Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:06

ja maar zo moet je het ook wel zien, er is altijd een garantie; spuiten kan altijd

hoe bedoel je onhandig met concerten?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:12

nou ik sta dan tussen druk volk in, mijn angst is dat iemand ertegen aan stoot of mischien wel blijft hangen. er is niet altijd een fotografen pit.. daarnaast schiet ik liefst gewoon tussen publiek in zeg maar. (bij me vrienden is ook nog eens beren gezellig) en dan ding van pleisters.. normaal kan ik al niet laten zitten.. das beetje me dingen ermee...

ook word dan geen corsette meer... nou heb wel begrepen dat naar verloop van tijd je ook dat ding elders mag plaatsen.

achja zien het wel.. ik was heel fel tegen, nu heb ik wel doel voor ogen.. komt ook beetje me zusje is zoin beetje nu uitgerekend dus word extra versterkt... ik moet maargewoon proberen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:43

ik ben ook heel lang anti geweest, ben nog geen volle voorstander maar ook niet meer zo tegen

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:52

Ben ik ook weer even.. :D

Op het moment is de bloedsensor al twee keer afgezegd, dit omdat ik al 8 maanden met een slijmbeursontsteking in mijn schouder loop, en 1 keer heb ik een spuit erin gehad waardoor de suikers omhoog gaan en nu zit ik aan de ontstekingsremmers die de suiker weer doen laten zakken.. 8)7

Ook heb ik fysio gehad maar of dat alles nu zo helpt.. :n nee dus..

Blijf goed pijn houden waar ik wel achter ben is dat ik een waardeloze houding heb en mijn schouders optrek waardoor ik dus de schouders belast tja en zie dat er maar eens uit te krijgen..

Maar goed ik ga ervoor en dus moet de sensor nog even wachten verder zit ik nog altijd op mijn infuussets te wachten die gewoon niet meer gemaakt werden , ook niet handig.. maar nu was de post aan de deur gweest met een pakje van farmadomo dus ik vermoed dat ik de sets weer krijg..

Verder is mijn zoon vrijdag 11 geworden en zijn we zaterdag naar aviodrome geweest waar we zjin gaan vliegen ! ( ik en zoon hebben nog nooit gevlogen) afijn wij naar een piep klein vliegtuigje :wow: en toen kreeg ik toch wel de zenuwen..

Eenmaal in de lucht was alles prachtig alleen had ik steeds de bubbels door mijn benen lopen en als we even zakten of heen en weer gingen wist ik niet hoe snel ik iets moest beetpakken ..haha het was onwijs leuk ! maar of ik het nou nog eens zou doen... >;) ;)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:48

leuk zeg tootje! :)
wel minder van je slijmbeursontsteking in je schouder...

ik kan me pomp wel uit het raam gooien... net 3 naaldjes verspilt omdat ik het 'ei' maar niet goed schoon kreeg en dus steeds bleef plakken. nou 4e naaldje ging er wel in maar nu zegt me pomp dat er een verstopping zit. dus kan ik weer opnieuw gaan doen en ik zit al op HI ^)

dit was even een zeurmomentje :')
gister was ik jarig en hebben het goed gevierd dus dat was wel leuk! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:21

Kan je je infuusset niet beter met de hand inprikken dan? Ik gebruik het 'ei' nooit.

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:10

nee dat durf ik denk ik niet, had ik met spuiten ook al last van. heb daar uiteindelijk ook iets voor gekregen zodat die erin geschoten wordt

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:36

Ik breng ze ook met de hand in , ik zit vaak op een ader en dan kan ik hem nog terug trekken als het zeer gaat doen, haha ik vindt zo'n ei maar niets...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:41

Ilard schreef:
nee dat durf ik denk ik niet, had ik met spuiten ook al last van. heb daar uiteindelijk ook iets voor gekregen zodat die erin geschoten wordt

sorry, zat op de account van me zus :)

maar dat was ik dus

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:56

Haha had nog niet in de gaten .. ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:48

ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met gezeur, ik heb as maandag lang gesprek met dbvpk om plan van aanpak af te spreken, terug aan pomp of blijven spuiten, gister mijn hba1c laten prikken dus ben wel benieuwd naar de uitslag maandag

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:41

Ik mag donderdag in het Spaans proberen uit te leggen hoe en wat met mijn diabetes. Volwassenen met een insulinepomp zijn hier zeer zeldzaam, mijn Spaans huisarts wist niet wat hij hoorde toen hij vorige week even langs de balie liep en vroeg waarom ik potjes insuline vroeg.

