Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:57

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:18

@EllaBellaah, haha. Het oog wil ook wat tijdens het sporten toch? Laat je weten hoe het was? Ik zit te twijfelen tussen aquajoggen of aquarobics.

@Ceesje, Een smoezentopic :) Ik denk dat het nog een hit word ook, het is zo herkenbaar. Maar je gaat vanavond, goed zo! Ik heb een paard & pony en rij ongeveer 4x in de week paard (pony is te jong en te klein dan kan ik meelopen)

@Makkink, wat een opsteker een kleiner badpak! Leuk hoor! Wat rot dat je je paard hebt moeten wegdoen omdat je gezondheid je in de steek laat. Leuke site trouwens, ben zelf ook gelijk aan het shoppen geslagen. :o

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:58

ik shop al jaren daar
ze zijn rijk geworden door mij
of nog beter door mij bestaan ze nog :o hahahaha
ze hebben leuke dingen en zijn niet duur opzich
ja ben gewoon van maat 46 nu naar 44
dus gaat wel goed
hoop ergens eind van dit jaar op 40/42 te zitten
of zelfs 38 :z

Nick1963

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:23

Ja inderdaad een leuke site ga zo ook even snuffelen , kunnen we bokt korting krijgen.....
En wat vervelend dat je gezondheid je het niet toelaat paard te rijden , Makkink

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:07

Leuk nieuw badpak DDDmakkink! :) Fijn dat je oude te groot werd!

Ik heb net nog gezwommen. De laatste tijd kan ik vaak niet, omdat ik telkens op moet passen op maandag en vrijdag..

Paardrijden doe ik niet meer. We hebben hier alleen ruimte voor een shetje, maar dan moeten mijn schaapies weg. En ik hoef geen shet en wil mijn schaapies houden. :+ En paarden rijden voor anderen doe ik niet meer. :n

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:28

Wat goed van je Makkink! Lijkt me een goed gevoel als je een maatje kleiner moet gaan kopen.

Ik rij wel, heb 4 verzorg paardjes (waarvan ik er eentje al een tijdje niet heb gezien en ik hem ook niet zo vaak meer zal zien) En een veulen waar ik echt m'n handen vol aan heb
Zit nu te denken om te stoppen op de manege aangezien ik nu 2 paarden heb waar ik op kan rijden heb het wel beetje gezien daar.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:30

Ook net gezwommen , ben Saskia geloof ik niet tegengekomen , ik vind het pittig , merk dat ik ondanks regelmatig zwemmen helemaal geen beter uithoudingsvermogen krijg , voel me juist zo slap.....(geen smoesje _/-\o_ ) op techniek kan ik 1 baan borstcrawl , maar blijf een beetje baksteen gevoel houden . ( misschien maar weer een tijdje schoolslag doen? of gewoon stug doorgaan met borstcrwl , wat denken jullie zwemsters?)
Veel bijrijdieren heb je Ellabellaah....en dat is toch wel voor te stellen dat je de manege dan wel even gehad hebt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:43

Ceesje, ik denk dat je juist wel iets van jezelf mag vragen, en jezelf dwingen om gewoon heel hard je best te doen. Zo moet je conditie wel beter worden denk ik...
Tsja veel paarden idd. Zat al eerder te denken om te stoppen op de manege, wil me nu meer richten op 'echte' paarden om daar ook echt een band mee op te bouwen en dat kan niet bij van die manege paarden. Daarom was ik opzoek gegaan naar wat bijrijdpaarden en die had ik ook al snel gevonden en via via ben ik nu in aanraking gekomen met nog een ander paard. Met 2 paarden die ik ook rijd mag ik ook gaan lessen dus de manege heb ik wel even gehad.
Sinds ik die heb is mijn conditie ook verbeterd zeg!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:38

Met de bijrijpaarden lessen , geeft al veel meer een basis ,en dan kun je rijtechnisch ook echt aan de bak.
Manege is qua diversiteit natuurlijk wel leuk ,maar ik kan me voorstellen dat je met je bijrijpaarden juist meer tot verdieping komt.
Nou ik zal doorzetten met zwemmen (hopelijk is het een dipje

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:49

Ja op een manege leer je wel hoe je veel verschillende paarden rijd en ik kan me daardoor ook snel aanpassen aan een ander paard. Maarja ik vind het nu wel veel leuker om inderdaad een stapje verder te gaan met die paarden. Daar bereik je uiteindelijk een stuk meer mee dan met een manegepaard :)

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat 1 van de meiden waar ik mee ga kan al niet komen, ongelukje met paard gehad gisteren

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:01

Ik wil me ook even melden. :)
Ben sinds 3 weken bezig met 2x in de week zwemmen, op woensdag- en vrijdagochtend van 7 tot 8. En ik moet zeggen, het valt me totaal niet tegen. Doe voornamelijk borstcrawl en schoolslag, daarnaast ben ik ook heel onder water aan het zwemmen. Vroeger kon ik met gemak het 25m bad onder water zwemmen, helaas red ik nu maar de helft. Doel is om over 2 maanden het hele bad onder water te kunnen zwemmen. :)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:04

Gisteren ben ik niet geweest, 's avonds raadsvergadering. Maar woensdag ga ik wel hoor!! Vrijdag word ik geopereerd, dan ben ik even uit de running (euh swimming), maar dat is wel een goede smoes toch?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:17

welkom marloes :)

@ figaro dat noem ik geen smoes maar een geldige reden haha

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:33

heb iedereen aan het shoppen gezet hier _O-
bokt korting hihi kan het proberen natuurlijk

fargo:ja hoor dat is een goeie smoes ;)
ik ga vanavond weer zwemmen
merk ook wel dat mijn conditie een stukje bij beetje beter word

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:27

Dat is zeker een goede reden Figaro, hopelijk niets al te ernstigs?

