook maar melden :)
Ben sinds kort van 52uur per week werken naar de 25 gegaan, en ja dat merk je!

Ik zit al een paar jaar met me gewicht, heb ongeveer 4 maanden geleden het Cambridge dieet geprobeerd, maar werd er heel down van. Ben er maar snel mee gestopt, aangezien ik tussendoor 1 groenten loempia had gegeten en gelijk 1! kilo was aangekomen. Troep dus!!

Ik kom altijd laat thuis, en dan bunker ik echt vanalles naar binnen, het lijkt zo makkelijk om niks tussendoor meer te eten maar is zooo moeilijk!
Mijn lengte is maar 1.58 en weeg nu 66 kilo. Al val ik voor de zomer 6 kilo af ben ik al blij, het liefst wil ik mezelf weer zijn en naar de 55 toe leven!
Ik probeer nu gewoon 3 keer per dag wat te eten (s'ochtends, s'middags en s'avonds) en niks tussendoor.. En ja hoor, het is me gister gelukt *\o/* niet gesnoept, niks tussendoor echt voor het eerst in tijden. Ben het zo beu!

Ben trouwens wel benieuwd wat iedereen zijn lengte en gewicht is, zie ik niet veel staan.