Mag dus donderdag naar hem toe :-) Internist zoeken en hele circus weer op gang gooien. Ik wil dolgraag mijn pomp houden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:50

nou hoop voor ej dat t lukt, mijn suikers zijn in die warme landen altijd veel beter, toen wij vroeger in spanje woondden hoefde ik zo goed als geen insuline te spuiten, dat was afgelopen vakantie ook zo

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:46

Nou, ik gebruik in elk geval een stuk minder insuline hier, dat is zeker waar.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:32

joehoe mijn hba1c is van 71 gedaald naar 65, geem mega stap maar wel n goede stap, ik blijf voorlopig dus ook gewoon spuiten en van de pomp af

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:37

Ik heb sinds vanmiddag de bloedsensor op mijn buik en nu maar hopen dat ik tegen de pleister kan ( heb allergie tegen pleisterplak).. haha kom er wel achter dat ik toch best veel snaai want je moet alles opschrijven wat ik gedaan en gegeten heb dus de tussendoortjes maar achterwege gelaten waardoor ik net op 3.5 zat..

Zit mij zelf gewoon voor de gek te houden dus... nou ja over een week mag ie er weer af en gaan we kijken wat de suikers hebben uitgespookt !

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:04

Hallo Mensen ik meld me ook weer eventjes. Zal straks eventjes alles bijlezen want gaat lekker snel weer!
ik ben bijna 16 weekjes zwanger alweer en alles gaat nog steeds goed.
Morgen mag ik weer voor een groeiecho en ga ik naar nieuwe internist/endocrinoloog omdat deze alle zwangere diabeten begeleidt, zie er best wel tegenop..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:37

hoeft niet valeria, gaat vast helemaal goed komen!!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:09

At Tootje Ik hoop voor je dat de bloedsensor positief uitpakt!
At carolinef super dat je hba1c gezakt is!

Weet iemand hier trouwens iets af over de werking van insulatard? (ik spuit 4x daags)
kamp met name na de lunch met behoorlijke hypo's en ik denk dat dat te maken heeft dat die insulatard dan doorwerkt.... maar weet dit niet zeker en met de info die ik van de dvk en internet krijg wordt ik ook niet veel wijzer...

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:13

insulataart is een langwerkende spuit je die 4 maal daags?

ik heb die jaren gehad.. die moest ik dna spuiten voor de nacht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:53

Valeria, spuit je insulatard gecombineerd met Novorapid? Insulatard staat juist bekend om zijn te korting werking. Meestal wordt de 24 uur die gedekt zouden moeten worden niet gehaald. Na 16 uur is deze vaak al uitgewerkt.

Novorapid heeft het venijn in de staart, zeggen ze weleens. Dat kan een uurtje of drie na het spuiten bij sommige mensen nog ineens flink inwerken. Hypo's zo rond een uur of twee á drie na de lunch komen vaak door de novorapid. Vervanging door een andere kortwerkende insuline als humalog of aprida kan helpen.

Insulatard is een beetje 'uit de tijd'. Vaak wordt daarvoor in de plaats Lantus of Levemir gespoten, waarbij Levemir soms ook in twee delen (ochtend/avond).

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 06:27

ik spuit nu levemir 2x en novo 3 maal daags.
de dingen die jij noemt heb ik geen last van in iedergeval.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:43

ik spuit ook 1 keer per dag insulatard ('s avonds) en 3 x novorapid, ik ben nergens last van :)
Misschien iets minder spuiten of anders gaan eten? (weet niet wat je nu eet voor de lunch?)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:52

Ik spuit 1x (voor de nacht) Levemir en 3x daags novorapid.
Ik heb dus wel last van die hypo's!! (vind het erg jammer dat ze daar in het ziekenhuis nooit mee zijn gekomen, dat het aan de novo zou kunnen leggen..................)
ga het er de volgende keer zeker over hebben!!

Valeria, hoe was de echo??

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:54

Mijkee_ schreef:
leuk zeg tootje! :)
wel minder van je slijmbeursontsteking in je schouder...

ik kan me pomp wel uit het raam gooien... net 3 naaldjes verspilt omdat ik het 'ei' maar niet goed schoon kreeg en dus steeds bleef plakken. nou 4e naaldje ging er wel in maar nu zegt me pomp dat er een verstopping zit. dus kan ik weer opnieuw gaan doen en ik zit al op HI ^)

dit was even een zeurmomentje :')
gister was ik jarig en hebben het goed gevierd dus dat was wel leuk! :)

Ik heb dat bij Seppe ook wel eens, ik trek dan "de schieter" gewoon terug naar boven, pleister zit en naaldje komt gelijk mee.

Balen dat je zo hoog zit.

Seppe komt nog niet in aanmerking voor de sensor, zn waardes zijn te hoog.
Heb er zelf 1 maar gebruik em weinig, tis een heel gedoe met plakkers enzo, maar als tie zit, heb je dr ook veel plezier van! :j