@ DDDMakking: lekker dat het zwemmen het gewenste effect heeft, dat geeft de burger moed!

Nieuwe badkleding *\o/* Ik zweer bij Roxy, maar die hebben nog geen nieuw spul op hun website staan en wil zo graag een nieuwe bikini ^)

Vorige week heb ik bij wijze van afwisseling eens geyoga'd ipv gezwommen. Was best lekker, maar ik had daarna niet het heerlijke lome gevoel wat ik wel na zwemmen heb, dus we gaan gewoon weer braaf naar het zwembad.

Ik heb bij het bestuur van ons zwembad het verzoek neergelegd een extra baan met tussentempo in te voegen. Ik zit onder de blauwe plekken van schoppen van medezwembadgebruikers en moet toegeven dat ik zelf ook wel eens een been of arm onder mijn voet of arm voel. Gaat niet expres, maar je kunt gewoon niet normaal je armen en benen uitstrekken.

Mijn conditie blijft met sprongen vooruit gaan. Gisteren 6 x 100 m rugcrawl, waarna ik eens niet compleet buiten adem was.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:29

oh ja dat heb ik ook wel vaak ja dat iemand tegen je been of voet of hand aan slaat/schopt
is alles behalve fijn
hopelijk gaan ze er wat aan doen zou wel fijn zijn.
6 keer 100m rugcrawl is wel knap
ik kan nog niks anders dan schoolslag heb het idee dat het er anders heel klungelig eruit ziet

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:33

Enige manier om het te leren is door het te doen, dus gewoon goed kijken hoe de techniek van de meer ervaren zwemmers eruit ziet en uitproberen! Zal best pijnlijk, lastig en dodelijk vermoeiend zijn in het begin, maar het is leuk om snel de baan door te sjezen :D

Of mss ben ik gewoon raar dat ik dat leuk vind, kan ook

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:36

nee dat is niet raar hoor lijkt me best gaaf om ook snel te kunnen zwemmen
al vind ik van mezelf dat het al goed gaat
eerst was ik na 2 baantjes kapot nu zwem ik er zo 16 en stop dan even een paar seconden
gaat steeds beter word straks wel tijd om dan weer wat nieuws te proberen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:46

Lekker is dat, dat je vooruit gaat +:)+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:46

ja moet wel anders verzuip ik _O- _O- _O-

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:31

Ik ga misschien stoppen, me moeder vind dat ik te druk ben en dat me conditie ook wel beter word van het fietsen naar de paarden en daar op stal bezig zijn....

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:53

MArl0esJuh schreef:
Ik wil me ook even melden. :)
Ben sinds 3 weken bezig met 2x in de week zwemmen, op woensdag- en vrijdagochtend van 7 tot 8. En ik moet zeggen, het valt me totaal niet tegen. Doe voornamelijk borstcrawl en schoolslag, daarnaast ben ik ook heel onder water aan het zwemmen. Vroeger kon ik met gemak het 25m bad onder water zwemmen, helaas red ik nu maar de helft. Doel is om over 2 maanden het hele bad onder water te kunnen zwemmen. :)

Welkom! :)

Mag ik je gelijk een tip geven wat betreft onder water zwemmen? :) Doe dit pas nadat je goed warm bent gezwommen, aan het eind van je training. Dan heb je een grotere long inhoud en zijn je longen ook weer beter gewend om langer je adem in te houden en zul je dus verder onder water komen. Ook is dit beter voor je. :)

Ah jammer EllaBellaah..
Kaka, verstandig om een extra baan te vragen. :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:04

@EllaBellaah, wat jammer. Maar er moeten ook geen andere dingen onder gaan lijden.

@Mari0esJuh, welkom! Je zwemt ook lekker vroeg, net als ik. Heerlijk he om je dag zo te beginnen. Succes met oefenen onder water zwemmen. Hopelijk heb je wat aan de tip van Saskiaa.

@Kaka en DDDMakkink :')

@Figaro, sterkte. Hopelijk herstel je snel van je operatie.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:55

@Saskiaa ga ik gelijk morgen proberen :)

@Sleeper, ja ik vind het echt heerlijk. De rest van de dag heb ik dan altijd energie voor 10

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:10

ellabella:jammer dat je gaat stoppen
opzich is sporten nooit weg natuurlijk

ik ben gisteren geweest en heb er weer 30 baantjes op zitten