[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:35

Ik dronk vroeger echt de alcohol dingen als Goldstrike en Bacardi Razz en Malibu, niet echt goed en vol suiker helaas :') maar dat was 4 jaar geleden ofzo. Nu was mijn verslaving vooral in de avond boterhammen eten :=

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:38

in ieder geval veel gezonder die boterhammen, ik denk dat ik zo m'n bedje ga opzoeken, ik krijg honger van de posts hier te lezen :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:40

ja gezonder dan alcohol maar nog steeds niet goed :') helaas... ik ga nu iig elke dag aan de appel met kaneel, OMG wat is dat lekker als je dat in de magnetron doet :oo :9

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:41

ik heb appels gehaald vandaag maar ik zit aan de 1400 calorieen, dus die hou ik voor morgen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:43

ik heb mijn calorieen eigenlijk niet echt bijgehouden, maar denk dat het iig wel meeviel, alleen die hagelslag.... :') lol

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:45

ik heb wel frietjes gegeten vandaag, niet veel maar toch... gelukkig was ik pas laat op, dus heb ik zoveel tijd niet gehad om te eten :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:47

oeh jammie :9 de enige friet die ik eet zijn de frietjes die we zelf maken, we hebben plantaardige frituurvet en we maken de pattatjes zelf van pure aardappels, dus niet echt ongezond :P ookal eet ik het liefste echte aardappels :9

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:52

was ook zelfgemaakt :-) en ik had deze week (op een paar biertjes na) niet gezondigd, dus kon het wel vandaag (was maar een handjevol trouwens, met een beetje ketchup)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:53

Mijn intentie is om helemaal te stoppen inderdaad, en dan als ik helemaal niet meer naar alcohol taal mag ik ooit vast nog wel eens een drankje van mezelf maar voorlopig wil ik minderen tot stoppen en dat wil ik ook laaaang volhouden ;)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:06

Ooh.. dat vermoeden kreeg ik al. Ook even gedaan, maar niet volgehouden omdat ik het niet heet gezond vond, in 'problemen' kwam als ik niets bij me had of bij iemand/ergens moest eten en omdat ik het te weinig vond.
Val dus zelf goed af en veel beter vol te houden (voor mij) met heel gezond eten en wel voldoende.
Dr Frank vind ik persoonlijk niet echt in dit topic passen (verantwoord en gezond), maar dat bedoel ik niet onaardig.. :o

xFioon schreef:
amsterdam_30 schreef:
@xfioon: wat voor 'dieet' ben jij aan het doen dan? Klinkt niet als 'gewoon gezond eten'?
Vind dat spek en 2x ei best vet? Mis ook het brood en de aardappels/rijst/pasta op een dag?
Heb ook van alles geprobeerd en dit werkt tot nu toe het beste (gewoon gezond eten, goede tussendoortjes, genoeg bewegen en bijhouden wat je eet/drinkt).

@ Juut: goed zoooo!!! :j

Dr Frank dieet, geen koolhydraten, veel eiwitten eten. Geen fruit, veel groente...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:09

Vanwaar niets tussendoor en niets als ontbijt? Speciale reden? Ben gewoon nieuwsgierig hoor.. :D

_Lindsey schreef:
mijn schema :')
O: -
T: -
M: tosti van mozzarella en tomaat + bolletje pindakaas light
A: meergranen spaghettie met saus

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:10

Stug volhouden :P . Succes!! Je gaat wel weer afvallen enne.. hoe langzamer hoe blijvender!!!

appiesjappie schreef:
heeey alweer een deel 3 jullie gaan echt snel allemaal. Ik val nu niet zoveel meer af :( ik steeg opeens weer en nu zak ik langzaam weer de jojo zeg maar

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:11

amsterdam_30 schreef:
Vanwaar niets tussendoor en niets als ontbijt? Speciale reden? Ben gewoon nieuwsgierig hoor.. :D

_Lindsey schreef:
mijn schema :')
O: -
M: tosti van mozzarella en tomaat + bolletje pindakaas light
A: meergranen spaghettie met saus

werd om 5 over 2 wakker en ging kwart over 3 eten :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:12

Ik eet juist wel aardappels en brood en val goed af.. t vult ook goed waardoor ik geen trek heb ik slechte dingen en verder houd ik het zo juist goed vol :+

AmyII schreef:
Die van mij is zelf ook te zwaar dus hij kan niks zeggen over mijn lijntje :+ .

Pizza was heerlijk, maar na twee weken zonder echt aardappels en brood e.d gegeten te hebben zat ik na een kleine helft al vol... Ik vul straks nog aan met een komkommertje en een tomaatje en vnaaf voir tussendoor en kiwi.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:13

Zonder saus? Dan kan het echt niet zo verkeerd zijn :D . Goed zo!!

lifaya schreef:
zojuist avond gegeten, heb best wel een grote portie genomen := veel rijst, veel sperziebonen en wat kipfilet :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:14

ik neem nooit saus daarbij :P wel kipkruiden maar saus vind ik altijd zo zonde := alleen bij de zalm neem ik die honing-mosterd achtige saus :9

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:14

Natuurlijk is het handiger om veel te eten en verantwoorder, maar wat jij gegeten hebt klinkt echt niet zo verkeerd voor een keer! Wel genoeg gehad of had je nog trek??

Carlijnnn schreef:
tja mijn broodje shoarma was misschien ook niet zo goed.
wel veel sla in gedaan, en per broodje een lepel vlees.
wel 3 broodjes gehad, kon het niet weerstaan.

morgen weer wegen, hoop dat er weer wat af is, zit al 1,5 week op zelfde gewicht.

waarschijnlijk omdat ik niet echt kan sporten, ivm pfeiffer.
iemand nog tips om toch iets qwa beweging te doen, wat niet veel energie kost. Wat dat heb ik voor de rest van mijn dag nodig.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:17

Ik oordeel absoluut niet.. vind het heel dapper dat je het toegeeft.. maar je moet echt hulp gaan zoeken!! Even ontopic: alcohol kost je vreselijk veel kcal!!! Zonde!!

AmyII schreef:
Ik kan an-so-luut geen nee zeggen tegen alcohol... Okee, mijn dagelijks leven gaat voor maar als ik me oliebol voel ofzo, en ik heb verder geen verplichtingen (behalve huiswerk) pak ik een paar borrels... Nou is dat nog niet eens zo erg, maar ik vind het al sinds mijn 16e heel normaal om je overdags klem te zuipen.
(en ja, nu heb ik er ook een paar op, anders had ik dit nooit durven posten)

@_Lindsey: Dan snap ik het hahahahaha...

Tja.. ben soms even niet online en dan ineens bijlezen en allemaal reacties.. sorrryyy!!! :+

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:24

Zo, vandaag voor het eerst in bijna 3 weken gezondigd (alhoewel ik van plan was op zaterdag vrij te zijn van nieuw eetpatroon, is dit de 1e zaterdag dat ik inderdaad iets eet wat er eigenllijk niet tusen hoort) en heb vanavond heerlijk een patatje zonder gegeten met een heerlijke kroket :9 en ik heb er van genoten !!!
Morgen weer gewoon gezond en verantwoord verder

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:16

@iejoor: als je er maar van genoten hebt en zo verschrikkelijk zijn patat en een kroketje niet op zijn tijd.

Goedemorgen ladies! Ik ga zo aan een heerrrlijke appel kiwi yoghurt banaanshake... Zelf gemaakt 8)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:20

Amy, oeh, dat klinkt heel lekker, ware het niet dat ik geen kiwi lust en niet van banaan houd, maar het klinkt super gezond!

Ik heb net 0% vet magere bosvruchten yoghurt gehad en drie crackers met kaas.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:20

net wekelijkse weeg moment gehad,

ben toch tevreden: nu - 2,5 kilo.
dus ondanks weinig bewegen, veel chocolade (maandelijkse periode, kon t niet weerstaan) maar wel veel drinken. weer halve kilo eraf (in 8 dagen)
op dit tempo mag het wel doorgaan. dan ben ik tevreden,

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:51

Wow carlijn, gaat goed dus! Wat drink je dan, alleen water?

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:56

Vooral water idd, en thee. Verder heel soms glas crystal-clear. Maar dronk normaal maar glas of twee dus denk dat meer drinken al schilt. Nog 2,5 tegaan denk ik :p.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:42

Nou. Net ook m'n weegmomentje gehad. Was ik weer 0,2 zwaarder. Is niet veel maar ook niet minder. En dat was het plan. Toch heb ik het idee dat ik er wel ietwat strakker uit zie dus hopen dat m'n vetjes een beetje plaats hebben gemaakt voor spier. Ik ga morgen m'n omtrek wel weer meten.